setje opnemen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ramses    posted on 22-08-2006 11:50
hallo
 ik wil binnen kort een steje opnemen
weten jullie op wat ik moet letten
moet de intro zwar zijn of zacht enz...

graag jullie reactie

What do you think about setje opnemen ??

Vote :   

Camino    posted on 22-08-2006 11:54
Hangt echt van je eigen stijl af... persoonlijk begin ik liefst lekker rustig en bouw ik op in m'n sets, maar er zijn ook andere die er gelijk knallend invliegen. Wat voor stijl draai je? Hangt er allemaal van af
Jorrit    posted on 22-08-2006 12:01
Heb je het nu over het opnemen van je set, of over hoe je je set moet opbouwen?
Je topic titel is niet alleen nogal onduidelijk, ik vind je post ook nogal onduidelijk...

Misschien kun je wat meer uitleg geven?
Day-One    posted on 22-08-2006 13:30
het mooie van een set opnemen, is luister waar je  fout zitten en die bijstellen Thumbs Up doe ik altijd!! gewoon lekker opnemen en daar ff luisteren naar de overgangen.
klopt dit niet gaan we weer aan de de slag met nog een demo opnemen.
RoyBeware    posted on 22-08-2006 14:30
Zo doe ik het ook :D

Dan hoor je goed wat je fout doet.

ramses    posted on 22-08-2006 18:06
ik draai electro / techno / minimal

ik wil gewoon weten hoe je je set opmaakt en hoe je

moet opnemen niet boven bepaalde db

vb je knoppen gewoon laten staan of mag je bas geven

en hoelang een set meestal duurt

greup    posted on 22-08-2006 18:18

Ik wil gewoon weten hoe je je set opmaakt

ik neem aan dat dit nog steeds gaat dus over de opbouw van een set...
Als je een set opneemt moet je je voorstellen dat je voor een groot publiek staat de draaien, een hele avond lang. Dan begin je ook nooit direct met je harste platen.

Een ander verhaal is het als je maar een set van 1 uur opneemt. Dan maakt de opbou niet uit.

Als je 2 uur lang wilt draaien zou ik zeggen... begin rustig, en eindig hard.

bij 3 uur of langer zou ik normaliter kiezen voor rustig begin, steeds harder, en dan zorgen voor een mooie climax, en dan weer afbouwen naar rustiger.

Welk programma ga je gebruiken om op te nemen? gewoon audacity? dan kun je gewoon zien aan de meters of je te hard staat te spelen voor een goede opname.

over het gebruik van eq... Heb je niet gewoon een rec out op je mengpaneel? Ik draai gewoon meestal met me eq redelijk neutraal. en dan kun je natuurlijk zonder problemen bassen weg draaien ect. maar zorg dat je niet al te veel extra gaat bijsturen met je eq. Wil je dit wel doen, moet je zorgen dat het inkomende signaal bij je opname programma minder wordt.

ramses    posted on 22-08-2006 18:29
ik heb een djx700 er is en rec out op maar weet niet hoe je die gebruikt

ik weet ng niet hoe ik het zal opnemen wat is audacity en waar haal je het?

en als je zwak begint zal het publiek niet zeggen dat het slecht is ?
ik denk het best eerst een stevige plaat om te beginnen en dan rustig en dan opbouwen ?
greup    posted on 22-08-2006 19:03
je staat een hele avond te draaien.... Denk je dat er direct 10 000 man in de zaal zijn..?..? als je dan je beste plaat erin gooit horen dus maar 10% van de totale opkomst die plaat.

En als jij uitgaat... wil jij om 11 uur dan al keiharde beuk over de speakers horen?

hoezo ga je neit eens eerst wat setjes downloaden, dan kun je zelf de opbouw een beetje horen.

Rec out is gewoon even een tulp kabel in proppen, en dan vervolgens een kabeltje in de line in van je computer en dan kun je gaan opnemen met audacity.

Google maar een op audacity... het programma is gratis te downloaden en is gewoon ruim voldoende voor dit soort opnames.
Mod edit by greup on 22-08-2006 19:04 (37%)
ramses    posted on 22-08-2006 19:13
zal ik doen
Breakbeat    posted on 23-08-2006 11:21
Camino    posted on 23-08-2006 11:57
De opbouw van je set (als het voor publiek is) hangt ook echt van de context af... Als je al de 2e of de 3e DJ bent die avond, dan moet je niet gelijk na de vorige Dj's knallend afschijdsnummer een rustige plaat draaien, dan gewoon lekker beuken want het publiek zal in het algemeen niet een dip in de energie kunnen apprecieren. Verder hangt het natuurlijk van de tijd af en hoe vol de zaal is, zoals greup zegt

djdinaio    posted on 23-08-2006 13:30
@ Ramses:

check out aboutdj.nl (SPAM MAG NIET MAAR IS VOOR EEN GOEDE ZAAK). Daar staat een hele try-out over opnemen met Audacity en hoe je het moet instellen
Camino    posted on 23-08-2006 13:45
Of gebruik hier even de search voor audacity... gegarandeerd 10 hits Winking my eye

User edit by Camino on 23-08-2006 @ 13:45:51 (1%)
locoboy    posted on 20-01-2007 17:10

hey ik heb even een vraagje.ik neem op met audacity alles gaat goed en me mixen klinken goed.alleen wil ik nu mn opgenomen bestand op cd branden.alleen
dan moet ik er denk ik eerst een mp3 bestand van maken iemand een idee hoe dit moet??er staat wel exporteren als mp3 in het audacity menu maar ik kan um dan nergens meer terug vinden

alvast bedankt
sjefkuh    posted on 20-01-2007 17:27
je moet de lame mp3 codec downloaden. op de website van audacity kom je hem wel ergens tegen volgensmij
tripkeun    posted on 26-10-2009 20:14
Hoi,

ik heb een dj-m 600 en wil die aansluiten op mijn laptop en kwerk met het programma nero wave editor. Hoe moek ik mijn paneel aansluiten? welke uitgang? rec?

greetz
JollyJunkie    posted on 26-10-2009 20:21
Record uitgang ja, en in de computer moet hij dan op de blauwe ingang.

This is an old Topic

No new postings for 5.582 days.
 Post CommentThat would be 186.1 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

192 Users online: 10 Guests (182 Unknown)
Pages generated today : 37.556
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.527.628