Vestax CDX-05 ervaringen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dalux    posted on 05-07-2006 22:39
JA, ik weet het. Er zijn al meer mensen met deze vraag geweest maar dat was in 2004. Dus wie heeft er ervaring met deze bak. En wat is jullie advies deze nieuw kopen of een 2e hands DENON/Pioneer?

What do you think about Vestax CDX-05 ervaringen ??

Vote :   

Thomz    posted on 05-07-2006 23:31
Mijn advies: geen Vestax en geen 2de hands denon of pioneer.
Koop je gewoon een denon dn s-1000 of een pioneer cdj-200. Deze kosten beide ongeveer evenveel als de Vestax en hebben zich beide  al bewezen, de  Vestax niet.
En heb ooit eens, vraag me iet waar, een review gelezen van de cdx-05 en deze was alles behalve positief.
Ik zou het snel weten, nu jij nog
Day-One    posted on 06-07-2006 00:11
ik heb er geen ervaring mee (3x op wezen dollen), maar moet wel zeggen dat het een leuke is..maar dat is het alleen maar. grappige ding waarmee je leuke effecten kan crieeren.

als je graag een start wil maken, maar niet weet of dit jou ding is......(dj zijn natuurlijk)...zou ik doen..de rest wijkt af naar semi tot pro gear..

conclussie: bij twijfel niet inhalen zeggen ze...mijn optiek..just try it Thumbs Up

dalux    posted on 06-07-2006 23:54
Poster: Day-One
als je graag een start wil maken, maar niet weet of dit jou ding is......(dj zijn natuurlijk)...zou ik doen..de rest wijkt af naar semi tot pro gear..

conclussie: bij twijfel niet inhalen zeggen ze...mijn optiek..just try it Thumbs Up

"de rest wijkt af naar semi tot pro-gear. Wat bedoel je daarmee? Dat de DENON en de Pioneer dat doen?

En bij twijfel. . Tsja daar zit ik de hele tijd tussen. Als start is het prima en als het helemaal top is ga ik over ene jaar naar de CDJ-800's. Heb ik wel een goede Vestax mixer PVC-275 en dan kan ik die twee bakkies wellicht nog iets voor krijgen. . . Begrijp ik ook een beetje wat efecten kunnen. Ga er zaterdag maar eens lekker mee spelen. En dan ook de Pioneer's en de NUmark Axis 9 (Jullie nog andere adviezen? ) Waar moet ik op letten enzo?

Allen in ieder geval bednakt voor het meedenken
Giallorosso    posted on 28-08-2006 20:09
Dalux, heb je de vestax nog kunnen testen en wat zijn je bevindingen?
_Ivan_    posted on 28-08-2006 20:29
Poster: Thomz
en geen 2de hands denon of pioneer.

Hoezo dat dan weer niet?
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 28-08-2006 @ 20:30:08 (13%)
the-melody    posted on 28-08-2006 20:30
Mijn advies: geen Vestax en geen 2de hands denon of pioneer.

Verklaar je nader? Heb jij er dan ervaringen mee?
_Ivan_    posted on 28-08-2006 20:57
En heb ooit eens, vraag me iet waar, een review gelezen van de cdx-05 en deze was alles behalve positief.
Ik zou het snel weten, nu jij nog

Ik vind dat je hem wel heel snel over de sloot trektWinking my eye

Ik vond nog een review helaas wel Engels maar ik denk dat je daar wel uitkomtHappy, laughing : http://www.skratchworx.com/reviews/cdx-05.php ( ik kon hem alleen niet ef klik maken een of andere error)
Feel&.Celebrate.Life!
Thomz    posted on 28-08-2006 23:03
@ Ivan en Melody: Waarom zou je een 2de hands pioneer of denon kopen als je voor hetzelfde geld een nieuwe kan kopen.
Heb zelf geen ervaringen met de Vestax, en raad iemand toch het liefst een pioneer of een Denon aan omdat deze zich bewezen hebben en veel waardevaster zijn.
Camino    posted on 29-08-2006 08:52
Heb zelf geen ervaringen met de Vestax, en raad iemand toch het liefst een pioneer of een Denon aan omdat deze zich bewezen hebben en veel waardevaster zijn.

