Logic Pro x
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Unanimtrix    posted on 06-08-2021 12:32

Hoi allemaal ik ben Stefano beginnende (moet nog beginnen) producer 

reden waarom ik wil beginnen hiermee is gewoon puur als hobby maar wel een serieuze hobby waar ik een hoop tijd in kan steken.nou zou ik graag house muziek willen maken(met namen deep house) aangezien ik dat ook het liefst luister Alleen zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken met dit allemaal want me uiteindelijke is me doel om me muziek wel uit te brengen op YouTube SoundCloud zodat mensen er van kunnen genieten (btw is dit een goede hobby om te combineren met een full time baan/gezin?)

als iemand mij zou kunnen helpen graag

What do you think about Logic Pro x ??

Vote :   1 member likes this  

Lead    posted on 08-08-2021 18:08

Hi Unanimtrix,

Welkom op DJResource, heb je specifiekere vragen ,want ik kan zo moeilijk iets zeggen.

Om te produceren kun je 2 wegen in slaan, met hardware of software. Dat laatste is tegenwoordig wat meer gangbaar. Je maakt dan muziek op je computer in een programma en gebruikt instrumenten middels software plugings (VSTs). Er zijn vele keuzes, afhankelijk van wat je zelf de voorkeur geeft.

Ik doe loop gebaseerde dingen met Ableton Live en als ik echt muziek wil maken gebruik ik Studio One.

Let the BASS be louder
Unanimtrix    posted on 20-10-2021 13:23

Hi lead 

de 2de weg die je vertelde ben ik all enig zins bekend mee heb een paar jaar terug toen ik met me opleiding bezig was ook all mee gewerkt 1 a 2 weken (maar had helaas geen tijd toen aangezien ik in me examen jaar zat) alleen weet ik niet zo goed welk programma er het beste is om als beginnende mee te werken of nouja beter gezegt waar je het meeste van kan leren (note ik doe ict als werk dus alles wat met een computer te maken heb leer ik vrij snel) ook had ik een vraag over welke verschillende plug ins het beste is voor beginnende mensen?

oja ik ben van plan om het vanaaf de nieuwe 1m chip MacBook te doen dus het programma moet daar wel native op kunnen draaien 

ik hoop in januari me laptop te hebben zodat ik dan kan beginnen aangezien ik nu nog geen laptop heb

Lead    posted on 03-11-2021 10:53

Als je muziek wilt maken vanuit loops zou ik Ableton Live gebruiken. JE gebruikt dan voornamelijk samples en loops, dat werkt geweldig in Ableton.

Wil je meer muziek maken met instumenten enzo dan is een DAW zoals Studio One een goede optie, of Cubase of Logic (op de mac).

Maar denk dat om te beginnen Ableton de beste start is waar je ook het snelste resultaat uit haalt.

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 1.230 days.
 Post CommentThat would be 41 months
or a whopping 3.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

114 Users online: 58 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 14.811
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.124.329