Heej.
ik heb voor mijn numark dm-3000x een nieuwe crossfader gekocht.
dus, de oude kon ik niets meer mee.
dus ik heb hem uit elkaar gehaald(hij kraakte).
en, ik ben er acher gekomen dat als je een beetje voorzichtig te werk gaat je XC-fader nog misschien wel kan repareren. je kunt het altijd proberen, hij is toch kapot.
Dus als volgt(ik heb de crossfader die bij deze mixer paste uit elkaar gehaald, dus kan anders in elkaar zitten)
als je de crossfader er hebt uitgehaald, dus dat je de echte crossfader over hebt, dan zit er een kapje overheen(bij de meeste). als je dit eraf "sloopt" dan vallen er 1 of the stangetjes uit waar de xfader op loopt+ 2 houdertjes.

de "loper" zelf valt er waarschijnlijk ook uit. als je aan de onderkant van de "loper"kijkt zie je 4 weerborsteltjes:
als je x-fader kraakt dan is/ zijn een (paar) borsteltje(s) omgebogen en/of er zit stof op.

het strookje waar de fader overheenloopt moet je ook checken op stof. of iets anders dat opvalt.
als je dat gedaan hebt dan meot je iets doen wat mij niet gelukt is door slordigheid:
de onderdelen er weer instoppen en dan het kapje() er weer opzetten.
dan proberen aan te sluiten en testen maar.

veel succes.
proberen op eigen risico maja, je hebt niets te verliezen, behalve misschien(maar onwaarschijnlijk) kortsluiting in je mixer.