platen via computer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shai_lesh    posted on 28-07-2006 13:20
Hallo,

Iemand vertelde mij laatst over platen, waarbij je via computer een track op die plaat set en zo kan scratchen en je dus niet hoeft te investeren in platen..
wat is dit precies??
en hoe duur?
kunnen jullie mij hier informatie over geven.. ??
heb je hier ook speciale draaitafels voor nodig?

Alvast bedankt,

What do you think about platen via computer ??

Vote :   

savale    posted on 28-07-2006 13:27
er zijn standaard systemen voor te koop, waarvan de bekendste het "final scratch" systeem is van stanton. Ikzelf gebruik een eigen samengesteld systeem: platenspelers met final scratch platen erop. dit signaal wordt naar een line signaal omgezet mbv RIAA voorversterkers. Dan naar een low latency geluidskaart (gebruik zelf een maya44 usb) en dan mbv een computerprogramma (djdecks.be) daarna krijg je dus het output signaal van je mp3tje die je in het programma gebruikt. Dit wordt dan weer naar je mengtafel gestuurd. Het mp3tje wordt wordt dus aangestuurd aan de hand van wat jij met die final scratch plaat doet. Het is alsof je dat mp3tje op plaat hebt Happy, laughing
Twizz    posted on 28-07-2006 13:54
wat je ook kunt gebruiken is numarks virtual vinyl, werkt ook heel goed, en is een stuk goedkoper. nadeel is wel dat het toch minder is dan stanton's software. hoe duur dit programma is weet ik niet. je kunt misshcien ook wat vragen aan reind stellen, of kijk op http://www.aboutdj.nl en lees de review over finalscratch.
User edit by Twizz on 28-07-2006 @ 13:55:07 (5%)
IbiziX    posted on 28-07-2006 16:19
prijs hangt ervan af gwn zoeken op de site van welk programma je wilt gebruiken en je weet het
de meeste dj programma's gebruiken nu timecode vinyls
Shai_lesh    posted on 28-07-2006 16:22
ik hoorde ook iets over serato scratch??
Camino    posted on 28-07-2006 19:19
yup... serato scratch is door Rane ontwikkeld die er onlangs nog een mixer voor gemaakt hebben waarmee je de software kan bedienen. Ik weet wel dat serato scratch de keuze van de meeste turntablists is, maar weet niet zeker waarom - misschien is de plaat gevoeliger dan die van final scratch? Hier  is er nog een leuke demonstratie van.  Volgens mij is er ook nog een oplossing die D-Vinyl heet, als je een krapper budget hebt, maar ik weet hier weinig van. Verder bestaan er ook nog systemen om met vinyl je cd-spelers aan te sturen; zoals de (spuuglelijke) TT-M1 icm. Tascam dubbelaars, en de CDX-1 van Synq. Gezien dat final scratch en serato al rond de 500 kosten kom je met de cdx-1's maar 100 eurotjes duurder uit ofzo; een optie dat ik zou verkiezen vanwege de betrouwbaarheid van cd-spelers tegenover de betrouwbaarheid van een laptop.
RenéKuppens    posted on 29-07-2006 10:55
alcatech bmp studio digiscratch 1/2

je krijgt bpm studio en je krijgt 5 platen die je op je draaitafels kunt leggen
dan zet jij ff liedje op op je computer en dan kun je dus gewoon via een van die platen je liedje horen:P

en even wat duidelijker:

Op speciale digitale vinyl platen staan timecode die via de geluidskaart doorgestuurd wordt naar de pc. het nummer afgespeeld in de player van bpm-studio volgt nu precies de handlingen van de dj op de platenspeler, van welk merk of kwaliteit deze ook is, zonder ombouw!
spinback, scratch, real time cue, brake, pitch, back cue, reverse play, pitch bend, exact positioneren van de naald op de plaat.
de software ondersteund sedet versie 2 nu iedere geluidskaart die asio drivers ondersteunen

prijs is verschillend tussen de  156.74 en 804.30 euro (btw inb.)

maar dat zijn prijzen van het jaar 2005-2006

ik hoop dat je nu genoeg informatie hebt over dit vrijwel onbekende kant van vinyl dj
User edit by RenéKuppens on 29-07-2006 @ 10:56:04 (2%)
IbiziX    posted on 29-07-2006 11:56
met virtualdj kan je dat ook, wat heb je dan nodig?
- virtualdj pro €124
- 2 timecode vinyls van virtualdj of je download het bestand en brand het op een cd'tje als je met cd-spelers wil werken (vinyl X2: €14,95)
- een geluidskaart waar je je mixer en cd spelers op aan kan sluiten (bv: maya 44 usb: €100)
- de benodigde kabels

dit sluit je dan allemaal aan zoals dit HIER

en je kan beginnen :d
Shai_lesh    posted on 29-07-2006 13:19
de laatste spreekt bij met meest aan met virtual dj..
ik werk nu al met virtual dj namelijk.. en het is echt ene top programma. .
maar ik hoef dan toch niet een speciale draaitafel te hebben??
elke is mogelijk tog?? ..
dus door 2 van zulke platenn.. kan ik elke mp3 er naar toe zetten en die live scratchenHappy, laughingHappy, laughing

IbiziX    posted on 29-07-2006 13:55
correct :p

maar je moet wel een kabel hebben naar je mixer en 1 naar je geluidskaart zoals je zet op die link dat ik heb gepost :p

BTW: virtualdj vind ik ook een topprogramma :d
Shai_lesh    posted on 29-07-2006 15:00
bedankt dit is precies wat ik zochtHappy, laughing
alleen waar kan je die timecode vinyls van virtual dj kopen?
en welk bestand heb je nodig als je het op een cdtje wilt zetten?
waar isd ie te vinden?

Bedankt
Shai_lesh    posted on 29-07-2006 15:02
laat maar ik zie het al op de site van virtual dj staan:D:D

ciderke    posted on 12-08-2006 16:32
Werkt deze opstelling enkel met virtual dj?

This is an old Topic

No new postings for 6.329 days.
 Post CommentThat would be 211 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

67 Users online: 5 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 15.993
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.770.645