Denon DN-S 3500 bugs en update
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Max1984    posted on 21-08-2006 19:40
In een vorig topic dat ik opende werd er gesproken over (firmware)bugs in de Denon DN-S3500. Heeft iemand een idee wat voor bugs dit zijn en wanneer hier een update voor gaat komen?

What do you think about Denon DN-S 3500 bugs en update ??

Vote :   

Jorrit    posted on 21-08-2006 19:43
Bekende bugs zijn het slippen van het cue punt en het reversen na switchen van platter-mode. Het probleem is de eerste bug, wat echt heel irritant is!

De update stond gepland op maart dit jaar, dat is dus al een tijdje geleden... Denon blijft komen met het argument: Het is een hoop werk...

Maak dan ook geen beloftes, zou ik zeggen...
LauW    posted on 21-08-2006 19:59
Erg onproffesioneel dan..
Max1984    posted on 21-08-2006 20:31
Ok thnx.

En hoe werkt zo'n update eigenlijk?? En zou je wachten met het kopen van deze speler zolang de update er niet is?

Jorrit    posted on 21-08-2006 20:33
ik geloof dat je zo'n update op cd brand, en de speler laat upgraden door een combinatie van knoppen in te drukken...

Ik zelf zou de DN-S3500 nooit gekocht hebben met deze bugs er in, aangezien die cue slippage me mateloos irriteert.
Max1984    posted on 21-08-2006 20:36
En hoe werkt die bug dan? Wanneer slipt de cue?
Jorrit    posted on 21-08-2006 22:36
De cue slipt weg als je met het jog scratcht op de eerste beat... je moet het maar eens testen, want het is nogal lastig uit te leggen...
Reind    posted on 22-08-2006 03:50
Poster: Jorrit
De cue slipt weg als je met het jog scratcht op de eerste beat... je moet het maar eens testen, want het is nogal lastig uit te leggen...

Dat is ook alleen wanneer de teller op 00:01 staat (dus de eerste seconde), doe je het ergens halverwege een nummer of na pak hem beet 20 seconden dan is er niets aan het handje.

Als je dus gewoon draait met de DN-S3500 merk je daar helemaal niks van.
Jorrit    posted on 22-08-2006 11:58
Nouja, dan zal ik wel niet gewoon draaien hé?
Heb tijdens een avond draaien met de DN-S3500 (veel te) vaak last gehad van de bug namelijk.

Ik wil niet hoevel veranderen van draaistijl omdat een speler dat niet toelaat.
Max1984    posted on 22-08-2006 14:01
Poster: Reind

Dat is ook alleen wanneer de teller op 00:01 staat (dus de eerste seconde), doe je het ergens halverwege een nummer of na pak hem beet 20 seconden dan is er niets aan het handje.

Dus als je scratcht op 00:03 heb je ook problemen?

Ik zal het deze week iig zelf proberen.
Max1984    posted on 26-08-2006 01:48
*Uitgeprobeerd*

Ten eerste: waarom kiezen mensen in godsnaam voor de CDJ-800 ipv de DN-S3500?? Vanwege de naam?? Wat heeft de cdj-800 meer dan de DN-S3500, behalve die loopjes (wat Denon eigenlijk ook heeft in een andere vorm) en een ander JogWheel (waarbij de scratch ook nog eens behoorlijk digitaal klinkt, maar das persoonlijk)?

De bug heb ik niet zoveel last van gehad, maar mss krijg ik dat nog als ik er langere tijd mee draai. Maar als dat verholpen is, is het verder een heerlijke speler. 1 ding begrijp ik echter niet: de key adjust kan alleen ingesteld worden op 0%. Dus als je op +3% zit en je wilt bijsturen zonder dat dit te horen is in de toon kan dat niet, want dan valt de toon terug naar 0%. Numark wint hier, want die heeft deze functie wel. Ik weet eerlijk gezegd even niet of dit op de CDJ-800 ook zo is.
Winston    posted on 26-08-2006 02:13
Poster: Max1984
Ten eerste: waarom kiezen mensen in godsnaam voor de CDJ-800 ipv de DN-S3500?? 

