Poster: killerbee
Sorry, voor de tekst dat i niet goed leesbaar is zal hem zo even editen
Maar tiesto weet dat i niet int rood moet draaien. Das een verkeerd voorbeeld.
Als jij bij mij weg loopt vind ik prima, alleen zo als je weet de geluidsman werkt op de achter grond. (tenzij zo als ik zeg dat ik het podium op loop etc etc.) Van te voren is dit allang gemeld aan de organisatie. Zo dat ik daar geen problemen mee kan krijg. En prima als je mijn naam zegt lig ik daar nou net niet waker van. omdat dit al is gemeld zal zijn aan de organisatie.
Kijk het is voor allebei de partijen geven en nemen maar het is heel simpel de dj heeft zich aan de regels van de geluidsman te houden. En een goede dj weet dat i niet in het rood moet draaien. Het kan zijn dat het voor jou niet hard genoeg staat. Maar meestal heeft dit een reden en is het niet om jou te pesten. Maar voor vergunning etc.
Dus de enigste optie voor jou is ga naar de geluidsman zeg wat je wil en hoe en hij zal zn best doen aan jou willen en die van de organisatie te voldoen. Dus als het niet harder gaat draai dan niet in het rood maar vraag of je mon wat harder mogen.
Greats Bee
En text beter leesbaar nu :P:P:P
Poster: Lead
Ik zeg mensen altijd : Voor je set, ga naar de geluidstechnicus en vertel dat je je weet hoe het werkt en zal zorgen voor een mooi constant level rond de 0dB... Vraag hem dan of hij in de gaten kan houden dat je max vermogen krijg met het level waarop je aan het draaien bent.... De eerste 2 plaatjes zal de DJ niet volluit kunnen gaan, maar een beetje techneut snapt na 3 overlopen hoe het zit en zal meewerken om het level te maximaliseren.
Een DJ bepaald niet hoe HARD het geluid klinkt, maar HOE het klinkt...
De technicus of zaaleigenaar bepaald uiteindelijk het nivo!
Poster: gethigh
goede afspraken maken goede vrienden
dat heb ik hier aan school geleerd die uitspraak :p
Poster: greup
een djm 600 die in het rood komt hoor je heus wel!! zelfs zonder een goed getrained oor moet dat hoorbaar zijn. De headroom op de djm 500/600 is altijd problematisch geweest
Poster: BillyArd
Overigens het is de grootste fabel dat daat je mixer van kapot gaat hoor
Het is gewoon een algemeen bekende productie techniek .
daar kan een mackie tafel bijvoorbeeld prima tegen !
Niets aan de hand!
het is gewoon advanced producing, mits je weet wat je doet want je moet niet je voorversterkers opblazen natuurlijk ...
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.