Welke cd-speler (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Thomz    posted on 12-08-2006 02:52
Heb ooit eens een topic gestart waar ik twijfelde tudden de cdj-800 en de dn s3500. Nu ik heb ondekt dat deze cd speles voor mij nog niet te betalen zijn en heb ik dus wat anders op het oog.
Ik zoek dus een cd spelers van ong 400-500€. Dat mag een enkele zijn, een dubbele, 2 enkele...     Maakt niet uit zolang het maar niet boven de 500€ is!
Had zelf gedacht aan: - Reloop rmp-2860s      €400
                                - Stanton c.304      €409
                                - Numark cdn-35  €329

Andere opties zijn welkom.

Alvast bedankt...
User edit by Thomz on 12-08-2006 @ 12:22:41 (1%)

What do you think about Welke cd-speler ??

Vote :   

ScottB    posted on 12-08-2006 12:23
2 keer 2e hands cdj-200 misschien of zelfs cdj-800 mk1 als je geluk hebt. die zijn 2e hands wel te krijgen. ik neem aan dat je 500 euro per stuk bedoelt?

Zephion    posted on 12-08-2006 12:36
In die prijsklasse valt ook de denon dns-1000. Ik zit zelf te twijfelen tussen die en de stanton c.304  

Iemand advies over wat een betere keus is? dat mp3 gebeuren interesseerd me niet zo, want ik ga mun tracks toch op losse cd's branden. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de stanton ik vind de platter er beter uitzien.
ScottB    posted on 12-08-2006 12:37
Het ligt er ook beetje aan waarvoor je je platter wilt gaan gebruiken. alleen voor cue en pitchbenden of ook om te scratchen. want de platter van de denon scratch niet echt fijn.
_ruud_    posted on 12-08-2006 12:40
ik heb de c.304 en ik vind hem erg fijn en is makkelijk te bedienen je hebt hem ook zo door. En de plater is ook erg fijn ja. Ook heeft ie veel vergelijkbare functies van de cdj's 800 & 1000. en Hier op aboutdj staat ook nog een review van de c304. hier heb ik toen erg veel aan gehad bij m;n keuze
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
Zephion    posted on 12-08-2006 13:07
ja die review heb ik ook gelezen daardoor werdt ook mijn interesse gewekt in de cd speler. ik wil hem niet gaan gebruiken om te scrachten ofzo, als ik dat doe gebruik ik mijn draaitafels wel maar ik scratch sowies haast nooit. Maar mag ik vragen welke stijl je draait ruud? Is het ook gewoon geschikt om hardstyle mee te draaien?
RenéKuppens    posted on 12-08-2006 15:11
ik zou voor de STANTON gaan :D

komt omdat ik voorstander ben van enkele cd-speler :D

Maar ook kwalitatief zou ik er voor gaan
ScottB    posted on 12-08-2006 15:19
Ik zo ook gaan voor enkele cd-spelers. maar ik zou ook tweedehands kijken. zeker nu de mk2 en mk3 versie van de cdj-800 en cdj-1000 zijn uitgekomen staat er weer veel tweedehands te koop. en pioneer is altijd beter dan stanton :P
Winston    posted on 12-08-2006 15:30
Poster: Thomz
Ik zoek dus een cd spelers van ong 400-500€. Dat mag een enkele zijn, een dubbele, 2 enkele...     Maakt niet uit zolang het maar niet boven de 500€ is!
Had zelf gedacht aan: - Reloop rmp-2860s      €400
                                - Stanton c.304      €409
                                - Numark cdn-35  €329

Hi Thomz, jij bent een grapjas met je een enkele.

De Reloop kost je totaal dus 400 en de Numark 330 euro. Maar de Stanton optie zou je meteen 820 euro kosten.

Het is geen geheim meer dat ik de Stanton's de mooiste players vindt in dit segment. Niet alleen letterlijk mooi, maar ook qua werking en features. Ruud heeft het al kort en krachtig samengevat waarom.

@ Zephion: Het is zeker ook geschikt voor hard style. En ik heb liever een nieuwe Stanton dan een tweede handse Pioneer. Trouwens moet je het niet vergelijken met een CDJ-1000MK3. Dat is echt de top van het topsegment.

