welke mixer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

soundcollector    posted on 24-07-2006 16:29
Ik heb een vraagje: ik ga wrs op het einde van augustus een nieuwe mixer kopen men bedrag zal rond de 1200 euro liggen maar ik was aan het kijken en vele mixers stonden me echt aan.

DE smx 2 ( hij is goedkoop waardoor ik een groot deel van men budget kan sparen voor cd's of andere gear)

de ecler nuo 5 (hij is iets duurder, maar ik heb er mee gewerkt en hij ston dme echt wel aan)

de allen and heath xone 92 ( hier eventueel nog een half jaartje voor doorsparen omdat hij echt prachtige eigenschappen heeft, goede geluidskwaliteit en gemakkelijk om te producen als ik dit ooit ga doen)

de urei 1603 ( de eig staan me ook wel aan en hij is ook niet zo duur waardoor ik weer geld kan sparen)

de denon dn x1500 S (dezelfde reden als de urei)

ik kom er echt niet uit, ik wil:
- mis later nog gaan producen
- de mixer moet heel goede kwaliteit hebbe, ik wil er namelijk een kleine tien jaartjes mee doen
- goede geluidskwaliteit
- effecten (maar dit is niet erg als er geen op zijn, zou alleen maar een pluspunt zijn)
- 4 kanalen hebben
- het is vooral om thuis te draaien maar er zullen ook wel geregeld feestjes zijn, dus moet hij ook wel roadproof zijn

geef me aub info, tips, en wat dat jij goed vind aan welke mixer, je zou er me enorm mee vooruit helpen

gr

andere suggesties (bv rodec... etc zijn ook welkom)
User edit by soundcollector on 24-07-2006 @ 16:31:33 (4%)

What do you think about welke mixer ??

Vote :   

dane86    posted on 24-07-2006 16:55
Als je wil sparen voor de A&H dan kan je de pioneer djm800 er ook nog wel tussen zetten. Eigenlijk zijn het allemaal super mixers. Ik zou dan ook niet voor jou kunnen kiezen.
Zuur    posted on 24-07-2006 22:04
Uit dat rijtje zou ik absoluut de Nuo 5 nemen.
Alles aan die mixer is goed. Alles werkt simpel, alles is van goeie kwaliteit en gaat dus zeker wel een aantal jaren mee.
Heb ook met de DJM-800 gedraaid, maar vond die faders te zwaar gaan. Maar dat is verder ook een hele mooie mixer.

Heb de Nuo 5 gekocht omdat ik de DJM-800 gewoon te duur vond.
De bouwkwaliteit van de Nuo 5 en de DJM-800 is ongeveer gelijk.

De SynQ SMX-2 en de Denon X-1500s zijn van mindere bouwkwaliteit dan de Nuo 5 en de DJM-800. De Urei weet ik niet.
Camino    posted on 24-07-2006 22:06
Poster: soundcollector
ik wil:

als je later wilt gaan produceren dan zou een midi aansluiting eigenlijk een must moeten zijn... dan vallen de Urei en (volgens mij) de Denon gelijk af
soundcollector    posted on 24-07-2006 23:00
Poster: DeafDJ

als je later wilt gaan produceren dan zou een midi aansluiting eigenlijk een must moeten zijn... dan vallen de Urei en (volgens mij) de Denon gelijk af

ik weet het nog niet, het is 50/50 maar de urei heb je hier mee gewerkt of ervaring mee want deze mixer ziet er niet alleen goed uit, hij heeft ook goede functies

iemand ervaring met deze mixer?
gethigh    posted on 24-07-2006 23:40
lees even de review van de smx2 op www.aboutdj.nl
reind zet hem net iets hoger als de denon x1500 maar dat is helemaal een persoonlijk feit, dus ff uittesten en zien wat je het beste ligt zal je moeten doen

de xone92 moet je voor je zelf zien als je ooit wil gaan producen/live producen met ableton, maar als je effecten wil is dit ook weer een duur ding
als je vinyls wil bijkopen is deze mixer zeker een topper vanwege geluidskwaliteit, klinkt naart schijnt veel warmer waardoor de bassen veel beter tot hun recht komen
robbert    posted on 24-07-2006 23:54
Poster: soundcollector

