DJM 600 vs. Denon DN-X 1500 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ferre    posted on 18-06-2006 16:10
ik zou men djm 500 willen vervangen door ofwel djm 600 of denon dn-x1500

pros en contras voor deze beide mixers ?

What do you think about DJM 600 vs. Denon DN-X 1500 ??

Vote :   

Shai_lesh    posted on 18-06-2006 19:03
Goeie topic..
Ik zou zelf voor de Denon gaan...
phoz    posted on 18-06-2006 19:07
Denon
Ferre    posted on 18-06-2006 19:42
waarom ?
phoz    posted on 18-06-2006 19:44
Persoonlijke keuze
Jorrit    posted on 18-06-2006 19:45
Poster: phoz
Persoonlijke keuze

Asjeblieft zeg, eerst een on onderbouwde one-liner posten, en als iemand daarna om opheldering vraagt is dat een persoonlijke keuze: en vertel je niet waarom je die keuze maakt. Op deze manier voeg je niet veel toe.
Zelfde verhaal voor Shai_lesh, onderbouw je mening.
Mod edit by Jorrit on 18-06-2006 19:46 (20%)
jussied    posted on 18-06-2006 19:47
je kan ook ff searchen en daar kan je ook veel info vinden over beide mixers.
en ook ik zou voor de denon gaan.

Mod Edit:
En ook jij moet die mening onderbouwen.
Mod edit by Jorrit on 18-06-2006 19:47 (1%)
phoz    posted on 18-06-2006 19:51
Djm 500denon dn-x1500
Professionele mixer (zwart of zilver)

• Auto BPM Counter
  • Effects: Delay, Echo, Auto Pan, Flanger, Pitch Shifter, Reverb.
  • SEND/RETURN for external routing
  • EQ For Each Channel
  • Peak Level Meter For Each Channel
  • Beat Indicator
  • Fader Start Play/Fader Back Cue Play
  • Two MIC inputs,  2 CD, 2 LINE, 3 PHONO
  • BOOTH MONITOR LEVEL
  • BALANCED output
External dimensions: 320 (W) x 372 (D) x 107 (H) mm
Weight: 6.6 kginput
Prof. DJ Mixer met effecten

• 4-channel Club/Mobile/Battle DJ Mixer
• 5 line / 3 switchable phono-to-line inputs
• High performance 45mm Penny & Giles crossfader
• 45mm VCA channel faders
• 3 Band parametric EQ with kills
• 9 on-board effects
• External send/return effects loop
• Individual input gains w/PFL meters
• FL Tube Display to manage effects (World's First)
• 8 Sec on-board Sampler w/edit options
• Multi channel assignable crossfader
• 2 Mic inputs w/eq adjustments
• Talk Over & Mic Post switch
• Digital Output (coaxial)
• Assignable Booth output w/volume control
• Balanced XLR output w/trim
• Stereo/Mono output switch
• Headphone EQ adjustment by preset
• Split cue H/P monitor w/program pan
• 3-way BPM counter, Auto/TAP/Manual
• 4 Fader start inputs
• USB port to add free future plug-ins such as effects (World's First)
• Optional 19" rack mount kit (RMDJ-1500)

Mod Edit:
lay out gemaakt
User edit by phoz on 18-06-2006 @ 19:52:42 (5%)
Mod edit by Jorrit on 18-06-2006 19:52 (12%)
Jorrit    posted on 18-06-2006 19:54
En wat probeer je nu duidelijk te maken? Ik denk dat de topic starter hier ook wel achter was. Hij vraagt
pros en contras voor deze beide mixers ?

