Even een foto'tje van de CDX-05:

Ik herhaal het nog eens, ik heb deze speler nog nooit in het echt gezien, laat staan er ooit mee gespeeld. Deze opmerkingen zijn puur op basis van specs!
Het eerste dat mij opvalt is de gelijkenis met de
CDJ200 van pioneer. MP3 playback, wat effectjes, master tempo, een jog dat niet touch-sensative is, en een erg vergelijkbare layout. Maar, je krijgt er nog veel meer bij. Ten eerste heeft deze een scratch functie. Scratchen is normaal erg lastig op een jog dat niet touch sensative is, maar ik kan hierover en over de kwaliteit van het scratchgeluid niet oordelen omdat ik het nog nooit gebruikt heb. Wel kan je met de
Tascam TT-M1 (apart verkocht) je cd speler met je draaitafels aansturen. Verder heeft deze speler ook een sampler van 8 seconden, wat afhankelijk van je muziekstijl en de mixer dat je gebruikt een groot pluspunt zijn. Vestax beweert ook dat ze met hun filter het geluid van vinyl kunnen recreeren, erg handig als je beide met draaitafels en CD draait zoals ik, zodat je niet echt een verschillend geluid krijgt tussen twee tracks. Maar, ik heb deze filter nog nooit gehoord, en vraag me af van welke kwaliteit deze is. Deze speler is misschien een aardige concurent voor de CDJ200 en de DN-s1000, die door gebrek aan advertentie nooit echt in het licht gekomen is. Ik zou zeggen; zet hem naast de Pioneer en de Denon en misschien ook nog een
Stanton of een OEM'tje, en kijk hoe hij vergelijkt. Veel geluk, en als je de kans krijgt met deze cd speler te mogen spelen schrijf even een klein reviewtje, want er is maar zo weinig over deze interessante speler geweten...