DJM900nxs als controller (Recordbox)   Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

milo-vs    posted on 20-12-2024 20:32

Goedeavond,

Lange tijd geleden dat ik hier ben geweest, maar nu de uitgelezen plek om de volgende vraag te stellen.

Binnenkort een show waar een niet nader te noemen grote naam komt welke graag een DJM900nxs2 gebruikt. Wij zitten echter met de uitdaging om een goede 250m kabel te overbruggen en willen eigenlijk niet analoog door de DJM heen. Instart komt van elders, maar moet nog beïnvloed kunnen worden met de bekende Pioneer effecten.

Zover ik nu las zou een A9 bijvoorbeeld in staat zijn om als controller te dienen voor recordbox. En een 900 niet.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee en welke opties zouden er open kunnen liggen?

Helaas accepteert een DJM geen AES > SPDIF uit een Dante netwerk oid. Slechts Pioneer apparaten. Hier lijkt iets naast gecodeerd te zijn. Dit is allemaal al erg ver onderzocht en is een dood spoor.

Wat voor opties zijn er om de DJM zijn bekende effecten te kunnen gebruiken waarbij die het liefste in een computer op een andere plek gebeurd. Lees, de audio gaat niet door de mixer. Zijn er recordbox oplossingen hiervoor? MIDI?

bij voorbaat dank!

Milo

What do you think about DJM900nxs als controller (Recordbox) ??

Vote :   

Lead    posted on 26-12-2024 11:16

250 meter is een grote afstand om audio door een kabel te laten lopen. Technisch gezien zou gebalanceerd dit moeten kunnen overigens, of het aan te raden is, is een ander verhaal.

je schrijft iets over de A9 en controller voor rekordbox (met een K overigens ) maar dat zou betekenen dat je een 250m usb kabel moet trekken, dat lijkt me nog minder aan te raden.

Waarom gebruik je geen Shure zender/ontvangen ? Met een monitor setje kun je signaal die afstand laten overbruggen en als je dan in de ontvanger geen oortjes stopt maar kabeltje naar een line ingang op de mixer zou je volgens mij al een heel eind zijn lijkt me.

Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

205 Users online: 11 Guests (194 Unknown)
Pages generated today : 37.786
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.292.851