Welke mixer (Vibe of Nuo5)? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Zuur    posted on 31-05-2006 10:44
Binnenkort wil ik een nieuwe mixer aanschaffen. Heb op dit moment een SynQ SMX-1 die in de verkoop zit.

Wat ik in ieder geval wil:
-4 kanaals mixer (2x TT en 2x CD)
-Send & Return (voor EFX-500)
-Degelijk materiaal, faders die tegen een beetje ruig werk hebben kunnen.

Wat erop mag:
-Effecten en/of Filters
-Vu per kanaal

Prijsklasse:
Rond de 1000,- euro

Ik heb dus eigenlijk al twee op het oog:
-Dateq Vibe
-Ecler Nuo5
Maar houd andere opties open. Kijk ook met een kwart oog richting de DJM-800, maar weet niet of dat het geld echt waard is.

Zouden mensen met goed onderbouwde redenen kunnen zeggen welke zij zouden kiezen!

BTW: ik ga ze natuurlijk nog testen, maar wil gewoon wat meningen horen.

What do you think about Welke mixer (Vibe of Nuo5)? ??

Vote :   

vasch    posted on 04-06-2006 18:02
Ik vond ze echt veel en veel te stroef. Ik besef best dat dat te maken kan hebben met nieuwigheid en dat ze soepeler kunnen worden naarmate ze meer worden gebruikt, maar als ik ze vergelijk met die van mijn NUO dan kan ik alleen maar zeggen: die van de NUO waren meteen geweldig en zijn nog steeds geweldig. Of de DJM faders goed of slecht zijn dat weet ik natuurlijk niet. Persoonlijk vond ik ze te stroef. Misschien eens een keer een DJM gebruiken die al wat meer draaiuren heeft.
Jorrit    posted on 04-06-2006 18:11
Het kan ook te maken hebben dat je meer moet trainen? Winking my eye Geintje hoor.
Faders is een heel persoonlijk verhaal, dus het kan goed wat je zegt. De oplossing van Pioneer op de DJM-707/909 vond ik perfect, maar dat gebruiken ze nu niet, beetje jammer (zelf het gevoel van de fader instellen).
Zo hou ik weer een stuk minder van faders die al gaan bewegen als je er tegen aan blaast.
vasch    posted on 04-06-2006 19:12
Ik ben inderdaad niet echt gespierd. Haha. Maar goed, omdat de topic titel is "nuo 5 of vibe" misschien terug naar het onderwerp. De DJM is toch een heel andere prijsklasse en ik denk dat je voor thuis gebruik beter iets in de vibe of nuo klasse kunt zoeken. D'r zijn tal van andere mogelijkheden te verzinnen echter. NUO 3 en EFX500/ 1000 is er eentje van. Feeling van de NUO 5 en uitgebreide effecten. En je komt in dezelfde prijsklasse uit ongeveer.
Jorrit    posted on 04-06-2006 19:25
Poster: Zuur

Ik heb dus eigenlijk al twee op het oog:
-Dateq Vibe
-Ecler Nuo5
Maar houd andere opties open. Kijk ook met een kwart oog richting de DJM-800, maar weet niet of dat het geld echt waard is.

Met de posts over de DJM-800 zitten we dus nog aardig ontopic dacht ik Winking my eye
Vraag was of het het waard is, en daar ging ik op in Winking my eye
Zuur    posted on 04-06-2006 20:17
Ik vind het informatief om te lezen, dus heb er wel wat aan!!

Dus ga zo door.
Jizzy    posted on 05-06-2006 00:19
quote:
Poster: vasch
...... Toen ik de eerste keer een DJM 800 zag, dacht ik meteen dat ik hem MOEST hebben vanwege alle features. Omdat ik toch een keer in een winkel moest zijn waar ie stond, toch maar even mee gespeeld. Maar die faders: ik vond het een ramp. Het kan de nieuwigheid zijn dat die dingen zo stroef gaan. Maar als ik ze vergelijk met mijn NUO dan leggen ze het zwaar af.....

