Welke mixer (Vibe of Nuo5)? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Zuur    posted on 31-05-2006 10:44
Binnenkort wil ik een nieuwe mixer aanschaffen. Heb op dit moment een SynQ SMX-1 die in de verkoop zit.

Wat ik in ieder geval wil:
-4 kanaals mixer (2x TT en 2x CD)
-Send & Return (voor EFX-500)
-Degelijk materiaal, faders die tegen een beetje ruig werk hebben kunnen.

Wat erop mag:
-Effecten en/of Filters
-Vu per kanaal

Prijsklasse:
Rond de 1000,- euro

Ik heb dus eigenlijk al twee op het oog:
-Dateq Vibe
-Ecler Nuo5
Maar houd andere opties open. Kijk ook met een kwart oog richting de DJM-800, maar weet niet of dat het geld echt waard is.

Zouden mensen met goed onderbouwde redenen kunnen zeggen welke zij zouden kiezen!

BTW: ik ga ze natuurlijk nog testen, maar wil gewoon wat meningen horen.

What do you think about Welke mixer (Vibe of Nuo5)? ??

Vote :   

Jorrit    posted on 31-05-2006 10:52
Toen ik een DJM-800 onder m'n handen had: zou ik (als het geld er was) het ding zo gekocht hebben. De features en uitwerking van dat ding zijn zo geweldig, dat ik die smak geld er zo voor over heb. Maar dat is heel persoonlijk.

Ik zou zeggen, ga ze inderdaad testen.

Belangrijk punt waar je verder op moet letten is de bug op de filters van de Vibe, na aanzetten hoor je een klik en verandert het volume, geloof ik.
greup    posted on 31-05-2006 12:27
Als het financieel haalbaar is, dan een djm 800. Dan heb je Filters,effecten en de hele mickmak + een volledig super digitale kwaliteit.

De dateq hoor ik helaas slechte dingen over, en de nuo 5 is top... maarrrr geen filter banken.

Ook verhuurtechnisch zit je met een pioneer djm 800 een stuk beter ( je verdiend die 600 verschil dan makkelijk weer terug)

soundcollector    posted on 31-05-2006 13:52
simpel nuo 5 die is goed genoeg waarom nog 700 euro meer uitgeven en deze heeft een effect processor dan heb je de efx ook niemeer nodig
greup    posted on 31-05-2006 14:22
Een jb beat 4, dateq xtc enzovoort zijn ook voldoende......  en toch willen mensen djm, xone, nuo.

Als je z'n grote investering doet, waarom  dan niet gelijk the top.
soundcollector    posted on 31-05-2006 16:10
euhm nuo 5 is gewoon top en trouwens djm 800 kost nog eens 800 euro meer fzo, mis lijkt 800 niet zo veel maar tis wel veel hoor Happy, laughing
robbert    posted on 31-05-2006 17:17
Sorry dat ik het moet zeggen, maar de djm-800 is toch echt een andere prijsklasse. bijna 1800 ouderwetse guldens duurder is deze mixer. Als er nog betaald werd met guldens zou je er niet eens naar om gekeken hebben.

Zuur    posted on 31-05-2006 22:21
De DJM-800 is waar ik hem ga kopen 650 euro duurder (dat is 1430 gulden, maar die hebben we niet meer).

Als de 800 het geld echt waard is zal ik hem ook serieus overwegen. (BTW, het is niet voor de verhuur)
Zij er niet meer mensen met ervaring met één van deze mixers?

djmamo    posted on 31-05-2006 22:33
Poster: greup
Een jb beat 4, dateq xtc enzovoort zijn ook voldoende......  en toch willen mensen djm, xone, nuo.

Als je z'n grote investering doet, waarom  dan niet gelijk the top.

natuurlijk is een beat 4 en een dateq voldoende is ook erg vergelijkbaar met de vraag.

geluids technisch is de dateq mischien net zo goed als de nuo xone en djm (mischien beter)

en ja natuurlijk een beat 4 heeft...... owja 4 kanalen

en ik vind een nuo of een xone toch erg goed en zeker ook een goede investering de nuo 5 heeft ook midi en de xone ook en de djm heeft meer effecten nou daar ben je na 5 minuten ook klaar mee.

heb je ooit een pro dj de hele avond de effecten bak zien gebruiken, nee dat denk ik ook niet.

