verluchting in case ,
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ramses    posted on 01-08-2006 16:48
ik heb een case gekocht voor 2 dn3500 en een djx700
nu die cd-spelers en de mixer dat komt warm

kan dit kwaad voor de toestellen dat er weinig verluchting is of is dit normaal en kan het er tegen ook al draai ik een hanse avond met de toestellen in de case ?

graag jullie reactie

What do you think about verluchting in case , ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 01-08-2006 17:03
Het lijkt me niet gezond voor de apparatuur... volgens mij loopt hier al een topic over try de search button

Feel&.Celebrate.Life!
Maartenb    posted on 01-08-2006 18:18
Het is nooit goed want je apparatuur gaat er in ieder geval nooit op vooruit, maargoed nee ik denk niet dat er iets aan je apparatuur kapot gaat na een avond draaien in de case. Er zijn zoveel mensen die gewoon met hun apparatuur in de case draaien en er zullen vast ook clubs zijn die hun spullen daarin stoppen maar voor specifieke informatie zul je moeten uitzoeken wat de koelmogelijkheden van jouw spullen zijn, wat de gebruiksaanwijzing aanraadt, ervaringen van andere mensen met dezelfde spullen etc.  Het risicio heb je natuurlijk maar je kunt natuurlijk altijd nog wat schuim uit de cases snijden en er kleine koel "fans" in plaatsen die dan op batterij/netstroom/zonne-energie aangesloten zijn, het is maar net waar je wilt draaienWinking my eye.

User edit by Maartenb on 01-08-2006 @ 18:18:49 (2%)
robbert    posted on 01-08-2006 18:40
Dj-gear kan (naar je gevoel) heel hoge temperaturen bereiken, terwijl dit voor de gear nog niks is. 50/60 graden voelt voor een mens al aan als enorm warm, maar is voor voor zo'n apparatuur nog niks. Niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken dus.

djmarcelm    posted on 01-08-2006 23:26
nou ik zou koel roosters maken en iig koelen

een apparaat wat warm wordt kan op zijn termische beveiliging eruit vliegen en werkt zowieso minder

dus altijd zo laag mogelijk lees je handleiding er maar op na

en robert 50/60 graden is echt te WARM!!!
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Lead    posted on 01-08-2006 23:40
Poster: robbert
...50/60 graden voelt voor een mens al aan als enorm warm, maar is voor voor zo'n apparatuur nog niks....

Dat klopt niet. Het is wel te warm voor equipment om in te staan.

In het toestel kunnen temperaturen behoorlijk oplopen en dat is ook geen problee. Zolang er maar genoeg temperatuurs verschil is met de lucht buiten het toestel kan hij deze makkelijke afvoeren. Hoe warmer het wordt hoe minder warmte er afgegeven kan worden.

De meeste apparatuur kun je volgens de handleiding gebruiken tot ongeveer 35 graden celcius.
Let the BASS be louder
robbert    posted on 02-08-2006 00:17
Ow ik dacht dat dit anders wel eens gezegd was in een ander topic..
Nouja weer wat geleerd vandaag Winking my eye
greup    posted on 02-08-2006 11:22
je hebt cases, en cases.

Ik weet niet wat voor case jij hebt, en kan dus ook niet zegge of je daar zonder aanpassing zomaar een dns en een djx in kwijt kan. Je moet zorgen dat je vantilatie gaatjes open blijven. En mocht je hem dan nog te warm vinden ( gewoon een beetje op gevoel doen) dan kun je kiezen voor een ventilator ingebouwd in je case.

This is an old Topic

No new postings for 6.771 days.
 Post CommentThat would be 225.7 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

64 Users online: 19 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 5.257
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.771.163

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy