Korg komt met nieuwe kaosspad 3
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BillyArd    posted on 02-08-2006 12:00
http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=KP3

Mooie concurentie voor pioneers EFX
Korg heeft denk ik met dit apparaat een grote stap gemaakt.
zo kan je smartmedia gebruiken en wav en aiff invoeren als sample
het aantal effecten is uitgebreid en bevat nu ook noviteiten als 8 bands EQ/LFO en Compressie
check de link voor info en foto,s

Mod edit by Lead on 02-08-2006 19:48 (2%)

What do you think about Korg komt met nieuwe kaosspad 3 ??

Vote :   

Twizz    posted on 02-08-2006 12:05
kun je dit neit beter bij de sectie nieuws plaatsen? want dat proberen ze hier zoveel mogelijk te stimuleren(:P).
maja ik denk niet dat deze een grotere reputatie zal krijgen als de efx van pioneer.
BillyArd    posted on 02-08-2006 12:08
oh ja zal ik even aan denken !

quote t4t:maja ik denk niet dat deze een grotere reputatie zal krijgen als de efx van pioneer.

Billy :dat is op dit moment misschien nog wat voorbarig,...de tijd zal het leren.
de korg heeft op dit moment specificaties die er niet om liegen en op de 32 bit na (but who cares) over de pio heengaan !
maar goed eerst maar eens naar luisteren en mee spelen !
Happy, laughing
Dominus    posted on 02-08-2006 12:15
precies wel een vet ding!
_Ivan_    posted on 02-08-2006 12:25
Ik ben benieuwd of de korg over pioneer gaat lopen. Mja qua uiterlijk vink hem er wel stoer uit zien
Feel&.Celebrate.Life!
dancedimension    posted on 02-08-2006 12:30
ik vind hem eerlijk gezegt niet zo mooi, die goudkleurige bling-bling knopjes op een swart ding met de rode knopjes en een rode pad gedeelte, vind de voorgangen mooier maar hij zal wel een stuk beter zijn dan z'n voorganger Winking my eye
BillyArd    posted on 02-08-2006 12:37
2 ivan:qua specs doet hij dat al !(p.s ik vind m ook stoer om te zien ......beetje battle star gallactica hahahaha
Happy, laughing
2 dancedimension:hij kan nu settings onthouden,sample edits opslaan en FX tweaks op smartmedia
daarbij is de unit van 16 naar 24 bit gegaan.
ook het aantal effecten is met een groot aantal uitgebreid , 128 maar liefst !
ook zijn er een aantal handige opties zoals compressie/en EQ(8bands)
Happy, laughing
User edit by BillyArd on 02-08-2006 @ 12:38:12 (25%)
Lead    posted on 02-08-2006 19:53
Poster: T4Twister
kun je dit neit beter bij de sectie nieuws plaatsen?....

Daar zou het inderdaad een mooie voor zijn Winking my eye

Maar ziet er grappig uit, ik ben benieuwd hoe en of hij lekker werkt... Snel maar eens kijken of hij ergens in een winkel staat. Volgens mij ben ik hem nog niet tegen gekomen...

Let the BASS be louder
TheSupercrab    posted on 02-08-2006 19:56
Kun je dr ook tetris op speelen?? Het scherm lijkt dr wel een beetje op :P.

Maar eve serieus, heb zelf nog nooit met een Korg kaos pad gespeeld, maar ik denk zoiezo dat je met een Pioneer efx toch sneller verschillende dingen kan doen Ala James zabiela. Ik ben iig nog niet overtuiged, zal em toch is moeten uit probeeren.
Lead    posted on 02-08-2006 20:20
De voorgaande Kaospads (1 & 2) doen het leuk, maar doordat je geen exacte parameter kan instellen kun je niet altijd 2x hetzelfde effect maken... Ook het combineren werkt niet lekker, of heb ik nog niet door Winking my eye

De EFX kun je BPM gerelateerde effecten en de jog effecten door elkaar gebruiken. Extra mogelijkheden dus...
Let the BASS be louder
BillyArd    posted on 03-08-2006 09:23
Ik denk ook dat de behandeling van de EFX logischer is dan die van de kaoss.
Happy, laughing
Kaoss is meer een instrument dan een effecor(denk dan aan de theremin van bob moog)
om die reden vind ik wanneer je met een synth en prod.setup werkt de kaoss weer ``breder`` omdat je effecten kan scheppen met ``ongewoon``verloop.
misschien iets intuitiever dan de EFX.
Echter wanneer ik een FX moest kiezen voor een Dj set , zou ik hoogst waarschijnlijk ook voor een EFX gaan, en misschien voor de kp3,. maar zeker niet voor de kp2.
MauriceForge    posted on 04-08-2006 10:50
je kan met de kp 2 wel 2 keer hetzelfde effect doen, want je kan je pad motion opnemen.
En deze kp3 ziet er wel erg stoer uit in ieder geval. ben benieuwd!
ccc    posted on 25-09-2007 21:45
Beetje oud topic, maar ik vind niet echt waarnaar ik op zoek ben.

Klik hier

Met wat voor een programma wordt dit gedaan? Is dit standaard bij de Kaoss Pad 3 geleverd?
NielsR    posted on 25-09-2007 22:06
Poster: ccc
Beetje oud topic, maar ik vind niet echt waarnaar ik op zoek ben.

Klik hier

Met wat voor een programma wordt dit gedaan? Is dit standaard bij de Kaoss Pad 3 geleverd?

Had het ook al gezien vond het ook wel cool, het is gemaakt met apple quartz composer als je gewoon even de uitleg leest bij het filmpje daar stond het in.

Een zeer veelzeidig apparaatje is dit wel ook perfect om mee te producen, ik heb het is gespot tijdens een interview in de studio van Dominik Eulberg.
User edit by NielsR on 25-09-2007 @ 22:08:52 (44%)
Cyspoz    posted on 26-09-2007 07:53
Vermoedelijk gebruiken ze gewoon de MIDI signalen van de Korg Kaosspad 3.
ccc    posted on 26-09-2007 17:53
Poster: fettibamba

Had het ook al gezien vond het ook wel cool, het is gemaakt met apple quartz composer als je gewoon even de uitleg leest bij het filmpje daar stond het in.

Een zeer veelzeidig apparaatje is dit wel ook perfect om mee te producen, ik heb het is gespot tijdens een interview in de studio van Dominik Eulberg.

Dankje, waar zie jij die uitleg staan als ik vragen mag? ik vind het niet.
NielsR    posted on 26-09-2007 17:54
Poster: ccc

Dankje, waar zie jij die uitleg staan als ik vragen mag? ik vind het niet.

rechts naast het filpje in zo een kadertje, je moet nog wel op more klikken om alle info te krijgen.
Ziax    posted on 26-09-2007 20:29
Korg gaat met deze effectenbox natuurlijk pioneer voorbij. Je kan er gelijk 1000x meer dingen mee doen.. Ik heb nog maar de Kaoss pad mini en die heeft al 100 efx (oke niet allemaal zo heel erg verschillend maar er zitten minstens 15 à 25 leuke tussen) de pioneer EFX 500 betaal je enoooooorm veel geld voor 5 effectjes..
ccc    posted on 26-09-2007 20:43
Ah daarzo. Happy, laughing

Bestaat zo'n soort programma ook voor Windows? Hoe worden dat soort programma's eigenlijk genoemd? Ik vind er geen benaming voor.

This is an old Topic

No new postings for 5.662 days.
 Post CommentThat would be 188.7 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

46 Users online: 5 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 622
Most visitors online this month : 184
Lifetime Pageviews since 2003 : 208.898.832