Denon DN-X1500 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 06-06-2004 17:42
Superieure eigenschappen en betrouwbare High Level
    DJ Prestaties. Professioneel!
Op hetzelfde niveau als de bijzondere en beroemde DN-S5000 en DN-S3000 enkelvoudige CD/MP3-spelers, introduceert DENON de DN-X1500 DJ Mixer, met aantrekkelijke eigenschappen en onge?venaarde functionaliteit en flexibiliteit. Alle interne elektronica is nu digitaal, wat staat voor geringe ruis en uitzonderlijke audio kwaliteit. De Effector en Sampler zijn ingebouwd om de creative talenten van de DJ nog beter te ondersteunen. De Cross Fader is door Denon zorgvuldig geselecteerd voor een grote betrouwbaarheid en hoge geluidskwaliteit, ook onder zware omstandigheden. Bovendien is de DN-X1500 voorzien van een praktische USB poort, waarmee de besturingssoftware via de PC kan worden opgewaardeerd.

Ingangen via Matrix toewijsbaar

- 8 ingangen kunnen vrijelijk naar elk kanaal worden toegewezen

45mm Penny+Giles Professional Cross Fader met Contour functie

- Multi-channel toewijsbaar
- Uitzonderlijke elektrische en mechanische prestaties
- Afgeschermd tegen stoorsignalen
- Spiegelgladde sporen van geleidende kunststof
- Hoogwaardige meervoudige metalen contacten

Sampler (CD-kwaliteit)

- De sampler maakt gebruik van audio uit elk van de 6 mixer bronnen (Ch1/2/3/4, Mic, Master), en biedt edit mogelijkheden zoals Loop, Reverse Loop, Stutter, Single Playback en A-B Trim, met een Pitch Control instelling to +/- 100%

Interne Digitale effecten: Delay, Echo1, Echo2, Filter 1, Filter 2, Flanger, Auto Pan, Trans, en Key % op Ch1/Ch2/Ch3/Ch4/Main Mic/Master

Auto BPM / Manual Ingang (door op een toets te Tappen of een knop te draaien) van de BPM waarde / BPM lock

Cross Fader Start en Kanaal Fader Start
Cross en kanaal Fader-Start Trigger mogelijk en geschikt voor Denon CD-spelers (DN-S5000, DN-S3000, DN-D4000, enz.).

Constant Digital uitgangssignaal: 44,1 kHz, SPDIF (Coax aansluiting)
Met de DN-X1500 kan er direct opgenomen worden op CD-R of hard-disk via een coax digitale uitgang.

Stereo Send/Return aansluitingen voor externe effect processor

3-bands EQ (uitschakelbaar) met parametrische frequentie-instelling

Niveau-instelling en v??r fader afluistering (PFL) per kanaal
Alle ingangskanalen zijn voorinstelbaar op het uitgangsniveau om gelijkmatige overgang tijdens het faden te verzekeren.

Hoofd Mic en Extra Mic ingangen (??n-XLR en twee 1/4" TRS) met hoofd en Aux/Sub niveauregeling en EQ

Mic Post functie schakelt het Mic signaal naar het BOOTH, REC of DIGITAL uitgangssignaal

Preset functie
Het is mogelijk de machine aan te passen aan uw voorkeur door de voorkeurinstelling in het geheugen op te slaan.

Hoofdtelefoon uitgangskeuze (Split Cue)

Booth uitgang
U kunt elk kanaal en elk effect tevoren beoordelen via de BOOTH uitgang, op dezelfde manier als via hoofdtelefoons, alleen nu luid!

Bron:dj-products

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
User edit by W.i.M on 06-06-2004 @ 17:43:48 (1%)

What do you think about Denon DN-X1500 ??

Vote :   

Chesoner    posted on 06-06-2004 23:11
Leuk mixertje....

