Numark CDX (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 30-05-2004 16:32

De specs:
  • Ultra hoge torque (5.0 kgf/cm) direct drive motor
  • 12" aluminum platter met vinyl record control
  • Slot-load CD transport met CDR compatibility
  • Ge?ntegreerd DSP effecten (o.a. sonar, slide, echo, filter, chop, auto-pan en auto-dissemination)
  • Meerdere scratch modes voor trucs en effecten
  • Seamless loop met smart loop, live trim, en beat shifting
  • Ingebouwde Beatkeeper? met auto-synchronisatie van loops, effecten, en MIDI apparaten
  • Heldere VFD (Vacuum Fluorescent Display) geeft BPM, tijd, en unit status weer.
  • Wiel voor effecten en zoekfunctie
  • MIDI I/O voor synchronisatie met drum machines en andere MIDI apparatuur
  • 3,000 cue point geheugen
  • 2 hot stutter starts
  • Dubbele "battle-style" turntable platter controls
  • Instelbare start- en remsnelheden
  • Forward/reverse toggle met bleep
  • ?6, 12, 25 en 100% pitch control
  • Key Lock tot ?100% pitch
  • Anti-Shock? buffer technologie
  • S/PDIF digitale output
  • Fader/remote start en relay play
  • Mogelijkheid om updates in te laden die men via het internet kan downloaden
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
User edit by W.i.M on 30-05-2004 @ 16:33:49 (31%)

What do you think about Numark CDX ??

Vote :   

DJ_Dynamite    posted on 04-07-2005 09:53
I have bought the CDX's this weekend and it works great!
I have one minor problem though... When I cue a track on a certain point and I use the STUTTER function I get some sort of a delay for a split second. When I use the STUTTER function for a series of stuttering it only gets the delay on the first touch but from the second time the CDX does it correctly.
It is as if the motor isn't strong enough to deal with this. Is there a solution for this?

MadSteven    posted on 06-07-2005 22:05
Doesn't occur to me as a motor problem. Could it be the software? You could try upgrading it with the data-files on the numark site.

Very handy.
DJ_Dynamite    posted on 11-07-2005 09:13
I think I found the problem...
It has to do with the vinyl record and the slipmat causing static.

Tnx for the info though!

midwestDJ    posted on 09-08-2005 19:18
i'm purchasing The numark CdX's this weekend. I've played with them a bunch and have decided to upgrade to them. It has taken me awhile to move because the technology changes so fast that by the time you buy something something better is right behind it. I've been suffering thru using my scratch 2's and 1200's but can't stand carrying records anymore. So, I'm going all Cd's, and MP3's to lighten the load.
jordy    posted on 09-08-2005 20:26
don't forget to make a pic for DJ-Booth's  

the only thing that misses... is CDX

ceesietopc    posted on 12-08-2005 22:10
hm.. cdxforum is er erg negatief over. hebben mensen van dit forum ook zulke problemen. de specs zijn erg lekker, de hele speler eigenlijk. maar als ze gaan fikken, is het wat minder...
DJthommyA    posted on 15-08-2005 21:39
beste mensen,

ben net terug uit Parijs waar ik 'natuurlijk' DMC-France ook heb bezocht voor de 2de keer... Dit jaar stond de CDX er ook klaar om lekkr ff uit te proberen wat ik natuurlijk ook niet kon laten ik moet zeggen dat hij me heel goed beviel... leuke speeltjes zitten erop die je ook wel bij pioneer tegenkomt maar dan op een 'andere' manier. Erg leuk vindt ik persoonlijk de realtime (met het jog wieltje links boven) effects en de instelbare start-stop tijd die je ook op TT's tegen komt...
Ik vindt het een super cd speler die ook de voordelen van een TT heeft... WEL jammer van het prijsje
mocht je geld over hebben is ie zeker het overwegen waard!
xochi    posted on 26-08-2005 16:58
Hallo,

Ik heb net 2 van die CDX-en gekocht. (2de hands)
En ik moet zeggen dat als je al 22 jaar met technics sl1200's hebt gemixt en gescratcht dat dit de juiste beslissing was voor mij. Ik heb alle andere bekeken en goed uitgeprobeerd maar de vinyl feel is bij de CDX master.

