Lead    posted on 11-06-2018 02:48

Geen grote grafische veranderingen ofzo (tot nu toe), meer een status updateje na al die jaren... Ik heb wel een paar ideetjes waar ik wat mee wil doen, maar zal ik de loop van de tijd ontwikkeld worden.

De wereld is constant aan het veranderen en op dit moment is Facebook/Instagram nog leidend wat betreft tijd inpikken van de DJ

Aangezien ik wat tijd gevonden heb om aan DJR te besteden wil ik proberen wat dingen weer op rit te krijgen. Ik voorzie geen hele grote veranderingen op dit moment maar zal waar ik mee bezig ben hier posten. Al is het alleen al om voor mijzelf een archief bij te houden

Het liep het de spuigaten uit, zeker wat betreft de spam op de voorpagina. Ik hem me voorgenomen om dit beter in de gaten te houden.

Changelog 2018

Algemene update
De hele website is nu overgeschakeld naar https://, je ziet dus op bijna de gehele site een slotje in je browser naast de URL. Helaas is op een openbaar forum niet te voorkomen dat er op een pagina plaatjes gelinkt worden van een niet-https domein. Dan zal het slotje verbroken worden, niets om je zorgen om te maken. We proberen dit zo goed mogelijk op te lossen, we zijn een heel eind en alles komt aan de beurt.

Helaas hebben we ook een cookie-nag-scherm toegevoegd om aan de europese privacy wet te kunnen voldoen. Spoedig zal de volledige text van de Privacy Policy worden toegevoegd aan de website, maar het schrijven hiervan luistert nogal nauw dus daar moeten we even goed de aandacht aan geven....

Forum
De eerste stap is gezet, het bannen van en spammer en verwijderen van alle content die aan de site is toegevoegd is nu 1 klik werk. Ik heb een opruimactie gehouden en denk ik zo'n 6.000 topics verwijderd en dik 12.000 postings die daaronder hingen of elders geplaats waren.

Gearbase
In de Gearbase vind je DJ Gear van alle merken en ik (en andere members in het verleden) probeer hier een zo compleet mogelijk overzicht van te maken. Deze gear wordt gebruikt in de DJ Booths en een ieder kan gear toevoegen

Alle 900 Gear Reports zijn behandeld en nu nog 650 incomplete items nalopen en aanvullen.

-------------------------

Meer over de groei van DJResource in dit DJ Topic About Us waarin ook screenshots staan van heel lang geleden...

2006 : Grafische update [Poll] Meningen nieuwe site
2007 : Voorpagina naar 2 kolommen [Poll] Nieuwe Layout DJResource Frontpage
2010 : De frisse wind door DJResource 2010
2010 : POLL DJResource Layout na de update
2012 : [DJR] DJResource V2.0.12
2015 : [DJR] Update 2014 Responsive Design and redesign

In den beginne werden we blij van iedere miljoen pageview die de site kreeg, tegenwoordig vallen ze niet zo heel erg meer op. Hier is zelfs een heel topic over : [DJResource] Pageviews 39.308.355

Voor de archieven, de teller staat nu op 159.370.078

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-06-2018 02:45 (40%)

Lead    posted on 22-06-2018 00:06

Download
Deze module was nog in een gedateerde staat, die is nu ook weer een beetje in lijn met de rest.
Van een chaotische pagina tot strakke kolommen waar je alles nu overzichtelijk ziet. De headers zijn qua naam iets aangepast, maar alles staat er nog in.

Deejays
Erg grove fout hersteld. Het bleek op geen manier mogelijk om een nieuw DJ profiel aan te makenDit is nu gefikst en kan dus weer gebruikt worden
Tevens stond er op verschillende plaatsen wat dingen scheef zoals bij het uploaden van je profiel plaatje. Ook stonden er nog verwijzigen naar de oude Party Module.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 22-06-2018 21:41 (99%)
Dyno    posted on 23-06-2018 21:02

Goed werk Lead!!

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Lead    posted on 24-06-2018 02:52

Hehe, redelijk opweg in ieder geval. Schoonmaak in het forum was een flink, verder zijn het punjes op de i zetten. De basis van alle modules staat al een hele tijd, dit is weer een rondje van 'kan het handiger of beter' of 'dat had ik altijd al in willen bakken'.

