Goede speakers?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 28-05-2006 09:16
Hoi mede DJ's, aangezien mijn boxen op men kamer bijna naar de kl*te zijn ben ik aan het kijken naar semi-pro boxen. Ff rondgeneust op new-line en ik heb [edit]gevonden. Specificaties:

• Frequency Range (-10 dB ): 38 Hz - 16 kHz
  • Frequency Response (±3 dB ): 50 Hz - 12.5 kHz
  • Sensitivity (1w/1m): 98 dB SPL
  • Nominal Impedance: 8 ohms
  • * Power Capacity: 250 watts
  • * Peak Power Capacity: 1000 watts
  • Recommended Amplifier Power: 250 watts to 500 watts into 8 ohms
  • Maximum SPL: 128 dB
  • Nominal Dispersion: 90º x 50º
  • Crossover Frequency: 1.6 kHz
  • Dimensions (H x W x D): 699 mm x 460 mm x 432 mm
  • (27.5 in x 18.1 in x 17 in)
  • Weight: 27.4 kg (61 lbs)
  • High Frequency Driver: JBL 2412 1" exit compression driver mounted on Progressive Transition™Waveguide
  • Low Frequency Driver: JBL M115-8A
  • Input Connectors: Neutrik® Speakon® NL-4 (x1); ¼" TS phone jack (x1); parallel

• Wat vinden jullie hier van? Het is wel zo aangezien mijn R-oor wat beschadigt is, ik veel power moet hebben voor een box. Als deze een slechte is,  weten jullie dan een betere?
    Dan voor de versterker had ik [edit] (aangezien ik nu een C2-450 van JBsystems heb en deze niet genoeg power kan geven (denk ik) een andere).
    Ook moet ik eerlij kzeggen: Ik heb hier GEEN verstand van. Allesins bedankt voor de hulp:d

[edit:] Liberty, inmiddels lijkt me het wel duidelijk dat linken naar webshops hier niet mag.

Mod edit by Jorrit on 28-05-2006 11:01 (7%)

What do you think about Goede speakers? ??

Vote :   

DjCheng    posted on 28-05-2006 09:42
    Als het maar gewoon voor je kamer is dan is dit overkill ...

Je kan beter een kleiner budget nemen en het resterende geld aan platen uitgeven imo ...
    the-melody    posted on 28-05-2006 09:44
    ok en kun je dan ook degelijke vinden voor 400?
    DjCheng    posted on 28-05-2006 09:50
    Behringer Truth B-2031A ...
    En je kan er ook de subwoofer bij nemen ... Allemaal actief!
    Maar aangezien je al een versterker hebt kan je mss de passieve versie nemen?

Want zo'n JBL's voor gewoon in je slaapkamer? Je zou ze toch nooit helemaal kunnen open draaien want dan ben je doof dus kan je beter deze studio monitors nemen die tevens luid genoeg gaan en waar mensen vol lof over zijn !

Just my 2 cents ...
    the-melody    posted on 28-05-2006 09:54
    ok en die geven genoeg power af?
    DjCheng    posted on 28-05-2006 09:59

Active 2-Way Reference Studio Monitor

• A Ultra-linear frequency response from 50 Hz to 21 kHz with individual frequency diagrams
    • Built-in 150- and 75-Watt power amps with enormous power reserve
    • Ultra high-resolution ferrofluid-cooled tweeter
    • Long-th row 8 %“ woofer with special polypropylene diaphragm and deformation-resistant aluminum die- cast chassis
    • Controlled dispersion characteristics and extremely large “sweet spot” owing to the unique BEHRINGER wave guide technology
    • Active crossover network with 4th order Linkwitz-Riley filters
    • Adjustable to a wide range of acoustic conditions and subwoofer operation
    • Separately controlled limiter for low and high frequency overload protection
    • Automatic standby mode (defeatable)
    • Magnetic shielding allows placement near computer monitors
    • Delivered as "matched pairs" with individual frequency diagrams
    • Low-vibration and environment-friendly El MDF cabinet
    • Servo-balanced inputs with XLR and TRS connectors

Woofer:

Features:

• High-power 360-Watt amplifier delivers extreme dynamic range, with linear bass reproduction down to 32 Hz
    • 2 long-excursion 8'' loudspeakers with deformation-resistant aluminum die-cast chassis for minimal distortion even at highest volume levels
    • Dedicated Left, Right and Center XLR inputs and outputs for all stereo and surround applications
    • Incredible low-frequency enhancement for BEHRINGER TRUTH studio monitors or any other professional monitoring system
    • Innovative band-pass filter enclosure design yields excellent dynamic response and linearity
    • Active crossovers at 80 Hz provide precise frequency band separation and minimal phase shift
    • Overload-protection circuitry ensures optimal speaker protection
    • Flexible adaptation to virtually every acoustic environment via Phase and Room Compensation controls
    • Footswitch connector for remotely controllable A/B comparison (footswitch not included)
    • High-performance toroidal transformer for highest power handling and lowest noise
    • High-quality components and exceptionally rugged construction ensure long life
    • Conceived and designed by BEHRINGER Germany
    • Afmetingen: 620 mm x 325 mm x 582 mm

