Studio Mixer Of Dj Mixer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shai_lesh    posted on 28-05-2006 17:50
Hallo,

Gister zag ik een drive inn maar die gozer had geen dj mixer maar zoeen studio mixer met vele kanalen
Wel had hij een laptop met traktor dj open staan..
Mijn vraag luidt:
Wat vinden jullie beter een studio mixer of een dj mixer?
Het maakt opzicht niet uit verschil is dat er op een dj mixer een crossfader zit maar dit kan je op een studio mixer ook doen door met je volume van het kanaal te schuiven...
Dus wat vinden jullie leuker..?
Je hebt wel een voordeel dat je nooit kanalen tekort komt..
En dan heb ik nog een vraag...
Wat hebben jullie liever Table top of 19 inchConfused

What do you think about Studio Mixer Of Dj Mixer ??

Vote :   

Nvie    posted on 28-05-2006 18:05
Je ziet veel, vooral bij de kleinere, drive in's dat ze een PA mixer hebben. De grotere shows hebben deze mixer soms naast de DJ mixer als echte PA mixer (b.v. voor extra mic's, klein bandje of act erbij e.d.). Een PA mixer om op te draaien vind ik zelf echt @#$%. Zo'n ding heeft een veel te uitgebreide EQ, is absoluut niet overzichtelijk (om te DJ'en dan) en het ding is er gewoon niet voor gemaakt. Table Top of 19"... tsja, veel 'table tops' kun je wel inbouwen. Daarnaast vind ik de 19" mixers helemaal niet opwegen tegen de functies die de table tops hebben dezer dagen.
Cyspoz    posted on 29-05-2006 10:51
Meestal gaan de schuiven zwaarder en bovendien zijn de meeste kanalen mono. Schiet dus niet echt lekker op... Je moet apparatuur wel gebruiken natuurlijk waar het voor gemaakt is...
PatrickBeuken    posted on 29-05-2006 11:20
Voor gewoon plaatjes draaien is er eigenlijk niks mis met een studiomixer. Het is dan maar een kwestie van schuiven omhoog en omlaag duwen. Voor het echte mixwerk is een studiomixer echter waardeloos. De knoppen zitten veel te dicht op elkaar, je hebt geen kill-equalizers, geen goede pfl mix en geen crossfade.
Collin    posted on 29-05-2006 12:24

Zelf vind ik het profesioneler staan als je met Dj gewoon een Table top mixer hebt

live mixers zijn meer voor het uitversterken van bands ( mic aansluitingen )

en voor het live werk .. dus maar dat is mijn mening !
Winston    posted on 29-05-2006 15:48
Het gaat niet om wat ik liever wil. Het gaat om de right tool for the job.
Ik ben dj dus kies ik voor een dj mixer. In grote lijnen maakt het niet uit, maar in de details zijn er grote verschillen. Zelfs in de categorie dj mixers zijn er verschillen.
In grote lijnen heb je de volgende typen dj mixers
scratch mixers - speciale cross fader, smallere vormen, nooit meer dan 2 kanaals
battle mixers - meestal 2 kanaals, met effecten of samplers, korte faders
dance mixers - meestal 3 kanaals, langere faders
club mixers - meer dan 3 kanalen, met effecten en soms alles
Studio mixers zijn gemaakt voor recording en hebben op dat gebied een heleboel extra's. Maar missen de crossfader en monitoring is minder geschikt voor dj werk.
Je hebt ook wat ik noem de consumenten mixer. Geen equalizer voor de kanalen, maar wel voor de main out links en rechts. Sommigen noemen dit een pre-amp mixer.
Tic Toc
MauriceForge    posted on 29-05-2006 17:13
of je neemt een allen & heath Xone 464 dan heb je beide in 1 Thumbs Up

Dj_Fantasy    posted on 29-05-2006 17:38
ik heb nu zelf ook 19 inch materiaal en dat vindt ik (persoonlijk) beter draaien dan table tops. maar ik had ook een lange tijd zitten nadenken over table tops..maar na testen vondt ik ze maar niets..Dus nu met 19 inch behringer en m'n dubbelaar ben ik verder gegaan...Het voordeel van 19 inch materiaal is dat je alles kan inbouwen..(met table tops gaat dat ook da weet ik) maar 19 inch is meer voor drive-inn daarom zie je ook meer dubbelaars dan table tops bij drive-inns ehWinking my eye
dj2dj.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.839 days.
 Post CommentThat would be 228 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

197 Users online: 14 Guests (183 Unknown)
Pages generated today : 33.099
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.900.121