Denon DN-X1500 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 06-06-2004 17:42
Superieure eigenschappen en betrouwbare High Level
    DJ Prestaties. Professioneel!
Op hetzelfde niveau als de bijzondere en beroemde DN-S5000 en DN-S3000 enkelvoudige CD/MP3-spelers, introduceert DENON de DN-X1500 DJ Mixer, met aantrekkelijke eigenschappen en onge?venaarde functionaliteit en flexibiliteit. Alle interne elektronica is nu digitaal, wat staat voor geringe ruis en uitzonderlijke audio kwaliteit. De Effector en Sampler zijn ingebouwd om de creative talenten van de DJ nog beter te ondersteunen. De Cross Fader is door Denon zorgvuldig geselecteerd voor een grote betrouwbaarheid en hoge geluidskwaliteit, ook onder zware omstandigheden. Bovendien is de DN-X1500 voorzien van een praktische USB poort, waarmee de besturingssoftware via de PC kan worden opgewaardeerd.

Ingangen via Matrix toewijsbaar

- 8 ingangen kunnen vrijelijk naar elk kanaal worden toegewezen

45mm Penny+Giles Professional Cross Fader met Contour functie

- Multi-channel toewijsbaar
- Uitzonderlijke elektrische en mechanische prestaties
- Afgeschermd tegen stoorsignalen
- Spiegelgladde sporen van geleidende kunststof
- Hoogwaardige meervoudige metalen contacten

Sampler (CD-kwaliteit)

- De sampler maakt gebruik van audio uit elk van de 6 mixer bronnen (Ch1/2/3/4, Mic, Master), en biedt edit mogelijkheden zoals Loop, Reverse Loop, Stutter, Single Playback en A-B Trim, met een Pitch Control instelling to +/- 100%

Interne Digitale effecten: Delay, Echo1, Echo2, Filter 1, Filter 2, Flanger, Auto Pan, Trans, en Key % op Ch1/Ch2/Ch3/Ch4/Main Mic/Master

Auto BPM / Manual Ingang (door op een toets te Tappen of een knop te draaien) van de BPM waarde / BPM lock

Cross Fader Start en Kanaal Fader Start
Cross en kanaal Fader-Start Trigger mogelijk en geschikt voor Denon CD-spelers (DN-S5000, DN-S3000, DN-D4000, enz.).

Constant Digital uitgangssignaal: 44,1 kHz, SPDIF (Coax aansluiting)
Met de DN-X1500 kan er direct opgenomen worden op CD-R of hard-disk via een coax digitale uitgang.

Stereo Send/Return aansluitingen voor externe effect processor

3-bands EQ (uitschakelbaar) met parametrische frequentie-instelling

Niveau-instelling en v??r fader afluistering (PFL) per kanaal
Alle ingangskanalen zijn voorinstelbaar op het uitgangsniveau om gelijkmatige overgang tijdens het faden te verzekeren.

Hoofd Mic en Extra Mic ingangen (??n-XLR en twee 1/4" TRS) met hoofd en Aux/Sub niveauregeling en EQ

Mic Post functie schakelt het Mic signaal naar het BOOTH, REC of DIGITAL uitgangssignaal

Preset functie
Het is mogelijk de machine aan te passen aan uw voorkeur door de voorkeurinstelling in het geheugen op te slaan.

Hoofdtelefoon uitgangskeuze (Split Cue)

Booth uitgang
U kunt elk kanaal en elk effect tevoren beoordelen via de BOOTH uitgang, op dezelfde manier als via hoofdtelefoons, alleen nu luid!

Bron:dj-products

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
User edit by W.i.M on 06-06-2004 @ 17:43:48 (1%)

What do you think about Denon DN-X1500 ??

Vote :   

MadSteven    posted on 30-03-2005 18:12
Poster: jordy
als je er naar blijft kijken... leer je het nooit zonder

Dat wordt dan net zo'n nutteloze discussie als tussen een Amerikaan die zich totaal niet beschaamd voelt dat hij niet zonder automaat kan rijden en een Europeaan die niet snapt waarom die Amerikanen zo stom zijn.

