2x CDJ 800 MK2 of 1x CDJ 1000 MK3 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiscJunkie2    posted on 30-07-2006 18:31
GoedeAvond forumleden,

Ik zit met een vraag waarbij ik graag jullie meningen hoor. Kijk goed naar de vraag en beantwoord daar op als je er een duidelijk mening over hebt Happy, laughing.

Zoals men misschien weet draai ik samen met een maat van mij. Thuis heb ik nu 2x Numark Axis CR9 spelertjes staan met daarbij een Jb Systems Mixer.
Mijn vriend is de laatste tijd flink aan het investeren in Dj Gear. Voornamelijk nu het licht gedeelte.
Zo heeft hij 2 scanners + paneeltje voor 800 euro aangeschaft.

Om een beetje samen slim te investeren, ben ik van plan om nieuwe Cd spelers aan te schaffen.
Zoals de topic titel al doet vermoeden heeft het te maken met Pioneer spelers en een budget.

De vraag is dan ook als volgt:

Op een beetje op de feiten vooruit te lopen.
Over ongeveer 5/6 maanden zal ik zo rond de 1500 euro aan euro's beschikken voor Dj Gear.
Oftewel een Budget waaraan ik mij aan zal moeten houden.

Het is dan heel simpel. Ik wil namelijk Pioneer spelers aanschaffen. Alleen praten we dan over een kwaliteitje spelers waarbij ik niet precies weet wat het verschil is tussen de CDJ 800 MK2 en de CDJ 1000 MK3.

Het komt erop neer, dat 2x CDJ 800 MK2 spelertjes bij elkaar rond de 1500 euro kosten.
En één, dus LET OP... ÉÉN CDJ 1000 MK3 kost ook zo rond de 1500 euro.

Oftewel, want is verstandig. 2x CDJ 800 MK2 spelertjes halen, waarmee je gelijk een mooi setje hebt Happy, laughing.
Of voor één CDJ 1000 MK3 gaan. Waardoor ik dus met één Pioneer speler zal draaien en 1x Numark speler.

Aangezien de CDJ 800 spelers mij al TOP lijken lonkt dit voor mij het meest. Vind het toch het mooist, wanneer je over 2 dezelfde spelers beschikt.

Echter moet ik niet hebben dat straks blijkt bij aanschaf, dat de pioneer CDJ 1000 MK3 velen malen beter is, en ik daarvoor had moeten gaan.
Ik hoop dat men het een beetje begrijpt en een goed beargumenteerde mening hierover wil geven.

In het kort dus nog eens:
Vrij vlug een Pioneer CDJ 800 MK2 setje. Of vrij vlug één Pioneer CDJ 1000 MK3 hebben en daarmee draaien samen met de Numark. En dan pas over een LANGE tijd weer een extra CDJ 1000 erbij halen.

Ik hoop op een aantal goede reacties. Waarbij men duidelijk uitlegt WAAROM ik voor die keuze zal moeten gaan.
Dus waarom de CDJ 1000 bijvoorbeeld beter schijnt te zijn dan de CDJ 800 of andersomHappy, laughing.

Alvast Bedankt.
Ciao,
Alex

What do you think about 2x CDJ 800 MK2 of 1x CDJ 1000 MK3 ??

Vote :   

Frisbee    posted on 30-07-2006 20:21
De 1000mk3 is het prijsverschil niet waard als je het mij vraagt. Een wavedisplay en memorycard voor cue-points is handig maar niet essentieel.

Als je er 2 koopt scheelt het 1100 euro... van dat geld kun je beter iets anders kopen. (zeker als je er zo lang voor moet sparen)
User edit by Frisbee on 30-07-2006 @ 20:22:27 (2%)
DiscJunkie2    posted on 30-07-2006 20:53
Poster: Frisbee
De 1000mk3 is het prijsverschil niet waard als je het mij vraagt. Een wavedisplay en memorycard voor cue-points is handig maar niet essentieel.

Als je er 2 koopt scheelt het 1100 euro... van dat geld kun je beter iets anders kopen. (zeker als je er zo lang voor moet sparen)

Al meteen een erg prettige reactie. Aangezien ik ook niet precies weet waarom de CDJ 1000 nu zoveel duurder is dan de CDJ800.
Maar wegens die punten dus?

