Gebruikte (oudere) laptop voor FS
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjCheng    posted on 12-06-2006 13:12
Hallo iedereen,

binnenkort mag ik me een eigenaar noemen van Final Scratch 1.5
De prijs was te aantrekkelijk om het te laten liggen en ik experimenteer wel eens graag Happy, laughing

Maar ik heb precies wat problemen met het kiezen van een laptop. Budget speelt een heel belangrijke rol. Ik wil er immers maar MAX 300-350 euro voor over hebben, ik ga de laptop hoogstwaarschijnlijk enkel voor FS gebruiken. Maar is het verstandig om een gebruikte laptop te nemen? En hebben er hier enkele FS-gebruikers soms advies?

Moet je voor FS meer letten op de processor van die laptop of meer op het geheugen (RAM) ?

Want ik kan er natuurlijk altijd wel RAM latjes bijsteken, en de capaciteit van de harde schijf kan verholpen worden door een externe harde schijf.

Hier vind je de systeemeisen:

MAC
Minimum: MAC OS X (10.2.3), G3 500MHz of G4 400 MHz, 256 MB RAM
Aanbevolen: MAC OS X (10.2.3), G4 733 MHz, 512 MB RAM

PC
Minimum: Intel Pentium III 500 MHz, 128 MB RAM, 200MB vrije hardiskruimte, USB poort, Windows 98/ME/2000/XP
Aanbevolen: Intel Pentium III 700 MHz, 256 MB RAM, USB poort, Windows XP

Ikzelf heb al staan kijken op Ebay en die iBook G3 viel me op. Sommige mensen die er misschien iets meer over kunnen zeggen?

Dus zou het verstandig zijn om een gebruikte laptop te kopen en welke processor ed als je weet dat het enkel voor FS 1.5 gaat dienen ?

Alvast bedankt

What do you think about Gebruikte (oudere) laptop voor FS ??

Vote :   

JayK    posted on 12-06-2006 13:39
Als je een laptop wil kopen voor 1 programma is een beetje zonde denk ik maar goed ieder zn ding ik zou voor de ibook g3 of g4 gaan die kan dat programma makkelijk aan en het zijn stabielere systemen van mac

DjCheng    posted on 12-06-2006 13:57
Nu ja, het is niet dat ik twijfel. Maar zou het dan perfect mogelijk zijn om op een iBook G3 of G4 Final Scratch 1.5 er op te hebben en verder normale applicaties kan gebruiken?

Dus gewoon FS 1.5 er op hebben geïnstalleerd en verder als ik dan niet draai wat surfen/chatten/teksten typen ed ?

rebounce    posted on 12-06-2006 14:16
en wat was de prijs dat je betaalt hebt voor FS 1.5?( zit er traktor dj studio al bij ? en wat bedoel gewoon FS 1.5 installeren ?)
DjCheng    posted on 12-06-2006 14:24
De verkoper vraagt er 200 euro voor, is een ongeregistreerde versie met alles erop en eraan.

Is het niet zo dat als je FS 1.5 op je pc/laptop gebruikt en je er ook andere programma's op hebt staan. Dat je FS minder stabiel gaat draaien omwille van die andere porgramma's die erop staan?
rebounce    posted on 12-06-2006 14:35
je kunt best computer optimaliseren daarvoor ( ik heb het eens gelezen op een ander forum / blog ik zal eens kijken voor de link )
User edit by rebounce on 12-06-2006 @ 14:35:46 (2%)
DjCheng    posted on 12-06-2006 14:39
Ja bedankt, dat is al een begin. Maar wat ben ik met dat als ik nog geen laptop ter beschiking heb Happy, laughing

Misschien kan ik een goedkopere laptop kopen en er RAM-latjes bijsteken?

Laidback    posted on 12-06-2006 16:16
Alsie de Aanbevolen Spec's Matched.
dan zou het kunnen! Happy, laughing
ga nooit uit van de Minimum specs..
dat zou kunnen betekenen dattie het niet doet Happy, laughing

die RAM-Bankjes kan je bij steken.. Mist ze er nog voor te krijgen zijn Happy, laughing

een I-Book Gen. 3 of Gen. 4 voor tussen de 300 / 350 euro..
dat zal wel moeilijk worden..
sinds deze Laptops erg gewild zijn.
vanwege de Stabiliteit.. (O.A)
ik denk dat je eerder naar een 700 of 800 euro zit te Koekeloeren :P voor een 2e hands G3 of G4 Happy, laughing

Maar ok.. een Intel kan ook hoor Happy, laughing
een DOS bak is nix mis mee..
alleen duurt Alles net even een Tikkie langer..
opslaan en denken zal het ergste worden..
maar das toch ook geen Probleem neem ik aan ?
je bent tenslotte Goedkoper uit! Happy, laughing

GreetsZ! 

User edit by Laidback on 12-06-2006 @ 16:17:36 (3%)
DjCheng    posted on 12-06-2006 17:30
De gemiddelde prijs voor een iBook G3 ligt rond de 300-400 op Ebay in Duitsland. Maar dan kan ik niet testen ed.

Eens kijken voor een 2dehandsje laptop hier in eigen land Happy, laughing
_Ivan_    posted on 17-06-2006 20:46
Poster: DjCheng
Ja bedankt, dat is al een begin. Maar wat ben ik met dat als ik nog geen laptop ter beschiking heb Happy, laughing

Misschien kan ik een goedkopere laptop kopen en er RAM-latjes bijsteken?

wat ook wel makkelijk is, is een grote harde schijf voor je mp3tjes tenzij je er een externe hd bij hebt ofzo... maarja dat meot je wel allemaal weer meeslepen
Feel&.Celebrate.Life!
DNR    posted on 17-06-2006 20:59
Poster: ivan1991

wat ook wel makkelijk is, is een grote harde schijf voor je mp3tjes tenzij je er een externe hd bij hebt ofzo... maarja dat meot je wel allemaal weer meeslepen

DjCheng had het toch al over een externe hardeschijf

This is an old Topic

No new postings for 6.310 days.
 Post CommentThat would be 210.3 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

101 Users online: 5 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 8.299
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 214.956.513