Ik heb zelf ook geen ervaringen met Vestax CD spelers, vandaar dat ik ze ook niet af aan het kraken ben hier Winking my eye
the-melody    posted on 29-08-2006 08:56
Poster: DeafDJ

Ik heb zelf ook geen ervaringen met Vestax CD spelers, vandaar dat ik ze ook niet af aan het kraken ben hier Winking my eye
 Vind ik ook dus, het is niet omdat je een merk niet kent dat ze slecht zijn. En Thomz: Als ik zo ga kijken, heb ooit eens de aanbieding op speurders gezien: 2x cdj1000mk2's voor 2000euries, is dat dan de nieuwprijs? Nee...
Camino    posted on 29-08-2006 09:21
Even een foto'tje van de CDX-05:

Ik herhaal het nog eens, ik heb deze speler nog nooit in het echt gezien, laat staan er ooit mee gespeeld. Deze opmerkingen zijn puur op basis van specs!

Het eerste dat mij opvalt is de gelijkenis met de CDJ200 van pioneer. MP3 playback, wat effectjes, master tempo, een jog dat niet touch-sensative is, en een erg vergelijkbare layout. Maar, je krijgt er nog veel meer bij. Ten eerste heeft deze een scratch functie. Scratchen is normaal erg lastig op een jog dat niet touch sensative is, maar ik kan hierover en over de kwaliteit van het scratchgeluid niet oordelen omdat ik het nog nooit gebruikt heb. Wel kan je met de Tascam TT-M1 (apart verkocht) je cd speler met je draaitafels aansturen. Verder heeft deze speler ook een sampler van 8 seconden, wat afhankelijk van je muziekstijl en de mixer dat je gebruikt een groot pluspunt zijn. Vestax beweert ook dat ze met hun filter het geluid van vinyl kunnen recreeren, erg handig als je beide met draaitafels en CD draait zoals ik, zodat je niet echt een verschillend geluid krijgt tussen twee tracks. Maar, ik heb deze filter nog nooit gehoord, en vraag me af van welke kwaliteit deze is. Deze speler is misschien een aardige concurent voor de CDJ200 en de DN-s1000, die door gebrek aan advertentie nooit echt in het licht gekomen is. Ik zou zeggen; zet hem naast de Pioneer en de Denon en misschien ook nog een Stanton of een OEM'tje, en kijk hoe hij vergelijkt. Veel geluk, en als je de kans krijgt met deze cd speler te mogen spelen schrijf even een klein reviewtje, want er is maar zo weinig over deze interessante speler geweten...

Giallorosso    posted on 29-08-2006 14:06
Ivan postte het ook al, maar deze engelse review is best uitgebreid en geeft een beeld van deze cdx wel/niet kan.  

Wat me verder opvalt is dat vestax in USA (en miss ook UK) een bekender merk is die hoog staat aangeschreven dan in Europa. 

Camino    posted on 29-08-2006 14:15
Poster: Giallorosso

Wat me verder opvalt is dat vestax in USA (en miss ook UK) een bekender merk is die hoog staat aangeschreven dan in Europa. 

Dat heeft alles te maken met de muziekstijl. In de USA zijn er veel meer turntablists, en het is in die wereld dat vestax hoog aangeprezen staat en ook veel reclame maakt. Naast de goeie ouwe SL's worden de Vestax draaitafels nog veel gebruikt om dat ze de eerste waren met uitgebreidere pitch functies en een (voor die tijd nog) belachelijk sterke motor...
dalux    posted on 02-09-2006 10:54
HElaas de VEstax is afgevallen. HEt is geworden een set met 2 x pioneer cdj800 MKII en een Allen & HEath XONE:32. DIe mixer is echt GE-Wel-Dig!  
Dank voor de comments en tips. Overigens is VEstax inderdaad bekend onder turntablistas vanwege zijn mixers. Die schijnen bijzonder goed te zijn. Wat  mij betreft kan er een slotje op. . .  
User edit by dalux on 06-09-2006 @ 17:34:10 (20%)

This is an old Topic

No new postings for 6.737 days.
 Post CommentThat would be 224.6 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 34 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 20.727
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.688.742