Rekordbox FAQ/Q&A Topics
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  STICKY 

Poll : Rekordbox Q&A is dat handig ?

-Ja zekers, super handig
-Jawel, waarom niet
-Hmmm, ik weet het niet hoor
-Nee man, ik zoek het zelf wel uit

Voting is only possible for our Members
Lead    posted on 25-08-2018 21:02

Zoals jullie zien ben ik wat info topics aan het posten met daarin problemen waarmee mensen bij mij zijn aangekomen en waarvoor ik een oplossing hem moeten bedenken. Wat in die topics omschreven wordt heeft dus een daadwerkelijk probleem opgelost bij iemand (die ik natuurlijk nooit bij naam ga noemen ).

Aangezien ik denk dat sommige dingen wel vaker voor zullen komen dan alleen wat er bij mij aankomt probeer ik het dus maar te documenteren en er een duidelijk verhaal van te maken.

Dit doe ik in het engels omdat ik zie dat er ook veel mensen van buiten Nederland hier komen en wie weet helpt het hen ook. De meeste nederlanders komen wel een aardig eindje met engels, en als iets niet duidelijk geeft je maar een reply onder die topic, dan zal ik hem vertalen op verzoek. Het alternatief is alles 2x posten maar daar wordt het ook niet duidelijker van.

En wie er nog een probleem heeft waar hij nog geen oplossing voor heeft, post het hier op het forum, dat is voor mij het gemakkelijkste om antwoord op te geven.

Even voor de duidelijkheid, ik bedoel o.a. deze topics :

Rekordbox not able to export Music Playlist
Rekordbox recover deleted Playlists
Rekordbox find playlists that a certain track is in
Rekordbox change ProDJ Link Device number
Rekordbox showing matching-key indicators

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 28-01-2022 21:46 (11%)

What do you think about Rekordbox FAQ/Q&A Topics ??

Vote :   

Bartjens    posted on 03-09-2018 15:33
1 member likes this  

In vorige versies van RB kon je, als je een nummer geselecteerd had, zien in welke playlists dat nummer allemaal stond. Klopt het dat deze functie er nu niet meer in zit, of zie ik gewoon wat over het hoofd?

www.djbrowbeat.com
Lead    posted on 03-09-2018 21:25

haha, dit is inderdaad iets waar ik nog iets over moet schrijven want dit is een ondergeschoven feature in RB.

Maar die is zeker zijn eigen topic waard want dit is iets waar heel veel mensen niet vanaf weten terwijl het zo handig is.

Het korte antwoord zodat jij alvast verder kan :

Ja dit zit er nog in en heeft er eigenlijk altijd in gezeten maar mensen hebben het niet gezien.

Selecteer 1 track (werkt niet als je er meer hebt geselecteerd) in je Collection of in een playlist of waar dan ook.

Naast Collection licht een pull-down op als de track in een playlist zit, die kun je open klappen en daarin staan alle playlsten waar die track in zit.
Rechts op de regel waar het woordje COLLECTION staat zie je dakje-omhoog en dakje-omlaag, daar moet je op klikken.

Maar hoop dat je het niet erg vind dat ik hier weer zo'n topic van maak, dat kan echt meer mensen helpen denk ik

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 04-09-2018 03:45 (1%)
Bartjens    posted on 04-09-2018 11:35
1 member likes this  

Aaah, top. Thx  

Inderdaad een erg handige functie! We zien het topic tegemoet

www.djbrowbeat.com
Lead    posted on 17-09-2018 10:15

Een hele korte maar ik heb hem toegevoegd in ieder geval: Rekordbox find playlists with a certain track

Let the BASS be louder
Bartjens    posted on 17-09-2018 17:23

ik zag hem, thx

www.djbrowbeat.com
Bartjens    posted on 01-11-2018 12:23

Hoi Lead,

Nog een vraag Happy, laughing'>

Mijn huidige Macbook pro is hoognodig aan vervanging toe (uit 2008 ) en nu afgelopen week de nieuwe IPad Pro's zijn uitgekomen ben ik aan het kijken of een iPad pro mijn huidige Macbook misschien wel kan vervangen. Het enige waar ik tegenaanloop is Rekordbox. 

Stel je voor dat ik de hele ITunes bibliotheek (waar ook mijn database voor Rekordbox in staat) op een NAS staat, zou Rekordbox dit dan ondersteunen? Of moet de Rekordbox database daadwerkelijk op het device staan? Muziek downloaden via ITunes en Beatport e.d. zou gewoon kunnen, want als download map kan ik een map op de NAS aanwijzen.
Exporteren naar mijn USB sticks zou denk ik kunnen via en een USB-C verloop naar USB 3.0?

En terwijl ik bovenstaand typ bedenk ik mij, is er überhaupt wel een complete IOS versie van Rekordbox waar dit op mogelijk is?  

www.djbrowbeat.com
Lead    posted on 01-11-2018 21:01

Dat gaat niet goed komen vrees ik Bartjens.

De rekordbox app in iOS is geen vervanging van rekordbox op je computer. De app is meer een soort van uitgebreid device waar je tracks naartoe kan exporteren. Je kunt de app als device gebruiken (via lightning kabel).

De app kan veel maar analyzeren niet, wel cue punten toevoegen, playlisten maken en dat soort dingen. Maar het is een export van je collectie en niet, zoals op computer, IS het je collectie.

De iPad, hoe snel en mooi hij ook mag zijn, is helaas geen vervanging van de desktop versie van Rekordbox

Let the BASS be louder
Dyno    posted on 26-04-2020 23:40

Ik heb even een vraag over Rekordbox 6

Bestaat er een mogelijkheid om, bij het exporteren vanuit Rekordbox naar USB of SD, de tracks bovenaan toe te voegen, in plaats van onderaan?

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Lead    posted on 27-04-2020 19:00

Nee helaas Dyno, deze worden met 'nieuwste eerste' op je stick gezet. Je kunt dit met Rekordbox wel sorteren overigens

Let the BASS be louder
Dyno    posted on 27-04-2020 23:19

Poster: Lead

.................... Je kunt dit met Rekordbox wel sorteren overigens

I know. Vind het lastig soms als je veel tracks er op hebt staan om eerst helemaal naar beneden te scrollen om bij de nieuwe tracks te komen.

Maar moet het er maar mee doen. Alles handmatig omhoog zetten it is ...

Thanks @Lead

Lead    posted on 29-04-2020 02:18

Wat je zou kunnen proberen is Date Added aan de sorteer optie toe te voegen zodat je daar op kan sorteren, of de DJ Play Count, nieuwe tracks hebben nog geen plays. Date Added is wel de datum wanneer de track aan rekordbox is toegevoegd, maar misschien kun je daar iets mee ?

Preferences > DJ System (CDJ & Device in RB5) > Sort (zet rechts waar je op de CDJ op wil kunnen sorteren, zet de handigste voor jouw bovenaan)

En is zat vast in je vraag over exporteren, maar je kun natuurlijk ook in rekorbox de playlist op Date Added of Play Counter sorteren, klik dan rechts op de blauwe kolom header en kies de bovenste optie Renumber Track Order om je playlist in die volgorde te zetten.

Let the BASS be louder
Dyno    posted on 24-05-2020 16:59
1 member likes this  

Ja kijk, hier heb ik wat aan!! Tnx @Lead

This is an old Topic

No new postings for 1.762 days.
 Post CommentThat would be 58.7 months
or a whopping 4.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 12 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 35.474
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.290.539