en een beetje dj kan zijn effecten uit zijn plaat halen en uit zijn technische mixen en niet uit een effecten bak, want dat is meer de boel bedekken als je iets fout doet.

persoonlijk zou ik voor de nuo 5 gaan omdat dit gewoon een erg goede mixer is en perfect zijn werk doet (heb er meerdere keren mee gewerkt).

en waarom meer geld uitgeven aan een djm 800, omdat er pioneer opstaat? of omdat hij zoveel duurder is en hij leuk langs de tv staat zodat je vrienden hem goed kunnen zien en hem zo kunnen bewonderen.

het gaat er toch over dat je 4 schuiven hebt die kwalitatief goed zijn. koop gewoon de nuo 5
www.moonentertainment.nl
greup    posted on 01-06-2006 08:52
Als hij puur voor eigen gebruik is, en geen verhuur doeleinde heeft zou ik de NUO nemen.

Mocht de mixer aan commerciele doeleinde gekoppeld worden een, dan een DJM 800

Illusion    posted on 01-06-2006 08:59
Poster: Zuur

Maar houd andere opties open. Kijk ook met een kwart oog richting de DJM-800, maar weet niet of dat het geld echt waard is.

Zouden mensen met goed onderbouwde redenen kunnen zeggen welke zij zouden kiezen!

Wil je je mixer ook echt voor thuisgebruik gebruiken? of wil je hem ook on the road gebruiken.

Als je alleen thuis blijft mixen hoef je natuurlijk niet perse het allerduurste te hebben.

Wat zeker is is dat je een 4 kanaals moet hebben, aangezien je 2tt's en 2 cd spelers wil hebben.

Ik heb zelf de pioneer djm 400, en ik moet zeggen dat deze mij heel erg goed bevalt, gewoon top kwaliteit. Dit is een leuk mixertje van pioneer, zo rond de 500 euro. Maar je hebt maar 2 kanalen.

En voor de mixers die je op het oog hebt:

uit die 2 zou ik kiezen de Ecler Nuo5
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Illusion    posted on 01-06-2006 09:01
Poster: Zuur
De DJM-800 is waar ik hem ga kopen 650 euro duurder (dat is 1430 gulden, maar die hebben we niet meer).

Als de 800 het geld echt waard is zal ik hem ook serieus overwegen. (BTW, het is niet voor de verhuur)
Zij er niet meer mensen met ervaring met één van deze mixers?

Onder deze merken mixers,  heb ik alleen ervaring met pioneer. En pioneer is ook echt top kwaliteit. Je betaald echt voor de kwaliteit.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djmamo    posted on 01-06-2006 20:38
Poster: greup
Als hij puur voor eigen gebruik is, en geen verhuur doeleinde heeft zou ik de NUO nemen.

Mocht de mixer aan commerciele doeleinde gekoppeld worden een, dan een DJM 800

waarom zou je dat doen?

wat is de djm meer dan de nuo 5?

voor dat we het praat je krijgen van: ja maar elk groot bedrijf heeft pioneer in zijn rider staan. flikker toch op ik ken ook genoeg kleinere verhuur bedrijfjes die ook gewoon dateq en ecleres verhuren.

want er zijn ook gwoon dj's die het niets uitmaakt, zolang het maar niet kapot is.

en waarom meer geld uitgeven als je ook een nuo kan kopen en ook deze in de verhuur doen.

er zijn weinig mensen hier die een verhuur bedrijf van formaat hebben, denk dat er eigenlijk niemand is die dat echt heeft hier.

en als je geen groot verhuur bedrijf hebt dan maakt het niet veel uit wat je verhuurd als er maar een bult geluid uitkomt en het maar goed werkt, en oke als je dan een beetje spul hebt waar de gemiddelde dj mee kan werken is dat wel zo makkelijk.

maar als je minder betaald voor een nuo dan heb je hem ook sneller uit de kosten.

of zie ik dit nu verkeerd?
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 01-06-2006 20:43

wat is de djm meer dan de nuo 5?

Deze opmerking slaat de plank mis.