Verder is het 1100 euro een hoop geld wat ik dan zou besparen, waarvoor ik mijn JB systems MIxer dan natuurlijk zou kunnen vervangen.

En ik moet inderdaad lang door sparen voor dat geld, aangezien ik net 5 dagen 17 ben met geen vast maand inkomen.
Moet het nu dus hebben van verjaardagsgeld, vakantiebaantje, zakgeld en de weekenden die ik heel het jaar wel eens bij mijn pa in de slijter werk.
User edit by DiscJunkie2 on 30-07-2006 @ 20:56:44 (43%)
DNR    posted on 30-07-2006 20:59
ik zou gaan voor 2x een cdj-800mk2. dan heb je gelijk 2 dezelfde speler. anders moet je ook nog eens een half jaar sparen voor een 2e terwijl je er dan ook 2 800's bij kan halen waardoor je dan 4x een cdj800mk2 hebben. dit heb ik tog veel liever dan 2x een cdj1000mk3.

Jorrit    posted on 30-07-2006 21:01
Al meteen een erg prettige reactie. Aangezien ik ook niet precies weet waarom de CDJ 1000 nu zoveel duurder is dan de CDJ800.
Maar wegens die punten dus?

Als ik dit zo lees zeg ik: Ga je eerst eens verdiepen in de zaak! Lees wat topics in DJTopics over de spelers, en ga naar een winkel om ze naast elkaar te testen, dan weet je pas of de 1000 het geld voor jou waard is.
2 x 800 kopen en er dan achter komen dat 2 x 1000 toch is wat je wil, is namelijk nog duurder.
Steffan    posted on 30-07-2006 21:03
Ben het totaal eens met Frisbee !!! Heb zelf ook 2 CDJ800MK2 En ze draaien net zo als de 1000MK3 . Alleen een stuk goedkoper Buiten dat om, al kun je overweg met de 800 dan kun je het ook met de 1000 (als je bijv. in een club moet draaien) Dus.......... GA VOOR DE CDJ800MK2 !!!! Scheelt je heel veel geld

Groetjes Stef
DNR    posted on 30-07-2006 21:09
owhjah, dat geld dat geld dat het scheelt kun je dan weer gebruiken voor geluid of een mengpaneel
DJ_Inspiration    posted on 30-07-2006 21:25
Als je later ook denkt aan de verhuur ofzo, dan zou je beter af zijn met een CDJ-1000MK3.
Misschien is het ook een optie om te kijken naar 2 tweedehands CDJ-1000MK2's ofzo als je liefhebber bent van wavedisplay en mmc?
Die dingen zijn oerdegelijk en dus niet snel stuk te krijgen als je er goed mee omgaat tenminste..

Als het gewoon voor de drive-in ofzo is, dan zou ik het ook met 2 CDJ-800MK2's doen. Deze zijn gelijkwaardig met de CDJ-1000MK2, alleen met andere functies.

Check ook The Ultimate CDJ Comparison Chart voor een vergelijking tussen alle spelers.

DiscJunkie2    posted on 30-07-2006 21:41
@ Jorrit

Ik bedoelde mijn reactie niet zo, dat het lijkt dat ik niet weet waarover ik praat. Echter is mijn vraag zo bedoeld dat er altijd dingen zijn, die men qua ervaringen weet.
Zoals een reactie van Dj Inspiration.

@ Steffan

Zo denk ik er ook over. Heb nooit met de Pioneer spelers gedraaid... Dus wat ervaringen zijn prettig.
Hoewel het al duidelijk is dat ze prettig zijn.

@ DNR

Dat geld wordt dan inderdaad geïnvesteerd in een Mengpaneel.

@ Dj Inspiration

Aan verhuur ga ik niet doen. Althans, daar denk ik nu nog totaal niet aan. Vandaar dat mijn keuze daarvoor ook niet op de CDJ1000's zullen vallen.

2e hands zou idd een optie kunnen zijn. Echter koop ik Dj Gear liever nieuw, aangezien je nooit weet in wat voor staat dat soort spelers verkeren.
Hoewel zoals je al aangeeft er inderdaad vrij weinig mee mis kan zijn als er normaal mee is omgegaan.

Zoals het er nu uitziet, zal ik over 5/6 maanden 2x Pioneer CDJ800's aan mijn collectie toevoegen.