Dus geen spec-sheets.
En daar komt nog eens bij dat we hier een DJM-600 met de DN-X1500 vergelijken, niet de 500, zoals in jou post.
Mod edit by Jorrit on 18-06-2006 20:12 (57%)
phoz    posted on 18-06-2006 19:57
Offtopic :  @Jorrit : nu had ik juist mijn aligned goed gezet,

Mod Edit:
Dat klopt, maar de tabel was te breed. Waardoor je hinderlijke scrollbalken krijgt.
Nu gaan we ontopic, en de volgende niet-onderbouwde one-liner gaat de vuilnisbak in.
Mod edit by Jorrit on 18-06-2006 19:59 (1%)
Nvie    posted on 18-06-2006 20:07
Ik zou ook voor de denon gaan. Vergeleken met de DJM 600 is de technologie meer up-to-date natuurlijk. Aan de andere kant is de DJM ook na vele jaren (nog) steeds de 'standaard'.
Ferre    posted on 18-06-2006 20:08
Poster: Nvie
Ik zou ook voor de denon gaan. Vergeleken met de DJM 600 is de technologie meer up-to-date natuurlijk. Aan de andere kant is de DJM ook na vele jaren (nog) steeds de 'standaard'.

thanks, das tenminste al 1 duidelijke mening ...
jussied    posted on 18-06-2006 20:11
En nog een reden waarom ik voor de denon zou gaan is omdat de geluidskwaliteit veel beter is.
Twello    posted on 18-06-2006 20:11
misschien is een nuo 5 wel wat... ik vond die in iedergeval fijner dan de djm
Jorrit    posted on 18-06-2006 20:13
Dat je een ander alternatief geeft dan de topic poster wil horen is een ding, maar zeg er dan op z'n minst bij WAAROM!!!
'fijn' is een relatief en persoonlijk begrip.
DJ_Inspiration    posted on 18-06-2006 20:41
Ik zou ook voor de DN-X1500 gaan.
- De effecten van deze mixer kan je zelf updaten via USB achteraan.
- Je kan je toonregeling naar je eigen zin aanpassen (hoewel dit niet makkelijk gaat dus zal je wel wat kennis moeten hebben hierover)
- De faders vind ik persoonlijk fijner

De DJM is dan weer het trouwe werkpaard van in de clubs en dergelijke die zich uitermate bewezen heeft in alles. Alleen de geluidskwaliteit is bij de DJM wat minder dan bij de Denon maar wat wil je als de DJM ouder is.
Day-One    posted on 18-06-2006 20:43
Een beetje gelijkwaardige mixtafels zijn dat.. kwalitatief zijn ze echt gewaagd aan elkaar...
Je zou ze naast elkaar moeten hebben en zelf uit proberen om een goed beeld te krijgen wat ze wel en niet kunnen..
Laatst was ik bij F-back in r-dam en daar hadden ze beide aangesloten…(zo ook de DJM-800 maar hebt voor de DJM-400 gekozen)

Persoonlijk ben ik niet zo kapot van de vierkante Buttons (groen, geel, rood oplichtend)….beetje goedkoop look lijkt het wel.

*Okay de denon dn-x1500 is iets gevoeliger (Compressed minder) dan de DJM
*Klank is anders…
*Raakt iets sneller overstuur

Denon heeft op een wel heel belangrijke plek de (strategie) LCD scherm zitten en dat is zeker een plus punt waardig!

Ferre    posted on 18-06-2006 20:52
thanks day one & inspiration !

ik ga zo goed als zker voor de denon
phoz    posted on 18-06-2006 22:06
Poster: Nvie

'de standaard' is een relatief en persoonlijk begrip.
Ferre    posted on 18-06-2006 22:08

phoz, ga je hier nog nuttige dingen posten ook ?
phoz    posted on 18-06-2006 22:10
Ik probeer gewoon dit topic bij te sturen, Jorrit een beetje helpen als je dit topic al hebt gelezen
Ferre    posted on 18-06-2006 22:15
Ik probeer gewoon dit topic bij te sturen, Jorrit een beetje helpen als je dit topic al hebt gelezen

en jij bent moderator ?  nee ; dus ge moet hier nix bijsturen
Frisbee    posted on 19-06-2006 12:07
Ik zou voor de djm600 gaan. De technologie van de Denon is dan misschien nieuwer maar dan wil nog niet zeggen dat hij ook beter is...

Het enige nadeel van de djm vind ik de line-faders. De levensduur is goed maar ze voelen goedkoop aan. Helaas heeft de Denon 1500 dezelfde faders, voelen dus even goedkoop aan. Misschien gaan ze op de Denon iets langer mee omdat ze vca gestuurd zijn maar daardoor zit er wel een kleine vertraging op de faders. Bovendien kun je ze heel eenvoudig voor weinig geld vervangen (15 euro per fader) dus als je eens in de 2 jaar een nieuw fadertje in de djm moet stoppen is dat ook geen probleem.

