Syrincs M3-220 DT Monitorset (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 08-07-2006 22:15
heej

ik wil hem nog niet kopen, maar ik ben toch wel ge?nteresseerd.
ik merk dat veel mensen diet een goede of wel de ultieme monitorset vinden, en dat ze hem dus ook kopen. ik vraag me af, isie echt zijn geld waard en is het slim om als beginnende producer meteen voor deze set te gaan.

Syrincs M3-220 DT

een ander topic met info hierover:
goede speakers?

specs:

Actieve personal monitorset inclusief subwoofer

Systeem-eigenschappen:

• Actief systeem met in totaal 220 Watt RMS vermogen, verdeeld over 5 eindtrappen.
  • Syrincs Large Signal Technology?
  • Kompleet magnetisch afgeschermde topjes voor AV- of PC-Toepassingen
  • Actieve Cross-over voor optimale aanpassing van de gebruikte speakers
  • Symmetrische XLR-Ingangen met ingangsregelaar EN aparte regelaar voor de klankbalans tussen topjes en sub
  • Hoge geluidsdruk: 111 dB SPL peak @ 1m
  • D'Appolito configuratie van de topjes
  • Schakelbare EQ voor vrijstaand- of tafelplaatsing
  • Schakelbare Delay voor het optimaal gelijklopen van de fase tussen de Subwoofer en Topjes: 0 m of 0,6 m
  • 1' Neodymium Dome tweeter met ?Acoustic Waveguide? voor een hoge dynamiek
  • Hogetonen speaker wordt door Peak en RMS Limiter beveiligd
  • De Topjes bevatten geen Transformatoren of spoelen
  • Het ??n-kabel-Systeem voorziet de Topjes van signaal en voedings-spanningen
  • De bandpass subkast heeft een krachtige 8'-Woofer voor een droge dynamische basweergave

alvast bedankt.

oja, even voor de duidelijkheid, ik wil het gaan gebruiken om goed geluid te hebben om te mixen+synthesizer, en later ook computer.

User edit by Twizz on 08-07-2006 @ 22:17:56 (4%)
Mod edit by Lead on 28-05-2010 17:34 (8%)

What do you think about Syrincs M3-220 DT Monitorset ??

Vote :   

MauriceForge    posted on 11-07-2006 23:00
kan gebeuren...Thumbs Up

Winston    posted on 12-07-2006 00:56
Ik ben in mijn hele leven in 5 echte studio's geweest en heb op foto's en filmpjes nog veel meer studio's gezien.
Maar nog nooit is me opgevallen dat er een aparte sub werd gebruikt in een studio. Zeker niet in 2.1 configuratie. Terwijl de monitors toch altijd opvallend zijn geplaatst bij de recording consoles.
Tic Toc
User edit by Winston on 12-07-2006 @ 01:03:20 (26%)
Lead    posted on 12-07-2006 01:11
Er is natuurlijk een verschil tussen muziek produceren en een track afmixen.

Om te produceren denk ik dat dit toch wel leuk speakers zijn, klanktechnisch kleuren ze niet in een bepaald vlak. Het hoog is wel duidelijk aanwezig, maar als je hier rekening mee houdt is er goed mee te werken.

In studio's kunnen ook sub's worden gebruikt, voor de NS-10's heb je ook een aparte subwoofer. NS-10's zijn niet de beste studio monitoren, maar gelden wel als een referentie standaard.

De meeste studio monitoren zijn echter gemaakt stereo gebruik zonder sub omdat ruimte veelal spaarzaam is in een studio.
Let the BASS be louder
BillyArd    posted on 12-07-2006 11:08
quote lead:
Er is natuurlijk een verschil tussen muziek produceren en een track afmixen.

Billy :nou eigenlijk niet hoor !
wanneer je produceert ben je constant bezig een mix te maken tussen de diverse signalen !
dan kan je dat maar beter meteen goed doen(dus serieus afmixen)
tussen afmixen en masteren zit wel een groot verschil

maar iemand die niet kan afmixen krijgt zijn producties zelden tot niet verkocht !

Om te produceren zijn ze niet oke.
dat ga ik niet motiveren (heb ik al een beetje gedaan)
maar daarvoor missen ze echt finesse
Zoek maar eens een beetje op google naar producer gebruikers ervaringen.

wist je trouwens dat de set oorspronkelijk ontworpen was als dolby surround set voor de thuis bioscoop.
Winking my eye

Quote lead:

De meeste studio monitoren zijn echter gemaakt stereo gebruik zonder sub omdat ruimte veelal spaarzaam is in een studio.

Billy: sorry hoor lead maar dit is kul.
in de meeste studio`s woprden ze niet gebruikt vanwege fasegedrag .
in de wisseloord worden ze ook niet gebruikt , en die studioos zijn toch niet bepaald klein !
monitor aplicaties waar je wel subs tegenkomt zijn in 5.1 surround set-ups bij de mixage van film Fx en scores !
verder zie je ze in het pro circuit niet tot zeer weinig !

een echte goede monitor heeft namelijk helemaal geen hulp van een sub nodig
Happy, laughing
Mod edit by greup on 12-07-2006 18:38 (4%)
BillyArd    posted on 12-07-2006 11:13
quote lead:
NS-10's zijn niet de beste studio monitoren, maar gelden wel als een referentie standaard.

