pioneer - rodec
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Samm    posted on 31-08-2006 17:40
Hallo iedereen!
Mijn mengpaneel is aan vervanging toe en ben nu aan het spare voor een 2 kanaals paneel alleen weet ik niet welk ik zou kiezen ik twijfel tusse djm 400 van pioneer of de rodec mixbox! de rodec kan ik krijgen nieuw voor 400 euro in de winkel en de pioneer dat zal rond de 500 zijn denk ik! Weten  jullie wat ik zou doen of heeft er meschien iemand ervaring heeft met de mixbox? Ik heb niet echt effecten nodig want ik draai jump/hardstyle maar als jullie zegge die mixbox is echt niks dan is de pioneer mooi meegenomen met de effecten denk ik!
Alvast bedankt!

What do you think about pioneer - rodec ??

Vote :   

djmamo    posted on 31-08-2006 17:58
ga naar een winkel en test zelf eens de mixers daar heb je veel meer aan dan dat je dadelijk van mensen hier te horen krijgt dat hij deze veel beter en of mooier vind dan de 2 boven staande mixers.

dan weet je ook als je ze test wat de voor en na delen zijn en welke jij het fijnste vind
www.moonentertainment.nl
rebounce    posted on 31-08-2006 18:26
@ mamo relax , deze jongen vraag om tips en ik ben er vrij zeker van dat de mixbox van rodec in zeer weinig winkels staat Happy, laughing

bon terug ontopic , de mixbox van rodec positioneert zich meer als een battlemixer en minder als jump/hardstyle mixer .

de djm heeft hier het voordeel van de effecten maar heeft slecht 2 volwaardige kanalen ( wat wel eens lastig kan zijn indien je vocals tussen je mixen wilt draaien ) Mss kan je nu nog niet met drie kanalen mixen maar dit komt wel , geloof me.

Alternatieven ?

Mijn advies ga voor een ecler nuo 3 , stevige kwaliteit , 3 kanalen , goede en soepele faders, send and return ( om later een efx te gebruiken ) .
De nuo 3 is in de betere shop al te krijgen voor 500  à 550 eur .

Voor wat kleiner budget ( max 400 - 450 eur ) is de vestax 180/275 wel aan de orde ( vraag eens aan een member die hem heeft  , ik heb ze nog maar beperkt getest )

Oja de stanton M-reeks ( en specifiek m303 en m304 !!! ) liggen binnen de 3 kanaals alhoewel iets minder van faderskwaliteit als de ecler ( maar ze koste ndan ook 150 à 200 eur minder )

En als je bij 2 kanalen wil blijven -> nuo 2 ( ong 350 eur ) , zelfde kwaliteit als de nuo3 maar 2 kanalen.
Anders heeft Urei ook een reeks mixer ( 2 kanaals ) met diverse opties ( efx of sampler )

djmamo    posted on 31-08-2006 18:28
kijk dat is nu de issue: ik geef al aan dat andere personen "alternatieve"gaan geven terwijl er 2 opties worden genoemd.

en als het zo is dat de rodec weinig in winkels staan, kijk dan ff rond waar ze wel staan
www.moonentertainment.nl
rebounce    posted on 31-08-2006 18:32
inderdaad geef ik alternatieven , de mensen die iets vragen hebben meestal ( beperkte ) kennis van e markt dus vragen ze aan mensen ( zoals jij en ik met al wat ervaring )  uitleg ...

de topicstrarter kan daarna nog altijd zien wat hij er mee doet

En aar een winkel gaan waar de mixbox staat mmm als je geen rijbewijs/auto hebt zal dat voor de meeste moeilijk gaan.

Camino    posted on 31-08-2006 18:35
De twee mixers zijn niet vergelijkbaar. Van plan er een glaasje bier over te kieperen en er over 30 jaar nog een prachtig geluid uit te krijgen; ga voor de rodec. Wil je gewoon wat thuis mixen en wat knoeien met de effecten, ga voor de Pioneer....
Thomz    posted on 31-08-2006 18:40
De MixBox is echt geen battle hoor, de enige batlle mixer die rodec heeft is de scratchbox. De mixbos is gewoon een basic, maar oerdegelijke, 2-kanaalsmenger.

Is denk ik heel simpel: wil je effecten-> djm-400
                                  geen effecten -> MixBox

Maar denk denk dat voor jump en hardstyle, effecten niet echt een nuttige toevoeging zijn.
Samm    posted on 31-08-2006 20:50
Weet iemand het verschil tussen de mixbox en de mixbox mk2? De gewone mixbox staat namelijk vlak bij mij in de winkel zoals ik al zij voor 400 euro
kroket    posted on 11-09-2006 13:30
mk2 staat meestal voor een geupgrade (bugfixes etc) versie.

Laidback    posted on 11-09-2006 17:17
indd de Mark 2 aanduiding staat vaak voor wat fixes!

ik zou het eerst uit proberen te testen.. als Mamo al zecht..
no offence tegen jullie mensen!
maar dit is toch het beste
we kunnen je hier wel allemaal tips gaan geven.. maar er gaat nix boven het gevoel van "een" mixer..
strax koop je em en blijkt het helemaal niets voor je te zijn ..
en dan ?
verspil je kostbare tijd toch ? (en geld!!)
dus ik zou zeggen.. neem contact op met een dealer.. en vraag om een "proefritje"
en laat die meneer/mevrouw  ook een aantal mixers neer zetten die vergelijkbaar zijn!
zo heb je binnen 1 middag je keus gemaakt.. een keus die je toch zeker een beste tijd moet kozen!.. "Happy, laughing

Suc6!
User edit by Laidback on 11-09-2006 @ 17:18:27 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 6.297 days.
 Post CommentThat would be 209.9 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

76 Users online: 2 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 5.080
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.704.101