Line To Phono Omvormer (RIAA)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Laidback    posted on 06-06-2006 20:29
Hallo..,

heefd iemand hier ervaring met Line-In naar Phono Omvormers

en kan iemand mij vertellen welke Spannings Factor ik nodig heb voor een Technics Sl-1210 ?
ik hoor namelijk dat hier nog aardig wat Verschil tussen is...

En zijn er Aanraders ?
Ik hoor dat die Van AudioPhile aardig goed zijn! Happy, laughing

Alvast bedankt Happy, laughing
User edit by Laidback on 06-06-2006 @ 20:32:33 (32%)

What do you think about Line To Phono Omvormer (RIAA) ??

Vote :   

Lead    posted on 06-06-2006 23:32
Je hebt eigenlijk maar 2 soorten RIAA pre-amps: goedkope en goede. Op beide smaakjes heb je wellicht wat variatie in prijs.

Goedkope functioneren voor vrijwel iedereen, voor een tientje of 5 heb je ze al.

Goede zijn voor de hi-fi luisteraar... mensen die ook vinden dat je kabels 1 kant op moet gebruiken en waarbij de + en de - van je speakers minimaal zoveel centimeter van elkaar moet liggen.

Ik heb geen ervaring met een specifiek filter... Maar voor gemiddeld gebruik zijn ze al snel goed...
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 06-06-2006 23:32 (1%)
Winston    posted on 07-06-2006 01:13
Misschien off topic, maar waarom zou je van line naar phono willen? Er is toch altijd een overvloed aan line ins op dj mixers? Ben benieuwd.
Tic Toc
Laidback    posted on 07-06-2006 01:42
Poster: Winston
Misschien off topic, maar waarom zou je van line naar phono willen? Er is toch altijd een overvloed aan line ins op dj mixers? Ben benieuwd.

Ik wil een Turntable op een Line-In kanaal gooien Happy, laughing
_Ivan_    posted on 07-06-2006 07:39
En dat wil ik eigenlijk ook doenHappy, laughing dus dan heb je een kastje zeg maar erbij nodig.... k'heb die dingen volgens mij bij feedback in het krantje zien staan

Feel&.Celebrate.Life!
DjCheng    posted on 07-06-2006 14:05
Ik heb hier nog een vraag over ... Is er een verschil als ik mn SynQ's(hebben phono/line switch) phono of line zou aansluiten op mn mengpaneel? Enig verschil qua volume of dergelijke?
the-melody    posted on 07-06-2006 14:41
enigste wat ik kan zeggen is dat je op line geen GND nodig hebt. en ik denk dat je je gain knop dan iets meer naar links kunt zetten...
User edit by the-melody on 07-06-2006 @ 14:41:53 (100%)
Ferre    posted on 07-06-2006 14:41
als je zon phono to line converter koopt, moet je er rekening mee houden dat de kwaliteit achteruit gaat, er kan ook een brom ontstaan
_Ivan_    posted on 07-06-2006 15:52
Poster: Ferre
als je zon phono to line converter koopt, moet je er rekening mee houden dat de kwaliteit achteruit gaat, er kan ook een brom ontstaan

dat ligt toch ook aan de kwaliteit van het kastje of niet soms?
Feel&.Celebrate.Life!
gethigh    posted on 07-06-2006 16:02
hoe meer componenten en draadjes je gebruikt, hoe groter de kans wordt en idd, bij goedkoop materiaal is de kans veel groter

btw, ivan1991, wil je even replyen op men pm's
_Ivan_    posted on 07-06-2006 18:11
check pmWinking my eye Mja...... Wat is dan een goed alternatief voor zo'n kastje
Feel&.Celebrate.Life!
Winston    posted on 07-06-2006 19:59
Poster: Laidback
Ik wil een Turntable op een Line-In kanaal gooien Happy, laughing

Ah. Interessant hoor. 
Tic Toc
the-melody    posted on 07-06-2006 20:02
Poster: ivan1991

dat ligt toch ook aan de kwaliteit van het kastje of niet soms?
 mss gewoon een phono kanaal leeg maken...
DjCheng    posted on 07-06-2006 20:38
Nu heeft er nog altijd niemand een 'echt goed' antwoord gegeven op mn vraag .. ?

"Is er een verschil als ik mn SynQ's(hebben phono/line switch) phono of line zou aansluiten op mn mengpaneel? Enig verschil qua volume of dergelijke?"
the-melody    posted on 07-06-2006 20:41
check mijn post onder de 1ste keer dat je het vroeg: enigste wat ik kan zeggen is dat je op line geen GND nodig hebt. en ik denk dat je je gain knop dan iets meer naar links kunt zetten...
DjCheng    posted on 07-06-2006 20:50
op je phone heb je toch ook geen GND nodig? Toch niet bij een SynQ ? Want die heeft toch een phono/line switch?

Of ben ik absoluut verkeerd?
the-melody    posted on 07-06-2006 20:54
heb nog nooit met een synq gemixt dus ik zou het niet weten, op mijn sl is het allesins phono gnd(en op line heb je daar dan een heeeeeeeeeeeeeeeel zwak geluidje...)

Mimoza    posted on 07-06-2006 23:55
Poster: DjCheng
Nu heeft er nog altijd niemand een 'echt goed' antwoord gegeven op mn vraag .. ?

"Is er een verschil als ik mn SynQ's(hebben phono/line switch) phono of line zou aansluiten op mn mengpaneel? Enig verschil qua volume of dergelijke?"

Cheng, als je hem op line uitstuurt naar je mengpaneel gaat de output iets lager liggen als op phono.
Je moet je gain dus iets hoger zetten indien je op line uitstuurt.
Dit zowel op mijn pioneer djm-707 als mijn vestax pmc46 mkII
dit betekent dus dat de phono preamp van beide ixers beter is dan de phono preamp van de synq/mijn stanton st-150...
kiss the future
jordy    posted on 08-06-2006 00:38
Ik heb mijn synq's op line staan.. omdat mijn cd-spelers harder uitsturen, en als ik me synq's op phono zou laten staan kan ik niet switchen op me mixer zonder hard aan de volumeknop te draaien
DjCheng    posted on 08-06-2006 10:40
Ok, bedankt Mimoza !
Winston    posted on 08-06-2006 23:51
Poster: jordy
Ik heb mijn synq's op line staan.. omdat mijn cd-spelers harder uitsturen, en als ik me synq's op phono zou laten staan kan ik niet switchen op me mixer zonder hard aan de volumeknop te draaien

Je hebt dus op elk kanaal een draaitafel en een cd player?

Ik weet niet wat de topic starter wilde bereiken, maar als je een turntable op een line in wil aansluiten van bv. een PC of ander recording apparaat, kan dat gewoon via een mixer. Ik zou geen geld aan een pre amp uitgeven, of zijn er andere reden die ik niet ken?
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.763 days.
 Post CommentThat would be 225.4 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 19 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 23.221
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.405.096