Maar wel een hoop lichtjes zo op het eerste gezicht...
W.i.M    posted on 07-06-2004 20:17
Ook een leuke prijs...

inclusief Interne Digitale effecten: Delay, Echo1, Echo2, Filter 1, Filter 2, Flanger, Auto Pan, Trans, en Key % op Ch1/Ch2/Ch3/Ch4/Main Mic/Master
Lead    posted on 07-06-2004 20:45
Ik heb er nog geen echte ervaring mee... wel eens naar gekeken maar nooit echt de kans gehad om mee te kunnen mixen....

doet me wel een klein beetje (een heel klein beetje dan) denken aan de DJM-600 Thumbs Up
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 07-06-2004 22:05
ach, een heel klein beetje dan maar... Winking my eye

Wel een beetje jammer, als grootste concurrent van pioneer vind ik eigenlijk dat ze zelf ook origineel moeten zijn...
W.i.M    posted on 07-06-2004 22:11
Hij wordt voor onder de 1000 Euro's verkocht, dus met de prijs zit het wel snor
als je de specificaties ziet..
Lead    posted on 07-06-2004 23:19
Poster: Jorrit

Wel een beetje jammer, als grootste concurrent van pioneer vind ik eigenlijk dat ze zelf ook origineel moeten zijn...

Yep....
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 08-06-2004 21:44
Maar toch is 'ie niet duur

Ik kan daar eigenlijk nog niet over oordelen of hij duur is want ik heb er nog niet mee gespeeld.
DJEduardo    posted on 18-06-2004 23:08
Laten we hopen dat ie niet zo slecht klinkt als de DJM600

Ik heb er eentje thuis staan, heb er meerdere malen in  discotheken mee gedraaid, maar het MId is en blijft zeer vies bij dat ding... En hij heeft weinig dynamiek..

Ik denk toch maar weer aan een fijne Dateq.
gwarno    posted on 07-03-2005 23:27

hij moet volgens een aantal gebruikers op het www.denondj.nl forum helemaal geweldig zijn, heb daar een vraag gesteld of ik deze wel of niet moet kopen,, hun zeggen.. doen..

heb hem zelf ook getest bij rjshowtechniek.nl in de showroom op een electro-voice geluidsset en hij klonk echt goed vond ik. Ook gelijk ff gespeeld met de S1000, S3000 en D6000, echt leuk spul.  

DjEternity    posted on 22-03-2005 11:16
Weet iemand of dit een scratch mengpaneel is, want als dit wel zo blijkt te zijn
moet ik een ander zoeken
aangzien ik van plan de DENON  DN-X1500 te kopen
Lead    posted on 22-03-2005 11:18
huh Confused

Eternity, wellicht zou je je avatar willen veranderen. Nu staat mijn naam in jouw avatar....
Let the BASS be louder
Rhino    posted on 22-03-2005 16:38
2 eternity:je kan er wel mee scratchen ja.
aangezien de crosfader volledig instelbaar is zou je er dus mee kunnen scratchen.
Echter is de layout van de mixer niet optimaal voor een turntablist omdat links en rechts van de crossfader de mixer volhangt met knopjes.
dat heb je op een scratch mixer het liefst leeg zodat je meer ruimte hebt voor je handen.
Tegenwoordig kan je bijna op alle mixers scratchen als ze maar een instelbare crosfader en fader reverse hebben.

W.i.M    posted on 22-03-2005 18:03
Poster: Lead
huh Confused

Eternity, wellicht zou je je avatar willen veranderen. Nu staat mijn naam in jouw avatar....

hihi, coole avatar DjEternity ...

Waar heb je deze vandaan ?
DjEternity    posted on 25-03-2005 14:04
kga binnen paar uurtjes Denon DN-X1500 DJ Mixer halen :D en dan laat ik jullie binnen paar dagen wel weten wat ik ervan vind al verwacht ik nix anders dan TOP :p

Greetz
DJdarkness    posted on 25-03-2005 16:06
Ben benieuwd.... als hij ook in het zilver leverbaar was geweest, had ik ook wel intresse gehad, maar helaas
DjEternity    posted on 27-03-2005 01:09
Kben em dus gaan halen
kheb em thuis direct aangesloten en begonnen
eerst is het wel even zien waar wat staat nzo maar na effe prutsen lukte dit erg goed

- de crossfader is gewoon TOP gewoon de beste vind ik
- de effecten zijn effe wenne aangezien je er zoveel mee kan doen zijn ze echt wel zalig
ook het lcd scherm is zeer handig
mixer is zeer goed verlicht
heb dan ook maar ineens men mixer geupdate via de usb aansluiting
waardoor de denon nog beter wordt dan hij al is

De denon DN-X1500gaat voor mij een pak boven welk mengpaneel van Pioneer dan ook !