Lees eens de reviews op new-line ed ...
    Blast    posted on 28-05-2006 10:04
    Poster: DjCheng
    Want zo'n JBL's voor gewoon in je slaapkamer? Je zou ze toch nooit helemaal kunnen open draaien want dan ben je doof dus kan je beter deze studio monitors nemen die tevens luid genoeg gaan en waar mensen vol lof over zijn !

Just my 2 cents ...

Helemaal mee eens
    JBL's zijn handig als je een feestje geeft, of voor in een club ofzo, maar voor op je slaapkamer? Dan blaas je, je slaapkamer op (denk ik), en aangezien je, je gehoor beschadiging hebt, is het misschien verstandiger om monitors te nemen. Monitors kunnen ook erg hard, zijn klein, en blazen je kamer der niet uit.

van new-line:
    Syrincs M3-220 DT Monitorset

Actieve personal monitorset inclusief subwoofer

Systeem-eigenschappen:

• Actief systeem met in totaal 220 Watt RMS vermogen, verdeeld over 5 eindtrappen.
    • Syrincs Large Signal Technology©
    • Kompleet magnetisch afgeschermde topjes voor AV- of PC-Toepassingen
    • Actieve Cross-over voor optimale aanpassing van de gebruikte speakers
    • Symmetrische XLR-Ingangen met ingangsregelaar EN aparte regelaar voor de klankbalans tussen topjes en sub
    • Hoge geluidsdruk: 111 dB SPL peak @ 1m
    • D'Appolito configuratie van de topjes
    • Schakelbare EQ voor vrijstaand- of tafelplaatsing
    • Schakelbare Delay voor het optimaal gelijklopen van de fase tussen de Subwoofer en Topjes: 0 m of 0,6 m
    • 1" Neodymium Dome tweeter met “Acoustic Waveguide” voor een hoge dynamiek
    • Hogetonen speaker wordt door Peak en RMS Limiter beveiligd
    • De Topjes bevatten geen Transformatoren of spoelen
    • Het één-kabel-Systeem voorziet de Topjes van signaal en voedings-spanningen
    • De bandpass subkast heeft een krachtige 8"-Woofer voor een droge dynamische basweergave
    Deze set is zeer geschikt als monitorset voor de ThuisDJ die hoge eisen stelt aan de geluidskwaliteit! Aansluiten is ook een makkie. Uitgang van je mixer zo de sub in en klaar ben je (de set heeft namelijk 5 ingebouwde eindtrappen). Plaatsing van de topjes is eenvoudig. Zet ze voor je snufferd OF plaats ze op een microfoonstatief (aansluiting daarvoor zit reeds onder in de topjes).
    Ga deze set NIET meeslepen naar feestjes (want daar is zo'n set als dit VEEL te mooi voor)!

Afmetingen:

Topjes: 13cm breed, 34cm hoog, 19cm diep (inclusief koelvinnen)
    Sub: 29cm breed, 43cm hoog, 33cm diep.

Let op: Deze set heeft gebalanceerde XLR-3 ingangen. Afhankelijk van je mixer heb je dus een verloopje nodig. Informeer bij twijfel!

De M3-220 sub is nu gemodificeerd waardoor de bijgeluiden die de reeks het afgelopen jaar geplaagd hebben nu tot het verleden horen. Let dus op als je hem elders koopt dat je absoluut de DT versie krijgt (of wees slim natuurlijk Thumbs Up. Helaas staat de DT toevoeging NIET vermeld op de doos en NIET op de sub.

De bijgeleverde grijze kabels (komen tussen sub en topjes) zijn ca. 1,8 meter lang (aan de korte kant dus). In de optielijst kun je langere kabels selecteren.

