Video's Numark CDX
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bart    posted on 28-06-2004 20:41

Ik krijg dus overal filmpjes van die Technics, Denon en Pioneer cd-turntables zeg maar, maar ben nog nergens eentje tegengekomen van de Numark CDX.

Zijn daar filmpjes van en heeft iemand misschien voor mij n linkje of doorverwijzing?

Thanx in advance

What do you think about Video's Numark CDX ??

Vote :   

W.i.M    posted on 28-06-2004 21:30
Voor Real Player :

Movie
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
User edit by W.i.M on 28-06-2004 @ 21:30:39 (100%)
Jorrit    posted on 28-06-2004 23:03
ziet er erg gruwelijk uit...
Die ronddraaiende platter is een beetje overdreve, tenminste van mij hoeft het niet.

Maar die effecten, das toch wel een ding wat ik mis op Pioneer spelers! [op de cdj-100s na, maar dat is zo ongeveer de enige waarmee ik nog niet gedraaid heb]
Lead    posted on 29-06-2004 00:32
Bij pioneer zitten de effecten op de mixer. Is ook wel makkelijk want daar sta je voor je faders toch meestal wel in de buurt

Ik heb al even kunnen testen met de CDX

ps. ik neem aan dat je dit Topic over de CDX gezien hebt, daar staat ook wel iets aan info over de CDX
Let the BASS be louder
User edit by Lead on 29-06-2004 @ 00:37:00 (58%)
Mod edit by Lead on 27-12-2005 02:27 (5%)
Bart    posted on 01-07-2004 17:05
Thanx peeps.

Dat topic had ik al gezien, het videootje nog niet.
Alle specs van de cdx kende ik al zo'n beetje. Was gewoon erg benieuwd naar n filmpje waarin iemand dat ding even gruwlijk aan de tand voelt.

But I'm convinced. Ziet er misschien nie zo strak uit als de technics, maar toch word ik wel vrolijk van dit apparaat.

Hij is al in bestelling, dus ??n dezer dagen verlaat 1 van mijn trouwe sl1210's zijn plekje in mijn flightcase en zal deze opgevuld worden door de cdx. No worries, de 1210 zal n??it de deur uit gaan hehehe.
DJEduardo    posted on 01-07-2004 22:21
Hmm.....
Paar dingen vallen me op:
- De effecten , hoorde zo;n flilter/flanger effect, zijn net als op een denon weer niet lekker klinkend. Meestal doordat je ze niet effe vlot in een opwelling op kan roepen, of omdat de bijstelling vaak te extreem gaat.
- Bediening helemaal bovenaan? Cue-play ook?? is dit handig.. lijkt me niet he.
Dit ding lijkt me dus echt bedoeld voor de scratching dj
Maar jongens, kom op, wie gaat er nou serieus, meer dan een leuke effectje tussendoor staan scratchen op een avond?
dan ga je toch af als een gieter? Of zeg ik nu iets heel raars..
Als ik die jongen in dit filmpje ook zo hoor scratchen, met zijn crossfadertje erbij..
dan kan ik mijn lachspieren niet bedwingen....

Je gaat toch ook niet minuten lang van op Cue zitten drukken?
Daar wordt je ( en vooral het pubiek ) ?rg moe van..

Ik blijf vinden dat het scratchen altijd zo 'hot'is en belicht wordt, terwijl naar mijn idee voor serieus gebruik andere opties veel intressanter zijn om te belichten.
Bv: Accepteert een speler moeiteloos alle cd's( vies/beschadigd), Is ie snel in inlezen/reacties. Hoe is de menu structuur/ bediening. Hoe werkt de loopfunctie, hoe is de kwaliteit van de mastertempo..etc etc...

Daar hebben we meer aan dan iemand minuten lang zien scratchen..

zo.ik heb gesproken.
Ik vermoed dat nu de hel los gaat barsten...

User edit by DJEduardo on 01-07-2004 @ 22:24:37 (64%)
W.i.M    posted on 03-07-2004 00:51
De cue/play bediening zit gewoon beneden. Natuurlijk zitten er ook knoppen bovenaan zoals reverse, loop e.d. want je wilt natuurlijk niet alles beneden hebben. Natuurlijk is het ook belangrijk om te horen hoe de speler klinkt tijdens het scratchen. Dit filmpje was een selfmade homevideo en de demonstratie filmpjes zullen nog wel volgen.

Heb je het demonstratie filmpje van de CDJ-1000 en de CDJ-800 als eens gezien in de downloads ? Ik weet zeker dat je zo wel een avondje kunt vullen.
User edit by W.i.M on 03-07-2004 @ 00:52:32 (12%)
Bart    posted on 03-07-2004 12:29
Sjah gast, Ben toevallig turntablist, maar nee, ik ga niet de hele avond stand alone mensen irriteren met misselijk makende cuts. Misschien als je effe mijn post in het 'introduce yourself'-topic leest, dat je dan snapt waarom die CDX voor mij zeker wel interessant is. Of zit ik hier nu helemaal verkeerd?
Lead    posted on 04-07-2004 11:09
Poster: DJEduardo
Ik blijf vinden dat het scratchen altijd zo 'hot'is en belicht wordt, terwijl naar mijn idee voor serieus gebruik andere opties veel intressanter zijn om te belichten.
Bv: Accepteert een speler moeiteloos alle cd's( vies/beschadigd), Is ie snel in inlezen/reacties. Hoe is de menu structuur/ bediening. Hoe werkt de loopfunctie, hoe is de kwaliteit van de mastertempo..etc etc...

