CDJ 1200MK2 !?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dav3    posted on 09-06-2004 19:36
Ok, ik kwam dit stukje tekst tegen:

---------------------------------------------------------------------

heh,

I talked to someone from pioneer spain the other day and shtttttttttt. don't tell anybody I told this, but they are going to bring......bring...bring out a new cd player with moving platter. That is the only I know. It iwll be a smal platter and with full mp3 compatiability (128 kpbs to 320 kpbs).

I can't wait for another discussion when that one is out.

competition is hard for denon and us. Denon rules!

-----------------------------------------------------------------------

En wat denken jullie hiervan ?

Ik zie opzich meer features wel zitten, die draaiende platter hoofd voor mij niet echt.
Maar meer features zoals een DN5000 zou mooi zijn maar dan wel makkelijker in gebruik en stukken overzichtelijker zoals een CDJ 800/1000 nu is !
En voor de leifhebbers MP3 wat ik zelf ook niet nodig vind, slechte kwaliteit en je zoekt je een ongeluk.
Wavedisplay moet er zeker op !!!
www.everybeat.nl

What do you think about CDJ 1200MK2 !? ??

Vote :   

W.i.M    posted on 09-06-2004 19:59
Een bewegende platter zou juist van het digitale tijdperk afstappen. De rotatie is geheel niet nodig en heeft geen enkel voordeel bij een 'stilstaande' platter. Dat de Sl1200 vinyl freak graag een draaiende platter wilt omdat hij dat zo gewend is op z'n draaitafel staat hier los van.

En ja het hoofdstuk Mp3,

Natuurlijk krijgen alle spelers Mp3. Dat is naar mijn mening onvermijdelijk. Ook dit is het digitale tijdperk: compressie. En het argument dat je het zo lastig vind om nummertje 384 te vinden ligt aan jezelf in mijn ogen. Als je meer dan 10 nummers onoverzichtelijk vind dat moet je er maar 10 branden. Als de spelers eenmaal 192 of 256 Mp3's kunnen afspelen zal het met de kwaliteit ook wel los lopen. Het onderscheiden van de kwaliteit bij 192 Kbit begint toch wel lastig te worden en het gemak van het downloaden en branden mag ook zeker niet vergeten worden.

En als het eenmaal zover is dat alle spelers Mp3 hebben zal ik deze post quoten
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
User edit by W.i.M on 09-06-2004 @ 20:00:41 (4%)
Jorrit    posted on 09-06-2004 21:54

de zin 'It iwll be a smal platter' ...

Niets voor Pioneer Winking my eye

Lead    posted on 10-06-2004 08:27
Bronvermelding graag voor dat eerste stuk tekst.... wilde quotes zijn leuk, maar kunnen zonder de rest van het verhaal helemaal uit zijn verband getrokken zijn.

De quote komt volgens mij bij een Technics fan vandaan, hoewel de quote wordt afgesloten als een Denon fan. Het zit een beetje vreemd in elkaar.

Ik denk dan ook dat dit een typisch voorbeeld is van 'Gelul in de Ruimte'....

Ja, MP3 zou leuk zijn op de CDJ's, een draaiend jogwheel zie ik ook als een nadeel en zeker niet (meer) als een voordeel. Correcties zijn nauwkeuriger te doen op een stil staande platter dan op een roterende.
Let the BASS be louder
Dav3    posted on 10-06-2004 08:53
Ja die Bron heb ik dus niet, jammergfenoeg, heb dit van clubcharts maar daar stond ook geen bronvermelding bij.
Xal het stuk eens proberen te zoeken Winking my eye
www.everybeat.nl
W.i.M    posted on 10-06-2004 21:05
[offtopic]@Dav3 : heb je geen mooiere avatar dan het rode kruis ?  [/offtopic]

Een bewegende platter moeten ze bij Pioneer zeker niet doen. Ikzelf vind het dan
ook een beetje jammer dan de Technics gebaseerd is op de draaitafel zodat ze
een bewegende platter hebben.

Maar misschien komt dat omdat ik al verwend en gewend ben met de CDJ-1000.

Maar ik kan niet wachten om eens een cd'tje te mixen met de Technics.

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Dav3    posted on 11-06-2004 07:57
Zo beter  en nee ik kan ook niet wachten tot ik cdtjes gemixed heb met de Tech, lijkt me een mooie speler voor erbij of asl luister speler.
www.everybeat.nl

This is an old Topic

No new postings for 7.407 days.
 Post CommentThat would be 246.9 months
or a whopping 20.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

145 Users online: 5 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 9.354
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.115.004