Numark CDX- Pioneer Cjd mk3- Denon Dn-s3500
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shai_lesh    posted on 27-06-2006 22:56
Welke zouden jullie kiezen?
( Numark Cdx
Pioneer cjd 1000 mk3
Denon Dn-s3500 )
en waarom?
en wat zijn jullie ervaringen met deze apparatuur?

What do you think about Numark CDX- Pioneer Cjd mk3- Denon Dn-s3500 ??

Vote :   

Yarne    posted on 27-06-2006 23:34
het zijn allemaal super zalige cd spelers
maar ik zou denk ik voor pioneer of denon gaan
want kvind het raar zo lijk een echte platen draaier en dan gwn Cd, dan liever een kleiner Jogweel

zelf heb ik Numark Axis 9 dus ervaring heb ik niet :D
phoz    posted on 27-06-2006 23:35
Ik zou gaan voor een denon
Waarom? Firmware upgrades ( gratis )
                software upgrades ( gratis )
Frisbee    posted on 27-06-2006 23:51
De 1000mk3 is ongeveer 50% duurder dan de andere 2 die je noemt. Beetje oneerlijk om ze dan met elkaar te vergelijken.

Ik zou niet voor de Denon kiezen vanwege de updates. Een cd-speler moet gewoon in 1x goed zijn, dan heb je die updates helemaal niet nodig. Bovendien worden de mogelijkheden voor 98% door de hardware bepaald. Met een update zal er niet veel veranderen, hooguit een bug die over het hoofd was gezien.

Ik zou de Denon en de Pioneer uitgebreid proberen en de gene kopen die je het lekkerst vind draaien.
DJ_Inspiration    posted on 27-06-2006 23:52
Voor mij persoonlijk zou het afhangen van de volgende factoren:
- Veel on the road gebruik: Pioneer CDJ-1000MK3
- Weiniger on-the-road en graag thuis draait: Denon DN-S3500
- Bijna enkel thuis draaien en veel functies voor het geld willen: Numark CDX

Nu is de vraag, waar kan je je het best in vinden.

LauW    posted on 27-06-2006 23:55
Pioneer, waarom? Omdat die overal staat. Zegt genoeg  Boeie die firmware updates. Dat zou de laatste reden zijn om voor denon te kiezen.
phoz    posted on 27-06-2006 23:57
Poster: Frisbee
Bovendien worden de mogelijkheden voor 98% door de hardware bepaald. Met een update zal er niet veel veranderen, hooguit een bug die over het hoofd was gezien.

Kan je niet lezen of ben je ****Confused
Firmware = Hardware, Je krijgt dan gratis hardware toegestuurd !!!
LauW    posted on 28-06-2006 00:15
Firmware is geen hardware?! En gratis hardware lijkt me sterk, wie bouwt die shit in dan
User edit by LauW on 28-06-2006 @ 00:16:41 (100%)
Winston    posted on 28-06-2006 00:49
Ik ken geen Pioneer cjd 1000 mk3

Ik zou kiezen voor de Pioneer CDJ-1000MK3. Ik hou namelijk absoluut niet van draaiknoppen om tracks te zoeken.
Tic Toc
sucksir    posted on 28-06-2006 10:24
Poster: Frisbee
De 1000mk3 is ongeveer 50% duurder dan de andere 2 die je noemt. Beetje oneerlijk om ze dan met elkaar te vergelijken.

Ik zou niet voor de Denon kiezen vanwege de updates. Een cd-speler moet gewoon in 1x goed zijn, dan heb je die updates helemaal niet nodig. Bovendien worden de mogelijkheden voor 98% door de hardware bepaald. Met een update zal er niet veel veranderen, hooguit een bug die over het hoofd was gezien.

Ik zou de Denon en de Pioneer uitgebreid proberen en de gene kopen die je het lekkerst vind draaien.