Billy :dat was vroeger ,.........lang geleden  , tegenwoordig zijn dynaudio BM5A hard op weg de nieuwe industrie standaard te worden.
op het moment zijn het nog de mackies HR824
en daarvoor waren het de genelecs 1031
maar de gebruikerservaringen rondom de Mackie HR624 en Dyn BM5A zijn op het ogenblik beter dan die van de 824.
Happy, laughing
Mod edit by greup on 12-07-2006 18:39 (7%)
Lead    posted on 12-07-2006 19:01
Poster: BillyArd
dat was vroeger ,.........lang geleden  , tegenwoordig zijn dynaudio BM5A hard op weg de nieuwe industrie standaard te worden...

Hehehe... sommige dingen blijven medus langer bij dan ik dacht.... 

De M3-220 was oorspronkelijk ontworpen als multimediasysteem, de zuiltjes zijn shielded. Dat dolby systeem bestaat inderdaad ook.... ik luister er dagelijks naar Winking my eye

Dat een goede monitor geen sub nodig heeft ben ik helemaal met je eens. Ik zit niet dagelijk in een studio maar zie er regelmatig een. Wisseloord studio's is inderdaad geen kleintje, ben er ook wel eens geweest.
Let the BASS be louder
BillyArd    posted on 13-07-2006 09:55
quote lead: wisseloord ,ben er ook wel eens geweest.

Billy:dat is echt het walhala voor een ieder die audiofreak is .
Pfffff als ik daar toch eens zou kunnen werken hahahaha , dan moet ik nog veeeeel leren.
Daar zitten alleen de master Yoda`s van de muziekbusiness Happy, laughing
Long way to go dus .............  Happy, laughing
Stephan_    posted on 14-07-2006 10:58
Waar komt die DT nou eigenlijk vandaan. Als je zoekt op internet kom je die DT echt alleen maar tegen bij new-line. Zelfs op de officiële site van Syrincs is alleen de M3-220 bekend, niet een DT versie...
BillyArd    posted on 14-07-2006 11:00
Vind het ook raar dat er geen frequentierespons van is , althans ik kan m niet vinden (grafiek)
User edit by BillyArd on 14-07-2006 @ 11:00:47 (1%)
MauriceForge    posted on 14-07-2006 18:34
2 stephan : die dt versie wordt alleen in nederland verkocht, omdat de sub van de gewone versie nog al eens bijgeluiden maakten. bij die dt versie is dat verholpen, plus dat je een nog zwaardere bas heb omdat ze een van die kokers in de woofer groter of langer hebben gemaakt. het precieze fijne weet ik er ook nie ech van, maar het staat beschreven in het forum om new-line

Jelmer    posted on 14-07-2006 21:43
Poster: Stephan_
Waar komt die DT nou eigenlijk vandaan. Als je zoekt op internet kom je die DT echt alleen maar tegen bij new-line. Zelfs op de officiële site van Syrincs is alleen de M3-220 bekend, niet een DT versie...

Syrincs had een goede sub. Toen zijn ze om de een of andere reden een sub gaan produceren die bijgeluiden ging maken rond 50Hz als je de set flink aan het werk zette. Andre van New-line vond dit niet kunnen en heeft Syrincs na zover gekregen om de slechte sub weer aan te passen. De derde versie(DT) heeft een andere afstemming waardoor de bijgeluiden zijn verdwenen, hierdoor heeft de sub wel wat minder diepgang dan de eerdere versies.
greup    posted on 15-07-2006 02:19
Poster: Jelmer

Syrincs had een goede sub. Toen zijn ze om de een of andere reden een sub gaan produceren die bijgeluiden ging maken rond 50Hz als je de set flink aan het werk zette. Andre van New-line vond dit niet kunnen en heeft Syrincs na zover gekregen om de slechte sub weer aan te passen. De derde versie(DT) heeft een andere afstemming waardoor de bijgeluiden zijn verdwenen, hierdoor heeft de sub wel wat minder diepgang dan de eerdere versies.

Andre van new-line zal heus niet de eenigste reden zijn waarom ze die sub gaan aanpassen... Alsof hij een maatstaaf is voor de hele muziek branche. ( er zullen dus ongetwijfeld veel meer klachten zijn binnen gekomen)

Het enige vervelende is, is dat je niet kan zien met welke versie te maken hebt... de gewone, of de DT....
Twizz    posted on 02-09-2006 13:58
wow, thanks voor jullie posts allemaal.  tja idd ik was op vakantie en toen ik terug kwam van vakantie stond deze niet meer op de homepage en was ik hem vergeten.
maja. nu heb ik hem dus weer gevonden en wel om de volgende reden:
Zo is het nu
en wat vinden jullie het beste setje
Dit
of dit
Of dit
Mod edit by Jorrit on 02-09-2006 14:32 (2%)
[MOD Edit] lay-out
gethigh    posted on 02-09-2006 14:39
je moet er echt zo geen foto van posten hoor, beter specs

en nog iets... KOOP NOOIT EEN SPEAKER ZONDER ER NAAR TE LUISTEREN

Twizz    posted on 02-09-2006 15:40
oja tuurlijk, vergeten te zeggen.