User edit by Blast on 28-05-2006 @ 10:06:12 (100%)
    Mod edit by Jorrit on 28-05-2006 11:02 (2%)
    the-melody    posted on 28-05-2006 10:06
    ok heb ff revieuws gelezen, en ok denk wel dat dit goede zijn. Heb ff verder geneust en wat vinden julie van de VIBE 10's?

edit: Zit ff te kijken in DJ Mag ik kom nu dit tegen: JBL JRX1112M, 250 Watt en ik denk 10 inch woofer. Of zeggen jullie dat ik beter de Behringers zal nemen?
    User edit by the-melody on 28-05-2006 @ 10:14:48 (100%)
    DjCheng    posted on 28-05-2006 10:24
    Keuze aan jou om ze eens te testen !  Happy, laughing 
    Winston    posted on 28-05-2006 15:54
    @Liberty: Je hebt je R-oor toch niet beschadigd met de speakers die je naar de klote hebt geholpen?
    Tic Toc
    the-melody    posted on 28-05-2006 15:57
    neen neen met mijn hoofdtelefoon die ik een 5 tal min te luid zette en dan de booth volledig had opengegooid toen had ik mijn dag niet
    Winston    posted on 28-05-2006 16:07
    Erg man. Ik hoop dat je nu wat zuiniger bent met je gehoor. Probeer meer te kiezen voor geluidskwaliteit dan voor volume.
    Tic Toc
    the-melody    posted on 28-05-2006 16:07
    juist en dat rade men huisarts mij ook aan: Doe dan in het vervolg stiller(zat toen tond de 122/125 db) Dusja. Marje welke speakers raad jij aan?
    User edit by the-melody on 28-05-2006 @ 16:08:36 (100%)
    Jorrit    posted on 28-05-2006 16:14
    Het is wel zo aangezien mijn R-oor wat beschadigt is, ik veel power moet hebben voor een box.

Ik zou eerst je instelling aanpassen. Draaien lukt na wat oefening ook op gezonde niveau's, of zelfs met hoofdtelefoon op (moet je wel cue/master mixing op de pfl hebben).

Als een oor beschadigt is is een luidere speaker voor dat oor kopen niet echt een verstandige oplossing.
    Mod edit by Jorrit on 28-05-2006 16:17 (3%)
    the-melody    posted on 28-05-2006 16:16
    ga ik ff veranderen, sorry voor de link ff vergeten:o

Winston    posted on 28-05-2006 16:21
    Ik heb dezelfde mening als Jorrit.

Ik wil eigenlijk nooit speakers aanbevelen, omdat ik het liefst mijn speakers zonder extra equalizer heb. De speakers moeten van zichzelf goed klinken. En jij alleen weet wat je mooi vindt klinken. Als je van luid houdt, hou je in principe niet van kwaliteitsgeluid. Ik zou ook de ruimte moeten kennen waarin je draait.

En je moet zelf eerst weten of je het doktersadvies, eigenlijk ook mijn advies en volgens mij van Jorrit, ter harte zal nemen.

Dat zijn de eerste dingen die door me heen schieten m.b.t. advies over speakers.
    Tic Toc
    the-melody    posted on 28-05-2006 16:25
    Ik denk dat het het beste zal zijn dat ik dat van jullie opvolg, omdat ik hier namelijk zelf niks van ken, ook wil ik mijn ander oor niet beschadigen(oordoppen bestelt)Happy, laughing Dus een speaker die niet zo luid gaat. Mijn DJ Room is ongeveer 8m op 5m, en de speakers komen dan op van die wall brackets van JB Systems(heb ik al hangen) op ongeveer 7m van me. Geluidskwaliteit liever dan sterkte dus.

Jorrit    posted on 28-05-2006 16:32
    Ik gebruik mn speakers niet eens meer tijdens het thuis draaien. Gewoon koptelefoon op, matchen met master/cue half gemixt, mixen met master vol over de koptelfoon:
    - niemand heeft last van me
    - kost een stuk minder dan een nieuwe set speakers
    - alleen als je gebelt wordt kan het vervelend zijn Winking my eye

Jij hebt toch een DJM-600? Daarmee kan dit ook...
    Winston    posted on 28-05-2006 16:57
    Ai. Aardig grote kamer. Ik weet dat je net als ik vnl. trance draait. Ik kan niet echt advies geven over een bepaald merk, want ik heb relatief weinig eigen ervaring met speakers. Alleen maar met Altec Lansing (thuis) / JBL (werk), voor de rest goedkopere consumenten oplossingen. Andere speakers heb ik alleen gehoord op feestjes en clubs, maar daar gingen ze nooit voor kwaliteit.

Maar ik zou een set met subwoofer aanraden voor lekker kwaliteits trance geluid. Bass is belangrijk bij trance. Ik zou uitkijken naar bass speakers die de ondergrens van 20Hz halen.

Ook kies ik liever voor actieve monitors, omdat je weinig set up problemen hebt en niet na hoeft te denken over een passende versterker. Dat is ook vrij ingewikkeld. Het gaat dan niet alleen om specs, maar ook om klank.

