Monitors: KRK RP-8
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Camino    posted on 11-08-2006 12:20
Ik ga over een maandje op kamer, en de stereo met de huidige boxen die ik heb zijn veel te groot om mee te nemen. In de plaats ga ik dus een setje monitors kopen, en m'n oog is gevallen op een uit de zwaardere klasse, de KRK Rokit Powered 8. Heeft iemand ervaring met deze monitors of met andere van de RP series? M'n maximum budget is 600 euro, dus als er andere alternatieven zijn dan hoor ik het ook graag. Ik zoek wel een setje met 2 monitors ZONDER sub, dus Syrincs valt bij deze gelijk af.

Mods: ik weet niet zeker of dit topic hier hoort of in de producers corner...

What do you think about Monitors: KRK RP-8 ??

Vote :   

BillyArd    posted on 11-08-2006 12:58
rokits zijn redelijk tot goede monitors voor het geld
goede prijs kwaliteit , alleen vind ik het laag niet heel erg strak !
maar voor dj toepassingen een zeer fijn monitorsysteem.
Voor producing zou ik ze niet kiezen, maar misschien ben ik gewoon wel een neetje verwend
;o

Hoe groot wordt die ruimte die je gaat betrekken als ik mag vragen ?
een 8 woofer kan al snel too much zijn in kleinere ruimten .
voor een 8 hebje toch al snel een wat grotere ruimte nodg anders krijg je problemen met je laag. dat zit zichzelf dan al snel in de weg
Happy, laughing
Camino    posted on 11-08-2006 13:30
De ruimte die ik heb is rond de 5m lang, 5m breed, en 2.7m hoog, dus niet bepaald klein. Het is echter wel de bedoeling om ze zowel voor near-field toepassingen te gebruiken (voor het draaien) en voor mid-range (voor eens een muziekje te luisteren). Als ik de specs mag geloven gaat hij tot 45hz en is hij vrij lineair, dus hoort de bas mee te vallen... mag ik vragen met welke andere monitors je vergelijkt?
BillyArd    posted on 11-08-2006 15:32
quote deaf dj: mag ik vragen met welke andere monitors je vergelijkt?

Billy:ik zei al ik ben een beetje verwend, ik werk zelf op dynaudio BM5A
die heeft een 6,7 woofer en een 1,2 tweeter.
en als ik bij anderen op monitors werk/luister zijn het meestal Mackies HR624/genelec 1031A

Maar voor die ruimte die je beschrijft kan je prima 8`neerzetten.
maar voor een kamer van 3,5 bij 3,5 is een 8 weer te veel
en die rokit 8 is prima voor dj toepassingen, ik vind alleen dat het laag misschien wat blurry(maar zoals ik al zei , ik ben een erg strak stereobeeld gewend, dus daarom is het misschien niet  eerlijk om het beeld van de dyns tegen de rokits af te zetten.
Happy, laughing
Maar het gaat erom dat jij er mee kan werken en KRK is natuurlijk ook niet zomaar een speaker.
Als je budget iets ruimer kan zou ik eerder KRK v6 kopen , die zijn wel erg goed op de punten waar de rokits het een beetje laten afweten !
de vraag is alleen of dat weer misschien niet iets TE is voor dj toepassingen.
wil je echter wat breder werken dan zou het een zeer goede investering zijn .
Succes
Gewoon lekker de tijd nemen en wat luistersessies doen .
doe die sessies ook lekker vroeg om een uur of 10 a 11 sochtends in je weekend want dan ben je nog lekker fit en je gehoor dus ook .
savonds klinkt er al veel snel goed , eigenlijkl hetzelfde als met een bed of bank kopen, als je moe bent zit/ligt alles lekker !
Happy, laughing

Camino    posted on 11-08-2006 15:39
het probleem is namelijk dat ik van plan ben hem online te kopen, vandaar dat jullie (en vooral van iemand als jij die veel ervaring met monitors & studio applicaties heeft) mening erg belangrijk voor me is. Ik vind het zonde om m'n budget nog te veruimen omdat ik dringend een nieuwe mixer nodig heb als ik het volle uit een setje monitors kan krijgen; voor een Beat4 is de v6 toch wel een beetje overkill, zeker als het vooral over DJ en HIFI toepassingen gaat. Heeft Mackie dan ook nog Monitors die in mijn budget passen? Ik kan er moeilijk iets over vinden...
BillyArd    posted on 12-08-2006 01:09
Ja misschien een beetje overkill, maar als je eenmaal je nieuwe mixer hebt dan misschien niet meer ;P
Mackie heeft geen monitors in jouw budget
De Hr serie ligt een stuk hoger dan wat je aangaf .
En nogmaals aan rokits zal je je ook zeker  geen buil vallen , alleen moet je wel  eerst ergens gaat luisteren !
Dat hoort er gewoon bij wanneer je moet bepalen wat je het fijnst vindt klinken .
Happy, laughing

Camino    posted on 13-08-2006 16:36
Hmm misschien toch nog gewoon offline kopen dan... is er iets van grote winkels met VEEL monitors? Iets zoals een feedback maar dan voor Producers....
BillyArd    posted on 14-08-2006 09:12
Ik ben niet echt bekend in haaglanden/leiden, maar daar moet wat zitten.
Ik ga zelf altijd naar dijkman in amsterdam.
Happy, laughing
en bij feedback kan je ook luisteren , al moet je daar wel echt een afspraak maken anders hebben ze geen tijd !
Happy, laughing
\Succes

Lead    posted on 14-08-2006 19:58
Ga eens naar Tach & Tally in Den Haag... Betrouwbare winkel met veel spullen. De mensen die er werken hebben vele studio's in Denhaag en omgeving ontworpen en ingericht.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 14-08-2006 21:12 (2%)
Camino    posted on 15-08-2006 01:01
AHA! daar heb ik wat aan... dan ga ik deze week nog eens langs Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.632 days.
 Post CommentThat would be 221.1 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 10 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 11.557
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.971.787