Vraag over loops
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Max1984    posted on 13-08-2006 19:33
Wanneer je een loop in een beatloos stuk maakt met bijvoorbeeld een viool die 1 dezelfde toon speelt (weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden) hoor ik wanneer de loop ingaat een tik. Hoe kan dit? Waar heeft het mee te maken? Ik gebruik zelf de Numark cdn-95. Iemand enig idee of er spelers zijn die hierbij wel een tikloze loop kunnen maken? En zou je zo'n loop wel goed op de pc kunnen maken?
User edit by Max1984 on 13-08-2006 @ 19:34:26 (2%)

What do you think about Vraag over loops ??

Vote :   

Lead    posted on 13-08-2006 20:07
Hoe meer en hoe fijner je de loop kunt instellen, des te meer kans dat je hem echt feilloos kunt maken. Ik weet niet hoe het bij de CDN zit, maar bij Pioneer heb je 74 stappen per seconden, met de Search knopjes kun je de loop dus echt frame nauwkeurig maken.

Een toon is een resonantie. Om die te loopen moet eigenlijk zowel het Loop In als het Loop Out punt op een zero-crossing zitten van de audio. Door de complexheid van de toon en de onnauwkeurigheid ('slechts' 74 stappen per seconden) is het niet altijd mogelijk om een zuivere toon naadloos te loopen.

Vaak scheelt het wel wat als je een van de punten 1 framepje verschuift.
Let the BASS be louder
Max1984    posted on 13-08-2006 20:19
Ok bedankt. Het scheelt inderdaad soms wel als je het loop in of out punt wat verplaatst, maar sommige stukken lijken wel onmogelijk te loopen zonder zo'n tik.
Ga nog even nakijken hoe het zit met het aantal stappen van frames bij Numark.

Lead    posted on 13-08-2006 22:02
Aantal frames kun je toch aflezen van je display ?

Omdat de frequentie van de toon hoger is dan 75 hertz is het lastig om de loop goed te krijgen...
Let the BASS be louder
Winston    posted on 13-08-2006 22:25
Poster: Max1984
 Iemand enig idee of er spelers zijn die hierbij wel een tikloze loop kunnen maken? En zou je zo'n loop wel goed op de pc kunnen maken?

Zal wel lukken op de PC, maar dan kom je op het vlak van producing en daar weet ik niks bijzonders van.

Met de gewone DJ software loop je waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aan.

Als het om een loop gaat met dezelfde toon kun je de zelfde loop op een andere player maken die je met een delay ten opzichte van de eerste afspeelt. Met de crossfader kun je dan gauw even de tik wegwerken door het volume op de andere loop te zetten en dan weer snel terug. Met de hot starts en loops van de meeste cd players van nu is dat meestal wel te doen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Tic Toc
User edit by Winston on 13-08-2006 @ 22:26:34 (8%)
Max1984    posted on 14-08-2006 18:23
Bedankt voor de tip Winston. Nog niet aan gedacht. Blijft wel omslachtig natuurlijk, maar wel een goede tussenoplossing.

This is an old Topic

No new postings for 6.854 days.
 Post CommentThat would be 228.5 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

38 Users online: 4 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 5.152
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.981.373