Daarnaast vind ik de EQ potjes op de djm beter aanvoelen dan op de Denon (beetje schraal) en de klank van de toonregeling op de Denon is helemaal om te huilen. Loopt momenteel op topic over op het new-line forum.

Verder vind ik de effecten op de djm prettiger werken. Het is overzichtelijker waardoor je ze heel snel en intuitief kunt gebruiken. Ook is de bpm counter wat preciezer en werkt de sampler makkelijker. Zelf heb ik al 3 jaar een djm600 en sinds kort 2 Denon 3500's. Daar zitten ook wat effecten op (flanger, echo, filter) als die hetzelfde zijn als op de 1500 kun je helemaal beter voor de djm gaan. De flanger bijvoorbeeld klinkt minder mooi dan op de djm. Hij begint ook op een ander punt waardoor het heel anders klinkt over de ingestelde periode.

De geluidskwaliteit van de djm speelt alleen een rol als je in het rood gaat draaien. Doe je dat niet dan is het geluid gewoon prima en zul je echt niet beter af zijn met de Denon. In tegendeel op aboutdj kun je in de review van de Denon 1500 lezen dat er nogal wat digitale rommel/ruis op de achtergrond te horen is.
Ferre    posted on 19-06-2006 12:13
Poster: Frisbee
Ik zou voor de djm600 gaan. De technologie van de Denon is dan misschien nieuwer maar dan wil nog niet zeggen dat hij ook beter is...

Het enige nadeel van de djm vind ik de line-faders. De levensduur is goed maar ze voelen goedkoop aan. Helaas heeft de Denon 1500 dezelfde faders, voelen dus even goedkoop aan. Misschien gaan ze op de Denon iets langer mee omdat ze vca gestuurd zijn maar daardoor zit er wel een kleine vertraging op de faders. Bovendien kun je ze heel eenvoudig voor weinig geld vervangen (15 euro per fader) dus als je eens in de 2 jaar een nieuw fadertje in de djm moet stoppen is dat ook geen probleem.

Daarnaast vind ik de EQ potjes op de djm beter aanvoelen dan op de Denon (beetje schraal) en de klank van de toonregeling op de Denon is helemaal om te huilen. Loopt momenteel op topic over op het new-line forum.

Verder vind ik de effecten op de djm prettiger werken. Het is overzichtelijker waardoor je ze heel snel en intuitief kunt gebruiken. Ook is de bpm counter wat preciezer en werkt de sampler makkelijker. Zelf heb ik al 3 jaar een djm600 en sinds kort 2 Denon 3500's. Daar zitten ook wat effecten op (flanger, echo, filter) als die hetzelfde zijn als op de 1500 kun je helemaal beter voor de djm gaan. De flanger bijvoorbeeld klinkt minder mooi dan op de djm. Hij begint ook op een ander punt waardoor het heel anders klinkt over de ingestelde periode.

De geluidskwaliteit van de djm speelt alleen een rol als je in het rood gaat draaien. Doe je dat niet dan is het geluid gewoon prima en zul je echt niet beter af zijn met de Denon. In tegendeel op aboutdj kun je in de review van de Denon 1500 lezen dat er nogal wat digitale rommel/ruis op de achtergrond te horen is.

das al een heel andere uitleg die ik te horen krijg, heb alleen nog maar goeie dingen gehoord over de denon door mensen die hem gebruiken en die ook met de djm hebben gedraaid

mijn besluit staat zo goed als vast dat het de denon wordt
Nvie    posted on 19-06-2006 12:15

er is niet veel relatiefs en persoonlijks meer aan als elke DJ flip het zegt...

en lukraak nalullen kan iedereen wel, en met al je one-linertjes stuur je de boel hier een beetje de soep in

Maargoed, on topic maar weer?
Day-One    posted on 22-06-2006 00:09
@ Ferre ben je eruit gekomen wat het moet zijn of niet?!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

69 Users online: 5 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 11.018
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.797.764