Welke dubbel cd speler voor 600/700 euros (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 30-06-2006 11:04
Hoi omdat ik wat nieuws zoek, ben ik aan het kijken voor een twin deck. Nu omdat ik geen ervaring met twins heb, zoek ik hier maar wat hulpHappy, laughing Heb zelf al een par dingen opgezocht, en die staan in de poll.

Mijn vereisten:
-True instant start
-Master Tempo
-Pitch tot 10%(meer mag, hoeft niet)
-Cue
-Seamless loop.

Hartelijk bedankt, the melody
Happy, laughing

edit: er is iets fout gelopen in de poll:s Ik twijfel dus aan deze:
-Denon DN-D4500
-Numark CDN 35
akiyama + nuamrk 22 gewist, had geen loop...
User edit by the-melody on 30-06-2006 @ 11:25:32 (49%)

What do you think about Welke dubbel cd speler voor 600/700 euros ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 30-06-2006 11:14
Die numark CDN22 MKIV en die Akiyama hebben dezelfde link Happy, laughing

edit: kzou de numark cdn35 nemen ofwel die denonHappy, laughing gene akiyama omdat het zo'n mindere merk is dat gemaakt wordt in zo'n ver land en dan naar hiere verzendHappy, laughing
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 30-06-2006 @ 11:17:08 (100%)
_Ivan_    posted on 30-06-2006 11:20
Sorry maar dat vind ik een waardeloos argument:P
Feel&.Celebrate.Life!
BillyArd    posted on 30-06-2006 11:23
2 the melody:moet het perse een dubbele zijn ?
ik heb namelijk 2 erg mooie tabletops in de rubriek te koop staan , misschien is het wat voor je
Citronic CDS6 ultima
ze hebben in iedergeval alles wat je vraagt , en meer........

Ik denk ik meld het even !
Happy, laughing 
Dj_Fantasy    posted on 30-06-2006 11:24
Waarom waardeloos?? Men moeder haar baas heeft een hifi winkel met achterin een test ruimte met mengpanelen en cd-spelers..Ik ging daar vragen voor een mengpaneel van akiyama..was hij de fader aan het laten zien...brak tie direct af!! Dus in mijn ogen is akiyama een flut merk..:d
dj2dj.nl
the-melody    posted on 30-06-2006 11:26
hmmmm dus jij zegt: dat je akiyama niet moet neme omdat het uit een ver land komt. Waarom heb je dan citronic + behringer genomen? Komt er ook vandaan. Pioneer ook, Technics ook, etc.

to billyard : hmmm neen niet geintreseerd sorry, heb ook zo een gehad(de oem ervan) van jb systems en die beviel me niet. Sorry.

Ik persoonlijk denk dat'k voor de denon ga: een merk dat zich in mijn ogen al goed heeft bewezen, zie je ook veel terug hun twins. Is dit een goede keuze? Of raden jullie mij iets anders aan?
User edit by the-melody on 30-06-2006 @ 11:31:52 (100%)
Dj_Fantasy    posted on 30-06-2006 11:30
ik heb Citronic (niet omnitronic) gekozen omdat knet geld genoeg had om deze te kopenHappy, laughing en die behringer omdat het een goede aankoop was een 7 kanaals mengpaneel voor 130 euroHappy, laughing vindt da mare is eh!! en van pio en technics weet je tenminste dat he geen flop merk is omdat iedereen het koopt en (bijna) niemand hoort klagen erover!
dj2dj.nl
the-melody    posted on 30-06-2006 11:32
ok ok het was maar ff bedoelt als een berichtje...

back ontopic??

Dj_Fantasy    posted on 30-06-2006 11:41
moet het nieuw zijn?? kijk anders eens op 2de hands site voor ene dubbele pioneerWinking my eye
dj2dj.nl
the-melody    posted on 30-06-2006 11:43
ja nieuw ivm garantie en als het me niet bevalt, de waarde voor hem doro te verkopen...
robbert    posted on 30-06-2006 12:05
Maar hoezo wil je perse een dubbelaar?
the-melody    posted on 30-06-2006 12:13
mijn tafel staat nu al vol, een enkele kan er niet meer bij of ik moet me een stand erbij halen, val ik weer in de kosten. Een enkele kan ik scheiden van elkaar: de cd unit onder men efx en de control schuin achter me mixerHappy, laughing
Nvie    posted on 30-06-2006 12:16
Ik zou ook eens kijken voor zo'n tascam CD-X1500 of 1700... goede ervaring mee, veel functies, optionele scratch controller enz.
DJ_Inspiration    posted on 30-06-2006 12:29
Als ik moet kiezen tussen de Denon DN-D4500 en de Numark CDN 35 dan kies ik zonder twijfel voor de Denon (eerst en vooral vind ik dit een rare vergelijking omdat de CDN-35 maar de helft kost van een DN-D4500).
Ik vind de Denon persoonlijk gewoon fijner werken en hij is zeer geschikt voor on-the-road gebruik natuurlijk. De dubbelaars van Denon zijn gewoon erg bekend in vele discotheken.