Tic Toc
User edit by Winston on 12-08-2006 @ 15:44:31 (16%)
_ruud_    posted on 12-08-2006 16:59
Poster: Zephion
ja die review heb ik ook gelezen daardoor werdt ook mijn interesse gewekt in de cd speler. ik wil hem niet gaan gebruiken om te scrachten ofzo, als ik dat doe gebruik ik mijn draaitafels wel maar ik scratch sowies haast nooit. Maar mag ik vragen welke stijl je draait ruud? Is het ook gewoon geschikt om hardstyle mee te draaien?

ik draai vanalles ligt ook aan welke stemming ik ben (zie het maar als dance scene zo:P) maar ik heb hem wel altijd in vindly mode staan niet om te srcatchen ofzo maar heb je hetzelde als de cdj in vinly mode.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
Thomz    posted on 12-08-2006 21:00
@ winston         Je verstaat het verkeerd, men budget is 400-500€ en als ik me daarmee 2 enkele kan kopen is dat mooi meegenomen. Als ik dan bv de Stanton zou kopen, dan zou ik er dus maar 1 kunnen betalen...  Het is dan wel spijtig dat ik er direct geen 2 heb, maarja je hebt dan een iets uitgebreidere speler, he.
Winston    posted on 13-08-2006 00:30
Oeps, sorry. Omdat je de Stanton ook had genoemd. De Stanton C.304 wordt afgeprijsd vanwege de nieuwe C.314. En de C.303 dus ook. Maar met een maximaal budget van 500 euro lukt het toch net niet om een C.303 te kopen. Dat zou waarschijnlijk 280 euro per stuk kosten op een bepaald moment. Dan zitten we toch 60 euro te hoog.

Als je de buikriem wat strakker zou kunnen aantrekken heb je met de C.303 wel een C.304 zonder vynil mode functies en effecten. Maar wel met de 4 leuke sample/cue triggers.

Jammer. Dus toch 1 van de dubbelaars. Ik kies liever Numark dan Reloop, maar de cdn-35 gaat niet heel erg lang mee. Wel tenminste 3 jaar hoor. Je hoeft niet bang te zijn dat je het na 3 maanden in de kliko moet doen.

Jou maakt het niet uit, maar ik heb ook liefst 2 enkele players.

Tic Toc
Zephion    posted on 13-08-2006 09:43
Bedankt voor de reacties in ieder geval, nog heel even doorsparen en dan wordt het bijna zeker de stanton. Alleen nog even kijken of ik dan de oude versie koop of die met de mp3's. Want mp3 spelen kan me eigenlijk vrij weinig boeien Happy, laughing
robbert    posted on 13-08-2006 12:08
Poster: Winston
Ik kies liever Numark dan Reloop, maar de cdn-35 gaat niet heel erg lang mee. Wel tenminste 3 jaar hoor. Je hoeft niet bang te zijn dat je het na 3 maanden in de kliko moet doen.

Wat een onzin, waarom zou zo'n speler maar drie jaar mee gaan. Pure onzin!
Winston    posted on 13-08-2006 13:51
Ik vertel echt geen onzin.

In de bar bij mij in de buurt zit een Numark dubbelaar nu werkloos, omdat een drive stuk is. En ze hadden het ongeveer 3 jaar, intensief gebruikt natuurlijk. Waarschijnlijk niet altijd even netjes, want veel gast DJ's.

Maar bij eigen net gebruik thuis zou de Numark best langer kunnen meegaan.

Trouwens wordt in een andere lokale club die ik ken een heel oude Pioneer dubbelaar gebruikt (niet de 3000). Het ziet er niet meer uit maar hij doet het nog. Ook gebruikt door meerdere DJ's en bijna elke avond van de week.

Tic Toc
robbert    posted on 13-08-2006 14:03
Poster: Winston
Ik vertel echt geen onzin.

In de bar bij mij in de buurt zit een Numark dubbelaar nu werkloos, omdat een drive stuk is. En ze hadden het ongeveer 3 jaar, intensief gebruikt natuurlijk. Waarschijnlijk niet altijd even netjes, want veel gast DJ's.

Ow dus omdat er ooit een numark cd-speler kapot is gegaan na 3 jaar gaat iedere numark cd-speler kapot na 3 jaar. Ik had laatst een Pioneer cd-speler die kapot ging na 2 jaar, dus ze gaan allemaal kapot na 2 jaar. Klinkt zeer logisch jongen!
User edit by robbert on 13-08-2006 @ 14:04:36 (63%)
Winston    posted on 13-08-2006 14:17
Ik denk: Een schip op het strand is een baken in zee. Daarom denk ik zelf voorlopig ook niet aan de CDJ-800 of CDJ-1000.

Als je het risico waard vindt mag je van mij je gang gaan.

