Hi,
jaren geleden erg lang aanwezig geweest op dit forum. 15 jaar geleden begonnen met 2 platen spelers en wat gekregen vinyl. Later overgestapt op cd’s en met veel plezier thuis dj gespeeld. Maar op een gegeven moment bleef ik achter qua materiaal aan gezien het toen erg snel ging met digitaal draaien en ben nooit overgestapt. Cd spelers uiteindelijk weggedaan, maar mixer gehouden.
nu na een verhuizing vind ik mijn mixer, vinyl platen, en een zeer oude platen speler terug in wat dozen en begint het toch weer te kriebelen. Ik zou wel weer voor de hobby wat plaatjes willen gaan draaien. Ooit was ik best op de hoogte van wat er uit kwam en wat er goed was qua gear, maar ik zit er totaal niet meer in. Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie qua gear vroeg ik me af of hier nog mensen zijn met tips voor een goede direct drive platen speler voor een leuke prijs (lees af en toe thuis weer eens een plaatje draaien)
Hey Sher,
Leuk om je hier weer terug te zien, zoals je merkt is DJR er nog steeds
Direct drive draaitafels zijn tegenwoordig vrijwel de norm geworden, snaar aandrijving is iets wat ik lang niet meer gezien heb. De meeste draaitafels zijn motorisch gezien redelijk van vergelijkbare kwaliteit. De behuizing en eventuele extra features kun je het beste in de gaten houden aangezien veel motorisch gelijk zijn tegenwoordig.
Ik werk nog steeds voor Pioneer DJ overigens, en die hebben PLX-500 en PLX-1000 als modellen. Helaas zie ik dat ik alle info over deze draaitafels nog aan de Gearbase moet toevoegen. De PLX-500 is een aardige draaitafel, met USB connectie zodat je ook platen gemakkelijk kunt digitalisereen (tegenwoordig gaat dat zelfs ook met Rekordbox). De PLX-1000 is het profi model met een veel sterkere motor, meer pitch bereik en een meer solide behuizing die beter bestand is tegen contact geluiden.
Maar er zullen draaitafels van andere merken ook zijn, maar over de Pioneers weet ik in ieder geval iets te vertellen
Poster: Lead
Hey Sher, Leuk om je hier weer terug te zien, zoals je merkt is DJR er nog steeds
Direct drive draaitafels zijn tegenwoordig vrijwel de norm geworden, snaar aandrijving is iets wat ik lang niet meer gezien heb. De meeste draaitafels zijn motorisch gezien redelijk van vergelijkbare kwaliteit. De behuizing en eventuele extra features kun je het beste in de gaten houden aangezien veel motorisch gelijk zijn tegenwoordig. Ik werk nog steeds voor Pioneer DJ overigens, en die hebben PLX-500 en PLX-1000 als modellen. Helaas zie ik dat ik alle info over deze draaitafels nog aan de Gearbase moet toevoegen. De PLX-500 is een aardige draaitafel, met USB connectie zodat je ook platen gemakkelijk kunt digitalisereen (tegenwoordig gaat dat zelfs ook met Rekordbox). De PLX-1000 is het profi model met een veel sterkere motor, meer pitch bereik en een meer solide behuizing die beter bestand is tegen contact geluiden. Maar er zullen draaitafels van andere merken ook zijn, maar over de Pioneers weet ik in ieder geval iets te vertellen
Bedankt voor je tips wat betreft de Pioneer draaitafels. Ben benieuwd of er nog meer tips zijn voor betaalbare middenklasse modellen.