CDJ 200 beatcounters
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Camino    posted on 07-07-2006 21:18
Na een paar uurtjes met de 200's de klooien heb ik vooral vragen over de BPM teller... is deze anders dan op de 800 of de 1000? op m'n 800's en de 1000's die ik gebruik is de BPM weergave bijna altijd correct... maar op de 200 viel het erg tegen. Zijn het dus verschillende tellers ofzo? of was het gewoon puur toeval? wie weet er me hier meer over te vertellen....

What do you think about CDJ 200 beatcounters ??

Vote :   

Lead    posted on 07-07-2006 21:31
De CDJ-200 is een speler in een andere klasse dan de CDJ-800/1000. De elektronica die gebruikt wordt is anders waardoor je wellicht een andere uitlezing krijgt.

De verschillen mogen echter niet groot zijn, mijn ervaring is dat de CDJ-200 iets langer nodig heeft voor een juiste aflezing.

Hoe veel scheelt het ?
Bij wat voor muziek ?
Corrigeert hij zich na verloop van tijd (BPM lezing is een continue process Winking my eye )
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 07-07-2006 21:33 (46%)
greup    posted on 07-07-2006 21:32
ik zelf heb nog nooit verschil gemerkt. Ik vind de bpm counters van de cdj 200 toch behoorlijk correct.  Ze geven bijna altijd de juiste waarde aan. Alleen met r&b en pop nummers waar het was lastiger wordt wil die welleens de fout in gaan.
Maar dat heeft cdj 1000/'800 ook
robbert    posted on 08-07-2006 02:09
Ja mijn numark axis-9's hebben daar ook soms last van. Bij alle soorten dance muziek (dus zeg vanaf bpm 120) geeft de speler het perfect aan, maar bij R&b zit de speler er soms nog wel eens naast. 
djmarcelm    posted on 13-07-2006 17:11
het klopt dat de 200 wat anders is als je m naast een 1000 zet is mijn ervaring dat ie er soms wel een volledige bpm punt naast wil zitten

maar je mixt toch op je gehoor dan op de counters dus voor mij niet zo'n probleem
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
DonBasco    posted on 13-07-2006 17:34
Misschien een domme vraag, maar hoe bepaal je dat ie er een volledig bpm-punt naast zitConfused 

Het hele doel van de bpm-meter is om de auto-loops strak te laten lopen.
Mijn ervaring is dat ie dat 9 van de 10 keer gewoon heel goed doet en zoals al eerder gezegd, mixen op basis van de weergegeven bpm is sowieso nutteloos.

greup    posted on 13-07-2006 18:00
Poster: DonBasco
Misschien een domme vraag, maar hoe bepaal je dat ie er een volledig bpm-punt naast zitConfused?

Het hele doel van de bpm-meter is om de auto-loops strak te laten lopen.
Mijn ervaring is dat ie dat 9 van de 10 keer gewoon heel goed doet en zoals al eerder gezegd, mixen op basis van de weergegeven bpm is sowieso nutteloos.

als die het moeilijk heeft veranderd die constant van waarde. Als die bij mij het juiste bpm aangeeft blijft die daar ook stabiel op lopen.
djmamo    posted on 13-07-2006 22:22
ik heb het ook gehad dat er bij de 1000 verschil in bpm zat terwijl ze wel gelijk liepen.
www.moonentertainment.nl
LauW    posted on 13-07-2006 23:13
Ja klopt, maarjah als ik ze al gebruik is het toch maar voor een ruime schatting, voor het echte werk moet je ze gewoon niet gebruiken
greup    posted on 13-07-2006 23:16
nou, heel soms als ik in een snelle beu ben en nummers al bij 40 sec tot een minuut wil wisselen grebruik ik nog welleens de bpm, maar dan gaat het om zulke korte stukjes dat ze gelijk moete lopen dan een verschil van 0.5 tot 1 nog wel te verwaarlozen is.
djmarcelm    posted on 14-07-2006 10:18
Poster: djmarcelm
het klopt dat de 200 wat anders is als je m naast een 1000 zet is mijn ervaring dat ie er soms wel een volledige bpm punt naast wil zitten

maar je mixt toch op je gehoor dan op de counters dus voor mij niet zo'n probleem

omdat als ik cd spelers test ik 2 dezelfde cd's meeneem en als de pioneer dan telt en hij geeft op de cdj1000 bpm140 aan en op de cdj 200 loopt ie van 140 tot 141 en de pitch/ mastertempo staat overal op 0 dan neem ik aan dat hij toch wel wat anders telt!

