Urei battle mixers.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RoyBeware    posted on 04-07-2006 09:37
Hallo.

Ik zat eerst te denken aan de DJM 400.

Maar er komt ook een dj battle aan, en het leek me leuk om een battle mixer te kopen. Niet per se vanwegen dat, maar hij kan ook gewoon gebruikt worden voor het normale mix werk. 2 in 1.

Heeft iemand ervaring met de Urei battle mixers?

Welke zal ik nemen. De gewone Urei 1601. Of die met effecten of met sampler functie erop.

En waarom?

Of is een andere battle mixer beter geschikt. Mijn budget is 600,-

Groeten, Roy.

[moved 2 DJ Gear [Dutch]
Mod edit by Lead on 06-07-2006 20:56 (6%)

What do you think about Urei battle mixers. ??

Vote :   

RoyBeware    posted on 04-07-2006 12:05
Confused?
Steev    posted on 04-07-2006 12:29
Tijdens een battle heb je niet veel tijd om een effect erin te gooien, laat staan een sample op te nemen die je later weer afspeelt. Ik zou zelf voor die ene zonder effecten gaan, ik ben niet echt bekend met dit merk, maar meestal vallen de effecten tegen. Niet dat ze slecht zijn, maar je hoopt altijd op wat beters, alleen dat gaat niet in deze prijs klasse.

Onthoud wel, als je deze mixer koopt alleen voor die battle en je straks gewoon wilt draaien, dan zit je verkeerd. Je kan er immers maar 2 dingen op aansluiten.
RoyBeware    posted on 06-07-2006 09:02
Shit ja, je kan er idd maar 2 dingn op aan sluiten...

Dat is balen.

lolbroek    posted on 06-07-2006 09:28
Nou steev, je uitspraak van meestal vallen die dingen tegen zou ik toch maar herroepen. De Urei mixers zijn misschien wel nieuw, maar het merk zelf niet hoor! Soundcraft & Urei (zelfde bedrijf) maken al meer dan 30 jaar heel erg kwalitatief materiaal!

Ik heb de mixers zelf nog niet onder handen genomen, maar ik zou ook eerst eens de reviews erover lezen (op goede en betrouwbare sites, niet op webshops)

http://www.skratchworx.com/reviews/1601e.php
http://www.skratchworx.com/reviews/1601s.php
http://www.aboutdj.nl/content/view/283/8/
User edit by lolbroek on 06-07-2006 @ 09:31:36 (4%)
greup    posted on 06-07-2006 09:31
Poster: Dj_SteeV
Tijdens een battle heb je niet veel tijd om een effect erin te gooien, laat staan een sample op te nemen die je later weer afspeelt. Ik zou zelf voor die ene zonder effecten gaan, ik ben niet echt bekend met dit merk, maar meestal vallen de effecten tegen. Niet dat ze slecht zijn, maar je hoopt altijd op wat beters, alleen dat gaat niet in deze prijs klasse.

Onthoud wel, als je deze mixer koopt alleen voor die battle en je straks gewoon wilt draaien, dan zit je verkeerd. Je kan er immers maar 2 dingen op aansluiten.

een sampler neemt geen tot amper tijd in beslag ( gewoon een simpel "loopje"maken) Daarbij komt dat je een sampler ook nog eens heel goed kunt gebruiken bij het "normale" mixen.

Urei maakt over het algemeen kwalitatief hoogstaande mixers (let op, in het algemeen).

En als ik mij niet vergis kun je per kanaal een line en phono aansluiten.

Daarbij komt dat je op een djm 400 ook niet meerdere apparaten kunt aansluiten.

Als het geld er is zou ik zkr voor de 1601S gaan.
RoyBeware    posted on 06-07-2006 09:48
Op de DJM 400 kan je meerdere apparaten aansluiten met een switch schakelaar.

Op de Urei battle mixers zit dat volgensmij niet, he?

Misschien een DJM 707? Die heeft het wel.

Maja, zovaak zal ik ook niet gaan battle hoor, het is in het na jaar een battle, maar als dat een succes is, komt het vast en zeker vaker.

Maar het leek me gewoon handig een battle mixer en dat je gewoon kunt mixen.

Toch 2 in 1.

Reind    posted on 06-07-2006 14:02
Poster: Dj_SteeV

Volgens mij weet je niet helemaal waarover je nou echt praat?

De Urei mixers zijn errug mooie mixers voor het geld, ze zijn sinds vorig jaar weer aktief op de dj markt en tot op heden hebben ze erg mooie producten weten te maken.

Daarnaast kunnen er wel degelijk meerdere apparaten aangesloten worden, kwestie van omschakelen naar het geen wat je nodig hebt door middel van de phono/line switches. Welliswaar niet altijd even makkelijk maar dat hoort nou eenmaal bij een battle mixer.

Wil je een house mixer met battle neigingen pak dan een Ecler Nuo3 en gooi daar nadat je de huidige x fader hebt versleten (en dat duurt wel ff voor je zover bent) een eternal fader in. Heb je een scratch bak waar je ook fatsoenlijk op kunt draaien.
PatrickBeuken    posted on 06-07-2006 15:31
Ik heb nog nooit zo'n degelijke battle mixer gezien als die nieuwe Urei's... (volgens mij zijn het er 3?) Ik heb er in Frankfurt even mee gespeeld... echt zeer stevige, zware en hufterproof mixers. Dat was wat mij er voornamelijk aan opviel...
BillyArd    posted on 06-07-2006 16:44
Ter info :

History of urei.
Ik denk dat er een soort fusie is geweest met soundcraft een paar jaar geleden .
want ik wist dat dit van origine geen partners waren .
Zelf heb ik heel lang gedacht dat de urei 1176 van russisch fabrikaat was,..... maar dat zal de naam wel geweest zijn denk ik..............klinkt als een u-boot.   Winking my eye

Maar goed hier dus de history of urei voor een ieder die het leuk vind om te lezen
http://www.uaudio.com/company/history/bill_sr.html

This is an old Topic

No new postings for 6.790 days.
 Post CommentThat would be 226.3 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

201 Users online: 12 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 39.838
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.529.910