X-fader zelf repareren!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Heb je hier iets aan gehad?

-Ja!
-Nee!
-Beetje
-Geen mening

Voting is only possible for our Members
Twizz    posted on 12-08-2006 20:20
Heej.

ik heb voor mijn numark dm-3000x een nieuwe crossfader gekocht.
dus, de oude kon ik niets meer mee.
dus ik heb hem uit elkaar gehaald(hij kraakte).
en, ik ben er acher gekomen dat als je een beetje voorzichtig te werk gaat je XC-fader nog misschien wel kan repareren. je kunt het altijd proberen, hij is toch kapot.

Dus als volgt(ik heb de crossfader die bij deze mixer paste uit elkaar gehaald, dus kan anders in elkaar zitten)

als je de crossfader er hebt uitgehaald, dus dat je de echte crossfader over hebt, dan zit er een kapje overheen(bij de meeste). als je dit eraf "sloopt" dan vallen er 1 of the stangetjes uit waar de xfader op loopt+ 2 houdertjes.
Enlarge: X-fader repareren

de "loper" zelf valt er waarschijnlijk ook uit. als je aan de onderkant van de "loper"kijkt zie je 4 weerborsteltjes:

als je x-fader kraakt dan is/ zijn een (paar) borsteltje(s) omgebogen en/of er zit stof op.
het strookje waar de fader overheenloopt moet je ook checken op stof. of iets anders dat opvalt.
als je dat gedaan hebt dan meot je iets doen wat mij niet gelukt is door slordigheid:
de onderdelen er weer instoppen en dan het kapje() er weer opzetten.
dan proberen aan te sluiten en testen maar.

veel succes.

proberen op eigen risico maja, je hebt niets te verliezen, behalve misschien(maar onwaarschijnlijk) kortsluiting in je mixer.

What do you think about X-fader zelf repareren! ??

Vote :   

greup    posted on 26-08-2006 17:22
is het gebruiken van een beetje perslucht neit veel makkelijker als het toch alleen maar om vuiltjes gaat....
Mod edit by greup on 26-08-2006 17:23 (1%)
gethigh    posted on 26-08-2006 18:46
idd, maar dan moet je het wel regelmatig doen

Dj_Fantasy    posted on 26-08-2006 22:11
Poster: greup
is het gebruiken van een beetje perslucht neit veel makkelijker als het toch alleen maar om vuiltjes gaat....

gooi jij dan ook je radio als jij in bad zit?? Je weet toch dat als je perslucht gebruikt er altijd wel een paar druppels water ontstaan??
dj2dj.nl
Reind    posted on 26-08-2006 22:22
Poster: Dj_Fantasy

gooi jij dan ook je radio als jij in bad zit?? Je weet toch dat als je perslucht gebruikt er altijd wel een paar druppels water ontstaan??

Dat is gewoon water welke zich al in de lucht bevind, condensatie. Op iets als een x fader kan dat echt geen kwaad en daar zal ie echt niet aan overlijden.

Beter is om de fader vol te jassen met kontact 60 welke vuiligheid oplost, daarna met perslucht door te spuiten en hem dan heeeeeeeeel iets te smeren met molycote DX of een ietsie pietsie kontact 61.
Jorrit    posted on 26-08-2006 23:37
Even voor de goede orde, waar 'lost' die veiligheid naartoe 'op'?
gethigh    posted on 27-08-2006 14:16
Poster: Reind

Dat is gewoon water welke zich al in de lucht bevind, condensatie. Op iets als een x fader kan dat echt geen kwaad en daar zal ie echt niet aan overlijden.

Beter is om de fader vol te jassen met kontact 60 welke vuiligheid oplost, daarna met perslucht door te spuiten en hem dan heeeeeeeeel iets te smeren met molycote DX of een ietsie pietsie kontact 61.

gewoon altijd je mixer goed afdekken, want eens je met met die sprays enzo moet beginnen, blijf je dat doen

This is an old Topic

No new postings for 6.743 days.
 Post CommentThat would be 224.8 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

112 Users online: 53 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 9.539
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.677.554