Gisteren dus naar New-line geweest. Daar eerst de Nuo5 getest, toen de Vibe en daarna de DJM-800.
Nuo5:
De Nuo heeft een zeer mooie EQ, lekkere grote knoppen en genoeg ruimte voor je vingers. De faders gaan erg lekker, al moest ik wel even wennen aan de lengte (aldoor met 45mm gewerkt).
De effecten zijn ook makkelijk te gebruiken en dry/wet fader werkt zeer handig.
De kwaliteit is zeer goed (gebaseerd op een feit).
Vibe:
De ellende begon al direct, de koptelefoon uitgang stond in split. Hoe je dat eraf krijgt, geen idee. Is ook niet gelukt gister, minpunt 1.
De faders gaan lekker, de EQ is ook goed. Vond de knoppen minder fijn als die van de Nuo.
De filters was even zoeken hoe het werkt, maar dat lukte vrij snel. Maar bij het switchen hoor je nog steeds een tik. Als je beide kanten van de crossfader selecteerd zit er een bult in het midden van de crossfader.
Al met al dus toch niet wat ik ervan gedacht had. Kwaliteit zal goed zijn, alles ziet en voelt stevig aan.
DJM-800:
De 800 zit over het geheel mooi in elkaar. Alles werkt makkelijk en simpel, de EQ is goed en de knoppen werken lekker. De faders zijn te stroef, naar er even mee gewerkt te hebben went het wel, maar niet super.
De effecten werken allemaal makkelijk en goed, je kunt er super leuke dingen mee doen. De kwaliteit zal ook goed zijn, want alles voelt stevig aan.
Alledrie de mixers beschikken over een uitstekende headroom en een verschil in geluidskwaliteit is niet (of nauwelijks) op het gehoor. Het geluid kwam uit een Syrincs set.
De winnaar:

Waarom de Nuo:De Vibe viel door de minpuntjes al af. De 800 viel voornamelijk af door de prijs, de faders vond ik niet super. Vond de 800 te duur voor wat hij biedt. Digitaal is leuk, maar de meeste cd-spelers zijn nog te mank als je ze digitaal aansluit.
De Nuo heeft de dingen die ik wil voor een goeie prijs en de kwaliteit is gewoon goed. Ik denk dat er zelfs betere faders in zitten dan in de 800.