CUE op de CDJ 800MKII (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dalux    posted on 02-08-2006 11:05
Heb net twee CDJ800-MKII gekocht. Het rare is nu af en toe dat ik als ik een CUE-point geze heb, deze het wel doet en als ik op start druk gaat de plaat ook lopen alleen verdwijnt na een paar maten de CUE-point. . . . . .
Heeft iemand hier ervaring mee?

What do you think about CUE op de CDJ 800MKII ??

Vote :   

greup    posted on 02-08-2006 11:10
oftewel,.... hij vergeet het cue point?

lijkt me niet de bedoeling. Is het bij alle 2 de cdj''s zo??

of heb je soms je vinger op het jog als je weer op cue drukt

dalux    posted on 02-08-2006 11:14
Ja, hij vergeet het/de CUE-point. . Vinger op de Jog? Hmmm, zou wel eens kunnen als ik de plaat nog een zwiepertje wil geven. Niet doen dan?
greup    posted on 02-08-2006 11:16
ik heb zelf de cdj 800mk2 niet,  maar wat ik uit mijn geheuge nog weet is dat als jij je vinger op het jog zet en op cue drukt, dat hij dan automatisch op dat punt een nieuw cue point zet.

Maar het is dus bij alle 2? want in dat geval is de kans dat jij wat fout doet groter dat dat er iets mis is met 1 van beide ( of alle 2)
dalux    posted on 02-08-2006 11:49
Ik geloof dat het bij beiden is, maar het is niet altijd. En hij zet ook geen nieuw cue-point het is gewoon weg. Dus omdat hhij niet altijd doet heb ik het idee dat je een soort zachte (éénmalig) en een harde (vast) cue kan zetten.

Ga eens beter opletten en anders kunnen ze hupekee terug!
Jorrit    posted on 02-08-2006 13:31
Poster: dalux
Ik geloof dat het bij beiden is, maar het is niet altijd. En hij zet ook geen nieuw cue-point het is gewoon weg. Dus omdat hhij niet altijd doet heb ik het idee dat je een soort zachte (éénmalig) en een harde (vast) cue kan zetten.

Ga eens beter opletten en anders kunnen ze hupekee terug!

Dus tijdens het spelen vallen alle indicaties van het cue-punt uit? Confused Het gele puntje in de jog-display en de Cue-knop die niet meer verlicht is? Lijkt me nogal een rare verschijning, terug naar je dealer zou ik zeggen....
dane86    posted on 02-08-2006 14:28
Wel vreemd dat het bij allebei is. Heb je ze bij een officiele dealer gekocht. En hoe zijn ze vervoerd?
User edit by dane86 on 02-08-2006 @ 14:30:21 (73%)
dalux    posted on 02-08-2006 14:33
HEt is zo dat het rode cue puntje in op mijn beeldschermpje wegvalt en de CUE knop is ook niet meer verlicht. Merk het pas sinds gisteren en dacht de hele tijd dat het wel aan mij zal liggen en daarom dacht ik aan een knopje waarik op moet drukken. Maar het is dus wel raar. Heb ze JUIST bij een officiele dealer gekocht vanwege het feit dat als er iets is. . . .
Vervoerd? Lopend van de winkel naar huis.
Ga eens iets meer opletten. (als je de Cue indrukt dan gaan die twee gele lampjes knipperen. Ik wacht dus ook altijd tot ze gestopt zijn met knipperen voordat ik hem instart).

dane86    posted on 02-08-2006 14:49
HEt is zo dat het rode cue puntje in op mijn beeldschermpje wegvalt en de CUE knop is ook niet meer verlicht. Merk het pas sinds gisteren en dacht de hele tijd dat het wel aan mij zal liggen en daarom dacht ik aan een knopje waarik op moet drukken. Maar het is dus wel raar. Heb ze JUIST bij een officiele dealer gekocht vanwege het feit dat als er iets is. . . .
Vervoerd? Lopend van de winkel naar huis.
Ga eens iets meer opletten. (als je de Cue indrukt dan gaan die twee gele lampjes knipperen. Ik wacht dus ook altijd tot ze gestopt zijn met knipperen voordat ik hem instart).

Probeer eens een cue te maken met je loop in knop, kijken wat ie dan doet
dalux    posted on 02-08-2006 15:08
Een Cue met mijn loop-in knop? 
Dus dat ik dan voordat ik iets doe het linker gele lichtje (sorry ik zit op mijn werk en kan het apparaat nu niet zien)  indruk?

User edit by dalux on 02-08-2006 @ 15:09:36 (72%)
greup    posted on 02-08-2006 15:14
ja. Gewoon zoals je anders een cue zou maken met je cue knop..

als je ( dat is iniedergeval zo bij de cdj 200) op de loop in drukt zet hij daar automatisch een cue piont.
dalux    posted on 02-08-2006 15:28
wacht ff volgens mij maak je met de 200 op een andere manier Cue's.
Bij de 800 gewoon met de hand het punt zoeken en dan op de CUE knop drukken (linksonder boven de play knop). Er komt dan een rood markertje in het scherm te staan. Als je dat gedaan hebt gaan er linksboven (loop In en Out) 2 gele lampjes knipperen. Als deze stoppen met knipperen is de Cue gezet. Op de 200 is de Loop-In blijkbaar ook Cue knop?
Winston    posted on 02-08-2006 15:30
Nee. Op alle CDJ's is een cue punt maken gelijk. Kan op beide manieren. Ik weet niet wat ze willen bereiken om je op de andere manier een cue punt te laten zetten.
Tic Toc
User edit by Winston on 02-08-2006 @ 15:31:26 (3%)
greup    posted on 02-08-2006 15:32
nope maar maak voor de gein gewoon eens een loopje op de cdj 800 mk2 en druk daarna even op cue.