Onlangs de DJM 800 voor het eerst uitgeprobeerd en constateerde hetzelfde de faders gaan stroef. Weet ook niet of dit komt omdat de mixer nieuw is.

Ik vind dit een interessant topic. Is het mij die extra EURO 600,= (wat zo'n 1322,- gulden is) waard om een Xone 92 of DJM 800 te kopen t.o.v. de NUO 5.

Voordeel van de NUO 5. Naast dat het geluid goed is voelen de faders prettig aan, eq is goed (off is off) en de knoppen draaien fijn. Ik kan niet beoordelen wat de levensduur van de NUO 5 is.

Wat ik persoonlijk een nadeel van de NUO5 vind is dat op het 1e en 4e kanaal die optie van de XFA zit. Ik maak helemaal geen gebruik van een Xfader. Wat mij betreft zou dat ding eraf mogen. En dat je op het 4e kanaal geen CD speler kan aansluiten. De NUO 5 laat me dus de kanalen niet zo indelen als ik dat zou willen (2 en 3 TT en op 1 en 4 een CD speler). Ik moet dus op 1 en 3 een CD speler en op 2 en 4 een TT aansluiten

Ik heb nog een vraag over de NUO5. Heeft iemand ervaring met het opnemen via de NUO 5 op de PC (Cubase SX 3). Weet iemand hoe de opnamekwaliteit is?

ciderke    posted on 05-06-2006 11:24
Een hele discussie tussen Nuo 5 en Pioneer...

Maar heeft iemand al gedacht aan de Technics SH-MZ 1200? Deze mixer zie je niet veel, maar het heeft al de functies die je wou hebben; 4 kanalen, stevige faders (optische, voor uitstekende geluidskwaliteit en lange levensduur) en send & return.

Het heeft wel geen ingebouwde effecten, maar dit hoefde ook niet dacht ik. Bovendien blijf je ruim onder je budget van €1000 en dit voor een Technics...

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar het ziet er echt een klassebak uit. Ik overweeg ook om hem te kopen. Maar best eerst testen dus.

BTW: hij heeft ook digitale in-en uitgangen en faderstart, de rest bekijk je maar op www.panasonic-europe.com/technics
User edit by ciderke on 05-06-2006 @ 11:27:08 (20%)
vasch    posted on 05-06-2006 13:53
@ Jizzy: heb jij dan 1 van de eerste NUO's? Bij mij zitten de H-lines op kanaal 1,3 en 4. Ik kan dus precies indelen zoals jij het zou willen. TT op 2 en 3 en cdj's op de H-lines van 1 en 4. Bij de eerste NUO zaten er alleen H-lines op 1 en 3 idd. Ik heb het zelf zo ingedeeld als jij het zou willen, met een extra cdj op kanaal 3 omdat ik m'n TT steeds minder gebruik. Ik heb eens ergens gelezen dat ecler veel klachten kreeg over het feit dat er maar 2 H-lines aanwezig waren (voor cd spelers) end at ze daarom vrij snel een extra H-line op kanaal 4 hebben gemaakt.

De technics is idd ook nog een goede optie. Heb er zelf alleen nooit 1 in het wild mogen bewonderen en kan er daarom geen mening over geven.

soundcollector    posted on 05-06-2006 13:59
ik weet het niet, technics is dit hun eerdste mengpaneel niet ze maken al jaaaaaren draaitafels en nu in een keer hun mengpaneel dus ik zou het niet zo vertrouwen eerlijk gezegd ik zou voor de nuo 5 gaan alles wat ik er over gehoord gezien heb is fantastisch niks slechts over op te merken ( en ik heb hem getest echt zalig die grote knopjes en soepele faders ) perfect gewoon
ciderke    posted on 05-06-2006 14:26
Poster: soundcollector
ik weet het niet, technics is dit hun eerdste mengpaneel niet ze maken al jaaaaaren draaitafels en nu in een keer hun mengpaneel dus ik zou het niet zo vertrouwen

