Jb-systems BEAT 4mkII (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RenéKuppens    posted on 07-07-2006 16:04
Hoi ik vroeg me af wat jullie van de Jb-systems BEAT 4mkII vonden:P
is het een aan/afrader?
is het een fijn mengpaneel om mee tewerken?
wat zijn de voor en de nadelen?

Alvast bedankt:D

[moved 2 DJ Gear [Dutch] ]

Mod edit by Lead on 07-07-2006 17:32 (20%)

What do you think about Jb-systems BEAT 4mkII ??

Vote :   

_ruud_    posted on 07-07-2006 16:09
ik wou hem eerst ook kopen maar ik heb toen de gemini umx gekocht maar 1 nadeel is zeker de beatcounter vind ik en vind alles nogal krap op elkaar staan.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
Twizz    posted on 07-07-2006 16:37
ik vind het maar een buitenbeentje, een pispaaltje zou je het kunnen noemen. ik vind hem ronduit lelijk en de crossfader is om te janken! wel voor een schappelijke prijs, maar ik vind het geldverspilling.
PatrickBeuken    posted on 07-07-2006 16:43
Een maat van me gebruikt 'em al zeker 4 jaar en hij doet het nog steeds... hij heeft wel regelmatig krakende faders gehad, maar dat was simpel op te lossen door hem even uit te blazen met een compressor. Ik zou deze mixer nooit nemen, maar die van hem doet het nog steeds en hij gebruikt 'em vrij intensief, dus dat wil toch wat zeggen...
greup    posted on 07-07-2006 18:16
Poster: T4Twister
ik vind het maar een buitenbeentje, een pispaaltje zou je het kunnen noemen. ik vind hem ronduit lelijk en de crossfader is om te janken! wel voor een schappelijke prijs, maar ik vind het geldverspilling.

een waar basseer jij op dat het geld verspilling is?

In dit prijssigment is dit 1 van de betere, eentje die WEL langer dan 1,5 jaar mee kan gaan.
Tevens zou ik vor de MX 4 mkII gaan, die is iets goedkoper heeft geen beatcounter, maar een beatcounter in dit sigment is meer een last van een must.
RenéKuppens    posted on 07-07-2006 20:01
Okkej hier word ik dus niet veel wijzer van:S
DiscJunkie2    posted on 07-07-2006 20:11
@ Dj-RK

Ik zelf draai met dit mengpaneel Happy, laughing.
Voorheen draaide ik altijd bij mijn maat met een Reloop mengpaneel en was het even wennen om met dit mengpaneel aan de slag te gaan.

Nu ik er alweer een tijdje mee draai vind ik hem erg prettig!
Zet nu gewoon de CrossFader in het midden, en werk met de gewone Faders. Dus omhoog en omlaag schuiven.

De Beatcounter gebruik ik niet, aangezien die niet klopt!
Echter zitten er wel die lampjes op. Die een goede Indicatie geven, of je het nummer goed gelijk hebt gezet.
Je moet natuurlijk zonder kunnen, maar soms is het toch wel gewoon handig.

Nadelen heb ik nog niet ontdekt, aangezien ik hem pas sinds 2 maanden heb...

Vk5    posted on 07-07-2006 20:12
wat moet je in godsnaam met een beatcounter ben je zo slecht of zo'n nep dj dat je het perse op een beatcounter moet doen, koop liever een mixer zonder beatcounter daar heb je nog wat aanWinking my eye die dinge ga je op den duur toch niet gebruiken.. mijn advies koop een leuke mixer maar koop hem niet puur omdat er een beatcounter op zit
DiscJunkie2    posted on 07-07-2006 20:13
Ik wilde ook die Reloop RMX40 (volgens mij dat model) kopen omdat ik daaraan gewend was.
Echter schijnt deze super veel problemen te hebben, en leverde Dj Stunter hem niet meer.

Vandaar dat ik voor deze Mixer heb gekozen. En tjah, dat die BeatCounters er nu opzitten maakt ook geen ruk uit...
En neej, ik ben niet zo'n neppe of slechte DJ die persé zo'n ding nodig heeft... Aangezien ik voorheen altijd bij mijn maat heb gedraaid, ZONDER beatcounters op zijn mengpaneel.