En mensen die beweren dat pioneer, denon of technics cd spelers een betere vinyl feel hebben dan de CDX hebben volgens mij nooit op SL's gedraaid laat staan ge-beatjugled, gescratcht, enz. of uberhaubt een CDX echt gebruikt.

Inderdaad als je alleen mixt met knopjes dan is de pioneer ook ok maar ook een duurdere oplossing. Waarschijnlijk kun je beter een laptop nemen met een goede geluidskaart erin. Dat spaart een hoop cd's en dus geld Thumbs Up En hiermee kun je ook perfect mix-en als je een knopjes type bent.

1 ding is zeker, ik ben een tevreden man..... en kijk vast uit naar de opvolger van deze CDX... ik heb gehoord dat deze helemaal awesome word!
jordy    posted on 26-08-2005 17:32
Poster: xochi

En mensen die beweren dat pioneer, denon of technics cd spelers een betere vinyl feel hebben dan de CDX hebben volgens mij nooit op SL's gedraaid laat staan ge-beatjugled, gescratcht, enz. of uberhaubt een CDX echt gebruikt.

hier vinden veel mensen de cdx volgens mij de beste (kwa vinylfeel) al wil niet iedereen dat idd... maar CDX is idd de koning onder de vinyl simulatie... alleen al door de 12"

de Denon DN-S3500 ziet er ook veelbelovend uit.. maar 7" is voor iemand die altijd met 12" werkt wellicht niet DE oplossing...

als die fikt... ja kweenie heb idd wat dingen gehoord erover maar de koeling was d8 ik zo toch verbeterd tegenover de TT"s?
robbert    posted on 26-08-2005 17:38
Ik heb hem een week of 3 geleden ook uitgeprobeerd en het werkt echt super.
Ik heb nu de axis 9's, maar als ik nieuwe zou kopen worden dit de cdx-en.
Het vinyl gevoel is echt goed en ook het disingn is echt wat voor mij.
jordy    posted on 26-08-2005 17:43
Poster: robbert
het disign is echt wat voor mij.

dat was wat ik nou net het ergste eraan vond... lomp groot geval... zelfs mijn TT's zijn kleiner :/
robbert    posted on 26-08-2005 18:21
Ja maar wat wil je met een 12" jogwheel.

Alistair    posted on 16-12-2005 18:08
just picked up two of these and i think scrathing and beatmixing is exactly the same as on my 12oo's.... good job numark!

although the mp3 playback is kinda finicky.. it just randomly jumps to a part of a song.
Avae    posted on 16-12-2005 21:22
Tis alleen jammer dat ie zo snel opwarmt, waardoor hij waarschijnlijk nooit zn plaats zal claimen in clubs..
djdinaio    posted on 17-12-2005 00:59
De CDX'sen lijken geweldig (dat is ook zo), maar ben best nieuwsgierig naar de HDX ... Kost alleen €1600,- ...

Maar ik zou er geen problemen mee hebben op hem te krijgen...
denricco    posted on 17-12-2005 12:49
mja dat opwarmen vind ik eigenlijk heel erg meevallen, hij wordt wel warm en kan me ook best wel bedenken dat je hem niet helemaal strak in moet bouwen want dan kan die z'n ventilatie gewoon niet kwijt. Maar dat is met mijn Xone:92 precies hetzelfde, die wordt ook gewoon warm en daarom zit er ook roosters bij voor het inbouwen zodat die toch nog genoeg z'n ventilatie kwijt kan.

Beiden worden trouwens alleen warm aan de zijkant & onderkant dus met het draaien heb je nergens last van.

This is an old Topic

No new postings for 6.873 days.
 Post CommentThat would be 229.1 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

82 Users online: 12 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 12.279
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.972.509