ik kom er echt niet uit, ik wil:
- de mixer moet heel goede kwaliteit hebbe, ik wil er namelijk een kleine tien jaartjes mee doen
- goede geluidskwaliteit
- effecten (maar dit is niet erg als er geen op zijn, zou alleen maar een pluspunt zijn)
- 4 kanalen hebben
- het is vooral om thuis te draaien maar er zullen ook wel geregeld feestjes zijn, dus moet hij ook wel roadproof zijn

Ik zie aantal punten in je lijstje staan waar een merk toch wel master in is. Namelijk dateq.

Ik noem: roadproof, goede geluidskwaliteit, kleine tien jaar mee gaan, regelmatig feestjes..

De perfecte mixer voor jou zou dan een dateq vibe zijn, alleen weet ik niet hoe het met de software fout zit. Is dat tikje bij de filters nou al weg?
Reind    posted on 25-07-2006 00:18
Poster: robbert

Ik zie aantal punten in je lijstje staan waar een merk toch wel master in is. Namelijk dateq.

Ik noem: roadproof, goede geluidskwaliteit, kleine tien jaar mee gaan, regelmatig feestjes..

De perfecte mixer voor jou zou dan een dateq vibe zijn, alleen weet ik niet hoe het met de software fout zit. Is dat tikje bij de filters nou al weg?

Neem dan een Ecler, DJM800 of een Xone. Dat zijn echt leukere mixers om mee te werken dan een Dateq. Dateq is voor drive in werk HET merk om te hebben maar voor de normale dj.......

En ja het bugje is uit de Vibe, na 3 revisies mocht dat ook wel een keer Winking my eye
robbert    posted on 25-07-2006 11:03
Nouja de vibe is toch echt een mixer met En goede (dateq) kwaliteit en behoorlijk veel mogelijkheden. Ook moet je niet vergeten dat bijvoorbeeld de djm800 toch nog echt 500-600 euro duurder is. Dit kan ik nou niet echt een directe concurrent noemen.
MrPecho    posted on 25-07-2006 11:57
Urei is toch ook wel redelijk stevig naar mijn denken, Heb er al een paar feesjes meegedaan en er is al wat mee gebeurd . maar hij gaf geen kick.
Heb wel de 1601 maar de build quality zal wel dezelfde zijn zeker.
Day-One    posted on 30-07-2006 00:11
€1200 is nog eventjes door sparen en dan kan je de djm-800 halen..ik ga er niet vanuit dat je genoegen zal nemen met minder?
User edit by Day-One on 30-07-2006 @ 00:47:14 (2%)
soundcollector    posted on 30-07-2006 00:31
mja ik vind dit echt veel te veel geld en waarom een djm 800? ik denk dat ik ofwel de numark fx 5000 ofwel de synq smx2 ofwel de ecler nuo 5 ga nemen

Day-One    posted on 30-07-2006 00:42
van de 3 merken/modellen numark fx 5000, synq smx2, ecler nuo 5 zou ik voor de synq smx2 gezien de specs. ook een vette bak zeg! Werkt met standaard SD-kaarten (meer dan 1 uur samples op 1 kaart!) hmmmmm.
robbert    posted on 30-07-2006 12:00
Nou de ecler nuo  is echt wel een mixer uit een andere prijs en kwaliteits klasse. Dus dan kies je echt niet voor de smx2.

