Beginnend dj op Pioneer xdj rr
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ramon1976    posted on 08-08-2023 19:57

Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe set aangeschaft.

Pioneer xdj rr 

Ik ben nog van de oude stempel en merk dat ik nog wat moet oefenen haha.

Ik weet t..die sync button he, maar wanneer ik die beide indruk synchroniseert er niks.

Hoe stel ik dat in?

Mod edit by Lead on 09-08-2023 16:19 (1%)

What do you think about Beginnend dj op Pioneer xdj rr ??

Vote :   

Lead    posted on 09-08-2023 10:39

Je moet zorgen dat tracks een beatgrid hebben, dus dat je ze in Rekordbox hebt geimporteerd en geanalyzeerd. Daarna kun je de tracks exporteren naar een USB stick en deze gebruiken op de XDJ.

Als je de sync knop activeerd voor 1 van de decks wordt het tempo van die track gelijk gezet aan het tempo van de track van het andere deck.

De enige reden dat het niet werkt lijkt me dat er geen beatgrid is om aan gelijk te zetten.

Let the BASS be louder
Ramon1976    posted on 09-08-2023 15:14

Ok.

Ik heb muziek op usb sticks.

Dus als ik die eerst in rekordbox zet..analyseer en daarna weer op de usb zet moet t goed komen?

Lead    posted on 09-08-2023 16:19
1 member likes this  

Ja stap 1 : importeer die tracks van je harde schijf in rekordbox, ze worden dan door rekordbox geanalyseerd.

Stap 2 : check of de beatgrids goed staan in rekordbox en pas ze indien nodig aan

Stap 3 : Exporteer de tracks naar een USB stick en gebruik die om te draaien

Zo zouden je tracks moeten werken met de Sync functie

Let the BASS be louder
Ramon1976    posted on 09-08-2023 18:59

Ik ga t eens proberen.

Dankje

Lead    posted on 09-08-2023 21:10
1 member likes this  

Ben benieuwd, hoop dat het je lukt en anders hoor ik het wel weer

Let the BASS be louder
Ramon1976    posted on 09-08-2023 21:14

Ik hen nu geanalyseerde muziek in Rekordbox staan, maar als ik t importeer naar mijn usb krijg ik allemaal submappen.

Hoe krijg ik deze nummers juist naar mijn usb?

Krijg t ff niet voor elkaar om hier een afbeelding te plaatsen

Heb een YouTube filmpje gekeken en ik moet dan naar sync manager.

Daar selecteer ik de map en dan klik ik op de pijl naar rechts om hem op usb te zetten en dan..gebeurd er niks

User edit by Ramon1976 on 10-08-2023 @ 09:35:56 (100%)
Lead    posted on 10-08-2023 10:17

De workflow is zoals ik hierboven schreef : Eerst tracks importeren in rekordbox en laten analyseren.

Daarna eventueel tags aanpassen zoals title, artiest naam, genre en album.

Vervolgens exporteer je de tracks naar een USB stick die FAT32 is geformateerd (rechts klik op een playlist of aantal geselecteerde tracks)

Op je XDJ kun je vervolgens de tracks bekijken aan de hand van de eerser ingevulde tags.

Ik heb een aantal videos gemaakt hierover, wellicht kan het bekijken daarvan je meer duidelijkheid geven ?

Er staan 2 livestreams op het Youtube kanaal, het kan goed zijn deze te bekijken om meer idee te krijgen hoe dit nu allemaal werkt

Let the BASS be louder
Ramon1976    posted on 10-08-2023 18:35

Ik begrijp er helemaal niks meer van.

Usb is geformateerd naar fat32.

Dan pak ik bv een nummer,rechter muisklik en muziek exporteren naar D

Als eerste geeft hij aan exporteren is niet mogelijk voor (hot cue)

Eerst had ik allemaal submappen op de usb en die mappen allemaal leeg.

Ik snap niet dat t zo lastig gaat.

Had voorheen Hercules en dat lukte zo goed

Nu met wat professioneler spul bezig en al 2 dagen bezig om geanalyseerde muziek op de usb te krijgen.

Wat mis ik?

Ik heb nu de hele geanalyseerde map geëxporteerd naar D.

In Rekordbox op de laptop zie ik in D al mijn geanalyseerde nummers staan.

Wanneer ik de usb in mijn xdj rr stop geeft hij o nummers aan

User edit by Ramon1976 on 10-08-2023 @ 18:50:19 (40%)
Lead    posted on 11-08-2023 09:46

Wat voor bestanden probeer je te exporteren, zou haas denken dat je niet ondersteunde formaten probeert af te spelen.

Die melding over Hot Cues is een waarschuwing dat mogelijk je hot cues in je nummers hebt of andere features die niet door alle equipment wordt ondersteund.

Bijvoorbeeld als je hot cues D of hoger gebruikt, kun je deze niet op CDJ-2000 gebruiken omdat die maar 3 hot cue knoppen heeft. Dat is een waartschuwing dat functies niet werken, niet dat tracks het niet zouden doen.

Je hebt niets met mappen te maken die fysiek op je USB staan als je rekordbox gebruikt, je kiest gewoon bijvoorbeeld artiest of title en je ziet al je nummers.

Je moet wel in rekordbox iets hebben ingevuld bij titel en/of artiest anders kan je XDJ niets weergeven.Dit aanpassen doe je in het info paneel in Rekordbox of met de tagscanner zoals ik in de video laat zien.

Let the BASS be louder
Ramon1976    posted on 11-08-2023 17:19

T zijn mp3 bestanden.

Als ik deze op de normale manier op mijn usb zet dan kan ik gewoon draaien op de XDJ.

Doe ik t via rekordbox dan staan er allemaal lege mappen op mijn xdj en geen nummers

Rechter muisklik ,muziek exporteren en dan naar D.dan staat er niks op.

2 uur later...t is gelukt

Yess ik was zo blij en ff 15 min gedraaid.maar was blij, want na het weer insteken van de usb zegt de xdj no response.

Lijkt nu erop dat hij de usb opeens niet meer ziet.

T is een 8gb van Sandisk

Dus de vreugde was van korte duur.

Wat zou t probleem kunnen zijn?

User edit by Ramon1976 on 11-08-2023 @ 21:27:44 (58%)
Lead    posted on 13-08-2023 13:39

Als USB 'no response' kan het een langzame USB stick misschien of niet goed geformateerd.

Begrijp niet echt wat er nu mis gaat bij je, het systeem is niet zo heel ingewikkeld en zou eigenlijk direct moeten werken.

Je kunt ook de computer met USB op de XDJ aansluiten, dan in Export mode op de Link knop drukken die na 10 seconden links onderin verschijnt. Zo blader je met de XDJ direct door je collectie op je computer.

Post anders eens een screenshot van je collectie in de Imagedump (en link die in een post) zodat ik kan kijken of ik er iets aan zie.

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 586 days.
 Post CommentThat would be 19.5 months
or a whopping 1.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

207 Users online: 10 Guests (197 Unknown)
Pages generated today : 36.498
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.291.563