CDJ-2000 track gehad/afgespeeld?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

antwan1972    posted on 01-01-2022 10:48

Hoi ik zou graag willen weten of mijn tracks in de cdj2000 met usb de nummers onthoud die ik al gespeeld heb? Zo weet ik namelijk niet welke ik gehad heb in mijn tracklist 

Mod edit by Lead on 05-01-2022 17:27 (1%)

What do you think about CDJ-2000 track gehad/afgespeeld? ??

Vote :   

Lead    posted on 01-01-2022 12:30

CDJ Played track displayDaarvoor zit er een functie ingebouwd in het systeem, precies om bij te houden welke nummers van je device je al gehad hebt.

Als je een nummer van een device (USB of SD) afspeelt op een speler (CDJ-2000 of nieuwer) en deze voor minimaal 60 seconden afspeelt wordt de track groen in je browser als je bladert, dit gebeurt overal, dus of de track nu in 1 of meer playlisten zit of niet, overal waar die track staat zal hij groen worden. Dit is de indicatie dat je het nummer al hebt afgespeeld.

Wanneer werkt dit precies ?
Een track wordt groen, dus gemarkeerd als afgespeeld, voor het device waar vandaan je hem afspeelt zodra deze 60 seconden heef afgespeelt.

Deze lijst wordt per Device bij gehouden, als je werkt met 2 identieke devices in de spelers en in iedere speler alleen afspeelt van het 'lokale' device worden alleen de nummers die je op die speler hebt afgespeeld groen. Voor beste resultaat gebruik je dus 1  device en draai je daar al je muziek vanaf.

Voor de meeste muziek stijlen werkt dit goed, echter als je all-round draait kan het dat je nummers minder lang draait dan die 60 seconden waardoor ze niet groen worden.

Het is NIET in te stellen hoe lang een track moet afspelen voordat hij groen wordt helaas.

Zie hiernaast op de display, kreeg de afbeelding niet gedraait vanaf mijn mobiel maar je ziet denk wel welke tracks gespeeld zijn in deze lijst.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-01-2022 12:36 (11%)
antwan1972    posted on 01-01-2022 13:24

Dank je bij mij wordt het niet groen helaas is het een instelling?

Lead    posted on 01-01-2022 13:32

Nee er zijn geen instelling hier omheen en dit werkt gewoon 'out of the box', tenminste dit zou zo moeten zijn.

Ik heb geen CDJ-2000 meer om te testen, alleen de 3000 waar ik net de foto van heb geplaatst, of NXS2, maar die moet ik eerst weer hier heen halen.

- Welke firmware draait er op je spelers ?
- Welke versie rekordbox gebruik je ?
- Hoe is de USB geformateerd ?
- Hoe ziet de link eruit zoals je hem  hebt in je opstelling (wat zit er aangesloten en hoe)

Dit werkt ook gewoon in 1 speler, link is hiervoor niet nodig om te testen.

Misschien eens alles opnieuw proberen :

- Formateer een USB die < 32 GB is als FAT32
- Exporteer er 1 playlist naartoe met een handje nummers erin
- Speel een nummer af van de eerste seconde tot de laatste

Deze moet na 60 seconden groen worden, je kunt deze functie niet uit zetten dus er zijn geen gebruikers opties die niet goed kunnen staan.

Let the BASS be louder
antwan1972    posted on 01-01-2022 13:41

Poster: Lead

Nee er zijn geen instelling hier omheen en dit werkt gewoon 'out of the box', tenminste dit zou zo moeten zijn.

Ik heb geen CDJ-2000 meer om te testen, alleen de 3000 waar ik net de foto van heb geplaatst, of NXS2, maar die moet ik eerst weer hier heen halen.

- Welke firmware draait er op je spelers ?- Welke versie rekordbox gebruik je ?- Hoe is de USB geformateerd ?- Hoe ziet de link eruit zoals je hem  hebt in je opstelling (wat zit er aangesloten en hoe)

Dit werkt ook gewoon in 1 speler, link is hiervoor niet nodig om te testen.

Misschien eens alles opnieuw proberen :

- Formateer een USB die < 32 GB is als FAT32- Exporteer er 1 playlist naartoe met een handje nummers erin- Speel een nummer af van de eerste seconde tot de laatste

Deze moet na 60 seconden groen worden, je kunt deze functie niet uit zetten dus er zijn geen gebruikers opties die niet goed kunnen staan.

thx ja als ik hem afspeel wordt ie inderdaad groen maar bij het volgende nummer gaat hij van groen af en wordt het gespeelde nummer graoen 

Lead    posted on 01-01-2022 13:46

De groene indicatie blijft staan tot je de USB Eject of de spelers aan/uit zet, zo telt het systeem de gespeelde nummers per sessie.

Zoals je in die vorige foto kunt zien is het nummer wat actief speelt iets anders aangegeven dan het nummer wat in het verleden is gespeeld. Maar hij moet groen blijven te indicatie dat hij is afgespeeld.