Ik heb de smx2 gister even mogen testen, maar eerlijk gezegd viel het me zelfs een beetje tegen. Vooral de faders vond ik in vergelijking met mijn dateq xtc echt tegenvallen. De eq klonk wel best lekker. Voor de effecten sessie heb ik eigenlijk geen tijd gehad om me echt in de verdiepen.
Day-One    posted on 30-07-2006 13:48
alle fades of alleen de xcfade hebbie getest.Opzich geen problemen mee moet ik zeggen. wat voormij belangrijk is zijn de pot's....(Hi, Mid,Lo en vooral de Trim/Gain)
Giallorosso    posted on 30-07-2006 14:58
waarom geen ecler 4 of xone 62? Enkel de keuze tussen midi of 4-bands EQ.

soundcollector    posted on 30-07-2006 15:14
ik vind de 62 eigenlijk maar niets
en de ecler heb ik ook getest, dan zou ik eerde voor de nuo 5 gaan met de effecten erop en de pc aansluiting

ik vroeg gewoon ervaring neer te schrijven met welke mixer je hebt als je een van deze hebt, sorry datk het zeg maar dit zal anders een eeuwige discussie oplevern...

gethigh    posted on 30-07-2006 15:20
volgens mij is de nuo 5 gewoon de veiligste keuze, hier ga je zeker geen problemen mee hebben volgens mij en zoals je zegt vindt je hem zelf ook goed en gaat je voorkeur hier ook naartoe
Winston    posted on 02-08-2006 19:39
Ik heb wat tips voor je:

De meeste mixers die je hebt genoemd voldoen aan je eisen z.a. goed geluid, road proof, lange levensduur, 4 kanaals. En efx en producing mag uit de wensenlijst worden gelaten. De eerste tip is om meer wensen te bepalen, waar je nieuwe mixer zeker aan moet voldoen.

Een tweede tip is om een rangschikking te maken van je wensen. Waaraan moet het zeker voldoen, wat moet er liever zijn dan niet, wat kan je niks schelen en wat moet het helemaal niet hebben. Je hebt gezegd dat je de Xone:62 niks vindt, waarom was dat? Je vond de Nuo 5 goed waarom? Met de antwoorden van deze vragen weet je wat je dan niet moet hebben.

Je kunt een onderverdeling maken in mix sectie, monitor sectie, mastersectie, cross fader sectie, efx sectie, send return, microfoon sectie en extra's om de verschillen duidelijker te zien. En in combinatie met de rangschikking weet je welke mixers uitvallen.

B.v.
Mix sectie
Urei PFL leds bestaat uit 3 delen, bij Nuo is er 1 bar, Xone:92 heeft voor elk kanaal 1 bar. Wat vindt je het best werken voor jou?
Xone:92 heeft de langste faders, handig voor precies of subtiel afstellen van volume. Is dat nodig vor je mixstijl.
Xone:92 heeft 4 band EQ. Zou je dat gebruiken? Daar heb je het meest aan als je subtiele mixjes doet.
De Nuo heeft mooie dikke knoppen met redelijk wat ruimte voor je vingers. Of heb je liever de dunnere knoppen van bv de Numark 5000FX.

Monitor sectie
De UREI heeft de meest geavanceerde. Gevolgd door de Numark en dan de Denon. De rest heeft gewoon de standaard knoppen. Hou me dat ten goede voor wat betreft de SMX-2.

Send return
De Xone:92 heeft 2 circuits. Dat is erg handig.

Master sectie
Wil je kunnen pannen, of wil je het liever dubbel?

Extra's en efx
De SynQ en de Denon hebben matrix inputs. Kun je EQ mee swappen.
De Xone:92 heeft de super filter.
Numark heeft controle over de efx met een jog dial.
Wil je een sampler z.a. op de Denon en Numark?
Welke van de vier extra's vindt je het leukst.

Microfoon
Wil je een aparte regeling van mic input z.a. op de Denon. Of mag het gecombineerd z.a. op de UREI?

De Denon, SynQ en Numark zullen waarschijnlijk minder lang meegaan dan de Xone, Nuo en Urei.

Als je echt supergeluid wilt, voorwaarde is dat je verstand van hebt van geluid regelen, zit je het best bij de Xone:92 en de Urei. Het slechtst, maar toch nog heel goed bij de Numark en de SynQ.

Als je antwoord op deze vragen geeft wordt de lijst van mogelijke mixers waarmee je tevreden zou kunnen zijn vast een stuk kleiner.

Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.774 days.
 Post CommentThat would be 225.8 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

222 Users online: 14 Guests (208 Unknown)
Pages generated today : 33.677
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.900.699