Overigens bedankt voor de reacties Happy, laughing

Day-One    posted on 30-07-2006 21:46
  01.       Oftewel een Budget waaraan ik mij aan zal moeten houden
  1. liever 2 spelers dan 1 maw genoeg voor 2x CDJ-800 MKII ipv 1 speler CDJ-1000 MKIII
  2. Het is altijd verstandig 2 de zelfde spelers te hebben
  3. Tuurlijk is de 1000 MKIII een beter speler. Bestaat geen betere speler Thumbs Up dit wil niet betekenen dat de CDJ-800 geen top speler is , want dat is die zeker!
  4. In het kort : doe 2x CDJ-800 MKII
  5. in het kort: 2 de zelfde speler mixt altijd lekkerder dan 2 verschillende spelers. Qua feeling liggen de spelers (800 en 1000) dicht bij elkaar (verwaarloosbaar)
User edit by Day-One on 31-07-2006 @ 00:22:55 (3%)
soundcollector    posted on 30-07-2006 22:56
ik zo ook voor twee cdj 800 gaan, ik vind het prijsverschil te groot voor zo weinig verschil in features maarja , ik weet best waarom je twijfelt, onbewust zie je overal bij de grote dj's en rijkere lui de mk3 cdj1000 staan en wil je deze ook, maar bij mijn weten is het echt veel slimmer voor de mk2 cdj 800 te gaan, dan heb je nog wat geld over voor flightcases fzo
savale    posted on 30-07-2006 23:00
ik zit zelf te twijfelen als ik ga upgraden over een tijdje of ik voor 2 dezelfde of juist verschillende spelers zal gaan. Aangezien ik ook buiten de deur wil gaan draaien.... Dan lijkt het me juist handig als je op meerdere soorten spelers goed overweg kan.
(beter is natuurlijk vrienden hebben waar je op andere spelers kan oefenen omdat 2 dezelfde gewoon mooier is)
DiscJunkie2    posted on 30-07-2006 23:17
@ Day One

Leuk gedaan Happy, laughing.
En inderdaad altijd het prettigste als je gwoon 2 dezelfde Cd spelers hebt.

@ SoundCollector

Jups. Mijn keuze gaat nu ook voor 2x de Pioneer CDJ 800. Gewoon Top materiaal voor een leuke prijs.
Eenmaal met de CDJ 800 over weg kunnend, lijkt het mij dat je dan ook op de CDJ 1000 gauw je weg kunt vinden.
Mocht ik na een tijdje een vaste draai plek krijgen waar vaak dit soort materiaal staatHappy, laughing.

Mimoza    posted on 30-07-2006 23:46
Kijk ook eens voor eventueel twee cdj-1000 mk2 tweedehands voor die prijs...
kiss the future
Day-One    posted on 31-07-2006 00:35
Poster: Mimoza
Kijk ook eens voor eventueel twee cdj-1000 mk2 tweedehands voor die prijs...

DiscJunkie2 had het over de MKIII and trust me.....die zijn 2e hands nog niet te vinden. nice try Thumbs Up en voor €1500 2x 1000MKII lijk mij ook lastig hoor...of ze moeten van een verhuurbedrijf afkomen zou je kans maken maja..zou je dat willen.....ik niet! had er een paar bij een verhuurdrijf kunnen kopen (occasion natuurlijk) echt te triest hoe ze met verhuur spullen omgaan!

LauW    posted on 31-07-2006 03:27
In jouw geval 2x cdj800k2. Alhoewel wat jorrit zegt zit ook wat in..

Ik zat met ongeveer zelfde keuze tijdje terug, 2x mk2 of mk3 & mk1, (cdj1000's)  An de ene kant is 2 dezelfde het mooist/handigst. Aan de andere kant, als je weet dat je later beter wilt.. gelijk goed doen!
Winston    posted on 31-07-2006 03:59
Waarom denk je aan 1x Numark Axis 9 + 1 x Pioneer CDJ-1000MK3 over 6 maanden?
Waarom niet je 2 x Numark Axis 9 + nieuwe 1 x Pioneer CDJ-1000MK3 over 6 maanden en dan 2 x CDJ-1000MK3 over 1 jaar van nu af gerekend en de 2 Numarks weer thuis? Die Numarks overleven het jaarje on-the-road vast wel als jullie er voorzichtig mee omgaan.

