Verbinding Rekordbox en CDJ2000 stopt plotseling
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Excentriq    posted on 15-04-2019 22:54

Hoi allen,

Fijn dat er een forum is waar ik mijn probleem kan delen, want ik kom er niet uit.

Ik heb een Windows 10 laptop waar ik RekordBox op gebruik icm 2 Pioneer CDJ2000's.
Deze zijn gekoppeld via een ethernetverbinding. De aansluiting op de laptop is Thunderbolt. Hier zit een Thunderbolt naar ethernet adapter tussen en loopt naar een TP-Link modem en dit modem is weer aangesloten met mijn CDJ's. Ik draai al een aantal jaren op deze manier probleemloos, maar sinds een tijdje doet zich een vreemd probleem voor: soms is door onbekende reden ineens de verbinding weg en valt de muziek direct uit! Het gebeurt sporadisch en zonder enig zichtbare reden. Je kunt je voorstellen hoe vervelend het is als tijdens je show ineens de muziek weg is. Het lost zich op door de kabel eruit en erin te stoppen en opnieuw te linken. De CDJ's geven op het moment van uitvallen aan 'DATA NOT LOADED'.

Ik heb preventief mijn hele laptop opnieuw geinstalleerd inclusief RekordBox, maar mijn laatste show gebeurde het opnieuw. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen met zoeken naar dit probleem. Ik heb 2 Thunderbolt uitgangen in mijn laptop en bij beide uitgangen doet zich dit probleem voor. Nogmaals, ik draai al jaren met exact dit systeem en zelfde laptop zonder problemen!

What do you think about Verbinding Rekordbox en CDJ2000 stopt plotseling ??

Vote :   1 member likes this  

Lead    posted on 16-04-2019 09:32

Hey Excentriq, welkom op DJResource !

De manier die je omschrijft zou gewoon moeten werken, je geeft zelf al aan dat dit ook een lange tijd heeft gewerkt. Is er niet een kabel defect geraakt of een terminal op een van je CDJ's ?

Probeer uit te sluiten waar het probleem zit, sluit 1 CDJ rechstreeks op je computer aan met de netwerk kabel en probeer of je in die speler tracks kunt laden.
Probeer dat ook met de andere speler, als die in beide gevall werkt lijken de spelers in order en moet je verder zoeken naar de switch of een defecte kabel.

hoe wil je eigenlijk draaien, met rekordbox DJ en de CDJs als controllers, of wil je je muziek collectie gebruiken op de CDJs via de ProDJ Link ?

Let the BASS be louder
Excentriq    posted on 16-04-2019 22:04

Ik gebruik de CDJ’s als controllers en heb de muziek in RekordBox staan. Dat bedoel je, toch? Oke, ik ga proberen of dit wat uithaalt. Anders zal ik ook preventief de ethernetkabel vervangen. Mochten er nog andere mogelijke oplossingen zijn die ik kan proberen, dan hoor ik het graag!

Lead    posted on 17-04-2019 10:41

Wat ik al zei, probeer dingen uit te sluiten, eerst sluit je alles uit wat niet echt noodzakelijk is, dit doe je met een directe verbinding tussen computer en bijvoorbeeld 1 CDJ. Verbind die rechtstreeks met elkaar en kijk of dit werkt, daarna met de andere CDJ. Als dat goed werkt zit die verbinding goed en moet je proberen de netwerk switch uit te sluiten.

Ook zou bijvoorbeeld een update van iets op je computer roet in het eten kunnen gooien, probeer het eens met een andere computer.

Natuurlijk is een mechanisch defect aan de CDJ of de netwerk-verloop-kabel ook altijd een optie

Let the BASS be louder
Excentriq    posted on 17-04-2019 13:37

Oke, bedankt! Punt is dat het probleem zich plotseling voordoet. Het kan zo een uur of 2 goed gaan en ineens is alles weg... dat is dus lastig testen.

Lead    posted on 17-04-2019 14:14

Als je het zo omschrijft lijkt het wel iets als een software probleem te kunnen zijn, of ee nmechanisch defect, dat treeds soms op als de interne temperatuur van een toestel op loopt.

Probeer anders met een playlist af te spelen hoe lang het goed gaat.

Sluit 1 CDJ op je computer aan en maak een lange playlist, zet de CDJ op CONTINIOUS playback mode en zet Auto cue uit. Als je een playlist begint af te spelen zal de CDJ deze doorspelen, als de playlist lang genoeg is zou hij een keer vast moeten lopen. Dan weet je bij welk nummer het gebeurt, wellicht is dat namelijk de reden dat dingen niet gaan zoals het zou moeten.

