VJ Contest : Visual Sensations
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Zen    posted on 05-07-2004 11:19

In de Melkweg in Amsterdam wordt een VJ contest gehouden voor mensen uit Nederland en Belgie. Tot 31 juli kan iedereen zich hiervoor inschrijven. Er worden regio finales gehouden op verschillende plaatsen en de grote finale wordt gehouden in de Melkweg dus....

Check voor meer informatie HIER

Mod edit by Lead on 29-08-2018 00:07 (1%)

What do you think about VJ Contest : Visual Sensations ??

Vote :   

dulfer    posted on 19-07-2004 14:42
Wat voor programma's gebruiken die vj's eigenlijk?
Jorrit    posted on 19-07-2004 15:50
ik geloof van die edirol mixer achtige dingen

Maar verder... geen idee
dulfer    posted on 20-07-2004 08:53
Ik heb er al vaker naar gezocht, want het lijkt me wel leuk om daar eens mee te klooien. Maar gebruiken die gasten laptops of heb je daar speciale apparatuur voor?
Jorrit    posted on 20-07-2004 13:25
ik heb laatst eens een programma waarmee je allerlij psygedelische (als je dat zo schrijft) effecten kon mixen, ik zal het even voor je opzoeken...
is wel leuk om mee te kloten!
Jorrit    posted on 20-07-2004 13:28

http://www.audiovisualizers.com/toolshak/vjprglst.htm
http://www.audiovisualizers.com/toolshak/vjprgpix/softmain.htm (Aestesis is wel leuk, wat ik weet)

Hier kan je flink wat software downloade Winking my eye

Lead    posted on 20-07-2004 13:48
Je kunt op vele manieren VJ-en, net zoals je op vele manieren kun DJ-en. Draaien met C'D's, Vinyl, MP3, dubbel CD deck, table top modellen, Vinyl Scratch etc. Je kun het op net zoveel manieren doen als dat je zou kunnen draaien.

De edirol V4 is een video mixer waar je 4 bronnen op kunt aansluiten en waar een stuk of 100 effecten in zitten gebouwd. Deze mixer wordt door veel mensen gebruikt.

Net zoals de SL1200 is voor de vinyl freaks hebben ook de VJ's zo'n gestandariseerde mixer : Panasonic MX50 (of tegenwoordig de MX70). De MX50 kun je nog op vele plaatsen huren, maar te koop zijn ze al een jaartje of wat niet meer.

Andere hardware : Korg Entrancer (video effecten box), normale DVD en VHS spelers.

Software : is er bijna eindeloos en als je de software niet kunt vinden die doet wat jij wilt kun je altijd bestaande software ombouwen of combineren zodat je we het max eruit haalt.

Wellicht kunnen andere mensen deze info nog aanvullen ??
Let the BASS be louder
djMisme    posted on 23-09-2004 17:14
een vd meest gebruikte progjes is van resolume (je kunt een gratis demo downloaden). Dit progje kun je heel goed met een midi controler aansturen en je kunt er je zelfgemaakte flash filmpjes mee mixen ...

This is an old Topic

No new postings for 7.452 days.
 Post CommentThat would be 248.4 months
or a whopping 20.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

202 Users online: 18 Guests (184 Unknown)
Pages generated today : 32.160
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.899.182