Materiaal om te beginnen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SloMe    posted on 23-05-2004 23:06
Hey,

Ik ben van plan te starten als DJ! Wat dus vrij belangrijk is, is de aankop van men materiaal (vooral 2cd-spelers en mengpaneel)!! Graag had ik wat tips gekregen (waar ik op moet letten enzo)! Gewoon producten aanraden mag natuurlijk ook!!
Waar misschien wel rekening mee moet gehouden worden; mijn budget is niet enorm!!
Ik zou gewoon graag een degelijke installatie hebben om vooral thuis te oefenen!!

What do you think about Materiaal om te beginnen ??

Vote :   

OtnielvanLeeuwen    posted on 24-05-2004 11:21
ey... wat wil je allemaal met je cd-spelers doen, oftewel: welke functies moeten je cd-spelers minimaal hebben... je zou eens op marktplats.nl kunnen kijken of eens bij wat zaken langs kunnen gaan... om informatie in te winnen...
W.i.M    posted on 24-05-2004 17:57
Producten aanraden mag ook ?

Tja, wat is het budget ? Wat voor de een veel is, is voor de ander weining.

Als je het goed aan wilt pakken neem je:

2 x CDJ1000 MK2 met een leuk XTC-mixertje

en anders zou je voor de CDJ-800 kunnen gaan.

Die kosten ook nog wel een hoop maar daar krijg je
wel wat plezier voor terug.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 24-05-2004 22:41
Goedkoper dan CDJ-800 is 2x CDJ-100, je hebt dan wel goede players waar je zeker een fikse tijd plezier van zult hebben.

Numark maakt ook goede spullen en zo zijn er nog vele andere (grote) merken over zoals Allen & Heath, Vestax, Technics, Dateq, Denon (en er zullen er nog wel meer zijn) maar daar betaal (net als Pioneer) meer voor. Je krijgt hier dan ook zeker waar voor je geld, maar daar is de prijs (en kwaliteit) ook naar.

Goedkoper, maar prijs is meestal toch in verhouding tot kwaliteit. Natuurlijk zijn er uitzonderingen op deze regel... Je kunt begrijpen dat een CD speler van ?  50,- minder lang mee gaat dan een CD speler van ? 500,-.

Reloop RC-500 MKII schijnt goed te zijn Thumbs Up Ik heb er zelf weinig ervaring mee maar daar hoor ik wel eens goede verhalen over. Ga eens naar de winkel en probeer het een en ander eens uit. In bijna iedere grote stad zijn wel winkels waar je dit soort dingen kunt proberen. Iets kan mooi zijn op een plaatje, maar in het echt moet het ook nog wat doen en kunnen ook natuurlijk...
Let the BASS be louder
User edit by Lead on 25-05-2004 @ 00:29:23 (51%)
Jorrit    posted on 25-05-2004 17:37
jeetje, wat heb ik een spijt dat ik niet in een keer voor pioneers ben gegaan...

ik heb nu 2 gemini cdj-20's, zijn echt geweldige spelers (ik zal dr wel eens een keer een revieuw over plaatsen Winking my eye ). Ik heb voor de prijs er echt niets over te zeggen, zijn gewoon topdingen!

maar als je in een keer goed doorspaart en bijvoorbeeld 2 cdj-100's neemt, dan heb je ook echt wat. Toen ik voor het eerst sirieus op pioneers draaide merkte ik dat het NIET met elkaar te vergelijken is, die cdj-20's en cdj-100's (wat wel vaak gedaan wordt)

koop dus 1 een keer iets goeds, dan hoef je niet steeds nieuwe dingen te kopen.
W.i.M    posted on 30-05-2004 17:16
Maar ja, bij iedere nieuwe hobby moet je niet gelijk het duurste van het duurste nemen als je nog niet weet of je wel weggelegd bent om deze nieuwe hobby te beoefenen.

Misschien vind je er wel niets meer aan na een paar maanden en dan zit je met

2 x DVJ-X1 en een DJM-600..