Voorbeeld is de Imagedump, die heb ik gemaakt omdat ik een handige plek wilde hebben om afbeeldingen op te slaan die op de site gepost oid worden. Dan voorkom je dat na een paar jaar alle afbeeldingen in het forum ontbreken. Maar had er toen al over nagedacht er meer mee te doen. Nu worden de extra plaatjes in de Gearbase (net nieuw) en de DJ Booth (verbetert) in de Imagedump gezet.

Ook merk ik dat de navigatie knoppen boven iedere module niet consistent zijn. Nu staat de blauwe knop met je eigen dingin in Imagedump, DJ Booth of Gallery overal links als eerste.

Gearbase
In de DJ Booth kon je al extra plaatjes toevoegen, dit kan nu ook heel simpel in de gearbase. Die afbeeldingen komen bij de Booth/Gear te staan en als je er 1 vergroot is het een slide show van alle plaatjes die er op die pagina staan en je kan vergroten.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-06-2018 03:19 (20%)
Lead    posted on 26-06-2018 23:21

Gearbase
Nieuwe selector gemaakt die bovenaan de main pagina staat. Zo kun je nu heel snel een item zoeken, je zou er met max 3 kliks moeten zijn en heeft niet eens een submit knop

Frontpage
Helemaal vergeten te melden dat de frontpage nieuwe slider balken heeft. Voor het News, DJ Booth en Gallery zijn nu sliders die na 5-8 seconden door moeten schuiven. Dit leek me een redelijke snelheid om er wat beweging in te krijgen maar er geen santakraam van te maken. De News slider laat max 8 items zien die ten hoogte 2 maanden oud zijn. Misschien wordt dat nog aangepast maar lijkt voor nu redelijk. Er komt ook weer niet zoveel gear/dj nieuws uit en anders zal het vaak maar 2-3 items zijn.
De Gearbase heeft zelfs 3 stilstaande sliders gekregen die eigenlijk de laatste 15 nieuwe en 15 laatste comments moet weergeven. Aangezien ik er nog 650 moet doen valt dat werk dus niet op. Dus tijdelijk staat er een derde slider met de laatste 15 gewijzigde items. Dan zie ik mijn edit werk ook nog even langs komen

Let the BASS be louder
Lead    posted on 03-07-2018 02:16

Algemeen
De headers zijn nu op de meeste plaatsen voorzien van een donkere strook als achtergrond omdat ze een beetje weg vielen zo tussen alle content in. Nu is het duidelijke dat er kolommen zijn en wat er bij elkaar hoort. De voorkant van de website was al een aardige klus, maar je hebt geen idee hoeveel er in de backend gaat

Let the BASS be louder
Lead    posted on 13-07-2018 23:12

Gearbase
Nieuwe eigenschap toegevoegd aan de merken: begin jaar, eventueel jaar van beeindiging en land van oorsprong.
Deze moeten nog wel ingevuld worden maar daarna komt de info in het merk overzicht.
De biografie die er nu staat wordt een uitklapscherm zodat je niet de hele tijd al die tekst ziet
De opmaak van de gear items is ietsjes aangepast, maar pixelperfectie zien niet veel mensen denk ik

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 14-07-2018 22:59 (1%)
Lead    posted on 14-07-2018 22:58

Gearbase
De biografie die er nu staat wordt een uitklapscherm zodat je niet de hele tijd al die tekst ziet
Dit klapscherm staat er nu, ook de jaartallen (wanneer ingevuld) zie je nu staan.

General
Privacy Policy link onderaan pagina en in cookie melding gemaakt

Contact word op dit moment verbouwd. Dit wordt meer de algemene info pagina, dan kan in DJ Topics heel category DJR niet meer getoond worden en staan die links op de Contact pagina... die misschien dan About Us moet gaan heten ??
Dit allemaal omdat ik de DJ Topics om aan het gooien ben.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 15-07-2018 03:06 (100%)

Adding Content, Downloading and sending Messages on DJResource is for members only !

Registeration

Create your account to get involved with the Community

About Us | Privacy | DJResource 2001-2018