En een levensduur van 3 (intensief gebruik) - 4 (thuisgebruik) jaar voor die Numark dubbelaar voor de prijs van 300 euro vindt ik best wel aardig.
Tic Toc
dancedimension    posted on 13-08-2006 14:33
En wat dacht je van de cd-6 Ultima van citronic, is nu echt voor een bodemprijs van 449 euro dacht ik te verkrijgen!, is binnen je budget en kan gewoon echt veel:
  • Interactieve 'AQ Touch' aanrakingsgevoelige jog
  • Effecten - Echo, Filter, Brake, Flanger, Phase, Pan, Transform
  • Real-time scratch effect
  • 10 seconden antischok geheugen per deck
  • Direct start
  • Naadloze loop
  • Instelbare Pitch: ± 4, 8, 16 & 100%
  • Automatische/handmatige BPM (gekoppelde effecten)
  • Reverse Play
  • Master Tempo
  • 3 geheugenopties voor Sampler & Cue
  • S/PDIF, Digital Audio en RCA Coaxial uitgang
  • Geschakeld afspelen maak het opvolgend afspelen tussen de twee decks mogelijk
  • Enkel/doorlopend afspelen
  • Tijdsweergave instelbaar op verstreken, overgebleven en totale tijd
  • Auto Cue functie
  • 6 Effect-sync parameter sets
  • Volume balans tussen muziek & sampler
Ik heb hem ook, en het is echt een aanrader!, super ding en in principe gelijk aan de stanton op een paar kleine verschillen na, en dan heb je het nog dubbel ook.

Thomz    posted on 13-08-2006 17:20
Beb effe rondgekeken op 2de handssites en heb wel iets interresant gevonden. Een pioneer cmx-5000 voor 500€. Wat denken jullie?
Iemand ervaring met deze speler?
Lea_Phar    posted on 13-08-2006 19:10
Heb een tijdje met de CMX-5000 gedraaid.
Voor een dubbele speler vindt ik hem fijn draaien
Grote Jogs (voor een dubbele wel te verstaan) die fijn werken.
Zephion    posted on 13-08-2006 20:57
Toch lijken 2 enkele me veel fijner draaien maargoed. ik heb nu een setje met 2X reloop rp2000 en 1 gemini pmx 500 mixer. ik ben van plan om die stanton c.304 te halen. Of raden jullie me aan om voor hetzelde geld een dubbele cd-speler te halen? Enkel lijkt me in ieder geval veel fijner werken.
robbert    posted on 13-08-2006 21:09
Ja enkele cd-spelers werken fijner, maar waarom wil opeens iedereen zo'n stanton hebben? Ik heb hem getest en er is inderdaad niks mis mee, maar er zijn (volgens mij) betere alternatieven..
dancedimension    posted on 13-08-2006 21:48
Aan de eene kant snap ik het ook weer wel, je krijgt gewoon een echt mooie cd speler met een bak mooie functies, leuke prijs, dat maakt het zo aantrekkelijk. Alleen wat er van mij anders had gemogen dat was een slot-in. Dat vind ik eigelijk het enigste minpuntje eraan, en het schermpje daar heb ik geen last van toen ik hem is aan de tand voelde.
Winston    posted on 13-08-2006 21:59
@ Robbert: Als je de andere alternatieven nou eens noemt, dan heeft de starter ook wat aan je kennis. Zeker als de alternatieven ook beter zijn dan de Numark Axis-9 

@ Zephion: Ik vindt table tops beter, omdat het prettiger werkt voor mij en ook als 1 drive stuk is wordt het geheel niet meteen nutteloos.

Maar voor drive in werk of bij ruimte gebrek in je kamer zou ik daar niet al teveel opletten.

Tic Toc
User edit by Winston on 13-08-2006 @ 22:02:16 (5%)
Thomz    posted on 13-08-2006 22:19
Weet niemand me wat meer over die cmx-5000 te vertellen?
Zephion    posted on 13-08-2006 23:14
Poster: robbert
Ja enkele cd-spelers werken fijner, maar waarom wil opeens iedereen zo'n stanton hebben? Ik heb hem getest en er is inderdaad niks mis mee, maar er zijn (volgens mij) betere alternatieven..

welke dan?

de eerste die ik me zo kan bedenken is die denon maar dan zie ik die stanton toch eerder zitten. Happy, laughing
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

194 Users online: 13 Guests (181 Unknown)
Pages generated today : 40.883
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.907.905

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use