Ik ben in ieder geval begonnen met 2 soundlabs waar ik een beetje mee ben gaan spelen. Daarna uiteraard omgeruild voor Technics omdat je ook weer verder moet na een tijdje..
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 30-05-2004 18:02
Zo is dat bij mij ook gegaan... Eerst JB Systems Disco 2000 TT's, toen SL's en later CD spelers erbij
Let the BASS be louder
Nevz    posted on 14-07-2004 21:59

Waarom begin je niet gewoon goedkoop? Axis 2, Gemini CDJ 20's of 2 Reloops RC 500 MKII
en dan een mooie Numark 24bit mixer ertussen? Mooi om mee te beginnen

King_Vicious    posted on 20-07-2004 19:23
Gemini 626 icm 2 Pioneer cdj100, mooi setje hoor!
Lead    posted on 21-07-2004 09:30
Yep, dat zou idd een mooi setje zijn !
Let the BASS be louder
King_Vicious    posted on 21-07-2004 09:47
Zo ben ik ook begonnen

Op mijn JBsystems en DAP na...
feixar    posted on 22-09-2004 20:55
hello! Ook ik zou veel hebben aan de mening van een paar deskundigen... Zij het niet ivm cd-spelers maar wel wat draaitafels betreft. Mijn bedoeling is om een set draaitafels te kopen die de Technics-kwaliteit zeer dicht benaderen. Dan kom je uit bij quasi-klonen zoals de Gemini XL 500-II, de Reloop RP-4000 M3D s (evt de RP-6000) of de JB systems high Q-30. Ook American dj levert een goede kloon heb ik ergens gelezen. Op voorhand dank voor julllie gerespecteerde meningen! grtz, feixar.
jordy    posted on 23-09-2004 06:15
Mijn startset is beetje ziekelijk?
mjah 't bevalt PRIMA

net als met skateboarden... als je een goed board haald is het fijner leren... maar als het dan tegenvalt is dat dikke pech (ik hou wel van een gokje )

2x CDJ1000mk2... echt geweldig... nix slechts op te melden
DJM 909... des gewoon  eng zo cool dattie is.
User edit by jordy on 23-09-2004 @ 06:16:37 (54%)
Lead    posted on 23-09-2004 08:22
Heb je deze topic over de MMC merger al bekeken ?? Zo kun je je MMC's echt synchroniseren met je PC !

//www.djresource.eu/index.php?page=Topics&story=30
Let the BASS be louder
Onimusha    posted on 05-10-2004 12:21
Als je net begint zou ik je deze set aanraden:

MIXER:
1x Numark DXM 06 battle mixer met DSP voor digitale effecten enorm goed mixertje word dagelijks gebruikt @ magik music store (Winkel van dj ti?sto) en hij word daar dagelijks afgeragt dor cor of andere vaste klanten in de winkel en hij doet het nog steeds na 1,5 jaar daar te staan dus het is een erg robuust mixertje die zeker niet onderschat mag worden. 

CD-SPELER:
2x Reloop RCD-900s
een enorm lekkere cd speler voor zijn prijs met enorm veel features en ook niet onbelangrijk een 100% pitch range en niet te vergeten de standaart filters en sampel mogelijkheden.

Ik raad het je niet aan om meteen een dure denon of pioneer te nemen ook al lijkt die verleiding groot, want mocht het later blijken dat het een bevlieging was of dat je een gebrek heb aan talent zit je met een peper dure instalatie in je maag en kan je er best goed ziek van zijn dus probeer het eerst met deze set en maak niet meteen een te grote stap richting de pro`s.

Succes ermee en laat even weten wat je gekozen heb Winking my eye
User edit by Onimusha on 05-10-2004 @ 12:21:49 (5%)
panic    posted on 06-10-2004 22:29
Ik ben begonnen met 2 CDJ-800's en een DJM-909. Dit alles op advies van Lead. Thanks daarvoor. Gewoon de hulplijn van Poineer bellen. Ik werd wel doorverwezen door hem naar deze site. Ik kon het allemaal perfect vergelijken.
Ik heb voor de CDJ-800 gekozen omdat hij naar mij mening genoeg kon. Ik had echt nog nooit gedraait maar wou natuurlijk wel goed beginnen. Ik had het geld ervoor over. De 1000 vond ik echter een beetje te duur om te beginnen.
Ik heb op advies van Lead gekozen voor de DJM-909. Absoluut geen spijt. Hij is wel duur maar de effecten die je ermee kan doen en zelf wijzigen en instellen zijn echt super. HIj heeft maar 2 kanalen maar voorlopig moet ik het toch eerst eens leren met 2 spelers. Ik bedoel, ik ben nog geen Laidback Luke met 4 speles tegelijk. Je kan er ook veel op aansluiten.
Het hele setje is best duur voor een beginner. Ik heb er toch voor gekozen omdat ik erachter kwam dat het nog veel restwaarde heeft. Na 1 jaar kan je er zeker nog 2/3 voor terugkrijgen. Dat heeft voor mij de keuze makkelijker gemaakt.
Succes
jordy    posted on 06-10-2004 22:36
goeie keuze
ik heb hetzelfde als jij alleen dan niet de 800 maar 1000mk2