mja, onbekend is onbemind zeggen ze dan. Maar dit vind ik toch niet echt een goed argument om hem niet te kopen. Ze hadden trouwens al een 2-kanaals - mixertje op de markt. En ik denk dat je een merk als Technics toch wel mag vertrouwen, ... of niet? We zullen het pas zeker weten als ik hem kan testen. Is er niemand die er al ervaring mee heeft?
Jizzy    posted on 05-06-2006 23:58
quote:
Poster: vasch
@ Jizzy: heb jij dan 1 van de eerste NUO's? Bij mij zitten de H-lines op kanaal 1,3 en 4. Ik kan dus precies indelen zoals jij het zou willen. TT op 2 en 3 en cdj's op de H-lines van 1 en 4. Bij de eerste NUO zaten er alleen H-lines op 1 en 3 idd. Ik heb het zelf zo ingedeeld als jij het zou willen, met een extra cdj op kanaal 3 omdat ik m'n TT steeds minder gebruik. Ik heb eens ergens gelezen dat ecler veel klachten kreeg over het feit dat er maar 2 H-lines aanwezig waren (voor cd spelers) end at ze daarom vrij snel een extra H-line op kanaal 4 hebben gemaakt.

Dat is positief!
Ik heb de NUO5 een paar dagen uitgeprobeerd. Waarschijnlijk een van de eerste modellen.

Reind    posted on 07-06-2006 03:18
Poster: Jizzy

Dat is positief!
Ik heb de NUO5 een paar dagen uitgeprobeerd. Waarschijnlijk een van de eerste modellen.

Eerste model (welke ik ook heb staan) heeft inderdaad een asymetrische indeling. Ik heb er eerlijk gezegt nog geen problemen mee gehad en switch dat ene kanaaltje wel wanneer nodig.

Nieuwe model heeft een symetrische indeling en als het goed is komt er weer een nieuwe versie die ook nog eens een mooiere line fader curve heeft (voor velen dan want ik zou niet meer van de huidige line fader curve af willen).
vasch    posted on 07-06-2006 14:23
Wat bedoel je precies met symetrisch en asymetrisch? De eerste hadden om en om low en high lines (1,3 hi en 2,4 low) en nu is het 1,3,4 hi en 2 low. toch? De curve van de line faders heeft me nooit gestoord moet ik zeggen.
Zuur    posted on 12-06-2006 11:41
Ik ga waarschijnlijk over 2 week richting New-line.
Dus dan zal de knoop doorgehakt worden. Op één of andere manier neig ik meer naar de Vibe, weet niet waarom.
Maar we zullen zien.

Als er nog mensen zijn met nuttige info, zeg het maar!
Vibemaster-D    posted on 13-06-2006 19:23
ik zou de vibe nemen. ik heb zelf een LMP7.3 maar draai ook wel eens met een vibe hij is gewoon wat je van dateq gewend bent kwaliteit en h*fter proof. die EFX heb je toch al (als ik het goed begrijp) maar het is jouw mening over de DJM 800 die is ook heel erg goed maar is het dat geld waard om 600 euro meer te betalen aan een DJM i.p.v. een VIBE. maar dat is zoals ik al zei jouw eigen keus.
Zuur    posted on 13-06-2006 21:05
Dat is denk ik ook de reden dat ik meer naar de Vibe neig. Omdat ik de EFX-500 al heb.

Ik ga dinsdag (20 juni) als het goed is heen, dus dan zullen we zien.
Zal natuurlijk posten welke het is geworden.
ciderke    posted on 13-06-2006 21:36
Ik wil me nu niet opdringen, maar wat denk je nu van die Technics SH-MZ 1200? Deze leek ook geschikt (zie: een paar posts naar boven toe), anders kun je hem es testen in die winkel...

Reind    posted on 14-06-2006 01:23
Poster: Zuur
Ik ga waarschijnlijk over 2 week richting New-line.
Dus dan zal de knoop doorgehakt worden. Op één of andere manier neig ik meer naar de Vibe, weet niet waarom.
Maar we zullen zien.

Als er nog mensen zijn met nuttige info, zeg het maar!