tussen een cdj1000 cdj800 en een dvj speler zit geen verschil heb het alleen gemerkt bij de cdj200
djmarcelm    posted on 14-07-2006 10:19
Poster: Lead
De CDJ-200 is een speler in een andere klasse dan de CDJ-800/1000. De elektronica die gebruikt wordt is anders waardoor je wellicht een andere uitlezing krijgt.

De verschillen mogen echter niet groot zijn, mijn ervaring is dat de CDJ-200 iets langer nodig heeft voor een juiste aflezing.

Hoe veel scheelt het ?
Bij wat voor muziek ?
Corrigeert hij zich na verloop van tijd (BPM lezing is een continue process Winking my eye )

hier verteld lead het eigenlijk al

genoeg infoConfused
DonBasco    posted on 14-07-2006 11:30
@djmarcelm
Ik ben natuurlijk een miereneuker, maar ik vind nog steeds je verhaal van het bpm-punt wat onzinnig. Als de bpm van de cd schommelt tussen de 126,4 en 126,6 (wat al op de cd zo kan zijn) zie je de bpm schommelen van 126 naar 127, maar dat wil niet zeggen dat ie er een hele bpm-punt naast zit...
Het is immers altijd een afgeronde waarde.
tairip    posted on 14-07-2006 12:31
Je oren zijn toch je beatcounters
djmarcelm    posted on 14-07-2006 19:28
hij laat toch zien op het scherm dat ie er een punt naast zit ik weet best wel dat ie er geen punt naast zit omdat je net als tairip zegt (en wat ikzelf ook al zij) mixt op je gehoor Winking my eye
Camino    posted on 14-07-2006 22:47
nou ten eerste gaat duurt het wat langer, en krijg je vaak van die belachelijke BPMs die nooit zouden kunnen kloppen; en dan blijft hij ook schommellen bij de 200's. ik vond het wel raar - meestal is pioneer gewoon top met BPM counters. en ja je gebruikt je oren om te beatmatchen, maar een counter is toch wel handig om effe snel in het juiste region (+-1%) te komen...
greup    posted on 15-07-2006 02:13
Poster: DeafDJ
nou ten eerste gaat duurt het wat langer, en krijg je vaak van die belachelijke BPMs die nooit zouden kunnen kloppen; en dan blijft hij ook schommellen bij de 200's.

Kom, zo erg is het helemaal niet. Het is opzich een prima bpm counter die VEEL beter is dan de gemiddelde speler. Vaak geeft hij gewoon perfect de bpm, alleen bij apres-ski en r&b stijlen heeft die soms wat moeite ( maar als ik mij niet vergis hebben de 800 en 1000 dat ook) Meestal staat de bpm gelijk goed!

De bpm is sowieso in 90% altijd goed genoeg om hem 5 tot 10 sec gelijk te laten lopen.
Jorrit    posted on 15-07-2006 10:01
BPM van urban en andere stijlen met 'ingewikkelde' beats zijn de CDJ-1000 & 800 redelijk vlot in, vaker heb je de eerste paar seconden ver onder of ver boven de werkelijke BPM, maar daar komt de speler al snel over heen.
De CDJ-200 is iets trager, oorzaak is door Lead al aangegeven. Toch vind ik het totaal niet hinderlijk lang, ALS ik het al zo gebruiken.

This is an old Topic

No new postings for 6.786 days.
 Post CommentThat would be 226.2 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

99 Users online: 36 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 21.435
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.689.450