Probeer ook je Thunderbolt converter uit te sluiten, die zou op een windows machine niet echt nodig hoeven te zijn.

Let the BASS be louder
Excentriq    posted on 17-04-2019 21:01

Heb vanmiddag nieuwe UTP kabels gehaald. Heb ook de desktop switch gecontroleerd en ik denk dat daar het probleem zit. Niet alle poorten werken even goed blijkt na controle. Soms linkt ie 1 CDJ niet en later ineens wel voor even. Dit geldt voor beide CDJ’s. Het verklaart niet waarom het meestal wel uren goed gaat, want bij mijn test ging het vlot mis. Ik heb een nieuwe desktop switch besteld. Dat van die playlist af laten spelen is een goed idee. Thunderbolt heb ik wel nodig, aangezien ik een MacBook Pro gebruik met Windows 10 boothcamp.

User edit by Excentriq on 17-04-2019 @ 21:03:10 (8%)
Lead    posted on 18-04-2019 10:53

Goed te horen dat je iets hebt kunnen vinden. Ik hoop wel dat je begrijpt dat Mac met boothcamp altijd minder goed werkt dan dingen die je native gebruikt. Ik heb zelf ook windows 10 op mijn macbook (via Virtualbox ipv Bootcamp) en het werkt goed, maar sommige dingen krijg je heel moeilijk aan de praat.

Externe USB sticks worden nog wel eens verkeerd gezien door mijn Virtuele Windows. Maar goed, lijkt erop dat het bij jouw in ieder geval weer werkt

Let the BASS be louder
Excentriq    posted on 19-04-2019 00:47

Ik heb nu een nieuwe desktop switch aangesloten. Met de nieuwe UTP kabels bleef ik houden dat soms één CDJ niet wil connecten. Toen ik een oude UTP kabel aansloot met de 2 nieuwe werkte alles wél perfect. Zou betekenen dat ik één defecte UTP kabel zou hebben gekocht... vreemd... ik heb alles een paar uur laten draaien met een playlist en geen probleem gehad. Maar het zou ook nog weleens een sporadisch weigerende LAN-uitgang kunnen zijn in de CDJ zelf. Ik heb deze zaterdag weer een show. Ik zal laten weten hoe het is gegaan!

Ik draai al jaren boothcamp Windows 10 op mijn Mac en het werkt als native! Nergens problemen en super snel! In dit systeem heb ik dus wel alle vertrouwen.

Lead    posted on 19-04-2019 11:16

Het kan natuurlijk ook altijd zo zijn dat inderdaad de speler mechanisch defect is. De netwerk aansluitingen krijgen nog wel een schoffen te verduren, soms bij het afbreken van een dj set vergeet iemand bijvoorbeeld de netwerkkabel te verwijderen als een speler verplaatst moete worden waardoor de terminal een klap kan krijgen.

Deel van wat ik eerder schrijf is het uitsluiten waar het niet mis gaat, de kabel lijk je nu uitgesloten te hebben, daarna moet je kijken of er ergens een hardware issue is zoals een defecte terminal oid.

Let the BASS be louder
Excentriq    posted on 21-04-2019 04:16

bij de laatste show ging het helaas tóch twee keer weer mis... het lijkt toch iets met de laptop te maken hebben. Als de laptop aan de oplader ligt, lijkt het probleem zich vaker voor te doen... ik vervang nog even het tussenstukje (thunderbolt naar LAN), aangezien die ook wel warm wordt na een tijdje draaien...

Lead    posted on 22-04-2019 14:57

Is goed toch wel heel erg vaag wat er bij jouw gebeurt...

Probeer eens of dit ook gebeurt als je een andere computer gebruikt (uitsluiten hardware?, of wat er ge eurt als je rekordbox osx draait op osx ipv naar bootcamp te springe. Dit om uit te zoeken of het daar ergens bij mis gaat

Let the BASS be louder
Excentriq    posted on 13-05-2019 23:45

Ik denk dat het opgelost is. Probleem was de thunderbolt naar ethernet adapter. Heb deze vervangen en nu al twee shows probleemloos gedraaid! Fingers crossed...

This is an old Topic

No new postings for 2.139 days.
 Post CommentThat would be 71.3 months
or a whopping 5.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

194 Users online: 16 Guests (178 Unknown)
Pages generated today : 38.051
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.293.116