Oh als jij naar Dre toe gaat om een mixer uit te kiezen word het de Nuo5, wedje maken dat het de Nuo word :P

Zuur    posted on 14-06-2006 11:38
Vind ik goed Reind!

Als het de Nuo5 wordt krijg jij 10 euro van mij. (voor de site)
Als het geen Nuo wordt krijg ik Aboutdj slipmatten (tenzij je die nog niet hebt, of er niet komen).

Deal?
Zuur    posted on 21-06-2006 14:06
Gisteren dus naar New-line geweest. Daar eerst de Nuo5 getest, toen de Vibe en daarna de DJM-800.

Nuo5:
De Nuo heeft een zeer mooie EQ, lekkere grote knoppen en genoeg ruimte voor je vingers. De faders gaan erg lekker, al moest ik wel even wennen aan de lengte (aldoor met 45mm gewerkt).

De effecten zijn ook makkelijk te gebruiken en dry/wet fader werkt zeer handig.
De kwaliteit is zeer goed (gebaseerd op een feit).

Vibe:
De ellende begon al direct, de koptelefoon uitgang stond in split. Hoe je dat eraf krijgt, geen idee. Is ook niet gelukt gister, minpunt 1.
De faders gaan lekker, de EQ is ook goed. Vond de knoppen minder fijn als die van de Nuo.

De filters was even zoeken hoe het werkt, maar dat lukte vrij snel. Maar bij het switchen hoor je nog steeds een tik. Als je beide kanten van de crossfader selecteerd zit er een bult in het midden van de crossfader.

Al met al dus toch niet wat ik ervan gedacht had. Kwaliteit zal goed zijn, alles ziet en voelt stevig aan.

DJM-800:
De 800 zit over het geheel mooi in elkaar. Alles werkt makkelijk en simpel, de EQ is goed en de knoppen werken lekker. De faders zijn te stroef, naar er even mee gewerkt te hebben went het wel, maar niet super.

De effecten werken allemaal makkelijk en goed, je kunt er super leuke dingen mee doen. De kwaliteit zal ook goed zijn, want alles voelt stevig aan.

Alledrie de mixers beschikken over een uitstekende headroom en een verschil in geluidskwaliteit is niet (of nauwelijks) op het gehoor. Het geluid kwam uit een Syrincs set.

De winnaar:

Waarom de Nuo:
De Vibe viel door de minpuntjes al af. De 800 viel voornamelijk af door de prijs, de faders vond ik niet super. Vond de 800 te duur voor wat hij biedt. Digitaal is leuk, maar de meeste cd-spelers zijn nog te mank als je ze digitaal aansluit.
De Nuo heeft de dingen die ik wil voor een goeie prijs en de kwaliteit is gewoon goed. Ik denk dat er zelfs betere faders in zitten dan in de 800.
Mod edit by Jorrit on 21-06-2006 14:08 (1%)
Jorrit    posted on 21-06-2006 14:12
Gefeliciteerd met je aankoop Winking my eye
(ecler betere faders dat de 800, onderbouw eens?)

Trouwens, waarom heb je besloten de synq weg te doen?
Zuur    posted on 21-06-2006 14:33
Dank je!

André (new-line) heeft het idee dat er dezelfde faders inzitten als in de DJM-600. Alleen dan met meer smering ertussen, vandaar dat ze zo zwaar gaan.

Maar het is geen feit, dus zeker weten doe ik het niet. In de Nuo zitten gewoon goeie faders. De Crossfader van de Nuo is sowieso beter als die van de 800.

Ik heb de SynQ weg gedaan omdat ik een kwalitatief betere mixer wilde hebben en omdat ik een beetje ruiger met de faders wil kunnen omgaan. Daar kan de SMX-1 minder goed tegen, dat komt voornamelijk door het pin systeem waarmee de fader contact maakt met de print.

This is an old Topic

No new postings for 6.805 days.
 Post CommentThat would be 226.8 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

201 Users online: 13 Guests (188 Unknown)
Pages generated today : 35.925
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.525.997