Echt TOP menganeel voor zover ik het al ken en gebruikt heb :p
User edit by DjEternity on 27-03-2005 @ 01:10:34 (2%)
Stephanie    posted on 27-03-2005 19:57
Draai al een tijdje met dit apparaat in de zaak in Apeldoorn. Fijn ding om mee te werken. Leuke effecten, lekker overzichtelijk en een perfect lcd-schermpje. Uitsturingsgeluid is m.i. ook prima... Zeker een prima product voor deze prijs!

Zhokzhai    posted on 29-03-2005 03:30
Jorrit    posted on 29-03-2005 17:56
Mooi dat je zo tevreden bent over de mixer maar ik snap en paar dingen niet
quote:
Poster: DjEternity
- de crossfader is gewoon TOP gewoon de beste vind ik

De beste van wat, van de hele mixer? of van ALLE mixers? Wel eens een DJM-909 gevoelt?

quote:
ook het lcd scherm is zeer handig

Wat wordt er dan allemaal op weergegeven? de effecten ofzo?

quote:
heb dan ook maar ineens men mixer geupdate via de usb aansluiting
waardoor de denon nog beter wordt dan hij al is

Wat verandert er dan precies?
MadSteven    posted on 29-03-2005 18:29
Ben ik nou gek of zie ik weer een overbodigheid?

Waarom plaatsen merken zoals Denon en Pioneer BPM-counters op zowel hun mixers als hun cd-spelers?

Oh ja, voor de draaitafels natuurlijk. Dat ik me dat pas tijdens het posten bedenk.

Maar dan nog... Wat als je twee prachtige cd-spelers hebt met effecten en BPM-counters? Dan is een mengpaneel met effecten en BPM-counters per kanaal toch overbodigheid en zou je die liever kwijt zien en er minder voor betalen?
Stephanie    posted on 29-03-2005 21:18
Nou.......op de 3000's van Denon zit geen beatcounter, volgens mij op geen enkele Denon.....of de nieuwe 1000 moet er een hebben (nog niet mee gespeeld).

En een cd-speler met effecten? De enige die ik ken zijn de effecten op de CDJ100 respectievelijk CDJ200....en de effecten op de DJM-series bevatten veel meer dan op deze spelers! Absoluut handig en bruikbaar dus tijdens je set!

Dan nog even voor Lead over de x1500; de effecten worden weergegeven, BPM, instelling van de effecten...meer heb ik er nog niet op gezien
jordy    posted on 29-03-2005 22:16
had liever dat er helemaal nergens een BPM counter op zou zitten...

zit er af en toe stiekem naar te kijken... terwijl ik dat helemaal niet wil................
Basrose    posted on 29-03-2005 22:34
Poster: jordy
had liever dat er helemaal nergens een BPM counter op zou zitten...

zit er af en toe stiekem naar te kijken... terwijl ik dat helemaal niet wil................

haha irri is dat he :P ik doe t af en toe ook wel s terwijl ik t niet door heb :P
Stephanie    posted on 30-03-2005 16:38
Ik vind een ingebouwde BPM-counter best wel een handige richtlijn. Je moet er natuurlijk niet "blind" op draaien...maar als hulpje voldoet ie prima!
jordy    posted on 30-03-2005 17:30
als je er naar blijft kijken... leer je het nooit zonder

maar ja daarvoor heb ik de 2 TT's
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

74 Users online: 6 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 10.695
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.739.318