Hierover gaat het topic niet.

Maar net zoals de Denon enkele voordelen heeft t.o.v. de CDJ-800, zo heeft de CDJ-800 ook voordelen t.ov. de DN-S3500. En er zijn natuurlijk mensen bij wie de voordelen van de CDJ-800 zwaarder wegen.

Persoonlijk vindt ik dat met deze bug valt te leven als het een goedkopere player was. Want als je scratched aan het begin heb je eigenlijk geen tijdelijk cue punt nodig in de memory, maar mag worden aangenomen dat je de track met de hand ingooit.

Mastertempo op de CDJ-800 geeft op verschillende pitch instellingen de toonhoogte bij 0 %, en bijsturen gaat onmerkbaar zolang je het niet te gek maakt.

Tic Toc
Frisbee    posted on 26-08-2006 09:26

Dus als je scratcht op 00:03 heb je ook problemen?

Ik zal het deze week iig zelf proberen.

Het probleem is dat de speler niet negatief kan tellen. Onder 0:00:00 (min: sec:frames) zit niets. Als je verder terug draait dan het absolute 0 punt word je beweging niet meer onthouden. Zodra je weer vooruit draait begint de speler positief te tellen en start de muziek weer. Het begin is dan verplaatst tov het slipmatje.

Dit probleem heb je al niet meer wanneer er een halve seconde stilte zit voor de eerste beat... en dat heb je best vaak.

De speler kun instellen op "single-" of "continuous-play". Bij Single stopt de muziek als de track is afgelopen bij continuous loopt i door in de volgende track. Met cue-en maakt dat ook een verschil. In de continuous stand zit er niets tussen het begin van de ene track en het einde van de vorige track. Dan heb je dat cue-probleem ook niet meer omdat je hem terug kunt draaien de vorige track in.
User edit by Frisbee on 26-08-2006 @ 09:39:36 (14%)
Max1984    posted on 26-08-2006 12:01
Aah, nu is het me duidelijk! Bedankt.

Verder over dat bijsturen: het is inderdaad bijna niet hoorbaar als je minimaal bijstuurt, maar als perfectionist vind ik het wel een fijn idee dat je het absoluut niet kunt horen bij bijvoorbeeld het opnemen van een mix. Bij de Numark staat de key adjust/control dan ook standaard aan. Erg vervelend dat dit bij een speler van 800 euro niet kan
Winston    posted on 26-08-2006 15:45
@Max1984: Als je echt perfectionist bent zorg je dat je van tevoren de beats perfect hebt gesynchroniseerd en de in te mixen track loepzuiver optijd start. Dan hoef je niks te corrigeren wat hoorbaar is in de opname.

@Frisbee: Heel goed uitgelegd. En nu weet men ook hoe men de bug kan omzeilen. Het blijft een bug, want theoretisch mag het cue point niet verschuiven.
Tic Toc
riso    posted on 26-08-2006 20:59
*Uitgeprobeerd*

Ten eerste: waarom kiezen mensen in godsnaam voor de CDJ-800 ipv de DN-S3500?? Vanwege de naam?? Wat heeft de cdj-800 meer dan de DN-S3500, behalve die loopjes (wat Denon eigenlijk ook heeft in een andere vorm) en een ander JogWheel (waarbij de scratch ook nog eens behoorlijk digitaal klinkt, maar das persoonlijk)?

De bug heb ik niet zoveel last van gehad, maar mss krijg ik dat nog als ik er langere tijd mee draai. Maar als dat verholpen is, is het verder een heerlijke speler. 1 ding begrijp ik echter niet: de key adjust kan alleen ingesteld worden op 0%. Dus als je op +3% zit en je wilt bijsturen zonder dat dit te horen is in de toon kan dat niet, want dan valt de toon terug naar 0%. Numark wint hier, want die heeft deze functie wel. Ik weet eerlijk gezegd even niet of dit op de CDJ-800 ook zo is.

