als reactie op het topic "concurenten of vrienden".
Ik ben van mening dat er mensen zijn die veelste snel zichzelf een dj vinden.
Het hebben van een computer is soms voor mensen al een reden om zichzelf dj te mogen noemen.
hier onder een paar quotes
veel mensen hier, en elders noemen zichzelf al dj als ze een computer hebben met een programma a la Visual dj of degelijke. Dat ze verder nog nooit publieke hebben gewerkt, of slechts 1 a 2 keer voor een familie feestje plaatjes aan elkaar hebben morgen draaien is niet van belang.....
Ik denk hier totaal anders over! Als dj ben je actief, je heb ervaring in club's, drive-in shows en of dergelijke. Ook heb je thuis een redelijke set waarop draaien MOGELIJK is. ( want er zijn een hoop cd's spelers die als proffesionele dj spelers worden betieteld, maar waar je niet eens op kunt beatmixen).
voldoe je hierniet aan, dan ben je hoogstens een hele kleine hobbyist. en vind ik dat je je zelf geen dj mag noemen ( hier hoeven jullie het niet mee eens te zijn, maar het is wel hoe ik er overdenk)
Ik zie andere (DJ's) als vrienden maar ook als concurrentie. Het is gewoon belangrijk dat je goeie connecties hebt maar ik vind dat je als (DJ) je moet onderscheiden van de rest. En dan komt het stukje concurrentie om de hoek kijken.
De reden dat ik DJ tussen haakjes heb staan is omdat ik vind dat je jezelf DJ mag noemen als je er geld mee verdient.
En ik ben het ook eens dat men zichzelf te snel DJ noemt. Maar goed deze groep mensen vallen snel door de mand wanneer je vraagt naar een demo van ze. Vaak krijg je als antwoord "Geen tijd, PC kan niet opnemen etc etc."
Deze groep hebben vaak een gelikte site maar als het erop aankomt blijkt al snel dat ze helemaal niet het niveau van een DJ hebben.
Naar mijn mening ben je dan geen prof DJ maar een hobby DJ, om voor mezelf de prof DJ's te onderscheiden van de "hobby" DJ's gebruik ik het argument dat je pas een echte DJ bent als je er geld mee verdient.
Prima dat iemand zich DJ noemt ookal verdient die persoon er geen geld mee maar dat is dan in mijn ogen geen (echte "Prof" DJ)
brand maar los!