Want de situatie valt ook andersom te zien: waarom zou je in een auto zonder automaat gaan rijden als er auto's met automaten zijn? Een stuk handiger en veiliger! Maar de puristen willen nooit een automaat.

Er zijn ook mensen die vinden dat als je de hele grafishe user interface van grond af aan bouwt, je pas echt goed kan programmeren...

En zo zal het wel met de discussie BPM-counter/ geen BPM-counter worden. 
Persoonlijk ben ik zijn kiddo die op zijn 12de zelf BPM telde op de vrijdagavond en daarna pas ging draaien. Nee, da's handig.

En dan heb ik ook nog zo'n quote van een DJ die ik ooit las. Kweet nie meer wie.
' BPM counter? I usually classify my records as 'slow, mediate or fast', that's good enough for me.'
Lead    posted on 30-03-2005 18:33
Mooie quote... en nog de waarheid ook :D
Let the BASS be louder
jordy    posted on 30-03-2005 18:42
ja maar ik wil het gewoon evensnel zonder dat debiele ding kunnen...  zeg ook inet dat mensen die het wel gebruiken stom zijn... en die van me CDJ's en DJM verschillen dus das nog een keer dubbel vervelend...

anyway ik zou het mooi vinden als ik het uit kon switchen
Gupy    posted on 30-03-2005 19:20
Afplakken of niet zoveel zeuren?

Moony 2
MadSteven    posted on 09-04-2005 20:11
Maar om even terug te gaan naar het onderwerp:

Ik heb het kleine broertje van deze mixer over een twee, drie weken op mijn kamer. De DN-X300 en als deze mixer net zo fijn werkt, is het een prima mixer.

Nou hopen dat Denon weer een actie met deze mixers gaat voeren en binnenkort draait iedere DJ met een Denon mengpaneel
MadSteven    posted on 10-04-2005 02:17
By the way...

Poster: Rhino
Tegenwoordig kan je bijna op alle mixers scratchen als ze maar een instelbare crosfader en fader reverse hebben.

Amen to that!
Stephanie    posted on 10-04-2005 16:51
Effe een update....het eerste pfl-kanaal is inmiddels van een beetje ziek naar overleden gegaan. En dat terwijl we er in deze zaak nog zeer bescheiden mee omgaan. Erg leuk dus, grote pfl-knopje met lampjes....maar wel gevoelig.
MadSteven    posted on 10-04-2005 18:22
Dus wees maar blij dat je nog drie kanalen overhebt?

Ik hoop niet dat dit net na de garantie met met twee(+1+1)-kanaals mengapaneeltje gebeurd! (Denon DN-X300)
Leon    posted on 23-11-2005 21:17
Wil binnenkort m'n booth gaan uitbreiden. Er komt een CDJ800, maar ben nog aan het twijfelen. Ik ga m'n XTC verkopen en wil of een DJM600 of DN-X1500. Wie o Wie kan me over de streep trekken om welke te pakken?
Jorrit    posted on 23-11-2005 21:23
Alleen jij kan jezelf over de streep trekken, smaken verschillen, zéker op het gebied van mixers, dus:
Testen!
Leon    posted on 23-11-2005 21:32
Poster: Jorrit
Alleen jij kan jezelf over de streep trekken, smaken verschillen, zéker op het gebied van mixers, dus:
Testen!

Dat is het probleem juist hier in limburg liggen gewoon super weinig zaken op het gebied van dj. En als ze er zijn, verkopen ze niet de "top" merken, hebben ze het niet op voorraad of zijn ze echt te duur als ze het wel hebben. Daarom zal het waarschijnlijk binnenkort toch een tripje naar Music Store Keulen worden.

