Hoi ik heb een microfoon gekocht maar nu wil ik deze op mijn mengpaneel aansluiten , ik zie dat je alleen via usb kan aansluiten ?
ik zou graag via het mengpaneel doen en als je dan de schuif open zet dat het geluid automatisch dimt ?
dit is de microfoon
USB Microfoon bundel - Condensator Studiomicrofoon met Broadcast statief en Popfilter | bol.com
Je kunt die microfoon niet direct gebruiken icm met de DJM-750 helaas.
De microfoon die je hier linkt is een USB microfoon, daarvoor heeft de DJM-750 geen ingang. Deze microfoon is bedoeld voor de computer. Wil je deze gebruiken op een audio mixer heb je een soort converter nodig die van USB signaal echt microfoon geluid maakt.
Het automatisch dempen van het geluid is een functie die wel op de mixer zit (klein knopje aan de linker kant, functie heet Talkover), maar die heeft een normale microfoon nodig om te werken.
Wellicht is het werkend te krijgen, maar dan zul je altijd je computer er tussen moeten aansluiten. De DJM kan wel signaal uit je computer laten horen op de USB ingangen. Wat je zou moeten doen in dat geval is het aanmsluiten als volgt :
Microfoon -USB-> Computer -USB-> DJM-750
Je zult dan op je computer de audio moeten routen zodat het op je mixer terecht komt. Dit is denk niet de weg waarnaar je op zoek bent, want dan heb je altijd je computer nodig.
Ja maar dat is een UBS-B plug, dezelfde die zit op je microfoon, die twee zijn niet bedoeld om op elkaar aan te sluiten.
Het geluid wat uit je microfoon komt moet eerst soort van omgezet worden door de computer. Wat wel zou werken is de microfoon in een computer, dan de comouter op die plug opp je mixer aansluiten en het geluid wat uit je computer komt direct op een kanaal zetten (De USB input keuzes). Maar rechtstreeks de micro op de mixer gaat niet lukken vrees ik.
BTW, je kunt dat soort afbeeldingen ook hier op de Imagedump gooien, geen externe diensten voor nodig
Waarom koop je niet gewoon een XLR microfoon. Die kan je gewoon direct op je Mengpaneel aansluiten. Iets als de Shure SM58 of Senheisser 945. Werk altijd zonder te veel te moeten rotzooien met Usb.