die gele zijn krk rp5's en die mixer is numark 5000fx, en mn "oude mixer" is een gemini ps-540i. tt's numark tt500 en cd-speler numark cdn 35.

zegt dat krk rp5 genoeg?

oja voor de duidelijkheid, de numark ga ik bijna zeker kopen, zit nog te twijfelen met djm-500(maar die is een tikkeltje duurder) en die andere mmonitors zijn de monitors waar dit topic om gestart is.Winking my eye

ik weet het, t zjin geen specifications, maja. de krk monitors zijn 75 w per stuk
User edit by Twizz on 02-09-2006 @ 15:40:55 (20%)
gethigh    posted on 03-09-2006 11:58
waarom geen denon x1500s? of een nuo4, of een synq smx2

pioneer zou ik zeker niet kopen, numark persoonlijk ook niet, heb het niet zo op dat merk

welke mixers heb je zelf al getest?
welke speakers heb je al getest?
Lead    posted on 03-09-2006 12:36
Poster: gethigh
waarom geen denon x1500s? ... pioneer zou ik zeker niet kopen, numark persoonlijk ook niet, heb het niet zo op dat merk...

Zou je je mening ook willen toelichten Confused Waarom zou jij voor de Denon gaan en waarom zou de Pioneer en de Numark afvallen ??

Pioneer heeft zich bewezen als topmerk, Numark ook als goed en betaalbaar. En juist de Denon is een ruisbak. Tevens moet je de mixer eerst van de noodzakelijke update voorzien voordat de EQ en de effecten goed werken.

Voor thuis denk ik dat de 5000FX een hele leuke mixer kan zijn,, in ieder geval een klasse beter dan Gemini in ieder geval.

Qua speakers zou ik voor de Syrincs gaan. Klinkt als een klok en die extra subwoofer geeft net dat beetje extra's.

Als ik de foto's zo bekijk denk ik dat de keuze voor de dubbele CD speler en de draaitafels al vast staat Winking my eye

Maar deze topic gaat over de Syrincs Luidsprekers en niet over een specifie DJ set. Graag een beetje posten in het juiste topic Winking my eye

En van de Syrincs speakers denk ik dat alleen nog maar goede nieuwe verkrijgbaar zijn. En anders zit er garantie op. Ik heb zelfs al meer dan 5 jaar een subwoofertje van Syrincs en heb nog nooit meegemaakt dat er iets vreemd al bijklank in zat.
Let the BASS be louder
Ferrox    posted on 03-09-2006 13:24
Ik heb de syrincs set nu aan staan..

Er stond een bewering boven koop nooit speakers zonder te luisteren.

Nou ik heb het toch gedaan. En geen moment spijt van gehad. Dit is toch wel het neusje van de zalm. Zo'n lekker geluid, Dat houd je niet voor mogelijk zeg.

Het is nog net geen hifi speaker álla dynaudio en consoorten.

Maar het klinkt echt super. Ik kan zo door blijven gaan. En als je twijfeld en je woont bij mij in de buurt mag je altijd een keer komen luisteren.
Twizz    posted on 03-09-2006 13:38
Poster: Lead

Als ik de foto's zo bekijk denk ik dat de keuze voor de dubbele CD speler en de draaitafels al vast staat Winking my eye

uhm.. het setje op de bovenste foto is waqt ik nu al heb, dus die hoef ik niet nog eens te kopen:P

en de keus van de mixer stond eigenlijk al vast, alleen nu word ik weer in twijfel gebracht.
dus eigenlijk bedoelde ik voor welke monitors ik nou eigenlijk moest kiezen. voor de krk rp5(oke, dat valt beetje buiten het topic) of voor de syrincs set. en aangezien het hier om de syrincs set ging dacht ik dat dat hier wel geplaatst kon worden.

Poster: Ferrox

Maar het klinkt echt super. Ik kan zo door blijven gaan. En als je twijfeld en je woont bij mij in de buurt mag je altijd een keer komen luisteren.

ken je uden?:P
User edit by Twizz on 03-09-2006 @ 13:41:58 (100%)
Ferrox    posted on 03-09-2006 14:38
Dat is vlakbij tilburg opzich. Als je wil afspreken stuur maar een PM.

MauriceForge    posted on 03-09-2006 19:38
ik ben het met ferrox eens, ik heb de syrincs set ook gekocht zonder te luisteren, en ik was stom verbaasd over het geluid, zo goed!! en de kwaliteit van de set is ook goed!
Sterker nog: ik heb verschillende dj's over de vloer gehad, ook mensen die in vooraanstaande clubs draaien of hebben gedraaid, en die waren allemaal net zo verbaas als ik toen ik ze kreeg.....tis gewoon geweldig waar voor je geld!

This is an old Topic

No new postings for 6.772 days.
 Post CommentThat would be 225.7 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 10 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 30.428
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.199.745