geruis
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ramses    posted on 10-07-2006 18:54
hallo ik heb een beringher djx700

er is heel de tijd als je de kanalen op stil zet een klein geruis
en je hoort de muziek heel zachtjes verder spelen
komt dit door een te (sechte) mixer of is er wat anders ?

What do you think about geruis ??

Vote :   

greup    posted on 10-07-2006 18:56
dat je de muziek hoord doorspelen komt doordat je last hebt van lekkende faders.

Dat je geruis hoord kan komen door o.a je versterker, slechte verbindingen of je mixer die een slecht signaal afgeeft.

Zet je versterker eens aan zonder dat je mixer aanstaan...
LauW    posted on 10-07-2006 20:12
Wat greup zegt, alleen dat geruis gok ik op het niet aansluiten van de aarde van je tt Winking my eye Mits je dat wel hebt gedaan of geen tt's hebt zal het idd aan de versteker of iets dergelijks liggen.
djmamo    posted on 10-07-2006 20:59
Poster: LauW
Wat greup zegt, alleen dat geruis gok ik op het niet aansluiten van de aarde van je tt Winking my eye Mits je dat wel hebt gedaan of geen tt's hebt zal het idd aan de versteker of iets dergelijks liggen.

als dit het geval is dan zou er ook erg weinig geluid van de tt's komen.

wat het mischien ook kan zijn is dat je een aard lus hebt.
www.moonentertainment.nl
Basrose    posted on 10-07-2006 21:02
aardeprobleem denk ik. zorg dat je tt's geaard zijn en je mixer + versterker...
ramses    posted on 10-07-2006 21:41
tis geen aardprobleem want het is ook zo met cd-spelers
ik denk dat het aan het mengpaneel ligt want ik heb mijn versterker op een andere set gedaan en er was nikske mis mee
greup    posted on 10-07-2006 21:43
het zouden dan gewoon je faders kunnen zijn. Ofwel een Bar slechte geluidskwalitiet van de mixer ( wat in dit geval zomaar zou kunnen).

Is het nieuw? of was dit al langer zo.

trouwens is geruis over een geluidsinstalatie best vaak zo.

Basrose    posted on 10-07-2006 23:31
sluit je mixer eens aan op een andere goed werkende set zou ik zeggen
Jorrit    posted on 10-07-2006 23:38
Poster: ramses
tis geen aardprobleem want het is ook zo met cd-spelers
ik denk dat het aan het mengpaneel ligt want ik heb mijn versterker op een andere set gedaan en er was nikske mis mee

Dat is dus al gedaan basrose Winking my eye
lolbroek    posted on 10-07-2006 23:38
Nieuwe mixer? Anders kan het natuurlijk ook wel aan de Behringer liggen... kanaallekken zijn namelijk een bekend probleem bij de 700... mss dat je ruis er ook door komt.
Al denk ik meer aan een draaitafel of mixer die niet goed geaard zijn?
djmamo    posted on 11-07-2006 23:31
als je een ruis in je installatie hebt dan heb je gewoon een aardlus ergins in je opstelling, dit kan zijn door het niet aarden van je tt's mixer cdspelers, maar ook het niet goed zijn van je faders

wat je kan doen is alles op 1 stekkerblokje aansluiten en dan de aarde pinnetjes van de stekker er af halen en dan in je stopcontact (werkt ook  erg goed bij je laptop dan heb je ook geen ruis meer scheelt je weer een asl'letje)
www.moonentertainment.nl
Lead    posted on 11-07-2006 23:56
Het kleine beetje ruis wat je hoort is je ruisvloer. Behringer heeft een kleine signaal/ruis verhouding waardoor dit je opvalt. Ook de kwaliteit van de opampjes en interne solderingen kunnen ruis veroorzaken.

Meestal als er iets mis is met de aarde heb je een (best wel luide) brom of tikken in je geluid....

Alle schuiven dicht en toch nog iets horen heet overspraak. Dit kan optreden bij slechte kwaliteit electronica of lekkende contacten. Beide komen nogal eens voor bij een Behringer mixer....

Ik zou je mixer even naar de winkel of reparatuer brengen, dit is niet iets wat je zo zelf kunt oplossen denk ik.... (behalve door een nieuwe mixer te kopen)

Als je mixer jonger is dan een jaar heb je garantie, anders wordt het toch voorzichtig aan kijken naar iets anders vrees ik.

Let the BASS be louder
Day-One    posted on 12-07-2006 00:07
dit probleem ken ik.....alleen als ik de kill switch gebruikt hoor je niets (minder) meer maar enkl de pot's hoor je dat zeker. en de mijne was nieuw in doos.

User edit by Day-One on 12-07-2006 @ 00:09:42 (77%)
JerryOwens    posted on 12-07-2006 12:49
Een vriend vn mij had het ook. Hij heeft toen aan de aardeaansluitingen van zijn mixer (waar je ook je tt's op aan sluit) een draad getrokken naar de verwarmingspijp. Vanaf dat moment was het over zei hij.

Ik heb er geen ervaring mee, maar je zou het een keer kunnen proberen.

Greetz Jerry
Day-One    posted on 14-07-2006 13:49
Ben benieuwd of dit probleem opgelost is Thumbs Up
ramses    posted on 16-07-2006 09:40
het is zeker mijn mixer want ik heb een andere versterker en dit is ook zo
en het is niet de aansluiting van de aarding
kan dit van 1) te veel draden te dicht bij elkaar
                 2) mijn mixer die op de kl#ten trekt
the-melody    posted on 16-07-2006 09:54
dan is het volgens mij je mixer, ik hier hier heel veel kabels naast elkaar liggen, op elkaar etc. Geen probleemHappy, laughing
altraxx    posted on 16-07-2006 15:34
hey,

ik herb zelf een behringer djx-700. en ik heb precies dezelvde kwalen!
+ mijn kanaal 2/3 als ik die open zet dan krijg ik maar door 1 kant geluid!

er zit bij mij 24 maanden garantie op! dus bij jou denk ik ook (ik zou het navragen bij je leverancier!)

dit kreeg ik van mijn leverancier ik vroeg ook of het misscien verstandiger was om een nieuwe aan te schaffen anders zit ik volgend jaar weer met dit probleem

Beste Nick,

De garantie op de Behringer producten is 24 maanden dit betekent dat je nog
wel even hebt.

Je kunt het product naar ons toebrengen en wanneer blijkt dat het product
inderdaad niet meer in orde is, dan kunnen we je een nieuwe meegeven.

Deze service zit alleen op Behringer producten moet ik je erbij vermelden.

Een nieuwe mengtafel biedt je wel meer mogelijkheden.

ik hoop dat je hier iets aan hebt!

gr altraxx
Day-One    posted on 16-07-2006 20:59
was ik al bang voor......ik denk dat je een hoger niveau bereikt heb en verder moet gaan voor een betere kwaliteit mixer. meer zit er niet op....wat een positieve gedachtengang he Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.636 days.
 Post CommentThat would be 221.2 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

73 Users online: 6 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 2.396
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.837.108