De Denon is gewoon een klasse werkpaard!

DonBasco    posted on 30-06-2006 12:34
Het zij beide prima spelers
Mijn ervaringen zijn dat de Numark wat steviger is, maar dat de Denon wat comfortabeler is. Met dat comfortabele bedoel ik vooral dat de knopjes wat mooier aanvoelen en wat lekkerder/zachter indrukken. Sommigen DJ's vinden dat juist weer niks.
Je hebt aan geen van beiden een miskoop, maar ik zou gewoon even kijken of je ze ergens naast elkaar kan checken.
Probeer dan ook eens een loop te maken, dat zijn functies die net ff anders werken.

Jorrit    posted on 30-06-2006 13:31
Poster: fantasy164
moet het nieuw zijn?? kijk anders eens op 2de hands site voor ene dubbele pioneerWinking my eye

Waarom persé een dubbelaar van Pioneer. Pioneer is uitstekend in tabletops, de DJM-800 en 1000 laten zien dat Pioneer die kwaliteit ook kan halen in mixers, maar ik vind toch dat Pioneer een steekje laat liggen bij de dubbelaars. Van de CMX-5000 weet ik niet zoveel, maar die is toch minder te vinden. De CMX-3000 heeft wel een shitload aan features, alleen alles zit (zoals je niet van Pioneer zou verwachten) te dicht op elkaar, om dan nog maar niet te spreken over de omgang van vieze/beschadigde cd's... (Die een 250 euro dure CDJ-20 wel zonder problemen leest)
Ik zou zelf gaan voor een Denon als je het over dubbelaars hebt. Solide spelers, die zichzelf al bewezen hebben. (tenzij Pioneer de vloot uitbreid met dubbelaars:P)

Dus in mijn ogen is akiyama een flut merk

Je weet dat Akiyama ook een oem-merk is, en dus net zoals elk oem-merk slechte en goede producten op de markt brengt? Je kan niet van een merk zeggen: alles wat ze maken is goed, of slecht. Je kan het wel per product zeggen.

Verder hoor ik je praten over 'akiyama is slecht, want het wordt gemaakt in een ver land'... waar denk je dat Pioneer vandaan komt?

Mod edit by Jorrit on 30-06-2006 13:52 (12%)
the-melody    posted on 30-06-2006 13:49
hmmm ik denk dus dat de meerderheid voor denon gaat? klopt dit? @ donbasco: ik ga morgen ff naar de lokale winkel en dan ff testenHappy, laughing
Jorrit    posted on 30-06-2006 13:57
geen flop merk is omdat iedereen het koopt en (bijna) niemand hoort klagen erover!

Iedereen koopt ipods, bijna niemand klaagt erover. Toch heb je op internet bewijzen dat de batterij gebouwt is om maar 6 maanden vol te houden (en dat voor een niet vervangbare batterij). Same story voor de Senseo, veel mensen kopen het, bijna niemand klaagt. Maar als je het een kenner vraagt, zegt hij al gauw dat het net echt boeiende koffie is. Slap argument dus.