En een Nuo doet het (voorlopig) in de verhuur minder goed dan een DJM in de verhuur, vanwege riders van DJ's.
Als je geen groot verhuur bedrijf hebt, maakt dit dus niet veel uit. Maar als je rekening houd met groei, en dus met verhuur aan grote evenementen is die DJM wel mooi meegenomen.
Sterker nog, ik zou durven zeggen dat een peperdure Pioneer een stommiteit zou zijn voor een verhuurbedrijf. De economische (dus niet technische!!!) levensduur ontloopt elkaar niet veel, lijkt mij, dus is die ecler inderdaad een betere keuze (minder kosten, minder afschrijving).
Mod edit by Jorrit on 01-06-2006 20:44 (2%)
djmamo    posted on 01-06-2006 20:49
Poster: Jorrit

Deze opmerking slaat anders volledig de plank mis.

En een Nuo doet het (voorlopig) in de verhuur minder goed dan een DJM in de verhuur, vanwege riders van DJ's.
Als je geen groot verhuur bedrijf hebt, maakt dit dus niet veel uit. Maar als je rekening houd met groei, en dus met verhuur aan grote evenementen is die DJM wel mooi meegenomen.
Sterker nog, ik zou durven zeggen dat een peperdure Pioneer een stommiteit zou zijn voor een verhuurbedrijf. De economische (dus niet technische!!!) levensduur ontloopt elkaar niet veel, lijkt mij, dus is die ecler inderdaad een betere keuze (minder kosten, minder afschrijving).

oke maar welke dj op dj resource heeft binnen nu en 5 jaar een verhuur bedrijf dat GROTE evenementen doet.... als het er 1 is (en denk dat dat nog erg hoog gegrepen is) dan is het veel.

en een pioneer is wel goed maar een nuo ook en omdat er toch niet echt GROTE verhuurders hier komen neem ik aan dat de topic starter dat ook niet wordt, als hij dat wel wil worden gun ik het hem natuurlijk wel.

en zoveel beter (technisch) is een djm nou ook weer niet het is geen wereld wonder laten we eerlijk wezen, het is wel een goede miker.

maar ga voor de nuo wat je er ook mee gaat doen de nuo is gewoon beter. want technisch maakt het niet zo heel erg veel uit, de pioneer zal best wel wat beter zijn maar ook een heel stuk duurder en dat is hij niet waard op het moment.
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 01-06-2006 20:52
De DJM-800 heeft een hele berg meer features dan de Ecler, maar dat is niet zo vreemd gezien de prijs.

Maar we drijven nu lichtelijk af, ik denk niet dat (weet wel bijna zeker eigenlijk) dat Zuur intenties heeft tot verhuren.

Toch zou ik dan even goed kijken wat je wil, een DJM-800 is een geweldige mixer, maar gebruik je alles wat er op zit? Als je al die degelijkheid en mogelijkheden niet gebruikt, pak dan een mixer uit een wat lager prijssegment (Die trouwens ook heel degelijk kunnen zijn, maar het bijna geen van allen halen met de funcites van de DJM)
djmamo    posted on 01-06-2006 21:06
De DJM-800 heeft een hele berg meer features dan de Ecler, maar dat is niet zo vreemd gezien de prijs.

Maar we drijven nu lichtelijk af, ik denk niet dat (weet wel bijna zeker eigenlijk) dat Zuur intenties heeft tot verhuren.

Toch zou ik dan even goed kijken wat je wil, een DJM-800 is een geweldige mixer, maar gebruik je alles wat er op zit? Als je al die degelijkheid en mogelijkheden niet gebruikt, pak dan een mixer uit een wat lager prijssegment (Die trouwens ook heel degelijk kunnen zijn, maar het bijna geen van allen halen met de funcites van de DJM)

klopt maar wat jorrit al zei gebruik je het ook allemaal of mischien alleen als je hem net hebt?
en voor de djm 800 waren de nuo en de xone de top (en ik vind eigenlijk nog steeds)
www.moonentertainment.nl
Zuur    posted on 03-06-2006 12:17

Ik denk dat je bovenste zin te betwijfelen valt. Zal het is uitzoeken.