Het setje van Blast ziet er heftig uit, maar je zou eerst zelf moeten luisteren. De geluidsdruk is in elk geval goed, gezien de grootte van je kamer en de afstand tot je oren.

Het beste wat ik verder voor je kan doen is uitleggen hoe je de luister test moet doen. Of tenminste niet moet, maar zoals ik het doe in de winkel.

Ga ongeveer 5 m voor de speaker staan. Zet de master fader van de mixer open tot de VU-meter op -3dB staat. Laatste groen, afhankelijk van je mixer. Draai de volume van de monitors of versterker open tot 10 uur. Als het geluid goed luid is, maar je nog net een gesprek kunt voeren zonder maar even te hoeven schreeuwen, is het luid genoeg. Als je helemaal geen teruggang van de geluidskwaliteit hebt opgemerkt, ruis, vervorming, gekraak, dan is de speaker goed. Je hebt voldoende headroom (overcapaciteit aan vermogen) voor een goede geluidskwaliteit. Dit omdat muziek bestaat uit volumepieken en dalen. En je gemiddelde volume niveau wat je instelt moet dus heel wat lager dan de pieken.

De -3dB setting van je mixer en de 10 uur positie van je speakers is het maximum, waar je nooit over mag. Slechte dag of niet. Begin dus ver onder de -3dB, zodat je minder makkelijk in de verleiding komt om over de -3dB te gaan. Je oren wennen tijdens het luisteren namelijk aan het volume. En je wilt dan automatisch harder.

Je hebt nu ook een koptelefoon op het oog met een behoorlijke geluidskwaliteit dus ik verwacht geen problemen, dat je iets niet goed hoort. Bij een slechte geluidskwaliteit hoor je minder muziek, meer lawaai (ruis, gekraak), dus eigenlijk hoor je slechter.

Dit is een beetje heel simpel uitgelegd. Het kan wetenschappelijker, met berekeningen en zo. Maar daarvoor heb ik de tijd, en op een bepaald moment ook het niveau niet.

Misschien hebben de andere members nog meer ideeen t.a.v. merken en modellen.

EDIT

@Jorrit: Je hebt een punt. Maar ik luister liever naar speakers. Gewoon een persoonlijke keus dus.

@Liberty: En headphones kunnen je gehoor ook beschadigen.
    Tic Toc
    User edit by Winston on 28-05-2006 @ 17:00:38 (6%)
    the-melody    posted on 28-05-2006 17:02
    ok dank je winston hiermee kom ik al een pak verderHappy, laughing
    Winston    posted on 28-05-2006 17:04
    En een beetje goede speaker gaat dan bij juist gebruik niet zo snel naar de klote. Levenslang, in elk geval, meer dan 10 jaar is mogelijk qua levensduur.
    Tic Toc
    the-melody    posted on 28-05-2006 17:28
    wel ik heb nu 2x TSX15 en ze zijn aan het verslijten dus ik wil wel iets betere kwaliteit dan JB Systems:p
    Tijny    posted on 01-01-2007 16:43
    begle==> VIBE 15 zijn erg krachtige klankkasten voor een goeie prijs van ongeveer 600 euro per paar. Deze zijn ideaal voor de C2-450. De vibes hebben zelfs al een hoog rendement op een VX-400 dus...

Deze heb ik en zijn zeker en vast aanraders. Ze produceren perfect geluid door de sterke woofer en de grote glasvezelen tweeter

ceesietopc    posted on 01-01-2007 21:12
    Behringer Truth of Syrincs zijn wel de meest bekende keuze, en ook gemaakt voor monitor gebruik. Hoe ze in zo'n grote ruimte functioneren, weet ik niet...
    the-melody    posted on 01-01-2007 21:30
    deze mag eigenlijk dicht voor mijn part, het is allang de keuze 'Syrincs' gewordenHappy, laughing
    Dirkvh    posted on 02-01-2007 15:39
    Poster: ceesietopc
    Behringer Truth of Syrincs zijn wel de meest bekende keuze, en ook gemaakt voor monitor gebruik. Hoe ze in zo'n grote ruimte functioneren, weet ik niet...

Wij hebben 2 behringers truth in de woonkamer staan, gaat erg goed ook op hard volume, ik weet niet hoe groot je slaapkamer is maar ik denk dat hij niet groter is dan onze woonkamer:P  anders kun je er voor het laag ook nog een sub bij nemen..

This is an old Topic

No new postings for 5.991 days.
     Post CommentThat would be 199.7 months
    or a whopping 16.4 years
    You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

57 Users online: 7 Guests (50 Unknown)
    Pages generated today : 60.628
    Most visitors online this month : 164
    Lifetime Pageviews since 2003 : 210.790.831