@ Melody, ik denk inderdaad dat je het zelf moet gaan testen.
Twizz    posted on 30-06-2006 17:01
ik heb de numark cdn 35.

ik vind het egt een top cd-speler,alleen ik gebruik de loops bijna nooit.
de stutter/bop is egt superieur, die gebruik ik constant(en niet perse als effect)

hij laad behoorlijk snel en je zou het op de foto's niet zeggen maar het is echt een beauty. ziet er best wel flitsend uit.

zit faderstart op, en relay. als je de loops wilt gebruiken moet je wel veel oefenen met timing maar ze zijn wel voor 100% naadloos/seamless(maar dat verwacht je er ook van).

in de deejaygear(meetmusicmagazine, check www.meetmusic.com/nl/ )
spreken ze over geruis bij nummers die van vinyl zijn overgenomen, maar daar heb ik nog nooit last van gehad. klank is gewoon zoalsie moet zijn.

zoals vele mensen zeggen, de knoppen moet je hard drukken/rammen. hier kan ik mee leven maar je went er wel aan. er is slechts één kabel van bediening naar cd-unit en hij heeft ook digital out(per cd-speler/kant natuurlijk).

er zijn tulp-kables bijgeleverd van ong. 30cm.

hij is goed verlicht, en het paarse display staat ook wel flitsend. ook goed leesbaar trouwens.

misschien een nadeel dat de pitch-bend(het wieltje) nogal gevoelig werkt, dit is vooral lastig als je met pioneer hebt gewerkt, dan is het egt wennen.

ik ben blij met mijn koop(450 euro), tis duur vergeleken met webshops maar de adviesprijs is 530 euro. en nu heb ik ook nog service, dus alsie kapot is dan kan ik um terugbrengen.

oja, er zit géén mastertempo/key lock op. maar ik denk ook niet dat dit perse nodig is ofwel.
en over de loops, ik gebruik meestal alleen de "in"knop. dan gebruik ik hem als hot-stutter. die werkt ook naadloos en binnen een 10de seconde opgeslagen.
want hij zet um niet op pauze als je op in drukt, dus instant.

wat wel "merkwaardig" is, is dat je in tegenstelling tot pioneer en de meeste andere merken een cue-punt niet instelt door
play/pause->cue(zoals bij pioneer) maar door play/pause->play-pause.
als je play/pause->cue doet dan keert hij terug naar het laatst ingestelde cue punt.

over de denon weet ik wat minder te zeggen(logisch)
maar ik zou toch zeker voor de numark gaan, vergeleken met denon.

is dit wel een zinvolle post?Winking my eye
damn heb ik een goeie post(verneem ik) en dan is melody er niet.(sjongejonge wat help ik hem toch veel, naam, cdspeler info, uitleggen wat een klavier isWinking my eye)

ik heb het verandert lead:P
User edit by Twizz on 30-06-2006 @ 17:58:31 (76%)
Lead    posted on 30-06-2006 17:50
Dat lijkt erop Winking my eye

Nog een klein beetje minder spreektaal en meer ABN (zoalsie, cker, keertie) maar gaat de goede kant op.
Let the BASS be louder
the-melody    posted on 30-06-2006 19:11
 bedankt T4Twister:d Ik ga ze morgen uittesten(denon en de numark) en dan zie welke ik beter vindHappy, laughing
neutje    posted on 30-06-2006 19:57
en wat vind je van de numark cdn 88 ? daar zit ook alles op wat je zoekt en is goedkoper als die denon. en ik heb al best vaak met de denon  gedraaid  want die hebben ze in een discotheek hier waar ik draai. maar ik vind hem niet lekker draaien maarjah dat is mijn mening.
het is echt lastig om op het punt dat je wil,een cue point te maken want je gaat steeds iets te ver of niet ver genoeg met die jog vind ik. bij de numarkt gaat dat veel makkelijker en soepeler
the-melody    posted on 30-06-2006 20:03
neen eerlijk gezegt nog niet naar gekeken. Waarom vind jij dan dat deze beter is?
Twizz    posted on 30-06-2006 20:05
deze cd-speler raakt wel snel oververhit, of was dat de cdn-90?
neutje    posted on 30-06-2006 20:06
ik vind de jog van de denon heel irritant.
want al wil ik een op een bepaalde plek een cue point dan loop je echt te kutten voordat hij precies goed staat. snap je .
bij de numark gaat dat veel preciezer en makkelijker.
maar dat kan ook zijn omdat ik de numark gewent ben, mischien kan jij heel goed uit de voeten met de denon

@ t4twister: dat is de cdn95 volgens mij
User edit by neutje on 30-06-2006 @ 20:07:39 (13%)
the-melody    posted on 30-06-2006 20:07
ok allesins ik test morgen wat twins uit waaronder de denon, numark, ...
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

181 Users online: 10 Guests (171 Unknown)
Pages generated today : 42.980
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.910.002