Let wel, een nummer licht al groen op zodra je hem aan zet, je moet wel 60 seconden wachten voor je de volgende track start wil hij groen blijven

Let the BASS be louder
antwan1972    posted on 01-01-2022 13:48

ja klopt maar hij gaat er weer vanaf van de groene kleur na 3 minuten 

fat 32 gedaan andere nummers maar helaas het werkt niet mischien een reset gaven ? of maakt dat niet uit?

Lead    posted on 01-01-2022 16:34

Er is geen reset die hier iets aan gaat doen, dit is core functionaliteit die ten alle tijden moet werken.

Groen blijft hij tot je de computer disconnect of het device uit de speler Eject.

Ook is er geen functie in de speler die groen zou moeten kunnen resetten.

Update rekordbox wel de Played counter (vanuit je history) als je de usb in de computer steekt, rechts klikt en dan kiest voor 'Update Collection' ?

De History counter is eigenlijk een verzameling van de 'groene' tracks uit die set.

Let the BASS be louder
antwan1972    posted on 01-01-2022 16:45

De groene indicatie blijft staan tot je de USB Eject of de spelers aan/uit zet, zo telt het systeem de gespeelde nummers per sessie.

Zoals je in die vorige foto kunt zien is het nummer wat actief speelt iets anders aangegeven dan het nummer wat in het verleden is gespeeld. Maar hij moet groen blijven te indicatie dat hij is afgespeeld.

Let wel, een nummer licht al groen op zodra je hem aan zet, je moet wel 60 seconden wachten voor je de volgende track start wil hij groen blijven

Er is geen reset die hier iets aan gaat doen, dit is core functionaliteit die ten alle tijden moet werken.

Groen blijft hij tot je de computer disconnect of het device uit de speler Eject.

Ook is er geen functie in de speler die groen zou moeten kunnen resetten.

Update rekordbox wel de Played counter (vanuit je history) als je de usb in de computer steekt, rechts klikt en dan kiest voor 'Update Collection' ?

De History counter is eigenlijk een verzameling van de 'groene' tracks uit die set.

ik gebruik geen recordbox alleen een usb stick 

Lead    posted on 01-01-2022 19:26

Poster: antwan1972

ik gebruik geen recordbox alleen een usb stick 

Daar zit het probleem

'played' wordt opgeslagen in de rekordbox database op de stick, als die er niet is kan hij het niet opslaan ook.

Beste kun je de mappen muziek in rekordbox zetten en ze exporteren naar een USB zodat al dat soort functies werken.

Let the BASS be louder
antwan1972    posted on 01-01-2022 19:28

ok  ga ik es proberen thx

Lead    posted on 01-01-2022 19:35

Snelste manier :

- Download het programma via https://www.rekordbox.com, kies het gratis abbonement.
- Zet de map met muziek ergens in je Music folder of op plek waar je hem kan vinden. Als je meer dan 1 map muziek hebt, zet al die mappen in 1 hoofd map.
- In rekordbox ga dan naar : File > Import Folder en kies die ene hoofdmap
- Als rekordbox klaar ius met analyseren : CTRL/CMD-A en rechts klik
- Kies voor 'Export to' en kies je USB stick

Als je echt goed van slag wilt gaan is een degelijke mappenstructuur handig om in de toekomst minder werk te hebben. Ik heb verschillende streams gedaan, maar als je deze bekijkt moet je een heel eind komen.

Bij vragen kun je me altijd hier het snelste vinden.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-01-2022 19:35 (1%)
antwan1972    posted on 01-01-2022 20:16

nu is het ok heb export gedaan naar usb , maare de joy wheel rood werkt niet of  kan dit alleen via internet kabels ?

Lead    posted on 02-01-2022 03:41

Ja dat klopt, de spelers kunnen alleen de tracks lokaal markeren als de spelers niet gelinkt zijn.

Dit kan met een netwerk switch zodat ook de mixer erop kan worden aangesloten.

Als je geen mixer hebt die dit ondersteund kun je gewoon een kabel rechtstreeks van de ene naar  de andere CDJ verbinden.

Let the BASS be louder
antwan1972    posted on 02-01-2022 09:28
1 member likes this  

Ja dat klopt, de spelers kunnen alleen de tracks lokaal markeren als de spelers niet gelinkt zijn.

Dit kan met een netwerk switch zodat ook de mixer erop kan worden aangesloten.

Als je geen mixer hebt die dit ondersteund kun je gewoon een kabel rechtstreeks van de ene naar  de andere CDJ verbinden.

Thx mijn djm 750 heeft geen rj 45 ingang zie ik , dus dan maar switch met 2 kabels naar de pc

Lead    posted on 10-01-2022 02:09

De link weet door de mixer erin op te nemen welk kanaal er speelt, da's wel enigsinds handig

Denk niet dat het gaat werken als de mixer niet zo'n aansluiting heeft jammer genoeg...

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 1.166 days.
 Post CommentThat would be 38.9 months
or a whopping 3.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

222 Users online: 11 Guests (211 Unknown)
Pages generated today : 34.432
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.289.497