Hmm, dit vindt ik een beetje een heel rare vergelijking.
De DN-S1000 is een meer een instapmodel, de CDJ-800MK1 is een middenklasse model en de DN-S5000 is het vlaggenschip van Denon met een dikke handleiding vol met functies

Persoonlijk vindt ik in deze reeks natuurlijk de DN-S5000 zonder twijfel het beste. Ik gebruik zelf de DN-S3000's en die zijn super om mee te werken. Je hebt vele functies op de DN-S5000 waarvan je wel de handleiding moet bekijken. Het is dus even wennen aan de meer ingewikkelde manier van werken maar dat went snel, geloof mij. Eenmaal je alles onder de knie hebt, is het een monster van een speler.
De CDJ-800 is ook een degelijke bak, maar dan zou ik liever voor de 800MK2 gaan aangezien die op vele punten verbetert is. Hij was al goed, maar nu is hij NOG beter met die de MK2. Maargoed, jij hebt het nu over de MK1. Je hebt die beatcutter en quickreturn waarmee je leuke effectjes kan creëren. Verder is hij basic met een duidelijke indeling maar persoonlijk vind ik hem niet fijn werken.
De DN-S1000 heeft ook veel functies onder een veel kleinere behuizing. Ook een scratch-functie zoals de andere spelers die je al aangaf maar die is niet zo goed bruikbaar als bij de 800 en de 5000. De 5000 heeft een ronddraaiend platter en als je aan het draaien bent kijk iedereen je met verbazing aan dat dat ding gewoon ronddraait en je ermee kan scratchen

(heb ik al vaak meegemaakt). De 800 heeft ook een goede scratchsound natuurlijk maar een stilstaand touchsensitive jog.
Het is een beetje een persoonlijke keuze maar ik vind het een rare vergelijking omdat het over spelers uit verschillende klassen gaat.