Hoi Allen,
Alle nummers die ik in Rekordbox 6 heb geanalyseerd laat hij niet de waveform op een CDJ 2000 Nexus (2) of CDJ 3000. Alle nummer die ik met Rekordbox 5 heb geanalyseerd krijg ik wel te zien. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?
Wellicht vervangt rekordbox de data op je device niet. Als tracks de neiwe 3-band waveform toont, formateer dan je device opnieuw en exporteer je playlisten opnieuw.
Het zou dan moeten werken zoals je verwacht.
Poster: Lead
Wellicht vervangt rekordbox de data op je device niet. Als tracks de neiwe 3-band waveform toont, formateer dan je device opnieuw en exporteer je playlisten opnieuw.
Het zou dan moeten werken zoals je verwacht.
Helaas werkt dit niet. Het rare is dat hij alle nummer uit Rekordbox 5 wel goed pakt, maar van Rekordbox 6 niet. Bijvoorbeeld op mijn XDJ - RX2 doet alles het na behoren. Bij mijn CDJ - 2000 Nexus (up to date) werken alleen de nummer die met Rekordbox 5 zijn geanalyseerd.
Selecteer alle nummers in playlist of je collectie en analyseer ze opnieuw.
Als je 6 gebruikt, 5&6 delen de database niet dus wat je in de ene versie doet zie je niet in de andere.
Ik geef vanmiddag een workshop bij Bax in Goes, als je daar heen kunt kunnen komen en computer meeneemt kunnen we ernaar kunnen kijken. Het werkt bij mij zoals je zou verwachten.
Selecteer alle nummers in playlist of je collectie en analyseer ze opnieuw.
Als je 6 gebruikt, 5&6 delen de database niet dus wat je in de ene versie doet zie je niet in de andere.
Ik geef vanmiddag een workshop bij Bax in Goes, als je daar heen kunt kunnen komen en computer meeneemt kunnen we ernaar kunnen kijken. Het werkt bij mij zoals je zou verwachten.
Bedankt voor je reactie. Ik zie helaas het bericht nu pas. Het blijft apart. Ik heb laatst met een CDJ 3000 gedraaid. Daar werkt alles naar behoren. Het is alleen de CDJ 2000 Nexus waarbij de waveform niet zichtbaar wordt bij nummer die ik heb geanalyseerd in Rekordbox 6.
Het zou kunnen dat je in je instellingen die nieuwe 3-band waveforms hebt ingesteld en dat die info niet beschikbaar is.
Probeer eens je waveform kleur in je Mysettings in te stellen op 'Blauw' om te zien of die wel door beide worden weergegeven.
In veel gevallen waarbij onverklaarbare dingen gebeuren is de oplossing : formateer je stick en exporteer je tracks opnieuw.
Soms blijft er data achter en wordt deze niet geod overschreven, een re-format helpt daarbij.
Het zou kunnen dat je in je instellingen die nieuwe 3-band waveforms hebt ingesteld en dat die info niet beschikbaar is.
Probeer eens je waveform kleur in je Mysettings in te stellen op 'Blauw' om te zien of die wel door beide worden weergegeven.
In veel gevallen waarbij onverklaarbare dingen gebeuren is de oplossing : formateer je stick en exporteer je tracks opnieuw.
Soms blijft er data achter en wordt deze niet geod overschreven, een re-format helpt daarbij.
Ik heb de waveform in Rekordbox en op de USB op blauw gezet. Nu pakt die hem als ik de track 2x in laat. Als ik de muziek opnieuw analyseer, pakt die hem wel in 1x. Het probleem lijkt dus opgelost!
Poster: DionMegens
..Het probleem lijkt dus opgelost!
Dat klinkt goed. Soms doet opnieuw analyseren en het formateren van je device wonderen. Veel plezier er weer mee
Ik kamp met vrijwel het zelfde probleem.
Echter oplossingen hierboven werken bij mij niet.
Track laden = geen wave form => play track => track op pauze => track terug draaien met jog wheel tot in vorige track => wave form vorige track zichtbaar => met jog wheel naar de geladen track en daar is de wave form. Na het opnieuw laden van de track begint het weer helemaal opnieuw
De waveform data wordt op je stick gezet door rekordbox. Als de speler geen waveform toont komt dit meestal door missende data op je device.
Sluit je computer eens met prodj link aan op de speler en sleep de track vanaf je computer de speler is. Is er dan ook geen waveform?
Helpt het als je die tracks nog keer analyseert en opniuew probeert?
Na lange tijd ben ik er achter gekomen wat mijn probleem was. De bitrate in de MP3 files blijken niet helemaal goed te staan of niet te voldoen aan de voorwaarden van rekordbox. Hierdoor kreeg ik de waveform niet zichtbaar op het display van de CDJ's. Vreemd wel wat het eerst wel goed werkte. Dus vermoedelijk toch na een bepaalde update. Had er graag een screenshot bij geplaatst maar weet niet hoe.
Bijvoorbeeld, rekordbox vul in de kolom bij sommige MP3 bestanden nu 32kbps in. Iets wat ik met de windows verkenner - details niet terug zie.
Wow, 32kbps is wel heel erge lage kwaliteit.
Ik gebruik uitsluitend MP3's met een bitrate van 320kbps.
Je ziet dit in de verkenner door rechts op een muziekje te klikken en dan bij de details te kiujken, er is een tab blaadje met alle technische info waaronder ook de bitrate.