Bij mijn weten is numark de enige die je de keuze geeft op hoeveel procent de keylock moet staan, maar ik begrijp je probleem niet helemaal ik heb op mijn axis-9 uiteraard ook die functie maar ik  maak er nooit gebruik van hij staat altijd gewoon op 0% bij mij en dan is hij lijkt mij het zelfde als de denon en pioneer key-lock, toch hoor ik correcties amper, teminste als ik aan het inmixen ben zijn die correcties erg klein, dus waar heb je die instelbare key-lock voor nodig?
Winston    posted on 26-08-2006 23:16
Poster: riso
..., dus waar heb je die instelbare key-lock voor nodig?

Keylock is niet bedoelt om correcties te camoufleren. Dat is gewoon een leuk bijkomend voordeeltje. Verwacht mag worden dat je niet of nauwelijks corrigeert in de mix als je een redelijke ervaring hebt opgebouwd.

Keylock of master tempo is bedoeld om tracks zonder toonverandering te draaien op (veel) hogere of lagere snelheden.

Dat is gewoon een extra feature die draaitafels niet hebben. Ik zelf mis die feature dan ook nooit.
Tic Toc
riso    posted on 26-08-2006 23:40
Poster: Winston

Keylock is niet bedoelt om correcties te camoufleren. Dat is gewoon een leuk bijkomend voordeeltje. Verwacht mag worden dat je niet of nauwelijks corrigeert in de mix als je een redelijke ervaring hebt opgebouwd.

Keylock of master tempo is bedoeld om tracks zonder toonverandering te draaien op (veel) hogere of lagere snelheden.

Dat is gewoon een extra feature die draaitafels niet hebben. Ik zelf mis die feature dan ook nooit.

Oke bedankt voor de uitleg ik kan je helemaal volgen in je vehaal, maar ik denk dat we het voor de praktijk beter kunnen omdraaien de meeste dj,s gebruiken key-lock om correcties te camoufleren, dat je er een track op de zelfde pitch mee kan houden terwijl je hem wel een stuk sneller/langzamer draaid is mooi meegenomen

Ik draai zelf met nooit zo veel pitch want ik vind dat een nummer gewoon nergens meer naar klinkt als ik hem te ver pitch, het voelt gewoon niet goed met of zonder key-lock zeg maar. 
Winston    posted on 27-08-2006 00:34
Van mij mag een ieder keylock gebruiken om correcties in de mix te vedoezelen. Maar wie dat te vaak doet kan beter beatmatching en op tijd ingooien gaan oefenen. En kleine correcties met pitch riding en zonder key lock merkt ook niemand.

En het resultaat van plaatjes een beetje op de verkeerde snelheid afdraaien vindt ik soms wel aardig. Daardoor klinkt een plaat nooit exact hetzelfde. Een beetje meer energie krijg je ook als je een track sneller draait.
Tic Toc
Max1984    posted on 27-08-2006 17:35
Het is niet alleen om correcties te camoufleren natuurlijk. Ik kan me vergissen, maar ik heb nog niemand gehoord over tonaal mixen. Hierbij is de functie 'slide' (toon veranderen zonder tempoverschil) erg handig. Dit kun je dan weer vast zetten met de key-lock. Zo nu en dan gebruik ik dit.

Poster: Winston
Van mij mag een ieder keylock gebruiken om correcties in de mix te vedoezelen. Maar wie dat te vaak doet kan beter beatmatching en op tijd ingooien gaan oefenen.

Ik heb m'n best gedaan: Mix (topic)
Of directe link: Max Mix
Om dit vrij rustige topic maar even te promoten

This is an old Topic

No new postings for 6.625 days.
 Post CommentThat would be 220.8 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

79 Users online: 6 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 14.915
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.165.676