Poster: DonBascoals die het moeilijk heeft veranderd die constant van waarde. Als die bij mij het juiste bpm aangeeft blijft die daar ook stabiel op lopen.
Misschien een domme vraag, maar hoe bepaal je dat ie er een volledig bpm-punt naast zit?
Het hele doel van de bpm-meter is om de auto-loops strak te laten lopen.
Mijn ervaring is dat ie dat 9 van de 10 keer gewoon heel goed doet en zoals al eerder gezegd, mixen op basis van de weergegeven bpm is sowieso nutteloos.
Poster: djmarcelm
het klopt dat de 200 wat anders is als je m naast een 1000 zet is mijn ervaring dat ie er soms wel een volledige bpm punt naast wil zitten
maar je mixt toch op je gehoor dan op de counters dus voor mij niet zo'n probleem
Poster: Lead
De CDJ-200 is een speler in een andere klasse dan de CDJ-800/1000. De elektronica die gebruikt wordt is anders waardoor je wellicht een andere uitlezing krijgt.
De verschillen mogen echter niet groot zijn, mijn ervaring is dat de CDJ-200 iets langer nodig heeft voor een juiste aflezing.
Hoe veel scheelt het ?
Bij wat voor muziek ?
Corrigeert hij zich na verloop van tijd (BPM lezing is een continue process)
Poster: DeafDJ
nou ten eerste gaat duurt het wat langer, en krijg je vaak van die belachelijke BPMs die nooit zouden kunnen kloppen; en dan blijft hij ook schommellen bij de 200's.