Ik vindt de CDJ-1000MK3 namelijk beter; daarover is eigenlijk geen discussie mogelijk als geld geen rol speelt. Helemaal zeker als alleen uit Pioneer players mag worden gekozen, want de MK3 is echt de beste.

Check de comparison chart goed!!!
Tic Toc
User edit by Winston on 31-07-2006 @ 04:01:31 (11%)
DiscJunkie2    posted on 31-07-2006 10:08
@ Day-One

Daar ben ik dus ook bang voor. Vandaar dat ik spullen als DJ GEAR het liefst gewoon nieuw in de winkel koop met de daarbij behorende garantie.

@ Lauw

Dat is inderdaad het punt. De kans is er altijd dat je weer na een tijd wil gaan Upgraden.
Hoewel ik geloof dat ik het met de Pioneer CDJ800 MK2 wel erg lang uit ga houden.
Aangezien hiermee eenmaal draaiende, je ook wel met de CDJ1000 MK3 overweg kan. (mocht de kans bestaan dat ik een vast draai adres krijg)

Vandaar dat ik de reactie van Winston ook eentje vind om over na te denken.

@ Winston

Als ik jou toch niet had ...
(bedoel dus ook je hulp toen met het aanschaffen van mijn eerste setje)

Hoewel is het dus zo dat geld wel een rol speelt. En het mij niet zomaar komt aanwaaien.

Al is de Optie inderdaad om over een half jaar de Pioneer CDJ1000 MK3 te kopen en dan samen met mijn al aanwezige Numark Axis CR9 spelertjes te draaien. En dan later nog eens Uptegraden.

Maarjah, het blijft gewoon zo...
Om nu voor een Wave Display en extra Cue Points dat extra geld neer te leggen. Het geld dat ik daarmee bespaar is namelijk goed te gebruiken voor een Nieuwe Mixer.
Aangezien ik nu met een Goedkoop Mixertje van JbSystems draai.
Deze zal ook wel binnen anderhalf jaar vervangen moeten worden, als ik zo wat verhalen over lees van krakende Faders enz.

Ik spreek mijn maat vandaag. Dus ga daar ook eens even mee bespreken wat het slimste investeren is.
Winston    posted on 31-07-2006 17:46
I.p.v.  Pioneer cd players, een Pioneer DJM-800 zou ik knapper vinden als investering. Daar kun je meer mee dan als je 2 x  CDJ-1000MK3 kocht.

En gewoon de Numarks erop aansluiten.
Tic Toc
User edit by Winston on 31-07-2006 @ 17:47:06 (6%)
soundcollector    posted on 31-07-2006 19:08
sorry dat ik het zeg, maar het topic gaat over een cd speler en het is me wel opgevallen dat je pioneer geil bent (niet slecht bedoelt) mrja ik zou twee tweedehands 1000 mk2's kopen of twee nieuwe mk2 cdj800's zoals meerdere mensen hier zegge mrja, moet jij weten
Winston    posted on 31-07-2006 19:18
Ik geef investeringsalternatieven. Daar gaat het topic ook een beetje over.

En mensen die me langer kennen, weten dat ik Pioneer wel een goed merk vindt, maar dat in mijn huidige plannen geen Pioneer gear voorkomt. Ook dwing ik nooit iemand om een bepaald merk te kiezen.

En zoals de topic starter zei zou hij zijn mixer gauw moeten vervangen. En mij lijkt het dat hij een veel grotere vooruitgang boekt qua mogelijkheden of features van de totale set, als hij een DJM-800 kocht in plaats van de CDJ-1000 players.

Als hij over 2 of 3 jaar uitgekeken is op de Numarks, kan hij dan voldoende hebben gespaard voor een paar CDJ-1000's, misschien niet de MK3, maar de MK4. Want 3 jaar of zo heeft het geduurd van MK2 naar MK3. En de DJM-800 zal waarschijnlijk nog prima werken, als hij er netjes mee omgaat.
Tic Toc
User edit by Winston on 01-08-2006 @ 01:18:52 (100%)
DiscJunkie2    posted on 31-07-2006 21:49
@ Winston

Waardeer je hulp dan ook erg Happy, laughing.
En mijn topic is inderdaad bedoeld om eens te kijken hoe men vind om in dit soort apparatuur te investeren.