Als het goed is start je speler dan op het punt waar je je loop hebt gestart.

Winston    posted on 02-08-2006 15:36
Het probleem is dat dalux wel een cue point weet te zetten maar dat het af en toe op beide players verdwijnt. Bug?

In de plaats van loopes zetten, zou ik voorstellen dat je een heleboel back cues doet na elkaar, stutter ook flink op los, en klooi met de quick return.
Tic Toc
User edit by Winston on 02-08-2006 @ 15:38:13 (100%)
greup    posted on 02-08-2006 15:40
ik vraag me alleen af of hij ook wegvalt als je je cue op een andere mannier zet dat je "normale" mannier.

Het wegvallen van een cue kan natuurlijk niets anders dat fout zijn. Als je weer thuis bent moet je gewoon ff op beide spelers je cue flink minsbruiken en kijken of ze er bijde last van hebben en wanneer.

dane86    posted on 02-08-2006 15:40
Poster: Winston
Het probleem is dat dalux wel een cue point weet te zetten maar dat het af en toe op beide players verdwijnt. Bug?

In de plaats van loopes zetten, zou ik voorstellen dat je een heleboel back cues doet na elkaar, stutter ook flink op los, en klooi met de quick return.

Daarom vraag ik me dus af of hij het ook doet als je op de andere manier een cue punt maakt. Is toch logisch om dat uit te proberen. EDIT: Zoals greup al zei 4 seconden geleden.
User edit by dane86 on 02-08-2006 @ 15:41:34 (11%)
Winston    posted on 02-08-2006 15:43
Ja, de andere manier met de loop in zou ik dan maar ook proberen. Loopjes mag, maar lijkt minder zinvol. Gewoon als laatste doen als niks helpt.
Tic Toc
User edit by Winston on 02-08-2006 @ 15:48:47 (7%)
dalux    posted on 02-08-2006 16:20
Happy, laughing Ik hoor je dane86. Ga ik doen.
Wat is overigens een Back Cue?
Winston    posted on 02-08-2006 16:21
Als ie speelt. Druk op cue zodat ie weer naar het cue punt terug gaat.
Tic Toc
dalux    posted on 02-08-2006 17:13
Poster: Winston
Als ie speelt. Druk op cue zodat ie weer naar het cue punt terug gaat.

Dat is nou precies wat hij niet altijd doet! Dus dan zet ik hem klaar (rood markertje aan, Cue brand) en dan verdwijnt als k hem instart de rode marker en als ik dan op Cue druk zet die een nieuwe marker. Anyhow, ik ga vanavond maar ff wat spelen en dan kijk ik wel waar of het aan kan liggen. Dus. . .
Soms overigens ook geen "Time" in beeld, maar --:--,--. Kan wel aan de VBR's liggen. Gebruiksaanwijzing doornemen kan ook niet kwaad, maar in dezelfde tijd heb je tien plaatjes ingemixt.
Winston    posted on 02-08-2006 17:23
Gaat het om afspelen van cd of mp3? Check ook of het gaat om de CDJ mode of Vinyl mode. Maakt wel niks uit.
Tic Toc
User edit by Winston on 02-08-2006 @ 17:25:05 (100%)
dane86    posted on 02-08-2006 17:26

Dat is nou precies wat hij niet altijd doet! Dus dan zet ik hem klaar (rood markertje aan, Cue brand) en dan verdwijnt als k hem instart de rode marker en als ik dan op Cue druk zet die een nieuwe marker. Anyhow, ik ga vanavond maar ff wat spelen en dan kijk ik wel waar of het aan kan liggen. Dus. . .
Soms overigens ook geen "Time" in beeld, maar --:--,--. Kan wel aan de VBR's liggen. Gebruiksaanwijzing doornemen kan ook niet kwaad, maar in dezelfde tijd heb je tien plaatjes ingemixt.

Ik ging ervanuit dat het met cd was, want als het om mp3 gaat dan is het misschien geen fout in het apparaat. Bij mp3tjes zit het nogal eens sneller fout met de kwaliteit dan bij cd. Ik vind het namelijk ook vreemd dat allebei de spelers dezelfde fout maken.
dalux    posted on 02-08-2006 17:29
Weet niet zeker of het nou bij beiden gebeurd. Anyhow, vanavond aan de slag. Bedankt alvast voor de hulpvaardigheid!
Winston    posted on 02-08-2006 17:29
Jij hebt toch ook CDJ-800MK2's? En jij hebt het probleem niet. Anders was het een bug.
Tic Toc
Day-One    posted on 02-08-2006 18:29
Poster: Winston Check ook of het gaat om de CDJ mode of Vinyl mode. Maakt wel niks uit.

Maakt niets uit Thumbs Up alleen bij CD mode kan je die Jogwheel niet gebruiken.
CD MODE = stop Cue punt maken en start....(hij gaat dan ook niet terug ondanks QR aanstaat)
Vinyl MODE  spreekt voorzich...tijdens het draaien maakt hij ook geen Cue punt.

Dit alles getest op de CDJ-800

mogelijk MP3 sectie wat ik niet kan uittesten

NB. was een snelle test.
User edit by Day-One on 02-08-2006 @ 18:30:21 (6%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

88 Users online: 40 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 525
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.110.043