Je hebt gelijk dat dat ook interresanten issues zijn. De scratch moet gewoon goed klinken als de functie op je cd speler zit. Ik gebruik zelf de scratch met mijn fader open niet zoveel, maar gebruik hem wel veel op de hoofdtelefoon bij het zoeken naar mijn CUE-punten enzo.
ReactieSnelheid van de speler is ook een mooie om in de gaten te houden.. De ultieme reactie snelheidstest is volgens mij een Loop van 1 audio-frame maken en kijken of je speler dit bijhoudt.....
Acceptatie is ook een belangrijk verhaal, maar de meeste hedendaagse spelers van dit nivo zouden alles moeten accepteren. Vergeet echter niet dat een CDR geen CD is en dat CDR's gebrand op hogere snelheid een betere foutcorrectie nodig hebben om toch afgespeeld te worden in een player.
Een 'menu' in een CD spelere Confused Neen, zou niet moeten mogen... alles bedienbaar via de knoppen die max 2 functies p/s mogen hebben
Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 05-07-2004 11:20
Acceptatie is ook een belangrijk verhaal, maar de meeste hedendaagse spelers van dit nivo zouden alles moeten accepteren. Vergeet echter niet dat een CDR geen CD is en dat CDR's gebrand op hogere snelheid een betere foutcorrectie nodig hebben om toch afgespeeld te worden in een player.

Inderdaad! D??rom is het van essentieel belang dat een cd speler alles pikt. Dat is ook de reden dat ik bv mijn CMX3000 heb ikgeruild voor een 5000. Terwijl ik daar toch de geintjes op mis van de 3000. Maar 3 x op een avond complete stilte door vastlopers is wel effe wat belangrijker...(!)

Een 'menu' in een CD spelere Confused Neen, zou niet moeten mogen... alles bedienbaar via de knoppen die max 2 functies p/s mogen hebben

Yep. mee eens.
Denon bv snapt dit nog steeds niet...
Maken een '' parameter' draaiknop( op zich wel handig). Deze knop heeft in stand 1 de functie van Track search , in stand 2 de functie van effector..
aii aii aii..
da's vragen om vergissingen...
User edit by DJEduardo on 05-07-2004 @ 11:24:48 (97%)
Bart    posted on 05-07-2004 12:46
Tot zover slikt ie alles moeiteloos.
Bij de importeur zijn essentiele onderdelen makkelijk bij te bestellen en user replaceable, wat ik op zich een behoorlijk pluspunt vind.

Tenminste geen knoppen op een eiland in het midden van de platter zoals bij de technics waar je als turntablist makkelijk met n vingertje op tikt tijdens een routine.

Effecten zijn niet bepaald spectaculair. Denk niet dat ik deze serieus ga toepassen in de praktijk, maar verder doet ie precies wat ik wil.

Prima apparaat, voor mij dan.
Lead    posted on 05-07-2004 17:30
Effecten ---> horen thuis op een mixer of externe box
CD-Speler -> Alleen Play, Cue en Loop (evt. Hot-Cue)

Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 05-07-2004 18:21
das persoonlijk, maar ik ben het wel meet je eens.
Een maat van mij heeft een gemini speler met effecten [cd300-x ofzo] en als je die gebruikt begint de cd speler over te slaan!

Wat wel weer een voordeel is aan effecten op je cd speler, is dat je ze altijd over je koptelefoon krijgt. Bijvoorbeeld bij een A&H Xone 62 hoor je over de PFL niet wat je met de filter doet.
User edit by Jorrit on 05-07-2004 @ 18:22:21 (100%)
Lead    posted on 05-07-2004 18:34
Bij de meeste mixers met effecten kun je effecten in ieder geval wel over de hoofdtelefoon voor afluisteren volgens mij. De Pioneers in ieder geval wel....

Tja, als je echt voor de effecten gaat kun je het beste een losse effecten module aanschaffen zoals de Korg Kaospad of EFX-500....
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 05-07-2004 19:50
Poster: Lead
CD-Speler -> Alleen Play, Cue en Loop (evt. Hot-Cue)

Tja, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Geef maar een reden waarom effecten niet op een CD-Speler horen ? Een mixer is er ook alleen maar om het geluid te mixen. Niet om er nog eens effecten tussendoor te gooien als je het heel strik neemt.

Uiteindelijk zullen alle CD-Spelers wel uitgerust gaan worden met een paar effecten wat met de mixers toch ook wel het geval is.
DJEduardo    posted on 05-07-2004 21:31
<quote>

Ik ben het er ook niet echt mee eens..
Ik vind de effecten op de CDJ100 erg goed van kwaliteit  ,gebruik ze vaak. en is ook super in bijstelling...
Beter dan op de DJM600 bv...
Die gaat vaak veel te hefig te keer, gooit bij inschakeling meteen 3 db erbij en daar zit ook bv geen 'Hold'op. en...da's jammer! (.....)
User edit by DJEduardo on 05-07-2004 @ 21:32:02 (2%)
Chesoner    posted on 06-07-2004 20:57
ik vind dat ze al die effecten achterwege moeten laten.
Effecten horen op een effectenbak en nergens anders op.

Ze kunnen beter wat meer investeren in de kwaliteit van de mixer
dan al die extra effecten(=rommel) er op
DjAndy    posted on 20-08-2004 20:29

de djm 600 is gewoon the best.......!!!!!

DjAndy    posted on 20-08-2004 20:29
En de cdj 100mkII ook ..!!!!
DjAndy    posted on 20-08-2004 20:30
srry ik draai thuis niet met platen.. Unhappy

This is an old Topic

No new postings for 7.483 days.
 Post CommentThat would be 249.4 months
or a whopping 20.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

59 Users online: 20 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 6.785
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.691