bevalt me goed

Veel plezier en laat over een tijdje nog even weten hoe je er dan over denkt! (ben benieuwd wat een andere beginner van de 909 vind )
Lead    posted on 07-10-2004 00:34
Poster: panic
Ik ben begonnen met 2 CDJ-800's en een DJM-909. Dit alles op advies van Lead. Thanks daarvoor. Gewoon de hulplijn van Poineer bellen. Ik werd wel doorverwezen door hem naar deze site. Ik kon het allemaal perfect vergelijken.
...
Ik heb op advies van Lead gekozen voor de DJM-909. Absoluut geen spijt. Hij is wel duur maar de effecten die je ermee kan doen en zelf wijzigen en instellen zijn echt super.
...
Het hele setje is best duur voor een beginner. Ik heb er toch voor gekozen omdat ik erachter kwam dat het nog veel restwaarde heeft. Na 1 jaar kan je er zeker nog 2/3 voor terugkrijgen. Dat heeft voor mij de keuze makkelijker gemaakt.

Graag gedaan hoor  !

De set is zeker niet goedkoop en ik denk dat maar weinig mensen met zo'n droomsetje kunnen beginnen...

You so Lucky
Let the BASS be louder
panic    posted on 15-10-2004 00:30
Wat ik eigenlijk wel een klein minpuntje van de mixer begin te vinden is dat de knopjes van de afstelling van de fader curve aan de zijkant zitten. Ik begin nu zo her en der een beetje te draaien en als ik dat ding mee sleep ben ik toch bang dat ik een keer die knoppen eraf stoot. Er konden aan de bovenkant zeker niet meer knopjes op.
Er zitten ook afstelknoppen om om de fader in zijn reverse te zetten. Dus stand 10 wordt dus stand 0. Waarom zouden ze dat bij pioneer hebben gedaan? Ligt het aan mij of gebruiken meerdere mensen deze stand? Ik vind het maar niets maar dat kan ook aan mijn beginnersonwetendheid liggen.
Waar ik van dit apparaat steeds meer ben gaan houden is de manier waarmee je de effecten zelf kan bewerken. Je kan echt alles met dit ding. Als je even denk dat je hem door heb vind je wel weer wat anders nieuws uit. Echt gaaf.
djsycho    posted on 17-10-2004 16:42

eey ik ben een jaar bezig met draaien en ik draai hardcore maar ik zou graag wat info willen over draaien en scratchen en al dat soort dingen om beter te worden dus zou je me misschien een email willen sturren sychosven@hotmail.com of numark_tt1625@hotmail.com

User edit by djsycho on 17-10-2004 @ 16:57:15 (100%)
TheSupercrab    posted on 21-10-2004 15:26
http://music.hyperreal.org/dj/AVH/ goede site met boel info.. van die site ook boel links including de link naar goede scratch site.. suc6
Mod edit by Jorrit on 12-06-2005 17:19 (5%)
[MOD Edit] Link fixed
DjSiLvErMoRoS    posted on 28-11-2004 01:34
Ik ben begonnen met Jbsystems mengpaneel en Soundlab draaitafel en akiyama draaitafel goeie kwaliteit hoor veel succes met zoeken of veel plezier als je het al hebt gevonden Winking my eye
wilum    posted on 12-06-2005 10:29
ga eerst maar nog wat langer sparen....
Jorrit    posted on 12-06-2005 17:20
tegen wie heb je het nou?
sebastiaan    posted on 12-06-2005 20:13
niet tegen mij
Taurus    posted on 13-06-2005 12:37
Hi,

Ik zelf ben zo'n 22 jaar geleden begonnen met Technics 1210MKII en die gebruik ik nog steeds.
Welliswaar gebruik ik steeds minder vinyl omdat ik deze combineer met mijn PC.
Ik heb pas geleden Mixvibes DVS Vinyl aangeschaft, dit proggie verschaft mij de mogelijkheid om al de muziek die ik op mijn pc heb via mijn draaitafels te bedienen (mastertempo, cuts, backspinning enz.)
Er worden twee vinyl platen meegeleverd met een zogenaamde timecode erop.
Met een geluidskaart met 2 stereo ingangen en 2 stereo uitgangen bedien ik het hele spulletje.
Verder gebruik ik al jaren een Soundcraft D-mix 500 en gaan met die banaan.
De geluidskwaliteit is fenomenaal professioneel, afgelopen weekend voor de eerste keer live mee gedraaid en ik kan je zeggen wow!
Enneh kosten?? 180 Euri's

Greez
User edit by Taurus on 13-06-2005 @ 12:57:47 (4%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

62 Users online: 11 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 18.913
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.436.520