Wat me trekt aan de denon is dat je 'm op de computer kan aansluiten en nog wat leuke dingen heeft, maar aan de andere kant wordt de djm600 niet voor niets gebruikt in discotheken/party's en/of ge-eist door top dj's... (ook al is het voor bij mij op de slaapkamer...)
Jorrit    posted on 23-11-2005 22:00
ik denk dat je alsnog idd maar naar die music store moet, want een keuze van deze prijs maken op 'gevoel' is natuurlijk gekkenwerk...
DjJasperH    posted on 24-11-2005 00:16
ik heb ook dateq verkocht en pioneer600 genomen, eigenlijk allleen omdat dat de gangbare mixer is en je de denon nergens ziet staan..
rebounce    posted on 24-11-2005 07:51
ecler nuo 5 is beter qua efx
DJMichel    posted on 25-11-2005 16:24
De Denon is nog maar 699 euro bij feedback

MadSteven    posted on 25-11-2005 17:26
Ow?

Interesting, hoe lang zou dat zo blijven...

HET IS 799 EURO  gekkie!

http://www.feedback.nl/?id=55&b=DNX1500

En da's net zoveel as bij newline

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12757
User edit by MadSteven on 25-11-2005 @ 17:28:41 (100%)
SnAcKBaRrY    posted on 25-11-2005 17:34
heb net gekeken bij feedback...nu kost ie' € 799   @¿@
DJMichel    posted on 25-11-2005 22:33
Haha Sorry jullie hebben gelijk: 799 euries
MadSteven    posted on 28-11-2005 13:16
Maar ja, dan nog. Ik zit onderhand te bedenken dat de X1500 zo'n beetje het enige mengpaneel is waar ik nu naar zou willen upgraden. Why? Op de Nuo4, Nuo5, Vibe, Xone62 en Xone92 zit geen faderstart en de DJM600... Verscheidene redenen waarom ik liever geen DJM600 heb: faders, uiterlijk, onoriginaliteit en dan vinden sommige mensen heb ook nog niet al te best klinken voor de prijs.

Heb nog even de Rane Empath overwogen, maar sinds de update van de X1500 is de x-fader zo sterk verbeterd dat het grootste nadeel (slechtere crossfader, maar nog steeds best goed) niet opweegt tegen de voordelen van een X1500 (kost minder, heeft meer kanalen, matrix-switching, ingebouwde effecten en sampler). Oh, ja, nog een nadeel van de Denon: hij heeft geen headphones eq - kan handig zijn.

Pom pi dom pi dom... Met een beetje slim verkopen van mijn X300 zou ik dis x1500 wel eens voor een euri of 450 in bezig kunnen hebben. 350 euro voor een X300 is toch nie veel geld als je ziet dat ie bij newline meer dan 400 euro nieuw kost?
[en ik hem stiekem voor 225 heb gekocht Winking my eye ]

User edit by MadSteven on 28-11-2005 @ 13:17:15 (1%)
Camino    posted on 28-11-2005 17:21
mwa... veel geluk als je hem voor 50 minder dan de nieuwprijs wilt verkopen... denk niet dat het je lukt
kev0    posted on 29-03-2006 22:48
Is de bpm ook goed af te lezen in het schermpje ?
Als je 1 af speelt dat je dan al wel die andere kan zien ( :D )

Reind    posted on 30-03-2006 00:28
Poster: rebounce
ecler nuo 5 is beter qua efx

Niet alleen qua fx, ook beter qua toonregeling, build quality, en geluids kwaliteit. De x1500 heeft nogal last van digitale achtergrond geluidjes... waarschijnlijk op te lossen met een software update maar voorlopig heeft ie ze wel.

Als ik nu zou moeten kiezen wat betreft een FX mixer nam ik absoluut de Nuo5, er is gewoon geen betere FX mixer op dit moment. Ik verwacht dat de DJM800 er straks nog een behoorlijk beetje overheen duikt maarja die kost ook een aardige klap centen meer

This is an old Topic

No new postings for 6.793 days.
 Post CommentThat would be 226.4 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

73 Users online: 4 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 11.670
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.977.848