Mijn Mixer hoeft nu nog niet vrij gauw vervangen te worden. Maar tegen de tijd van over 8 maanden waarschijnlijk wel.
Vandaar dat ik vrij wel zeker voor de CDJ 800 MK2's ga. Gewoon weg wegens de kwaliteit, mogelijkheden en het geld dat ik bespaar op de CDJ 1000's.

Eenmaal die CDJ800 MK2's zit ik ook nog met 2 Numark AXIS CR9 spelers thuis.
(Mocht ik ze dan niet verkocht hebben)
Wat ik daar dan mee doe zien we tegen die tijd dan wel. Draaien met meerdere cd spelers dan 2 is misschien ook nog wel eens leuk
soundcollector    posted on 31-07-2006 22:55
Poster: Winston
Ik geef investeringsalternatieven. Daar gaat het topic ook een beetje over.

En mensen die me langer kennen, weten dat ik Pioneer wel een goed merk vindt, maar dat in mijn huidige plannen geen Pioneer gear voorkomt. Ook dwing ik nooit iemand om een bepaald merk te kiezen.

En zoals de topic starter zei zou hij zijn mixer gauw moeten vervangen. En mij lijkt het dat hij een veel grotere vooruitgang boekt qua mogelijkheden of features van de totale set, als hij een DJM-800 kocht in plaats van van de CDJ-1000-players.

Als hij over 2 of 3 jaar uitgekeken is op de Numarks kan hij dan voldoende hebben gespaard voor een paar CDJ-1000's, misschien niet de MK3, maar de MK4. Want 3jaar of zo heeft het geduurd van MK2 naar MK3. En de DJM-800 zal waarschijnlijk nog prima werken, als hij er netjes mee omgaat.

sorry dan....
gr
Winston    posted on 01-08-2006 02:03
Je noemde het "wave display" en aantal "cue points" als enige verschillen, een paar posts terug. Ik hoop dat dat alleen kwam uit luiheid om alle verschillen te typen en niet omdat je denkt dat dit de belangrijkste verschillen zijn die de prijs bpalen.

Want er zijn dus meer en belangrijkere verschillen tussen de CDJ-1000MK3 en CDJ-800MK2. O.a. de loop functies die jij erg belangrijk vindt, verschillen wezenlijk.

Ze verschillen ook wezenlijk met de loop functies van de Axis-9 en de Reloops. Maar dat maakt minder uit, omdat de Axis deel blijft uitmaken van je set up ongeacht of je voor de CDJ-800 of 1000 zou kiezen.

Als ik het goed begrepen heb, ziet je investeringsplan er nu zo uit:

INVESTERINGSPLAN DISCJUNKIE2

maand 0 (nu)                : Axis 9 + JB System + Axis 9
maand 6 (+1500 euro)   : CDJ-800 + Axis 9 + JB System + Axis 9 + CDJ-800
maand 18 (+1500 euro) : CDJ-800 + Axis 9 + Nieuwe mixer + Axis 9 + CDJ-800

Als je zeker de verschillen weet tussen de CDJ-800 en 1000 en dus een bewuste keus doet is het een goed plan.

Voorwaarde is dat je JB Systems mixer het volhoudt. Je noemde 8 maanden zonet, maar eerder ook anderhalf jaar (=18 maanden) als vervangingsmoment voor deze.

Ik vermoed dat je ongeveer een jaar over doet om 1500 euro speciaal voor gear te sparen. Als het sneller of trager kan moet je de tijdsduur aanpassen.

Tic Toc
User edit by Winston on 01-08-2006 @ 02:08:20 (20%)
DiscJunkie2    posted on 01-08-2006 11:31
@ Winston

Leuk in elkaar gezet!
En zwaar overzichtelijk nu het zo in een schema staat. Maar inderdaad, zo zien de plannen er voorlopig uit.

Maar ik ga waarschijnlijk geen mixer van 1500 euro halen Happy, laughing. Of bedoel je dat niet met Maand 18.
Op het andere forum wordt ook verwezen naar de CDJ800 MK2. Hoewel daar ook de optie tot CDJ1000 MK2's wordt gegeven.

Iemand had daar 2x CDJ 1000 MK2's tweedehands voor 1600 euro kunnen kopen. Oftwel, ook iets om eens voor rond te kijken....
Aemilius    posted on 01-08-2006 14:43
Zijn de denons (3500/5000) al in je opgekomen of ben je er zeker van dat je pioneers wilt aanschaffen?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

57 Users online: 4 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 11.558
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.094.745