Vandaag kondigt Pioneer DJ de XDJ-RR aan, het kleinere broertje van de XDJ-RX2. Dit is een all-in-one product die je kunt gebruiken als controller voor Rekordbox DJ (licentie bijgesloten), maar die ook USB's accepteert die gexporteerd zijn met Rekordbox en zelfs gebruikt kan worden met rekordbox in de link.
Het kleine broertje van RX2 kun je echt letterlijk nemen aangezien de XDJ-RR een stukje kleiner en lichter is dan de RX2, je kunt hem dus gemakkelijk mee nemen om ergens anders te draaien dan thuis.
Overeenkomsten XDJ-RR t.o.v. XDJ-RX2
• 2 kanaals mixer met 3 delige toonregeling per kanaal en trim instelling
• Jogwheel met touch sensor om te scratchen
• 4 Color FX met filter knop per kanaal
• 7'' display
• NXS2 navigatie voor de player en het mixer gedeelte
• Rekordbox dj licentie is bijgesloten
Verschillen tussen XDJ-RR t.o.v. RX2
• Scherm is GEEN touchscreen (dus geen Needle Search)
• 3 BPM Effecten
• Jogwheel kleiner in diameter
• Pitch fader, EQ en andere knoppen zitten iets dichter op elkaar
• Geen Line of Phono inputs
• Geen monitor uitgang
• Minder mogelijkheden met BPM en Color FX
Om de XDJ-RR te kunnen transporteren heeft het toestel zelf een soort ‘handgrepen’ waaraan hem simpel op pakt. Over een maandje komen we met de DJC-RR BAG, dit is een Durashock foamen tas met schuim waarin de XDJ-RR perfect past.
Zie verder het officiele persbericht in News: Pioneer XDJ-RR
Prijs en beschikbaarheid
De XDJ-RR heeft een adviesprijs van 1.149,- euro inclusief BTW (EAN 4573201241573)
De DJC-RR BAG heeft een adviesprijs van 119,- inclusief BTW (EAN n.n.b.)
De XDJ-RR is verkrijgbaar per half september 2018, de tas in oktober 2018
Nice! Mooie controller voor de thuis dj die af en toe eens een klein feestje heeft
Ben alleen wel benieuwd hoe het draait met nóg kleinere jogwheels.
Het draait nog niet eens zo verkeerd. Natuurlijk zijn grote jog (als je die gewend bent) iets natuurlijker, maar er is goed mee te werken.
Ik gebruik de faders nogal intensief, de DDJ-400 stond echt heen en weer te zweepen als ik aan de faders zat. De XDJ-RR staat een stuk stabieler en was niet van zijn plaats te krijgen door normaal gehak zegmaar
BTW, ik heb een topic gemaakt met daarin de hele kleine verschillen tussen al Pioneer's All in One producten:
Voor wie al die kleine dingen op een rijtje wil vergelijken, dit naast mijn openingspost natuurlijk
Ik heb voor een van onze dealers (Bax, je kent ze misschien wel ) een video ingesproken, gedaan, geen idee hoe je het precies wilt noemen... waarin ik een soort overzicht geef wat de XDJ-RR nu eigenlijk is. De bedoeling was niet een in-depth video maar is het toch een beetje geworden...
AR-AR