Poster: phoz
Persoonlijke keuze
Mod Edit: En ook jij moet die mening onderbouwen. |
Djm 500 | denon dn-x1500 |
Professionele mixer (zwart of zilver)
Weight: 6.6 kginput | Prof. DJ Mixer met effecten • 4-channel Club/Mobile/Battle DJ Mixer • 5 line / 3 switchable phono-to-line inputs • High performance 45mm Penny & Giles crossfader • 45mm VCA channel faders • 3 Band parametric EQ with kills • 9 on-board effects • External send/return effects loop • Individual input gains w/PFL meters • FL Tube Display to manage effects (World's First) • 8 Sec on-board Sampler w/edit options • Multi channel assignable crossfader • 2 Mic inputs w/eq adjustments • Talk Over & Mic Post switch • Digital Output (coaxial) • Assignable Booth output w/volume control • Balanced XLR output w/trim • Stereo/Mono output switch • Headphone EQ adjustment by preset • Split cue H/P monitor w/program pan • 3-way BPM counter, Auto/TAP/Manual • 4 Fader start inputs • USB port to add free future plug-ins such as effects (World's First) • Optional 19" rack mount kit (RMDJ-1500) |
Mod Edit: lay out gemaakt |
pros en contras voor deze beide mixers ?
Mod Edit: Dat klopt, maar de tabel was te breed. Waardoor je hinderlijke scrollbalken krijgt. Nu gaan we ontopic, en de volgende niet-onderbouwde one-liner gaat de vuilnisbak in. |
Poster: Nvie
Ik zou ook voor de denon gaan. Vergeleken met de DJM 600 is de technologie meer up-to-date natuurlijk. Aan de andere kant is de DJM ook na vele jaren (nog) steeds de 'standaard'.
Poster: Nvie
Ik zou ook voor de denon gaan. Vergeleken met de DJM 600 is de technologie meer up-to-date natuurlijk. Aan de andere kant is de DJM ook na vele jaren (nog) steeds de 'standaard'.
'de standaard' is een relatief en persoonlijk begrip.
Ik probeer gewoon dit topic bij te sturen, Jorrit een beetje helpen als je dit topic al hebt gelezen
Poster: Frisbee
Ik zou voor de djm600 gaan. De technologie van de Denon is dan misschien nieuwer maar dan wil nog niet zeggen dat hij ook beter is...
Het enige nadeel van de djm vind ik de line-faders. De levensduur is goed maar ze voelen goedkoop aan. Helaas heeft de Denon 1500 dezelfde faders, voelen dus even goedkoop aan. Misschien gaan ze op de Denon iets langer mee omdat ze vca gestuurd zijn maar daardoor zit er wel een kleine vertraging op de faders. Bovendien kun je ze heel eenvoudig voor weinig geld vervangen (15 euro per fader) dus als je eens in de 2 jaar een nieuw fadertje in de djm moet stoppen is dat ook geen probleem.
Daarnaast vind ik de EQ potjes op de djm beter aanvoelen dan op de Denon (beetje schraal) en de klank van de toonregeling op de Denon is helemaal om te huilen. Loopt momenteel op topic over op het new-line forum.
Verder vind ik de effecten op de djm prettiger werken. Het is overzichtelijker waardoor je ze heel snel en intuitief kunt gebruiken. Ook is de bpm counter wat preciezer en werkt de sampler makkelijker. Zelf heb ik al 3 jaar een djm600 en sinds kort 2 Denon 3500's. Daar zitten ook wat effecten op (flanger, echo, filter) als die hetzelfde zijn als op de 1500 kun je helemaal beter voor de djm gaan. De flanger bijvoorbeeld klinkt minder mooi dan op de djm. Hij begint ook op een ander punt waardoor het heel anders klinkt over de ingestelde periode.
De geluidskwaliteit van de djm speelt alleen een rol als je in het rood gaat draaien. Doe je dat niet dan is het geluid gewoon prima en zul je echt niet beter af zijn met de Denon. In tegendeel op aboutdj kun je in de review van de Denon 1500 lezen dat er nogal wat digitale rommel/ruis op de achtergrond te horen is.
'de standaard' is een relatief en persoonlijk begrip.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.