Overgins geven ze niet eens de juiste BPM aan, dus heb je er ook geen flikker aan...
User edit by DiscJunkie2 on 07-07-2006 @ 20:14:38 (93%)
Vk5    posted on 07-07-2006 20:15
ik heb zelf ook een mixer met beatcounter het maakt ook niet uit dat ie erop zit maar ik advieseer om niet een mixer te kopen puur om de beatcounter, want 9 van de 10 keer werkt deze niet eens zoals ook in jou geval
DiscJunkie2    posted on 07-07-2006 20:17
Poster: Vk5
ik heb zelf ook een mixer met beatcounter het maakt ook niet uit dat ie erop zit maar ik advieseer om niet een mixer te kopen puur om de beatcounter, want 9 van de 10 keer werkt deze niet eens zoals ook in jou geval

No Offence dan...
Dacht dat je wilde beweren in je vorige post, dat ik deze mixer met Beatcounter had gekocht omdat ik niet zonder zou kunnen.
Camino    posted on 07-07-2006 21:08
ik heb de MK1.... wat is het verschil?

de MK1 is wel lekker... wel een lekker mixertje voor z'n prijs. de bpm counters moet je het niet voor doen want die zijn ruk... maar verder zijn de faders redelijk, de EQ's werken lekker en hebben (imo) een goede weerstand.... enige nadeeltjes zijn dat je hem NIET kan oversturen (over 0dB gaan) want dan wordt het geluid oerlelijk. het probleem dat ik met de mijne heb is ook dat zelfs als ik m'n gains helemaal dicht draai op m'n line-ins dan sturen mijn CDJ800's nogsteeds net boven de 0db uit... the Melody had hetzelfde probleem op zijn beat6 als ik me goed herinner; ik weet niet of dit probleem zich met andere cdspelers voortdoet en of dit op de mk2 verbeterd is
greup    posted on 07-07-2006 23:02
Poster: Dj-RK
Okkej hier word ik dus niet veel wijzer van:S

komt omdat je simpel weg naar meningen vraagt. Sommige vinden iets onwijs fijn terwijl andere het onwijs ruk vinden.

Al met al, is het een kwalitatief goede mixer voor het geld. Zelfs voor on the road is die te gebruiken. De opbouw vind ik persoonlijk fijn, en is erg simpel te overzien. De crossfader moet je lkkr niet gebruiken...

Jorrit    posted on 08-07-2006 10:44
Poster: _ruud_
ik wou hem eerst ook kopen maar ik heb toen de gemini umx gekocht maar 1 nadeel is zeker de beatcounter vind ik en vind alles nogal krap op elkaar staan.

de UMX heeft niet eens een counter, dus waar maak je je druk om.

Zet nu gewoon de CrossFader in het midden, en werk met de gewone Faders. Dus omhoog en omlaag schuiven.

Zijn er nog mensen die met de X-fader mixen dan? :P

wat moet je in godsnaam met een beatcounter ben je zo slecht of zo'n nep dj dat je het perse op een beatcounter moet doen, koop liever een mixer zonder beatcounter daar heb je nog wat aan

Heb je meer aan een mixer zonder beatcounter dan aan een mixer met beatcounter die niet werkt? Volgens mij komt dat op het zelfde neer....
DiscJunkie2    posted on 08-07-2006 10:49
Goede punten Jorrit ...

Al met Al is er nu wel zat informatie gegeven dacht ik zo. Dus eens even wachten op een reactie van Dj RK...
RenéKuppens    posted on 08-07-2006 14:55
Ja ik heb zeker genoeg informatie bedankt :D
Zuur    posted on 08-07-2006 16:39
Poster: DiscJunkie2
Ik wilde ook die Reloop RMX40 (volgens mij dat model) kopen omdat ik daaraan gewend was.
Echter schijnt deze super veel problemen te hebben, en leverde Dj Stunter hem niet meer.