Misschien was ik niet helemaal duidelijk geweest. De mixer is puur voor thuisgebruik.
Jorrit    posted on 03-06-2006 12:18
Kwa effecten, geluidskwaliteit en midi verslaat de DJM de ecler op alle vlakken, je zou alleen kunnen zeggen dat de ecler als voordeel heeft dat de effecten aan te passen zijn via een pc, maar daar heeft de DJM weer een mooi display tegen over staan.
Zuur    posted on 03-06-2006 12:36
Effecten Ecler Nuo5:
-LFO filter
-Low pass filter
-high pass filter
-delay
-reverb
-flanger
-phaser
-vocoder
-pitch shifter
-echo reverb
-filtered echo
-flanger echo

Effecten DJM-800:
-delay
-echo
-rev delay
-pan
-trans
-filter
-flanger
-phaser
-reverb
-robot
-chorus
-roll
-rev roll
sound color fx:
-harmonic
-sweep
-chrush
-filter

Ok, de DJM heeft meer effecten (5 meer) en betere midi functies dan de Ecler. Geluidskwaliteit is van beide goed. Digitaal zal de DJM beter zijn, maar dat is logisch. De ecler heeft wel een betere crossfader als de DJM.
Of dat het prijsverschil waard is?

De ecler heeft geen display, die miste ik wel toen ik daar op draaide. Vind de manier van werken op de SMX-1 beter uitgewerkt.
kwa degelijkheid zullen de DJM-800 en de NUO5 elkaar niet veel ontlopen.
Jorrit    posted on 03-06-2006 12:38
die 5 effecten meer moet je dan wel bij vermelden dat je het op 2 verschillende manieren kan toepassen Winking my eye
Of het het prijsverschil waard is kan je alleen zelf beslissen, voor mij zou het het prijsverschil waard zijn, mar dat is om persoonlijke redenen die er nu niet toe doen Winking my eye

robertvisser    posted on 03-06-2006 14:45
toevallig is er iemand op dit forum hier die hier professioneel verhuur doet zowel klein als grote evenementen en die haald het echt niet in ze hoofd om ergens een nuo 5 neer te zetten gerenomeerde dj's willen allemaal pioneer simpelweg omdat hun vertikken om eens een andere mixer onder de loep te nemen. stel je voor dat ze een mixfout maken door de mixer..... klein of groot verhuur alleen pioneer's

toch zweer ik nog steeds bij me ecler nuo 5 blijft een toppertje

need to say moreConfused         buy the nuo 5!!!!
User edit by robertvisser on 03-06-2006 @ 14:46:17 (18%)
greup    posted on 03-06-2006 15:14
Het is niet zozeer de dj zelf, maar hun boekings agent. Dateq, xone, djm bij de trance house dance dj's. Maar bij de urban dj's is het toch echt gewoon djm.

MauriceForge    posted on 03-06-2006 17:31
de dj's geven zelf hun voorkeur aan in een rider, en er zijn  dj's die echt niet draaien als hun gevraagde gear er niet staat.
moet je nagaan waar de talenten het soms op moeten doen.....het word die big names nog makkelijk gemaakt ook Thumbs Up
vasch    posted on 04-06-2006 17:49
Ik heb zelf de NUO 5. Ik moet zeggen dat ik vanaf het eerste moment helemaal gek was op de faders en de knoppen. Die zijn echt top. Toen ik de eerste keer een DJM 800 zag, dacht ik meteen dat ik hem MOEST hebben vanwege alle features. Omdat ik toch een keer in een winkel moest zijn waar ie stond, toch maar even mee gespeeld. Maar die faders: ik vond het een ramp. Het kan de nieuwigheid zijn dat die dingen zo stroef gaan. Maar als ik ze vergelijk met mijn NUO dan leggen ze het zwaar af. Toen ik vervolgens eens naar de extra features ging kijken kwam ik erachter dat ik eigenlijk alleen het transform effect van de DJM misschien zou willen hebben. De rest zou ik waarschijnlijk weinig gebruiken. Dus de NUO 5 heeft bijna alles wat ik wil, veel fijnere faders (naar mijn mening) en ik vind hem beter aanvoelen, maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. De DJM is voor mij het extra geld niet waard. Ben overigens wel benieuwd naar andere meningen over de faders van de DJM, want ik heb er nog niks over gehoord eigenlijk.
Jorrit    posted on 04-06-2006 17:52
de faders voelden in mijn ogen perfect aan, sterker nog: ik vond het de lekkerste faders die ik ooit gevoeld had. De faders zijn zowiezo van uitstekende kwaliteit, daar valt niets op af te dingen, misschien vind je de feeling niet goed. Maar ik had er totaal geen problemen mee.
Het zou kunnen dat het kwam omdat het model van Lead al redelijk gebruikt was, maar volgens mij viel dat ook wel mee.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

190 Users online: 12 Guests (178 Unknown)
Pages generated today : 33.991
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.901.013