Dit vind ik echt grappig om te lezen HAHAHA. Dus omdat Denon de mogelijkheid heeft om later bepaalde aanpassingen door te voeren in hun apparatuur of beter getweakte of nieuwe effecten toevoegen is iets slecht. Mijn grootste argument is dan, waarom heeft Pio dan niet gelijk de CDJ mK 3 gebouwd. Dt had je 3000 euro per cd-speler gescheeld. En kom nou niet met het idee dat in het begin men niet de Mk 3 kon maken. Die technologie was er toen al.

User edit by sucksir on 28-06-2006 @ 10:27:24 (80%)
phoz    posted on 28-06-2006 11:40
Poster: LauW
wie bouwt die shit in dan

Vergissing :p

Firmware is ingeprogrammeerde software.

De software is vastgelegd in de hardware. Dit kan op eenmalige basis geschieden, maar moderne technieken zoals flashgeheugen maken het ook mogelijk om de firmware te vernieuwen. De EEProm wordt dan geladen met het nieuwe programma.

Firmware is vaak gebruikt als besturingssoftware voor elektronica en ingebedde computersystemen. Je kunt firmware overal aantreffen: in de auto, in de wasmachine, in de cd-speler of in je computer. Eigenlijk overal waar een processor in zit die deze programmacode kan uitvoeren.

Bij het ontwerpen van firmware of ingebedde software zijn vaak heel andere zaken van belang dan in algemene software: kostprijs, geheugenverbruik, snelheid, efficiëntie en energieverbruik en warmteafstraling.

Echter, met de invoering van steeds performantere digitaal-signaalprocessoren enerzijds en ingebedde microprocessoren anderzijds kan men stellen dat de grens tussen `klassiek' programmeren en firmware op bepaalde vlakken aan het vervagen is: waar vroeger zeer specifieke besturingssystemen werden gebruikt, ziet men nu steeds meer algemene besturingssystemen zoals Linux op dergelijke systemen (bijv. horloges, betalingsterminals, telefoons, dvd-spelers, hardwareacceleratiekaarten, ...).

User edit by phoz on 28-06-2006 @ 11:42:59 (100%)
Shai_lesh    posted on 28-06-2006 12:49
Is de numark zo slecgt dan:S?
trouwens met de denon bedoelde ik de Dn-s5000

DJ_Inspiration    posted on 28-06-2006 15:17
De Numark is zeker niet slecht, in tegendeel, hij is zelfs heel goed!
Dat is gewoon de perfecte speler als je echt pure vinylfeeling wil hebben.
Deze feeling is nergens anders zo goed, dan bij de CDX/HDX.

Pioneer heeft dat goed proberen na te bootsen, deze heeft vinylfeeling nagebootst met een stilstaand platter maar het principe is hetzelfde.

Denon heeft hetzelfde na gemaakt maar nu met bewegend platter. Bij de DN-S3000 & 5000 is dit belt-drive (wat in mijn ogen qua feeling meer dan goed genoeg is). De 3500 daarintegen heeft nu een direct-drive motor.

De CDX heeft iets meer vinylfeeling omdat daar echt dezelfde motor van de platenspeler wordt gebruikt en er zelfs een echte 12" gebruikt wordt als platter. Pitch bend gebeurt daar dus ook met de platter, net zoals bij vinyl.
Jorrit    posted on 28-06-2006 16:39
Poster: phoz
Ik zou gaan voor een denon
Waarom? Firmware upgrades ( gratis )
                software upgrades ( gratis )

Onzin argument! Als de Pioneer een bug heeft wat niet uit de fabriek erin hoort te zitten, kan je hem ook laten updaten (is met de 1000MK1 gebeurt, zo uit m'n hoofd). En daar komt nog eens bij dat ik liever een speler zonder bugs heb die niet te updaten is dan een speler met cue-slipping of een speler die ineens in de reverse gaat na het veranderen van jog mode, die wel up te daten is.