De Reloop RMX-40 zit toch echt wel een beetje beter in elkaar als de JB-Systems Beat 4 mkII. En dat kun je ook wel aan de prijs zien.

In de RMX reeks zitten dezelfde faders als in de SynQ SMX-1, ze zijn alleen ietsje langer. Als er zoveel problemen met de RMX mixers zijn hadden we er toch wel iets meer over gelezen.
User edit by Zuur on 08-07-2006 @ 16:39:49 (2%)
_ruud_    posted on 08-07-2006 17:06
Poster: Jorrit

de UMX heeft niet eens een counter, dus waar maak je je druk om.

quote>

dat weet ik ook maar zo heb ik het niet bedoeld mij werd hem ook afgeraden op new-line door de bpm-counter omdat je het op gehoor moet doen. zo werd het mij daar vertelden toen ben ik zo voor de umx gegaan.

CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
User edit by _ruud_ on 08-07-2006 @ 17:08:35 (29%)
DiscJunkie2    posted on 08-07-2006 18:34
Poster: Zuur

De Reloop RMX-40 zit toch echt wel een beetje beter in elkaar als de JB-Systems Beat 4 mkII. En dat kun je ook wel aan de prijs zien.

In de RMX reeks zitten dezelfde faders als in de SynQ SMX-1, ze zijn alleen ietsje langer. Als er zoveel problemen met de RMX mixers zijn hadden we er toch wel iets meer over gelezen.

Excuses, het is de Reloop RMX-30...
Ikzelf en mijn maat hebben er ook geen problemen mee gehad. Echter heeft Dj Stunter de Reloop RMX 30 uit de handel gehaald wegens lekkende faders enz.
Zuur    posted on 08-07-2006 20:45
In de hele RMX reeks zitten dezelfde faders.
Dus als ze veel problemen hebben met lekkende faders moeten ze de persoon die de fader molt de schuld geven en niet het apparaat. Want de faders die erin zitten zijn niet slecht.
RenéKuppens    posted on 08-07-2006 21:43
oh.,..
greup    posted on 08-07-2006 21:56
Poster: Dj-RK
oh.,..

gaarne de vollende keer Alleen te posten als er Iets meer inhoudt in zit.....
Wout-r    posted on 09-07-2006 12:39

Excuses, het is de Reloop RMX-30...
Ikzelf en mijn maat hebben er ook geen problemen mee gehad. Echter heeft Dj Stunter de Reloop RMX 30 uit de handel gehaald wegens lekkende faders enz.

Dit klopt niet! Ik heb dit eerst ook te horen gekregen, maar later zeiden ze dat het een andere reden had. Ze zijn niet blij over de wijze van aanlevering van reloop. Daarom verkopen ze liever andere merken. Ik heb ook naar new-line gemaild en die zeiden ook dat er geen probelemen waren met de RMX reeks, dus ik heb hem nu gewoon op mn kamertje staan!
DiscJunkie2    posted on 09-07-2006 19:20
Hmm, da's dan niet netjes van Dj STunter.
Ik kon hem in elk geval niet meer bij hun verkrijgen wegens een Conflict met Reloop.
Inderdaad dan waarschijnlijk over de Import. Vond het ook al vreemd, aangezien mijn maat er zonder problemen nog mee mixt Happy, laughing
Wout-r    posted on 09-07-2006 20:12
Hmm, da's dan niet netjes van Dj STunter.
Ik kon hem in elk geval niet meer bij hun verkrijgen wegens een Conflict met Reloop.
Inderdaad dan waarschijnlijk over de Import. Vond het ook al vreemd, aangezien mijn maat er zonder problemen nog mee mixt Happy, laughing

Ja jij wilde ook een RMX 30 dat weet ik nog wel, maar is inderdaad niet zo netjes. Maar er zitten geen fouten in en mij bevalt ie heel goed!
User edit by Wout-r on 09-07-2006 @ 20:13:00 (7%)
Basz-Line    posted on 09-08-2007 12:33
Numark Fusion 111 , typ is in op google, 2 topload, mixer, headphone en nette flightcase
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

78 Users online: 5 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 7.904
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.736.527