wat moet ik doen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Matthiez    posted on 23-05-2006 18:38
hallo allemaal!

ik sta op het punt mijn 'dj-skills' wat uit te breiden. ik heb een hele tijd wat gedraaid op pc (dat stelt niet veel voor, ik weet het)
Nu waag ik de overstap naar vinyls.
wat heb ik nodig?
2draaitafels en een mengpaneel (versterker en boxen heb ik al)

ik zoek degelijk materiaal (mag voor beginners zijn) binnen de prijs van 500euro.
wat raden jullie aan?

alvast bedankt!

What do you think about wat moet ik doen? ??

Vote :   

dancedimension    posted on 23-05-2006 18:48
Wat mischien ook wel handig zou zijn wat je er mee wil doen, scratchen, beatmixen etc? Hoeveel kanalen heeft het mengpaneel nodig? wil je ermee op pad, alleen thuis mixen?

Vergeet ook niet dat je met je apparatuur er nog niet ben!, vinyl is eenmaal duur voor een beginner!
User edit by dancedimension on 23-05-2006 @ 18:49:45 (59%)
DJ_Inspiration    posted on 23-05-2006 18:54
Het is moeilijk om voor deze prijs een goed setje te vinden.
Maar als je er 59 euro kan bijleggen, heb ik de perfecte set voor je waarmee je een lange tijd vooruit kan.
Deze set bestaat uit: 2x Reloop RP4000M3D en een American Audio Q-D6.
We mogen hier geen links naar webshops geven (en weet eerlijk gezegd niet of ik de naam van een winkel mag noemen, zo niet, verwijder maar mods) maar ik zal je zeggen dat deze set op New-Line te vinden is.

Wanneer je lager gaat in prijs, heb je minder goede apparatuur en ga er erg snel op uitgekeken zijn. Met deze genoemde set kan je als je dat echt wil wel enkele jaartjes mee verder.
User edit by DJ_Inspiration on 23-05-2006 @ 18:55:14 (41%)
Matthiez    posted on 23-05-2006 20:45
het is mijn bedoeling om voornamelijk te beatmixen, maar een beetje scratchen zal er ook wel bij zijn. de vinyls zijn geen probleem.
ik zou opteren voor een 3-kanaals mengpaneel, voornamelijk om thuis te mixen.

de set ziet er wel nice uit. maar als ik echt maar 500euro zou willen uitgeven, zou het kwaliteitsverschil dan echt zo groot zijn?
robbert    posted on 23-05-2006 20:58
Nou het kwaliteitsverschil zal voor thuis gebruik niet heel veel uit maken, maar het is wel belangrijk dat je een direct drive draaitafel neemt. Dus je moet zoeken naar draaitafels die niet te duur zijn. Je moet maar eens goed op internet rond kijken.
Matthiez    posted on 23-05-2006 21:21
ik had in de eerste plaats gedacht aan 2x stanton T-60, maar ik ben niet echt op de hoogte van de prijs-kwaliteitsverhouding. misschien zijn er ook wel betere turntables in deze prijsklasse?

btw: mixje online gezet (lage kwaliteit)
DJ_Inspiration    posted on 23-05-2006 22:40
De Stanton's ken ik niet. Reloop wel.

Als je iets goedkoper gaat heb je de RP2000 en dat vind ik toch wel een pak verschil qua motor enzo en dat voor maar 30 euro per TT verschil. Dan leg ik liever iets meer om achteraf langer plezier mee te hebben. De RP4000 is denk ik wel bij iedereen bekend, en wordt door heel veel mensen een hele lange tijd gebruikt.
Day-One    posted on 24-05-2006 10:01
Als ik jou was zou ik mijn ogen laten vallen maar cd players..reden is dat jij nu op je pc muziek maakt wat erg leuk en spannend is ..(daar begint het altijd mee) nu denk je aan TT (turn Tables) wat opzicht niet verkeerd is, maar als je al een hoop nummers al op je pc heb en die nou brand (BV) ben je goedkoper uit dan dat je Vinyl zou moeten aanschaffen..(en dat gaat aardig in de knaken lopen)

Remixen worden vaker gelijk op het net aangeboden dan op vinyl.

Nieuwe nummer worden vaak eerst op Vinyl uitgebracht..

Hoop dat je er wat aan hebt Thumbs Up

Illusion    posted on 24-05-2006 10:14
500 euro is niet echt veel. Je kunt er wel wat voor vinden.. maar alsof dat super kwaliteit is:S

Je kunt trouwens ook eens kijken bij "Search" op de site,, kun je genoeg vinden over beginnen.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Matthiez    posted on 24-05-2006 17:17
de vinyls is geen probleem, omdat het de bedoeling is om met final scratch te gaan draaien.
en de kwaliteit hoeft ook niet super te zijn, ik ben een beginner en hoef dus ook geen professioneel materiaal.

Twizz    posted on 24-05-2006 17:28
ik heb heel veel geluk gehad met 2tt500'jes(gloednieuw maar toch 2dehands nog met garantie) en een gemini ps540i voor 500 euro, wat ben ik toch een mazzelaar:P, misschien dat 2dehands een optie is? want soms heb je toch van die musthave setjes(if you know what i mean):P

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

62 Users online: 14 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 1.159
Most visitors online this month : 98
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.035.772