Verder is wat Frisbee zegt waar, de speler heeft hardware restricties wat betreft updaten: zo is er veel vraag naar een update die de DN-S1000 precieser maakt wat betreft pitchen, maar lukt dat gewoon niet omdat er duurdere chips in moeten. (wat Denon dan natuurlijk niet doet)
Mod edit by Jorrit on 28-06-2006 16:42 (47%)
sucksir    posted on 28-06-2006 19:04
Bij productie kan altijd iets misgaan met je product. Daarom is er garantie en kun je je product opsturen en wordt het gemaakt. Allen het duurt ff voordat je je apparatuur in huis hebt. Denon heeft dit dus opgelost deels dan door firmware. Bovendien kun je dan ook adnere dingen tweaken zoals effecten of betere EQ enz. De mogelijkheden zijn veel.
Jorrit    posted on 28-06-2006 21:09
Poster: sucksir
Bij productie kan altijd iets misgaan met je product. Daarom is er garantie en kun je je product opsturen en wordt het gemaakt. Allen het duurt ff voordat je je apparatuur in huis hebt. Denon heeft dit dus opgelost deels dan door firmware. Bovendien kun je dan ook adnere dingen tweaken zoals effecten of betere EQ enz. De mogelijkheden zijn veel.

In de onwaarschijnlijke gebeurtenis dat er iets ergs misgaat is dit gewoon de moeite waard. Een kleine bug als dat in cue play de loop out niet werkt hoef ik geen update disc voor hoor. Een fout als cue-slippage hoort de speler niet meer te hebben, na een testperoide.
Tweaken van effecten en eq op een pioneer speler?
sucksir    posted on 28-06-2006 21:34
Jullie snappen het hele idee van firmware niet.
_Ivan_    posted on 28-06-2006 21:35

leg het uit!
Feel&.Celebrate.Life!
Jorrit    posted on 28-06-2006 21:41

Firmware is gewoon een besturings element in de software van de cd speler, waar vaak verschillende versies van komen met updates inderdaad.
Ferrox    posted on 28-06-2006 21:51
Maargoed om ff terug te komen:

Mijn keus is de cdj-1000mk3 Happy, laughing Heb hem hier ook staan,
maar waarom? Ben nooit geen denon fan geweest te on-overzichtelijk te veel dubbele functies en een hoop overkill wat mij betreft.

De cdx is wel aardig, maar het jammere eraan is dat hij niet zonder handleiding te gebruiken is. (je moet wel heeeeel idioot een nieuwe cuepunt instellen althans mijn ervaring zonder handleiding)

Dus pioneer: Simpel, strak lekker en betrouwbaar!!!
sucksir    posted on 29-06-2006 14:00
Ferrox naiveling. If you just knew the power of alpha-track and Hot disc.

Als je even de tijd om alles goed te bekijken, dan snap je alles. Ik ben het met je eens dat niet alles logisch is, maar als je eenmaal alles weet dan is het een geschenk van de hemel. Je moet eens weten hoe gunstig alpha-track is als je het onder de knie.
Ferrox    posted on 29-06-2006 17:13
Heb je het over de cdx?
In dat geval: Ik vind het ook een slechte speler omdat hij overslaat bij te harde bassen wat een simpele cdj-100 niet doet.

Leuke speler voor thuis, maar niet on the road

_Ivan_    posted on 29-06-2006 22:06
k'heb met de 1000mk3 geen echte ervaring... wel met de 1000mk2 + cdj800mk2 en ik denk dat pioneer gewoon perfecte (simpele) spelertjes heeft waar je alles mee kunt. Snel en overzichtelijk dat zijn de sterke punten van pioneer vind ik. Het overzicht van denon vind IK persoonlijk minder. Het uiterlijk van de denon cd-spelers spreekt me eerlijk gezegt ook niet zo aan maar dat is een persoonlijk iets, dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de cd-spelerWinking my eye Want er zitten wel veel en uitgebreide functies op:D maar daar kan ik niet zo heel veel over vertellen, omdat ik niet echt de tijd heb gehad om deze te testen toen ik bij feedback was.

Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 01-07-2006 @ 17:31:05 (4%)

This is an old Topic

No new postings for 6.659 days.
 Post CommentThat would be 222 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

135 Users online: 4 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 9.477
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.115.126